世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

トルコの医療保険市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Turkey Health and Medical Insurance Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

トルコの健康・医療保険市場は、2019年から2024年の予測期間において、18%という健全なCAGRを記録すると予想されています。 国民皆保険(UHI)構想を支えるため、トルコでは現在、国全体の健康保険の2%しか... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
112 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

トルコの健康・医療保険市場は、2019年から2024年の予測期間において、18%という健全なCAGRを記録すると予想されています。

国民皆保険(UHI)構想を支えるため、トルコでは現在、国全体の健康保険の2%しか占めていない民間医療保険部門に焦点を当てる必要があります。この偉業を達成するためには、政府資金を脆弱な層の医療ニーズに振り向けることを目指すべきである。トルコ政府は、健康保険の販売者と利用者のために、必要なすべての法的推進力を提供しなければならない。健康保険の購入者に向けて簡素化され、詳細に説明される政策により、トルコ国民の多くが健康保険に加入するようになり、民間健康保険会社の需要が増加し、市場の2桁成長につながる可能性があります。

ドライバー

主なハイライト
疾患プロファイルの変化
経済的福祉の向上
所得の増加
慢性疾患の発生率の増加
社会保障機関による不十分なサービス提供
国民の意識の高まり
民間医療サービスの向上


制約事項

主なハイライト
質の高い病院医療を受けることから入院を避けることへと変化している。
民間保険会社の税制上の問題が、市場での存在感を低下させている。
市販の医療保険は、顧客の医療ニーズに合わせてカスタマイズされたものではありません。


主な市場動向

トルコ国民の間で高まる健康ニーズに対応するため、民間医療保険への加入が進む

トルコの民間医療保険市場において、トップアップ保険は最も急速に成長している部分です。トルコ保険協会によると、2016年、医療保険料は前年比22.9%増となりました。この分野での補完的な医療保険の登場は、今後数年で民間医療保険の需要が高まり、この分野がさらに成長する可能性があることを示しています。

2013年に補完型医療保険が始まって以来、民間医療機関で有資格者や高水準の医療を受けられるようになったことで、医療保険の加入率が大幅に上昇しました。

民間の保険会社が提供する保険は、大きく分けて次の2種類です。

入院保険金
外来患者補償

また、メガネ(ガラス・フレーム・レンズ)には保険料が加算され、歯科治療費は第3の保険として保障されています。

従来の民間医療保険に比べ、保険料が割安な付加医療保険が普及しつつある。市場には様々な商品の選択肢があるため、消費者はより安価で幅広い保障のある商品を手に入れることができる。また、これらの商品がより多くの人々に届く可能性があることも、市場の将来にとって有望です。健康分野での競争の激化は、健康分野への投資の増加を引き起こし、それが間接的にサービスの質の向上をもたらしています。

トルコで急成長している民間医療保険の購入チャネルは保険代理店経由

トルコの医療・疾病保険流通の40%以上を保険代理店または第三者保険支払人が占めている。彼らは保険料の生産という点で大きなウェイトを占めている。一方、ブローカーや銀行のシェアは、国民皆保険構想の結果、上昇傾向にある。保険会社は、銀行の巨大な顧客基盤を活用する機会が増えている。また、銀行の金融サービスの経験、技術的な不足、支店網の普及、バンカシュアランスの流通経路のコスト、ソースの共有などが、銀行と保険会社のバンカシュアランスを必要とする要因である。

ここ数年、トルコの保険セクターで最も重要な変化のひとつが、バンカシュアランスである。銀行機関や保険会社は、バンカシュアランスが既存の活動にとって非常に魅力的であり、しばしば利益をもたらすものであることに気づきました。

健康保険料のシェアは、2013年には損害保険全体の約12%であったが、2017年には14%以上伸びた。損害保険のトラフィックは、契約数で見ると、2013年から2016年にかけて減少傾向にある。

競合他社の状況


市場に参入している主要企業は、Allianz Sigorta AŞ, Acıbadem Sağlık ve Hayat Sigorta AŞ, and Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketi, Mapfre Sigorta AŞ, Aksigorta AŞ, Axa Sigorta AŞで、市場全体の60%以上の金額で寄与しています。

英国本社の健康保険Bupaは、同国第2位の健康保険会社Acibadem Sigortaを買収し、トルコに参入しました。アキバデムの現地市場に関する知識を活用し、顧客と従業員はブパの専門知識と経験の恩恵を受けることができます。
トルコでは、インフレ率が10.5%上昇し、トルコリラ安もあって、医療費動向は18%上昇すると言われています。このため、より多くの医療機関が市場参入の機会を得て、市場シェアを拡大することが期待されています。




その他のメリット

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Key Deliverables of the Study
1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 GOVERNMENT REGULATIONS AND INITIATIVES
4.1 Brief on Health Insurance Industry Regulations in Turkey - Role of Social Security Institute of Turkey (SSI) in the Healthcare Delivery
4.2 Insights on Latest Healthcare Policy Changes and Their Effect on the Overall Health Spending in Turkey
4.3 Effectiveness of MEDULA in Health Insurance Claims Processing and its Effect on the Health Insurance Services Provided to Turkish Population

5 INDUSTRY DYNAMICS AND INSIGHTS
5.1 Current Market Scenario
5.2 Market Dynamics
5.2.1 Drivers
5.2.2 Restraints
5.2.3 Opportunities
5.3 Brief on health insurance premiums and study on the effect of medical trend rate on health plans
5.4 Insights on the Regulations of SSI and the Implications of the Establishment of the Universal Health Insurance Fund (UHI Fund) in Health Insurance Coverage
5.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.6 Value Chain/ Supply Chain Analysis

6 Market Segmentation
6.1 By Product type
6.1.1 Private Health Insurance (PMI)
6.1.1.1 Individual Policy Coverage
6.1.1.2 Group Policy Coverage
6.1.2 Public/Social Security Schemes
6.2 By Term of Coverage
6.2.1 Short-term
6.2.2 Long-term
6.3 By Channel of Distribution
6.3.1 Brokers/Agents
6.3.2 Banks
6.3.3 Direct
6.3.4 Companies
6.3.5 Other Channels of Distribution

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
7.2 Company Profiles
7.2.1 Allianz Türkiye
7.2.2 ACIBADEM HEALTH GROUP
7.2.3 Anadolu Insurance
7.2.4 Mapfre Insurance
7.2.5 Aksigorta
7.2.6 AXA Insurance - Insurance Turkey's Trusted Brand
7.2.7 Eureko Insurance
7.2.8 Groupama Insurance
7.2.9 Solar Insurance
7.2.10 Sompo Japan
7.2.11 Yapi Kredi Insurance

8 FUTURE GROWTH PROSPECTS OF THE TURKEY HEALTH INSURANCE INDUSTRY

9 APPENDIX
9.1 Turkey Public Health Insurance Statistics
9.2 Trend Analysis of Per Capita Health Expenditure in Turkey
9.3 Statistics on Age-wise Health Insurance Coverage
9.4 Key Statistics on the Direct Written Premiums across top domestic and international insurance players in Turkey

10 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Turkey health and medical insurance market is expected to register a healthy CAGR of 18%, during the forecast period of 2019-2024.

In order to support the Universal Health Insurance (UHI) initiative, Turkey must focus on the private health insurance sector, which presently accounts for only 2% of the overall health insurance coverage in the country. To achieve this feat, it should aim at diverting the government funds toward the healthcare needs of the vulnerable sections. Turkish government must provide all the required legal impetus for the sellers and users of health insurance. With policies that are simplified and explained in detail to the buyers of the health insurance policies, growing number of Turkish people may come forward to get health coverage, thus increasing the demand for private health insurers, leading to a double digit growth in the market.

Drivers:

Key Highlights
Changing disease profile
Increasing economic welfare
Increasing incomes
Higher incidences of chronic diseases
Insufficient service delivery by the social security organizations
Increased public awareness
Improvements in private healthcare services


Restraints:

Key Highlights
Shifting trend of receiving quality hospital care to keeping people out of hospital
Certain tax-related problems for commercial insurers have been hindering their market presence
The commercial health policies are not customized to meet the healthcare needs of customers.


Key Market Trends

Private Health Insurance Picking Up among Turkish Population to Meet the Growing Health Needs

Top up insurance is the fastest growing portion of the private medical insurance market in Turkey. According to the Insurance Association of Turkey, in 2016, health premiums increased by 22.9%, compared to the previous year. The advent of complementary health insurances in this area indicates that the demand for private health insurance may increase in the coming years, and that there may be more growth in this area.

Since the inception of complementary health insurance in 2013, there has been significant rise in the health insurance coverage, owing to the availability of qualified and high standards of healthcare in private health institutions.

The private insurance companies provide two main types of coverage –

In-patient coverage
Out-patient coverage

Also, they have additional premium payment for glasses (glass/frame/lens), with the coverage of dental expenses as the third type of insurance.

According to the traditional private health insurance, supplementary health insurance, where premiums are more economical, are becoming increasingly widespread. Due to the presence of varied product alternatives in the market, consumers can acquire more cheaper and wide-assured products. The potential of these products to reach larger audiences is also promising for the future of the market. Increasing competition in the health sector has triggered the increase in investments in the health sector, which has led to an indirect increase in service quality.

Fastest Growing Channel of Purchase of Private Health Insurance in Turkey is through Insurance Agencies

Insurance agencies or third-party insurance payers make up for more than 40% of the health or sickness insurance distribution in Turkey. They have huge weight in terms of premium production. On the other hand, the share of brokers and banks have been picking up, as a result of the universal health insurance coverage initiative. Insurance companies have greater opportunities to tap the bank’s huge customer base. Also, the bank’s financial services of experience, technological underwork, prevalent branch network, and bancassurance’s distribution channel of cost, sharing of sources, etc., as the factors necessitate bancassurance in bank and insurance company.

One of the most important changes in the Turkish insurance sector, over the past few years, was bancassurance. Banking institutions and insurance companies have found bancassurance to be quite attractive and, often profitable, to their existing activities.

Health insurance premiums share was about 12% of the total non-life insurance in 2013, whereas it grew by more than 14% in 2017. Non-life insurance traffic, in terms of the number of policies purchased, has been declining from 2013 to 2016.

Competitive Landscape


Major players operating in the market are Allianz Sigorta AŞ, Acıbadem Sağlık ve Hayat Sigorta AŞ, and Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketi, Mapfre Sigorta AŞ, Aksigorta AŞ, and Axa Sigorta AŞ, which contribute more than 60% in the overall market value.

UK-headquartered Bupa health insurance entered Turkey, with an acquisition of the country’s second-largest health insurer, Acibadem Sigorta. It may derive the benefits of Acibadem’s local market knowledge ,wherein the customers and employees may also enjoy the benefits of Bupa’s expertise and experience.
In Turkey, the inflation has increased by 10.5%, and with the weaker Turkish lira, the medical cost trends are set to rise by 18%. This further encourages many more healthcare providers to enjoy the privilege of tapping the market, thus gaining the market share.




Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Key Deliverables of the Study
1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 GOVERNMENT REGULATIONS AND INITIATIVES
4.1 Brief on Health Insurance Industry Regulations in Turkey - Role of Social Security Institute of Turkey (SSI) in the Healthcare Delivery
4.2 Insights on Latest Healthcare Policy Changes and Their Effect on the Overall Health Spending in Turkey
4.3 Effectiveness of MEDULA in Health Insurance Claims Processing and its Effect on the Health Insurance Services Provided to Turkish Population

5 INDUSTRY DYNAMICS AND INSIGHTS
5.1 Current Market Scenario
5.2 Market Dynamics
5.2.1 Drivers
5.2.2 Restraints
5.2.3 Opportunities
5.3 Brief on health insurance premiums and study on the effect of medical trend rate on health plans
5.4 Insights on the Regulations of SSI and the Implications of the Establishment of the Universal Health Insurance Fund (UHI Fund) in Health Insurance Coverage
5.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.6 Value Chain/ Supply Chain Analysis

6 Market Segmentation
6.1 By Product type
6.1.1 Private Health Insurance (PMI)
6.1.1.1 Individual Policy Coverage
6.1.1.2 Group Policy Coverage
6.1.2 Public/Social Security Schemes
6.2 By Term of Coverage
6.2.1 Short-term
6.2.2 Long-term
6.3 By Channel of Distribution
6.3.1 Brokers/Agents
6.3.2 Banks
6.3.3 Direct
6.3.4 Companies
6.3.5 Other Channels of Distribution

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
7.2 Company Profiles
7.2.1 Allianz Türkiye
7.2.2 ACIBADEM HEALTH GROUP
7.2.3 Anadolu Insurance
7.2.4 Mapfre Insurance
7.2.5 Aksigorta
7.2.6 AXA Insurance - Insurance Turkey's Trusted Brand
7.2.7 Eureko Insurance
7.2.8 Groupama Insurance
7.2.9 Solar Insurance
7.2.10 Sompo Japan
7.2.11 Yapi Kredi Insurance

8 FUTURE GROWTH PROSPECTS OF THE TURKEY HEALTH INSURANCE INDUSTRY

9 APPENDIX
9.1 Turkey Public Health Insurance Statistics
9.2 Trend Analysis of Per Capita Health Expenditure in Turkey
9.3 Statistics on Age-wise Health Insurance Coverage
9.4 Key Statistics on the Direct Written Premiums across top domestic and international insurance players in Turkey

10 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/20 10:26

143.76 円

160.81 円

193.57 円

ページTOPに戻る