日本の自動車保険 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測Japan Motor Insurance - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029 日本の自動車保険市場規模は、直接収入保険料ベースで2024年の546.9億米ドルから2029年には646.7億米ドルへと、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率(CAGR)3.41%で拡大すると予測される。 自動車を購入す... もっと見る
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サマリー日本の自動車保険市場規模は、直接収入保険料ベースで2024年の546.9億米ドルから2029年には646.7億米ドルへと、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率(CAGR)3.41%で拡大すると予測される。 自動車を購入する人の増加、人工知能(AI)を利用する企業の増加、その他の要因により、市場は今後数年間で成長すると予想される。 COVID-19の世界的な流行により、日本の自動車保険は自動車販売の低迷から大きな影響を受けた。この分野はデジタル空間では持ちこたえることができるが、自動車保険事業全体に関する限り、最も大きな影響を受けたことに変わりはない。パンデミックの最悪の影響はディーラーとオフラインの保険会社であった。 日本では、2021年度の強制自動車保険(自賠責保険)の正味保険料は約63億米ドルであった。これは過去10年間で最低額であった。任意自動車保険の正味収入保険料は約411億米ドルに達した。自動車保険は、自動車の盗難や、キーイング、悪天候、自然災害など、交通事故以外の事故によって引き起こされる損害、静止物との衝突によって引き起こされる損害に対する経済的保護を提供することができる。 日本の自動車保険市場動向自動車の増加2021年には8,208万台の自動車が日本で使用されると予想され、一連の登録台数記録は続く。この増加の主な要因は乗用車の登録台数である。2022年3月31日現在、日本の路上には約7,012万台の乗用車が走っており、2012年の約5,873万台から増加している。二輪車やそれに類する自動車を含む、使用されている自動車の総数は、2022年には7,840万台以上に達する。 日本の人口が年々減少し、高齢化していることは世界中の人が知っている。その理由のひとつは、市場の需要サイドにある。典型的な世帯人数は減少しているが、世帯数は増え続けている。さらに、手頃な価格の小型軽量車が日本市場に供給されるようになった。 しかし、人口の変化により、登録が抹消され、交付される台数が減るため、遅かれ早かれ自動車の台数は減っていくだろう。特に都市部では、世帯が自家用車を購入する可能性が低くなっているため、このプロセスは改善される可能性がある。その代わりとして、自動車を共同利用する市場が拡大すると予想される。 政府、技術革新に注力損害保険会社はビッグデータを収集し、マーケティングや価格設定に活用している。また、保険金支払いやコールセンターなどの顧客サービス機能の評価にAI(人工知能)を活用することで、業務の迅速化を図っている。デジタル販売チャネルの増加により、保険会社は保険契約への容易なアクセスを提供している。インシュアテック、メッセージング・プラットフォーム、オンライン販売チャネルは、この国の保険事情に貢献している。 日本の保険会社は、さまざまな流通チャネルを通じて、企業、個人、その他の組織のさまざまなグループ向けに、複雑さのレベルが異なる多種多様な商品を提供している。これにより、あらゆる最終顧客の新たな需要を満たす方法を提供し、純売上高を促進する。 国内市場のプレーヤーは、多様な分野にパーソナライズされたプランを展開し、より革新的なデジタル機能を開発することで、競争力を高めるマーケティングに注力している。 さらに、AI(人工知能)は今後、保険の販売、引き受け、保険金の支払いなどの領域で一次的な判断を行うようになると予想されている。一般的に使われるようになった「フィンテック」という言葉は、保険業界でも使われている。また、保険業界では、保険とITの融合による保険商品の開発や損害保険会社の業務改革を促すことを意味する「インシュアテック」という言葉も採用されている。 日本の自動車保険業界の概要日本の自動車保険市場の主要企業を調査対象としている。上位3社が市場シェアの大半を占めているため、市場の統合が進んでいる。自動車販売台数の増加、業界における人工知能(AI)の採用、その他の理由により、予測期間を通じて市場は拡大すると予測される。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提条件と市場定義 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブサマリー 4 市場のダイナミクスと洞察 4.1 市場概要 4.2 市場の促進要因 4.3 市場の抑制要因 4.4 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 4.4.1 買い手の交渉力 4.4.2 サプライヤーの交渉力 4.4.3 新規参入者の脅威 4.4.4 代替品の脅威 4.4.5 競争ライバルの激しさ 4.5 自動車保険市場を形成する様々な規制動向に関する洞察 4.6 自動車保険市場における技術と業務革新の影響に関する洞察 4.7 COVID-19が市場に与える影響 5 市場の区分 5.1 保険対象別 5.1.1 第三者賠償責任 5.1.2 総合 5.2 販売チャネル別 5.2.1 代理店 5.2.2 ブローカー 5.2.3 ダイレクト 5.2.4 オンライン 5.2.5 その他の流通チャネル 6 競争環境 6.1 市場集中度と概要 6.2 企業プロフィール 6.2.1 東京海上日動火災保険(株損害保険ジャパン 6.2.2 損保ジャパン 6.2.3 三井住友海上グループ 6.2.4 あいおいニッセイ同和損害保険株式会社 6.2.5 楽天損害保険(株 6.2.6 アクサ損害保険株式会社セコム損害保険株式会社 6.2.7 セコム損害保険株式会社 6.2.8 三井ダイレクト損害保険株式会社 6.2.9 チューリッヒ保険会社 6.2.10 AIG損害保険株式会社 7 市場機会と今後の動向 8 免責事項および当社について
SummaryThe Japan Motor Insurance Market size in terms of direct written premiums value is expected to grow from USD 54.69 billion in 2024 to USD 64.67 billion by 2029, at a CAGR of 3.41% during the forecast period (2024-2029). The market is expected to grow over the next few years because more people are buying cars, more businesses are using artificial intelligence (AI), and other factors. Due to the global outbreak of COVID-19, motor insurance in Japan was severely impacted due to the low sale of automobiles. Though the sector can hold itself in the digital space, it remains the most affected as far as the whole motor insurance business is concerned. The worst impact of the pandemic was on the dealers and offline insurers, as vehicles could not be bought or sold due to the lockdown. In Japan, net premiums for mandatory auto insurance (CALI) were about USD 6.3 billion in the fiscal year 2021. This was the lowest amount in a decade. Net premiums written for voluntary car insurance reached nearly USD 41.1 billion. Motor insurance may provide financial protection against car theft and damage triggered by incidents other than traffic crashes, such as keying, bad weather, or natural disasters, as well as damage caused by colliding with stationary objects. Japan Motor Insurance Market TrendsIncrease in Motor VehiclesIn 2021, 82.08 million motor vehicles were anticipated to be in use in Japan, continuing the series of record registration numbers. The main driver of this increase was the number of passenger cars registered. As of March 31, 2022, approximately 70.12 million passenger cars were on Japan's streets, up from about 58.73 million in 2012. The total number of motor vehicles in use, including motorcycles and similar vehicles, reached over 78.4 million in 2022. People all over the world know that Japan's population is getting older and smaller every year.Nevertheless, the number of vehicles in use is growing. One justification for this can be found on the demand side of the market. While the typical household size has decreased, the number of households has continued to grow. Furthermore, supply has adjusted to the Japanese market with affordable small and lightweight vehicles. But the change in population is likely to cause the number of vehicles to go down sooner or later as registrations are canceled and fewer are given out. This process could be improved because households, especially in cities, are less likely to buy their own cars. As a substitute, the market for shared vehicle use is expected to increase. Government Focus On Technology InnovationsNon-life insurance companies gather big data for use in marketing and pricing. They are also hastening their operations by using AI (artificial intelligence) to assess claims payment and customer service functions such as call centers. The rising number of digital distribution channels is encouraging insurers to offer easier access to insurance policies. Insurtech, messaging platforms, and online sales channels are conducive to the insurance landscape in the country. Through different distribution channels, insurance companies in Japan provide a wide variety of products with differing levels of complexity that are designed for different groups of businesses, individuals, and other organizations. This will offer ways to meet the emerging demands of every end-use customer and propel net sales. Local market players in the country are focusing on marketing their competitive edge by rolling out more plans personalized for diverse sectors and developing more innovative digital features. Furthermore, AI (artificial intelligence) is expected to carry out primary judgment in the region of insurance sales, underwriting, and payment of claims in the future. The term "fintech," which has just come into common use, is also used in the insurance industry. The insurance industry has also adopted the term "Insurtech" to refer to the fusion of insurance and information technology for developing insurance products and encouraging innovation in non-life insurance companies' operations. Japan Motor Insurance Industry OverviewThe main companies in the Japanese motor insurance market are covered by the research. Because the top three competitors control most of the market share, the market is consolidating. The market is anticipated to expand throughout the forecast period as a result of rising motor sales, industry adoption of artificial intelligence (AI), and other reasons. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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