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米国の医療保険市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


United States Health and Medical Insurance Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

米国の医療保険市場は、WHOのユニバーサル・ヘルス・カバレッジを遵守していない世界最大の市場です。米国人口の8%は健康保険に加入していないが、医療保険料の伸び率は北米でトップである。この伸びは、医療イ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

米国の医療保険市場は、WHOのユニバーサル・ヘルス・カバレッジを遵守していない世界最大の市場です。米国人口の8%は健康保険に加入していないが、医療保険料の伸び率は北米でトップである。この伸びは、医療インフレ、雇用の増加、オバマ前米大統領やトランプ氏の医療政策による恩恵の一部繰り越しなどが要因として挙げられる。cdc.gov - Centre for Disease Control and Preventionによると、米国は2019年に3.8兆米ドルを支出し、国のGDPのほぼ17.7%を占め、米国の健康に対する一人当たりの平均支出は11,582米ドルで、2020年には12,000米ドルを越えるとされています。米国政府は、米国人口の大多数に医療保障を提供するために、数多くの医療関連法案を制定しています。

NAIC(National Association of Insurance Commissioners)によると、医療保険の68%以上はPPO、HMO、POSプランなどの民間保険制度によって提供されています。米国の大手25社の保険会社の2019年の売上高は約1300億米ドルで、そのうち60%以上が上位25社の医療保険会社によるものです。アメリカ人の約6%が非団体型の医療保険に加入し、50%が雇用主から提供される保険に加入し、35%がメディケイドやメディケア、ミリタリーからの保険に加入しているが、9%以上が2019年現在、無保険のままである。

ドライバーの皆さん。

主なハイライト
医療、準医療、看護の知識と技術を活用し、健康を促進し、病気を予防するプログラムへの公的、私的支出を含む総医療費の増加。
雇用全体の増加により、個人および雇用主が提供する医療保険への需要が増加


制約事項

主なハイライト
政府の規制や政策命令により、アメリカ国民に提供される医療保険は前例のないほど大きく変化しています。
民営化が進み、国が何度介入しても、高額な医療保険や高額な治療費は改善されない。


主な市場動向

国民の間で人気を博している高額医療費控除制度

従来の保険プランよりも高い控除額を設定したプランです。毎月の保険料は安くなりますが、保険会社が負担する前に自分で支払う医療費が多くなります(控除額)。HDHPは、医療貯蓄口座(HSA)と組み合わせることで、特定の医療費を連邦税から免除して支払うことができる。IRSは、個人で1,350ドル以上、家族で2,700ドル以上の控除額を持つプランを高免除額プランと定義している。HDHPの年間自己負担額(控除額、自己負担額、共同負担額を含む)は、個人で6,650ドル、家族で13,300ドルを超えてはならない(ネットワーク外のサービスには適用されない)。

医療費の高騰に対抗する必要性を感じている従業員が多いため、これらのプランの加入者数は前年比増加を続けている。消費者志向の高まりにより、従業員の自主的な福利厚生が今後も大幅に増加する可能性があり、そのためコスト管理のためにHDHPが人気を集めている。AHIPによると、50人以上の従業員を抱える大グループ市場は、依然としてHDHPとHASの加入に最も人気のある設定であるとのことである。2017年、加入の82%は大企業設定で発生し、次いで小規模事業者市場(11%)、個人市場(7%)となっている

ACAとヘルスケア

0.ACAの下で創設された医療保険市場を通じて700万人が保険に加入し、そのうち920万人が保険料税額控除を受け、530万人が費用負担軽減を受けた。フロリダ、ミシシッピ、アラバマ、ネブラスカ、オクラホマでは、マーケットプレイス加入者の少なくとも95%がプレミアムタックスクレジットやコストシェアリングの補助金を受け取っている。

保険会社は、既往症による保険の拒否、健康状態や性別による高い保険料の請求、病気になったときの保険の取り消し、年間または耐用年数の制限を課すことができなくなった。ACA前の個人保険市場では、約5400万人が既往症を持ち、保険加入を拒否される可能性があった。民間保険会社は、消費者の自己負担なしで広範囲の予防サービスをカバーしなければならなくなった。これには、推奨されるがんや慢性疾患のスクリーニング、予防接種、その他のサービスが含まれる。約1億5千万人が、これらの無料の予防サービスを提供しなければならない雇用者プランや個人市場の保険に加入している。

米国における民間医療保険(PHI)の見識

米国では人口の約6割が健康管理のために民間の医療保険サービスを利用しています。PHIは通常、公的医療制度でカバーされていない、あるいは部分的にカバーされているものをカバーする。トランプ・ケアは、2026年までに連邦政府の赤字を1500億ドル削減する計画であり、そのメリットはあった。トランプ・ケアは、健康貯蓄口座(HSA)の拠出金を3400米ドルから6550米ドルに引き上げた。また、既往症のある人への助成や、処方薬、医療機器、一部の医療制度に対する消費税も廃止された。

米国国勢調査局によると、2018年の民間医療保険の加入率は68%で、政府の加入率(32%)を大きく上回っています。健康保険加入の各区分では、雇用者ベースの保険が最も一般的で、数カ月、または年間を通じて人口の約56%をカバーしており、次いでメディケイド(19.3%)、メディケア(17.2%)、直接購入の保険(16.0%)、軍の保険(4.8%)の順であった。民間医療保険支出の伸びは、健康保険市場の保険料の上昇もあり、2017年には0.5%増の5.6%と予測される。ただし、2019~2020年の支出は平均で0.7%鈍化すると予測される

競合の状況

米国医師会(またはAMA)の報告書によると、民間医療保険業界は非常に集中しており、全都市圏の72%は大きな医療保険者競争を欠いているとのことである。

ヘンリー・J・カイザー・ファミリー財団は、2013年に民間医療保険市場の競争力を、ハーフィンダール・ヒルシュマン指数(HHI)を指標に測定した。HHIは、市場内で競合する各社がどの程度市場を支配しているか(市場占有率)を考慮し、0~10,000の値で表される。数値が低いほど、市場の競争力が高いことを意味する。様々な医療保険者のM&Aによる集中度が高まれば、消費者の間で反トラスト法上の懸念が生じることが予想される。これは、統合により医療保険者が独占力を持ち、保険料を競争水準以上に引き上げ、維持することができるようになるためである。

M&Aの多くは、保険会社がPBMと提携し、高騰する医療費に対応することに重点を置いている。その例として、CVSとエトナの合併(690億米ドル)が挙げられる。この合併は、CVSの薬局とエトナの保険事業を統合し、コスト削減を目指すものである。シグナとエクスプレス・スクリプツは、医療費を削減し、より良い結果をもたらすために、670億ドルの合併を完了させた。ウォルマートとヒューマナは、低コストのメディケアパートD処方箋薬プランで以前から提携しており、医療、PBM、小売の各機能を備え、成長するメディケアアドバンテージ市場への供給に注力しています。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.1.1 Brief on Health Insurance Premiums and Study on the Effect of Medical Trend Rate on Health Plans
4.1.2 Insights on the Growing Online Sales of Health Insurance and the Growth Prospects in Health Insurance Sector
4.1.3 Technological Advancement and Innovation in Health Insurance Sector
4.2 Government Regulations And Initiatives
4.2.1 Brief on Patient Protection and Affordable Care Act (ACA, Trumpcare) and its implications on the Overall Health Insurance Coverage
4.2.2 Insights on Latest Healthcare Policy Changes and their Effect on the Health Spending by US Citizens
4.3 Market Drivers
4.4 Market Restraints
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Covid-19 Impact on the US health and medical insurance market.

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Procurement Type
5.1.1 Directly/individually Purchased
5.1.2 Employer-Based
5.1.2.1 Small Group Market
5.1.2.2 Large Group Market
5.2 By Products and Services Offered
5.2.1 Pharmacy Benefit Management
5.2.2 High deductible Health Plans
5.2.3 Free-For-Service Plans
5.2.4 Managed Care Plans
5.3 By Place Of Purchase
5.3.1 On Exchange/Marketplace
5.3.2 Off Exchange/Marketplace

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers & Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 UnitedHealth Group
6.3.2 Anthem
6.3.3 Humana Group
6.3.4 HealthCare Services Group Inc.
6.3.5 Centene Corporation
6.3.6 Aetna Inc.
6.3.7 Kaiser Foundation Group
6.3.8 Independence Health Group
6.3.9 Molina Healthcare*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The US healthcare insurance market is the largest in the world, without adhering to WHO's Universal Health Coverage. Although 8% of the US population does not have a health insurance, the United States continues to top the growth in health premiums in North America. This growth can be attributed to medical inflation, increasing employment, and some carry-over of the benefits from the former US President Obama’s and Trump’s healthcare policies. According to cdc.gov - Centre for Disease Control and Prevention, the United states spent USD 3.8 trillion in 2019 almost 17.7% of the country’s GDP making the average per person expenditure on health in the United States at USD 11,582 which crossed the USD 12,000 mark in 2020. The US government has laid down numerous health care legislations, to provide health cover to a majority of US population.

According to the NAIC (National Association of Insurance Commissioners), more than 68% of health care coverage was provided by private insurance programs, such as PPOs, HMOs, POS plans, etc. The leading 25 insurers in the United States accounted for about USD 130 billion in 2019, of which more than 60% came from top 25 health insurers. About 6% of Americans purchase health insurance in the non-group type, and 50% have insurance provided by theemployer, 35% have insurances from Medicaid or Medicare and Military whereas over 9% remain uninsured as of 2019.

Drivers:

Key Highlights
Increase in the total health expenditure, which includes both public and private spending on the programs that promote health and prevent disease, with the utilization of medical, paramedical, and nursing knowledge and technology
Growth in the overall employment increases the demand for health insurance through both individual and employer-sponsored health coverage


Restraints:

Key Highlights
Government regulations and related policy orders effecting a lot of unprecedented changes in the way healthcare coverage is being offered to the American citizens.
The expensive healthcare insurance and an even expensive treatment did not see any improvement even after repeated state intervention due to the highly privatized sector.


Key Market Trends

High Deduction Health Plans Gaining Popularity among Public

These are plans with a higher deductible than any traditional insurance plan. The monthly premium is usually lower, but one pays more health care costs themselves before the insurance company starts to pay its share (your deductible). A high deductible plan (HDHP) can be combined with a health savings account (HSA), allowing one to pay for certain medical expenses with money free from federal taxes. The IRS defines a high deductible health plan as any plan with a deductible of at least USD 1,350 for an individual, or USD 2,700 for a family. An HDHP’s total yearly out-of-pocket expenses (including deductibles, copayments, and coinsurance) cannot be more than USD 6,650 for an individual, or USD 13,300 for a family (does not apply to out-of-network services).

The enrollment number for these plans continues to grow YoY, as many employees feel the need to combat the rising healthcare prices. Rising consumerization may continue to drive the tremendous growth of voluntary benefits among employees, and therefore, the HDHPs are gaining popularity, in order to manage costs. The large group market with more than 50 employees remains the most popular setting for HDHP and HAS enrollment, according to AHIP. In 2017, 82% of enrollment occurred in large employer settings, followed by the small-employer market (11%) and the individual market (7%)

The ACA and Health care

0.7 million people were enrolled in coverage through the health insurance marketplaces created under the ACA, including 9.2 million who received premium tax credits and 5.3 million who got cost-sharing reductions. In Florida, Mississippi, Alabama, Nebraska and Oklahoma, at least 95% of marketplace enrollees receive premium tax credits and/or cost-sharing subsidies.

Insurers can no longer deny coverage for pre-existing conditions, charge higher premiums based on health status or gender, revoke coverage when someone gets sick or impose annual or lifetime limits. About 54 million people have a pre-existing condition that could have resulted in them being denied coverage in the pre-ACA individual market. Private insurers now must cover a wide range of preventive services at no out-of-pocket costs to consumers. This includes recommended cancer and chronic condition screenings, immunizations, and other services. Nearly 150 million people are enrolled in employer plans or through individual market insurance that must provide these free preventive services.

Insights on Private Health Insurance (PHI) in the United States

About 60% of the US population utilizes private health insurance services to take care of their health needs. PHI usually covers those that are uncovered, or covered partially, under any public health program. The Trump care had its benefits, it had planned to reduce the federal deficit by USD 150 billion by 2026. The Trump Care increased the health savings account (HSA) contributions from USD 3400 to USD 6550. Trump care also provided subsidies for people with pre-existing conditions and repealed consumer tax on prescription drugs, medical devices and some medical plans as well.

According to US Census Bureau, in 2018, private health insurance coverage stood at 68%, significantly higher than the government coverage (32%). Within the various segments of health insurance coverage, employer-based insurance was the most common, which covered about 56% of the population for few months, or all year, followed by Medicaid (19.3%), Medicare (17.2%), direct-purchase coverage (16.0%), and military coverage (4.8%). Private health insurance spending growth is projected to have increased by 0.5%, to 5.6%, in 2017, partly due to the increase in health insurance marketplace premiums. However, the spending is expected to slow by 0.7%, on an average, for 2019-2020

Competitive Landscape

According to a report from the American Medical Association (or AMA), the private health insurance industry is highly concentrated, with 72% of total metropolitan areas lacking significant health insurer competition.

The Henry J. Kaiser Family Foundation measured the competitiveness of the private health insurance market in 2013, using the Herfindahl-Hirschman Index (HHI) as an indicator. The HHI takes into account how much of a market is controlled by each of the companies competing within it (market share), and is expressed in a value between zero and 10,000. The lower the number, the more competitive the market. Higher concentration from the M&A of various health insurers is expected to raise antitrust concerns among consumers. This is a result of the monopoly power of the health insurer, due to the consolidation, which gives them a leverage to raise and maintain the premiums above the competition levels.

Most of the M&A activities are focused on insurance companies tying up with PBMs, to manage the rising healthcare costs. Few examples include CVS merger with Aetna (USD 69 billion). This merger combines CVS' pharmacies with Aetna's insurance business, in hopes of lowering costs. Cigna and Express Scripts closed on a USD 67 billion merger, to lower healthcare costs and deliver better outcomes. Walmart and Humana, which had earlier partnered on a low-cost Medicare Part D prescription drug plan, have an impressive array of medical – PBM – retail capabilities focused on serving the growing medicare advantage market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.1.1 Brief on Health Insurance Premiums and Study on the Effect of Medical Trend Rate on Health Plans
4.1.2 Insights on the Growing Online Sales of Health Insurance and the Growth Prospects in Health Insurance Sector
4.1.3 Technological Advancement and Innovation in Health Insurance Sector
4.2 Government Regulations And Initiatives
4.2.1 Brief on Patient Protection and Affordable Care Act (ACA, Trumpcare) and its implications on the Overall Health Insurance Coverage
4.2.2 Insights on Latest Healthcare Policy Changes and their Effect on the Health Spending by US Citizens
4.3 Market Drivers
4.4 Market Restraints
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Covid-19 Impact on the US health and medical insurance market.

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Procurement Type
5.1.1 Directly/individually Purchased
5.1.2 Employer-Based
5.1.2.1 Small Group Market
5.1.2.2 Large Group Market
5.2 By Products and Services Offered
5.2.1 Pharmacy Benefit Management
5.2.2 High deductible Health Plans
5.2.3 Free-For-Service Plans
5.2.4 Managed Care Plans
5.3 By Place Of Purchase
5.3.1 On Exchange/Marketplace
5.3.2 Off Exchange/Marketplace

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers & Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 UnitedHealth Group
6.3.2 Anthem
6.3.3 Humana Group
6.3.4 HealthCare Services Group Inc.
6.3.5 Centene Corporation
6.3.6 Aetna Inc.
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6.3.8 Independence Health Group
6.3.9 Molina Healthcare*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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