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欧州の保険テレマティクス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Europe Insurance Telematics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州の保険テレマティクス市場は、予測期間である2022-2027年に18.87%のCAGRを記録すると予測されています。同市場では、プラグアンドプレイ装置や車載インテリジェントモニタリングシステムを通じた新方式の積極... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

欧州の保険テレマティクス市場は、予測期間である2022-2027年に18.87%のCAGRを記録すると予測されています。同市場では、プラグアンドプレイ装置や車載インテリジェントモニタリングシステムを通じた新方式の積極的な採用が見込まれ、車両保険の購入に革命をもたらすと期待されています。また、欧州各国の政府規制も、保険テレマティクスのプロセスを義務化することでこの考えを支持し、市場成長を後押しすると思われます。

主なハイライト
テレマティクスとは、テレコミュニケーション(通信)とインフォマティクス(情報科学)を組み合わせた用語である。自動車保険分野では、運転関連データの追跡、保存、送信にテレマティクスが利用されています。この情報は、運転習慣を判断し、適切な車両保険料を決定するのに役立ちます。Pay-as-you-drive, Pay-how-you-drive, Manage-how-you-drive の3つの利用ベースの保険ベースのテレマティクス収入モデルが本レポートで議論されています。
車両保険市場における最新のイノベーションは、テレマティクス技術の統合である。テレマティクスの組み合わせは、ドライバーに安全な運転スタイルを奨励し、同時に保険料の節約にも役立っています。テレマティクスの進歩により、最近利用できる常時監視装置は、ドライバーを正確に分析し、その車の保険加入の手続きを進めるのに役立っています。
使用ベース保険(UBI)または保険テレマティクスは、自動車保険の文脈でテレマティクス技術を使用するための用語です。自動車保険会社は、これらのソリューションを利用して、実際の運転データに基づく価格設定プロセスの改善、クレーム管理の改善、現在および将来の保険契約者との商品の差別化を図ることができる。行動ベースの価格設定スキームは、調査対象地域のほとんどの保険会社が採用しており、データモニタリングのさまざまな手法を活用している。
英米のリスク管理・保険仲介・コンサルティング会社であるタワーズワトソンが実施した消費者調査によると、ヨーロッパの6大自動車保険市場のほとんどのドライバーがテレマティクスベースのソリューションの導入に意欲的であることがわかった。最も関心が高いのはイタリアとスペインで、約70%のドライバーがテレマティクス保険に必ず加入する、あるいはおそらく加入すると回答しています。欧州の全6カ国では、55%のドライバーがテレマティクス保険に関心を示しています。テレマティクスがすでに大衆向け商品となっている米国では、この比率は50%でした。
世界的なパンデミックCOVID-19の影響で、レンタル会社のような資産の多いビジネスが混乱する中、車両管理ベンダーは、物流や医療輸送の需要の増加に対応するために、顧客の車両シフトに役立つ新しい使用例を開発し、市場の成長を促進しています。


主な市場動向

保険会社による使用ベース保険の採用が市場を牽引


使用ベース保険(UBI)は、独自の追跡装置(通常、顧客の車内に設置)を使用して運転行動を追跡するものである。アクセル、ブレーキ、コーナリングなどの運転行動を調査することで、保険会社はその顧客により適切な保険料を設定することができるというものです。このプログラムを導入している保険会社は、顧客がいつ運転し、どれくらいの時間ハンドルを握ったかも調べています。
今後、自動車産業の拡大により、使用ベース保険市場はさらに拡大すると思われます。自動車産業は、自動車の設計、生産、マーケティング、販売に携わるさまざまな企業や組織で構成されています。テレマティクスを活用した使用ベース保険は、低リスクの運転には低い保険料を、高リスクの運転には高い保険料を提供するため、自動車所有者にとって魅力的な保険です。その結果、個人が運転行動を変えることで、保険料を大幅に削減することができます。
使用ベース保険(UBI)の対象となる車種は、小型車(LDV)と大型車(HDV)である。最大車両総重量が8500ポンド未満の乗用車は小型車に分類され、大型車はそれ以上の車両総重量を持つ。OBD-IIベースのUBIプログラム、スマートフォンベースのUBIプログラム、ハイブリッドベースのUBIプログラム、ブラックボックスベースのUBIプログラムなど、様々な技術がPAYD、PHYD、MWYDなどの様々な種類のパッケージに利用されています。
ひとつは、プライバシーの問題。個人で利用型保険を選ぶのと、企業でドライバーを定期的に監視するのは全く別の話です。しかし、テレマティクスでは、データの収集と処理の匿名化によって、最終的には測定可能な利益がプライバシーに関する懸念を上回ると考えるのが普通である。現実には、運転行動の追跡と報告は、ドライバーにとってポジティブな経験となり、様々なベンチマークに対するパフォーマンスを向上させることができ、それによって安全運転の実践をゲーミフィケーション化することができるかもしれません。
欧州自動車工業会(ACEA)によると、2022年3月の欧州連合における乗用車の登録台数は-20.5%減少し、販売台数は84万4187台となった。自動車生産は、ロシアのウクライナ侵攻によって悪化したサプライチェーンの持続的な混乱によって打撃を受けている。その結果、スペイン(-30.2%)、イタリア(-29.7%)、フランス(-19.5 %)、ドイツ(-17.5%)など、この地域のほとんどの国で2桁の販売減が見られた。これはテレマティクス保険部門に損害を与える可能性がある。


イタリアが最速の成長率を占める


Otonomo が実施した調査によると、欧州の消費者のうち、自動車情報を開示して保険商品を受け取る用意があるかという質問に対して、「はい」と答えた人はわずか 60%でした。成熟したテレマティクス市場では、イタリアが最も高く、イギリスがそれに続いています。
他の顧客と比較すると、イタリア人は保険に基づく運転データの開示にかなり高い意欲を示している。これは、イタリアの法律がテレマティクスの要件を成文化していることと、イタリアの保険業界がテレマティクスベースの保険プランを長年提供してきたことによると思われます。イタリアの「モンティ法」では、2012年に新車へのテレマティクスの搭載が義務付けられ、保険のオプションとして利用できるようになりました。
イタリアのインシュアテック企業は、イタリアの顧客に新しいオプションや保険スキームを提供するために協力しています。これにより、顧客が従来の車両保険の購入方法から、テレマティクスのような詳細な代替手段への移行をよりスムーズに行うことができるようになる。
自動車メーカーは、内蔵されたコネクテッドカー・システムからの情報をインシュアテック企業と共有し、テレマティクス主導の保険プランに付加価値をつけている。例えば、2021年7月、ディアボーンのフォード・モーター・カンパニーとローマのOCTOテレマティクスは、フォードのコネクテッドカーデータを使用して、DriveAbility Scoreと呼ばれるOCTOの予測型保険リスクスコアを拡張する提携を発表した。この提携により、自動車保険会社とその契約者にシームレスな体験が提供されます。このサービスでは、内蔵された接続により、フォードの自動車から直接取得した走行データに基づく正確な価格設定が行われます。


競合他社の状況

保険テレマティクス事業には、複数の有力企業が参入している。現在、市場シェアの面でかなりの位置を占めている企業はほとんどない。業界のトップを維持するために、主要な競合他社は国境を越えて消費者ベースを拡大することに集中しています。これらの企業は、市場シェアと利益を拡大するために、戦略的な協力関係を構築しています。また、保険テレマティクス市場の技術に取り組む新興企業を買収し、製品力の強化に努めています。


2022年3月 - フォード・モーター・カンパニーとベリスクは、欧州と英国で協力し、コネクテッド・フォード車から「保険対応」データを供給し、保険会社が利用ベースのプログラムを開発するのを支援する。このサービスは、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、英国で提供される予定です。ベリスクによると、この提携により、保険会社はドライバーのリスクについてより具体的な洞察を得ることができ、保険のテーラーリングが可能になるという。保険会社は、ドライバーの承認が得られれば、同社のデータインサイトハブを通じて、リンクされた車両からベリスクが取得した標準的な指標にアクセスし、分析することができるようになる。
2022年1月 - 英国の事業用自動車保険会社Zegoが欧州進出を目指す。安全なドライバーに最大20%の保険料割引を提供するInsurTech企業は、オランダで事業を開始し、フランスでも事業を拡大中。また、アイルランド、スペイン、ベルギー、イタリアでもサービスを提供している。


その他のメリット

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3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Porters Five Force Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis (OEMs, Insurance Companies, Network Providers, and Telematic Providers)
4.4 Case Study Analysis on Market Trends
4.5 Automotive Market in Europe
4.6 Business Models (In-house Development, Leveraging Telematics Partners, Underwriting without Direct Client Interaction)
4.7 Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Adoption of Usage-based Insurance by Insurance Companies
5.2 Market Challenge
5.2.1 Data Quality and Compatibility Issues

6 USAGE BASED INSURANCE TELEMATICS - REVENUE MODELS
6.1 Pay-As-You-Drive
6.2 Pay-How-You-Drive
6.3 Manage-How-You-Drive

7 MARKET SEGMENTATION - BY COUNTRY
7.1 Italy
7.2 United Kingdom
7.3 Germany
7.4 Rest of the Europe

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Towergate Insurance
8.2 Unipolsai Assicurazioni SpA
8.3 Octo Telematics SpA
8.4 Drive Quant
8.5 IMERTIK Global Inc.
8.6 AXA S.A.
8.7 The Floow Limited
8.8 LexisNexis Risks Solutions
8.9 Vodafone Automotive SpA
8.10 Viasat Group

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Europe Insurance Telematics market is estimated to register a CAGR of 18.87% for the forecast period, 2022-2027. The market is expected to witness the active adoption of new methods through plug-and-play apparatus and in-vehicle intelligent monitoring systems, revolutionizing buying vehicle insurance. Government regulations in different European countries are also likely to back the idea of insurance telematics by making the process mandatory, boosting the market growth.

Key Highlights
Telematics is a term that combines the terms telecommunication and informatics. Telematics is used in the vehicle insurance sector to track, store, and send driving-related data. This information helps determine driving habits and determine appropriate vehicle insurance premiums. Pay-as-you-drive, Pay-how-you-drive, and Manage-how-you-drive are three usage-based insurance-based telematics income models discussed in the report.
The latest innovation in the vehicle insurance market is the integration of telematics technology. The combination of telematics has helped encourage safer driving styles among the drivers, helping them save on insurance premiums at the same time. The constant monitoring device available these days due to advancements in telematics helps in analyzing the drivers accurately and proceeding with the process of insuring their vehicles.
Usage-based insurance (UBI) or insurance telematics is the term for the use of telematics technology in the context of automobile insurance. Automotive insurers can use these solutions to improve pricing processes based on actual driving data, improve claim control, and distinguish their products from current and future policyholders. Behavior-based pricing schemes are adopted by most of the insurers in the regions studied, leveraging different techniques of data monitoring.
According to consumer research conducted by Towers Watson, British-American global risk management, insurance brokerage, and consultancy firm, most drivers in Europe's six largest motor insurance markets are eager to embrace telematics-based solutions. The countries with the most interest are Italy and Spain, where nearly 70% of drivers stated they were definitely or probably interested in getting a telematics policy. In all six European countries, 55% of drivers expressed an interest in telematics insurance. In the United States, where telematics is already a mass-market product, the corresponding ratio was 50%.
In the wake of the global pandemic COVID-19, which has thrown asset-heavy businesses like rental companies into disarray, fleet management vendors are developing new use cases for their customers to help them shift fleets to meet the growing demand for logistic and medical transportation, thereby fostering the market growth.


Key Market Trends

Adoption of Usage-based Insurance by Insurance Companies will Drive The Market


Usage-based insurance (or UBI) uses a unique tracking device (usually placed within a client’s vehicle) to track driving behavior. The idea is that, by examining how a driver accelerates, brakes, and corners, an insurance company can determine a more appropriate premium for that client. Insurance companies who have adopted these programs also examine when clients drive and how much time they spend behind the wheel.
In the coming years, the expansion of the vehicle industry is likely to move the usage-based insurance market forward. The automotive industry comprises a wide range of firms and organizations involved in the design, production, marketing, and sale of automobiles. Telematics-driven usage-based insurance appeals to car owners since it offers low premiums for low-risk driving and high premiums for high-risk driving. As a result, individuals can significantly reduce their insurance prices by changing their driving behaviors.
Light-duty vehicles (LDV) and heavy-duty vehicles (HDV) are the two most common vehicle classes for usage-based insurance (UBI). Passenger automobiles with a maximum gross vehicle weight of fewer than 8500 lbs are classified as light-duty vehicles, whereas heavy-duty vehicles have a higher gross vehicle weight. OBD-II-based UBI programs, smartphone-based UBI programs, hybrid-based UBI programs, and black-box-based UBI programs are among the several technologies that are utilized in various sorts of packages such as pay-as-you-drive (PAYD), pay-how-you-drive (PHYD), and manage-how-you-drive (MWYD).
One point of contention is privacy. It’s one thing for private individuals to choose usage-based insurance, but it’s quite another for business fleets to demand that their drivers be regularly watched. However, with telematics, the usual norm is that measurable benefits eventually surpass any privacy concerns, primarily handled by anonymizing data collection and processing. In reality, tracking and reporting on driving behavior might be a positive experience for drivers, allowing them to improve their performance against various benchmarks, thereby gamifying the practice of safe driving.
According to the European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA), the count of passenger car registrations in the European Union reduced by -20.5% in March 2022, with 844,187 units sold. Car production has been harmed by persistent supply chain disruptions, worsened by Russia’s invasion of Ukraine. As a result, most nations in the region saw double-digit sales declines, including Spain (-30.2%), Italy (-29.7%), France (-19.5 %), and Germany (-17.5%). This could harm the telematics insurance sector.


Italy to Account for the Fastest Growth


According to a survey conducted by Otonomo, only 60% of European consumers replied yes when asked if they would be prepared to disclose car data to receive the insurance products in which they expressed interest. Italy has the highest rate in the mature telematics market, followed by the United Kingdom.
In comparison to other customers, Italians exhibited a substantially higher willingness to disclose insurance-based driving data in the poll. This could be because Italian legislation codifies telematics requirements, and the Italian insurance industry has long supplied telematics-based insurance plans. Italy's "Monti's Law" made telematics mandatory in new cars and available as an insurance option in 2012.
Italian insurtech companies are collaborating to bring new options and insurance schemes to Italian customers. This would encourage a smoother transition of the clients from traditional methods of buying vehicle insurance to such detailed alternatives of telematics.
Carmakers are sharing information from the inbuilt connected car systems with insurtech companies and adding value to their plans of telematics-driven insurance plans. For instance, in July 2021, Ford Motor Company in Dearborn and OCTO Telematics in Rome announced a partnership to use Ford's connected car data to extend OCTO's predictive insurance risk score, known as the DriveAbility Score. The connection will deliver a seamless experience for vehicle insurers and their policyholders. The service gives precise pricing based on driving data directly from Ford automobiles with an inbuilt connection.


Competitive Landscape

There are several prominent participants in the insurance telematics business. Nearly none of the market players now hold a considerable position in terms of market share. To stay on top of the industry, the major competitors concentrate on growing their consumer base beyond international borders. These businesses are using strategic collaboration initiatives to expand their market share and profits. Industry players are also purchasing start-ups working on insurance telematics market technology to strengthen their product capabilities.


March 2022 - Ford Motor Company and Verisk are collaborating in Europe and the United Kingdom to supply "insurance-ready" data from connected Ford vehicles to assist insurers in developing usage-based programs. The service will be offered in Germany, France, Italy, Spain, and the United Kingdom. According to Verisk, the arrangement will provide insurance firms with more specific insights on a driver's risks, allowing for policy tailoring. Insurers will be able to access and analyze standardized metrics Verisk obtains from linked vehicles through the company's Data Insight Hub once a driver has granted authorization.
January 2022 - Zego, a business motor vehicle insurance company in the United Kingdom, is seeking a European expansion. The InsurTech company, which offers up to a 20% discount on premiums to safe drivers, has begun in the Netherlands and is expanding operations in France. The company also serves Ireland, Spain, Belgium, and Italy.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Porters Five Force Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis (OEMs, Insurance Companies, Network Providers, and Telematic Providers)
4.4 Case Study Analysis on Market Trends
4.5 Automotive Market in Europe
4.6 Business Models (In-house Development, Leveraging Telematics Partners, Underwriting without Direct Client Interaction)
4.7 Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Adoption of Usage-based Insurance by Insurance Companies
5.2 Market Challenge
5.2.1 Data Quality and Compatibility Issues

6 USAGE BASED INSURANCE TELEMATICS - REVENUE MODELS
6.1 Pay-As-You-Drive
6.2 Pay-How-You-Drive
6.3 Manage-How-You-Drive

7 MARKET SEGMENTATION - BY COUNTRY
7.1 Italy
7.2 United Kingdom
7.3 Germany
7.4 Rest of the Europe

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Towergate Insurance
8.2 Unipolsai Assicurazioni SpA
8.3 Octo Telematics SpA
8.4 Drive Quant
8.5 IMERTIK Global Inc.
8.6 AXA S.A.
8.7 The Floow Limited
8.8 LexisNexis Risks Solutions
8.9 Vodafone Automotive SpA
8.10 Viasat Group

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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