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北米の保険テレマティクス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


North America Insurance Telematics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

北米の保険テレマティクス市場は、2022年から2027年の予測期間において、年平均成長率21.45%で成長すると予測。 主なハイライト テレマティクスとは、テレコミュニケーション(通信)とインフォマティクス... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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120 英語

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サマリー

北米の保険テレマティクス市場は、2022年から2027年の予測期間において、年平均成長率21.45%で成長すると予測。

主なハイライト
テレマティクスとは、テレコミュニケーション(通信)とインフォマティクス(情報科学)を組み合わせた用語である。テレマティクスは、自動車保険分野において、運転関連データの追跡、保存、送信に利用されています。この情報は、運転習慣を判断し、適切な車両保険料を決定するために有用である。Pay-as-you-drive, Pay-how-you-drive, Manage-how-you-drive の3種類が、使用ベースの保険ベースのテレマティクス収入モデルである。
北米の保険テレマティクス市場は、テレマティクスを活用した割引目的の利用型保険(UBI)により、予測期間中にCAGR21.45%の成長が見込まれます。
2021年12月に実施した米国の消費者を対象としたLexisNexis Risk Solutionsの世論調査によると、71%がテレマティクス対応の使用ベース保険(UBI)を割引目的で利用することに関心を持っているとのことです。一方、消費者の受容度はまだかなり低く、消費者と保険会社双方に大きなチャンスを与えています。
世界的なパンデミック「COVID-19」の影響で、レンタル会社など資産を多く持つビジネスが混乱する中、車両管理ベンダーは、物流や医療輸送の需要増に対応した車両シフトを支援するため、顧客向けの新しいユースケースを開発し、市場の成長を促進しています。


主な市場動向

保険会社による使用ベース保険の採用が市場を牽引


UBIの最初の取り組みは、10年以上前に米国で登場した。Progressive Insurance CompanyとGeneral Motors Assurance Company(GMAC)がGPS技術と携帯電話システムを組み合わせ、走行距離連動型の割引を提供したのである。このとき、ロードサイドアシスタンスや車両盗難復旧サービスも一緒に提供された(現在も継続中)。最近の技術の進歩により、テレマティクスの効率とコストが向上し、保険会社は人々の走行距離だけでなく、いつ、どのように運転したかを追跡できるようになった。その結果、Pay-As-You-Drive (PAYD), Pay-How-You-Drive (PHYD), Pay-As-You-Go, Distance-Based Insurance など、数多くのUBIが人気を集めている。
使用ベース保険(またはUBI)は、特殊な追跡装置(通常、顧客の車内に設置)を使って運転行動を追跡するものである。アクセル、ブレーキ、コーナリングなどの運転行動を調査することで、保険会社はその顧客により適切な保険料を設定することができるというものです。このプログラムを導入している保険会社は、顧客がいつ運転し、どれくらいの時間ハンドルを握ったかも調べています。
今後、自動車産業の拡大が使用ベース保険市場を動かすと思われます。自動車産業は、自動車の設計、生産、マーケティング、販売に携わるさまざまな企業や組織で構成されています。テレマティクスを活用した利用型保険は、低リスクの運転には低い保険料を、高リスクの運転には高い保険料を提供するため、自動車所有者にとって魅力的な保険です。その結果、個人が運転行動を変えることで、保険料を大幅に削減することができます。
使用ベース保険(UBI)の対象となる車種は、小型車(LDV)と大型車(HDV)である。最大車両総重量が8500ポンド未満の乗用車は小型車に分類され、大型車はそれ以上の車両総重量を持つ。OBD-IIベースのUBIプログラム、スマートフォンベースのUBIプログラム、ハイブリッドベースのUBIプログラム、ブラックボックスベースのUBIプログラムなどがあり、PAYD、PHYD、MWYDなど様々な種類のパッケージで利用されている。
ひとつは、プライバシーの問題。個人で利用型保険を選ぶのと、企業でドライバーを定期的に監視するのは全く別の話です。しかし、テレマティクスでは、測定可能な利点が最終的にプライバシーに関する懸念を上回り、データの収集と処理を匿名化することでほぼ対処できるというのが一般的な考え方です。実際には、運転行動の追跡と報告は、ドライバーにとってポジティブな経験となり、様々なベンチマークに対するパフォーマンスを向上させる機会を与え、安全運転の実践をゲーミフィケーション化することができるかもしれません。
保険ビジネスカナダによると、2021年6月12日に発効した全国的なELDの義務化は、カナダの運送会社が直面している最も新しい変化である。多くのフリート(特に米国との国境を越えたエクスポージャーを持つフリート)は、すでにELDトラッキング機能を持つテレマティクス・サービス・プロバイダー(TSP)を利用しているが、カナダの規制対象車両は、カナダ国内のみの運行であっても、多くの同じTSPを利用して勤務時間を把握しなければならなくなる。
米国自動車協会(AAA)の「2021 Your Driving Costs」レポートによると、2021年モデルの自動車を年間15,000マイル運転した場合の平均所有・運転コストは9,666米ドル。 中型車の平均フルカバー保険料は1,403米ドル、中型SUVは1,296米ドルだった。ピックアップやハイブリッド車、電気自動車を含む全車種の平均保険料は1,342米ドルでした。AAA保険の見積もりは、65歳未満で6年以上の運転経験があり、事故を起こしたことがなく、郊外・都市部に住む運転者のフルカバー保険に基づくものである。


米国が最大のマーケットシェアを占める


北米ではProgressive、Allstate、Liberty Mutual、Nationwide、State Farmが、カナダではIntact Financial CorporationとDesjardinsが市場をリードしています。北米における有効契約数の大部分は、OBDデバイスとスマートフォンアプリケーションのセルフインストール型です。
米国では、Cambridge Mobile Telematicsが保険テレマティクス業界におけるマーケットリーダーとなりつつあります。スマートフォンを利用した保険テレマティクスソリューションのプロバイダーとしては、他にTrueMotionとArityが有名です(Allstateの子会社)。COVID-19の大流行により、スマートフォンを利用した保険テレマティクス補償の利用が加速している。スマートフォンを利用したテレマティクスソリューションをリリースしている保険会社は、テレメトリー装置を設置することなくUBIの保険を導入できるため、不必要な人的接触を避けることができ、優位に立つことができる。
レクシス・ネクシスの2022年米国自動車保険動向調査によると、2021年第4四半期の米国自動車保険ショッピングの伸びは、第3四半期の-3.9%から-5.2%に減少した。減少の原因は、車両不足とクレームコストの上昇である。車両不足とサプライチェーンの懸念により、最新の運転支援技術の導入が妨げられ、自動車販売台数の減少につながった(ADAS)。
インシュアリファイによると、自動車保険の全国平均コストは、2021年の1,663米ドルから2022年には5%上昇し、年間1,707米ドルになると予測されています。2022年の予測は、予測されるインフレ率と一致し、2020年のコビドロックダウン以降、より一般的になった危険な運転行動の持続的な上昇を考慮したものである。一方、Insurifyの調査によると、2021年3月、4月、5月のアメリカ人の走行距離は、初期のパンデミックシャットダウンにより道路を走る車が少なかった2020年の同じ月よりも32%多くなっています。
ナショナル・オートモービル・ディーラーによると、2022年4月の米国の軽自動車新車販売台数は季節調整済みで1430万台となり、前月の1330万台から増加した。しかし、2022年4月の販売台数は、消費者の強い需要とそれに見合う十分な在庫を背景に、2021年4月に見られた驚異的な販売ペースから21.9%減少した。2021年4月は、在庫が減り始め、販売が劇的に減速する前の最後の月の一つであった。


競合他社の状況

保険テレマティクス事業には、複数の有力な参入企業が存在する。市場占有率でいえば、現在、かなりの位置を占めているプレーヤーはほぼいない。業界のトップを維持するために、主要な競合他社は国境を越えて消費者基盤を拡大することに注力しています。これらの企業は、市場シェアと利益を拡大するために、戦略的なコラボレーション活動を展開しています。また、製品力を強化するために、保険テレマティクス市場の技術に取り組んでいる新興企業を買収しています。


2022年1月-IntelliDrivePlusのデビューにより、The Travelers Companies, Inc.はテレマティクス車両保険商品を拡大した。このアプリベースの技術は、走行距離とブレーキ、アクセル、速度、時間帯、注意散漫などの運転習慣を追跡し、更新のたびに新しい保険料を決定するものです。アーカンソー州、ネブラスカ州、オハイオ州のお客さまは、インテリドライブ・プラスをご利用いただけるようになりました。
2021年11月 - 三菱車のオーナーは、保険料割引の可能性と引き換えに、三菱ロードアシスト+アプリを通じてテレマティクスデータを共有することを選択することができます。レクシスネクシス・リスク・ソリューションズは、2021年11月11日に本機能を明らかにした。このデータはLexisNexis Telematics OnDemandに追加され、自動車保険会社はテレマティクスに基づく運転行動データを格付けや引き受けのワークフローにシームレスに統合できるようになります。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS​
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Adoption of Usage-based Insurance by Insurance Companies
5.2 Market Challenge
5.2.1 Data Quality and Compatibility Issues

6 USAGE BASED INSURANCE TELEMATICS - REVENUE MODELS
6.1 Pay-as-you-drive
6.2 Pay-how-you-drive
6.3 Manage-how-you-drive

7 COMPARATIVE ANALYSIS OF VARIOUS TYPES OF TELEMATICS HARDWARE BASED INSURANCE SOLUTIONS
7.1 Portable
7.2 Embedded
7.3 Smartphone Based

8 MARKET SEGMENTATION BY COUNTRY
8.1 United States
8.2 Canada

9 COMPETITIVE INTELLIGENCE
9.1 Towergate Insurance
9.2 Unipolsai Assicurazioni SpA
9.3 Octo Telematics SpA
9.4 Drive Quant
9.5 IMERTIK Global Inc.
9.6 AXA S.A.
9.7 The Floow Limited
9.8 LexisNexis Risks Solutions
9.9 Vodafone Automotive SpA
9.10 Viasat Group
9.11 Cambridge Mobile Telematics
9.12 AllState Insurance Co.
9.13 State Farm Mutual Automobile Insurance Company
9.14 Allianz p.l.c.

10 INVESTMENT ANALYSIS​​

11 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

North America Insurance Telematics Market is expected to grow by 21.45% CAGR in the forecasted period from 2022-2027.

Key Highlights
Telematics is a term that combines the terms telecommunication and informatics. Telematics is used in the vehicle insurance sector to track, store, and send driving-related data. This information is useful in determining driving habits and determining appropriate vehicle insurance premiums. Pay-as-you-drive, Pay-how-you-drive, and Manage-how-you-drive are three types of usage-based insurance-based telematics income models.
North America Insurance Telematics Market is expected to grow by 21.45% CAGR in the forecasted period for telematics-enabled usage-based insurance (UBI) for discount purposes.
According to a LexisNexis Risk Solutions poll of US consumers conducted in December 2021, 71% are interested in using telematics-enabled usage-based insurance (UBI) for discount purposes. Consumer acceptance, on the other hand, is still quite low, giving a major opportunity for both consumers and insurers.
In the wake of the global pandemic COVID-19, which has thrown asset-heavy businesses like rental companies into disarray, fleet management vendors are developing new use cases for their customers to help them shift fleets to meet the growing demand for logistic and medical transportation, thereby fostering the market growth.


Key Market Trends

Adoption of Usage-based Insurance by Insurance Companies will drive the market


The first UBI initiatives appeared in the United States over a decade ago, when Progressive Insurance Company and General Motors Assurance Company (GMAC) coupled GPS technology and cellular systems to give mileage-linked discounts. Roadside assistance and vehicle theft recovery were (and still are) frequently bundled with these savings. Recent technological advancements have boosted the efficiency and cost of telematics, allowing insurers to track not only how many miles people drive, but also how and when they drive. As a result, numerous UBI variants, such as Pay-As-You-Drive (PAYD), Pay-How-You-Drive (PHYD), Pay-As-You-Go, and Distance-Based Insurance, have grown in popularity.
Usage-based insurance (or UBI) uses a special tracking device (usually placed within a client’s vehicle) to track driving behavior. The idea is that, by examining how a driver accelerates, brakes, and corners, an insurance company can determine a more appropriate premium for that client. Insurance companies who have adopted these programs also examine when a client drives and how much time they spend behind the wheel.
In the coming years, the expansion of the vehicle industry is likely to move the usage-based insurance market forward. The automotive industry is made up of a wide range of firms and organizations involved in the design, production, marketing, and sale of automobiles. Telematics-driven usage-based insurance appeals to car owners since it offers low premiums for low-risk driving and high premiums for high-risk driving. As a result, individuals can significantly reduce their insurance prices by changing their driving behaviors.
Light-duty vehicles (LDV) and heavy-duty vehicles (HDV) are the two most common vehicle classes for usage-based insurance (UBI). Passenger automobiles with a maximum gross vehicle weight of fewer than 8500 lbs are classified as light-duty vehicles, whereas heavy-duty vehicles have a higher gross vehicle weight. OBD-II-based UBI programmes, smartphone-based UBI programmes, hybrid-based UBI programmes, and black-box-based UBI programmes are among the several technologies that are utilized in various sorts of packages such as pay-as-you-drive (PAYD), pay-how-you-drive (PHYD), and manage-how-you-drive (MWYD).
One point of contention is privacy. It's one thing for private individuals to choose usage-based insurance, but it's quite another for business fleets to demand that their drivers be regularly watched. However, with telematics, the usual norm is that measurable benefits eventually surpass any privacy concerns, which can be largely handled by anonymizing data collection and processing. In reality, tracking and reporting on driving behavior might be made into a positive experience for drivers, giving them the opportunity to improve their performance against various benchmarks, thereby gamifying the practice of safe driving.
The nationwide ELD mandate, which took effect on June 12, 2021, is the most recent change facing carriers in Canada, according to Insurance Business Canada. While many fleets (especially those with US cross-border exposures) have already been using telematics service providers (TSPs) with ELD tracking capabilities, regulated vehicles in Canada will have to use many of the same TSPs to capture their hours of service, even if they are only operating in Canada.
According to the American Automobile Association's (AAA) 2021 Your Driving Costs report, the average cost of owning and operating a 2021 model car in 2021 when driven 15,000 miles per year was USD 9,666. The average full-coverage insurance cost for a medium car was USD 1,403, while a medium SUV was USD 1,296. All cars, including pickups and hybrid and electric vehicles, had an average insurance premium of USD 1,342. AAA insurance quotes are based on a full coverage policy for a motorist under 65 years old who has more than six years of driving experience, has never been in an accident, and lives in a suburban/urban area.


United States to account for largest Market Share


Progressive, Allstate, Liberty Mutual, Nationwide, and State Farm are the market leaders in North America, while Intact Financial Corporation and Desjardins are the market leaders in Canada. The great majority of active policies in North America are self-installed OBD devices and smartphone applications.
In the United States, Cambridge Mobile Telematics is becoming a market leader in the insurance telematics industry. TrueMotion and Arity are two other well-known providers of smartphone-based insurance telematics solutions (a subsidiary of Allstate). The COVID-19 pandemic has accelerated the use of smartphone-based insurance telematics coverage. Insurers who have released smartphone-based telematics solutions will have an edge since they will be able to implement UBI policies without having to install telemetry devices, avoiding unnecessary human contact.
According to the Lexis Nexis 2022 US Auto Insurance Trends study, US auto insurance shopping growth declined to -5.2% in the fourth quarter of 2021, down from -3.9% in the third quarter. The decrease was caused by a vehicle shortage and rising claim costs. Vehicle shortages and supply chain concern hampered the introduction of modern driver aid technologies, resulting in lower automobile sales (ADAS).
According to Insurify, the average national cost of car insurance is predicted to rise 5% to USD 1,707 per year in 2022, up from USD 1,663 in 2021. The forecast for 2022 is consistent with predicted inflation rates and takes into account the sustained rise in risky driving behaviors, which have been more common after the 2020 Covid lockdowns. Meanwhile, according to Insurify's study, Americans drove 32% more miles in March, April, and May 2021 than in the same months in 2020, when early pandemic shutdowns resulted in fewer cars on the road.
New light-vehicle sales in the United States grew to 14.3 million units on a seasonally adjusted basis in April 2022, up from 13.3 million units the previous month, according to National Automobile Dealer. However, sales in April 2022 were down 21.9% from the phenomenal sales pace observed in April 2021, which was driven by strong consumer demand and sufficient inventories to match that need. April 2021 was one of the last months of sales before inventory began to dwindle and sales slowed dramatically.


Competitive Landscape

There are several prominent participants in the insurance telematics business. In terms of market share, nearly none of the market players now hold a considerable position. To stay on top of the industry, the major competitors are concentrating on growing their consumer base beyond international borders. These businesses are making use of strategic collaboration initiatives to grow their market share and profits. To strengthen their product capabilities, industry players are also purchasing start-ups working on insurance telematics market technology.


In January 2022 - With the debut of IntelliDrivePlus, The Travelers Companies, Inc. has expanded its telematics vehicle insurance products. The app-based technology determines a new premium at each renewal by tracking miles driven and driving habits including braking, acceleration, speed, time of day, and distraction. Customers in Arkansas, Nebraska, and Ohio can now use IntelliDrivePlus.
In November 2021 - Owners of Mitsubishi vehicles can opt in to share telematics data through the Mitsubishi Road Assist+ app in exchange for possible insurance premium discounts. LexisNexis Risk Solutions revealed this feature on November 11, 2021. The data will be added to LexisNexis Telematics OnDemand, which will allow auto insurers to seamlessly integrate telematics-based driving behaviour data into their rating and underwriting workflows.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS​
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Adoption of Usage-based Insurance by Insurance Companies
5.2 Market Challenge
5.2.1 Data Quality and Compatibility Issues

6 USAGE BASED INSURANCE TELEMATICS - REVENUE MODELS
6.1 Pay-as-you-drive
6.2 Pay-how-you-drive
6.3 Manage-how-you-drive

7 COMPARATIVE ANALYSIS OF VARIOUS TYPES OF TELEMATICS HARDWARE BASED INSURANCE SOLUTIONS
7.1 Portable
7.2 Embedded
7.3 Smartphone Based

8 MARKET SEGMENTATION BY COUNTRY
8.1 United States
8.2 Canada

9 COMPETITIVE INTELLIGENCE
9.1 Towergate Insurance
9.2 Unipolsai Assicurazioni SpA
9.3 Octo Telematics SpA
9.4 Drive Quant
9.5 IMERTIK Global Inc.
9.6 AXA S.A.
9.7 The Floow Limited
9.8 LexisNexis Risks Solutions
9.9 Vodafone Automotive SpA
9.10 Viasat Group
9.11 Cambridge Mobile Telematics
9.12 AllState Insurance Co.
9.13 State Farm Mutual Automobile Insurance Company
9.14 Allianz p.l.c.

10 INVESTMENT ANALYSIS​​

11 FUTURE OF THE MARKET

 

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