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スマートフードロジスティクス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Smart Food Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

世界のスマート食品物流市場(以下、調査対象市場)は、2020年に81億2000万米ドルとなり、2021年から2026年の間にCAGR13.42%を記録し、2026年には167億8000万米ドルに達すると予測されています。食品業界における... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

世界のスマート食品物流市場(以下、調査対象市場)は、2020年に81億2000万米ドルとなり、2021年から2026年の間にCAGR13.42%を記録し、2026年には167億8000万米ドルに達すると予測されています。食品業界におけるスマートロジスティクスの市場は、「調達のしやすさ」から「輸送中の荷物の追跡」までを容易にするメリットから生まれている。食品の動きをリアルタイムで確認しながら新鮮な状態で商品を受け取ることができるため、IoT(Internet of Things)を活用したスマートロジスティクスが大きな効果を発揮しているのです。

主なハイライト
ロジスティクスとテクノロジーの融合、そしてサプライチェーン全体に広がるクラウドベースのコラボレーションソリューションにより、倉庫、輸送、最終消費者の情報の緊密な統合とサプライチェーン全体の透明性が実現しました。
デジタル経済が成長を続ける中、IoT技術は未来的なアイデアから、物流企業がサプライチェーンに導入するための戦術的なツールへと変遷しています。センサーとIoTツールは、従来の資産追跡を、物流会社がより高いROIを獲得できるインテリジェントなサプライチェーンへと変化させています。食品業界にとって、これらのIoT対応センサーは、資産/フリートの位置、フリートの移動速度、温度条件、および他の重要なデータセットに関するリアルタイムの知識を提供します。
また、このセンサーは、関連するステークホルダーが食品の安全性に関するデータポイントを綿密に監視し、効率的なコールドチェーン管理を実現するのに役立つ。このデータにより、地域および世界の規制の遵守が可能になります。たとえば、生産、製造、輸送の各プロセスで自動化された危害分析重要管理点(HACCP)チェックリストを使用することにより、企業は食品安全ソリューションを実施するための一貫した有意義なデータにアクセスすることができます。
同様に、地域によって異なる食品関連の法律や規制(その1つが食品医薬品安全法)により、サプライチェーンはより多くの情報を記録し、透明性を高めるよう大きな圧力を受けていると実感しています。
COVID-19の大流行は、世界のほぼすべてのエンドユーザー産業に深刻な混乱をもたらし、遠隔地での作業状況や完全なロックダウンにより企業のサプライチェーン管理に影響を与え、業務の停止につながりました。 この混乱により、大流行を乗り切り、業務の混乱を防ぐためにテクノロジーとデジタル化の活用が最大化されました。
パンデミックは、2020年4月のロジスティクス・マネジャーズ・インデックス(LMI)が過去最低になるなど、物流業界にも様々な影響を及ぼしました。LMIは、在庫(水準とコスト)、倉庫(能力、稼働率、価格)、輸送(能力、稼働率、価格)に関わる8つの独自の要素に基づいて算出されます。


主な市場動向

コールドチェーンモニタリングが大きなシェアを占める

生鮮食品の生産者、職人的な食品生産者、自前の物流能力をほとんど持たない農家にとって、配送プロセスを通じてコールドチェーンを維持する必要性は大きな障壁となった。


食習慣の急激な変化、加工食品への需要の高まり、包装・保管に関する厳しい規制などにより、メーカーから小売業者へのパワーシフトが進んでいます。汚染ゼロ、正確な保管、高速な保管・取り出し作業に焦点を当てたプロセスが、食品・飲料の物流プロセスにおける自動化と技術の採用を促進する主な理由となっています。
コールドチェーン・モニタリング・ソリューションは、食品メーカーが温度管理された環境を必要とする製品の保管、出荷、流通を効率的に管理するのに役立ちます。機械の故障や交通機関の遅れ、その他の要因によって引き起こされる不完全な冷却チェーンは、変化する温度を生み出し、生鮮食品の腐敗や安全性に影響を与える可能性があります。また、商品の位置がリアルタイムで把握できないため、非効率的なオペレーションプロセスの一因となることもあります。
そのため、コールドチェーンモニタリングを導入することで、商品の輸送と保管のための安定した温度を確保することができます。温度センサー付きBluetooth Low Energy(BLE)ビーコンなどの技術により、出荷時やサプライチェーン全体を通して、関連するチェックポイントで商品の位置を追跡し、温度データを継続的かつシームレスにトレースすることができます。
複数の食品ロジスティクス企業が拡大活動に取り組んでいる。例えば、2020年9月、サードパーティーの食品物流企業であるFreezPak Logisticsは、自動保管・検索システムを備えた14万平方フィートの施設を米国に建設する計画を発表しています。この場所には、商品を自動的に取り出して保管することができる12台のロボットが設置される予定です。
ウォルマートなどの企業は、食料品の自動選別ロボットに大きな投資を行っている。同社のアルファボットは、冷凍・冷蔵品や常温保存の食料品を自律走行するカートを使って、倉庫内でオーダーピッキングを行う。ロボットが商品を探し、ピッキングし、ワークステーションに運んでスタッフがチェックする。このような業界の自動化の流れは、コールドチェーン・モニタリング・ソリューションの導入に大きなチャンスをもたらすと期待されています。


北米が主要なシェアを占める

この地域は、多くのベンダーが存在し、無駄を省き資源を最適化することへの関心が高まっていることから、スマートロジスティクスの採用において最大のシェアを占めると予想されます。


北米は、製造業、運輸業、物流業が強い存在感を示しており、いくつかの技術的進歩が見られることから、著名な資産追跡市場の1つとなっています。また、さまざまなエンドユーザー産業における政府の取り組みや規制が、同地域の市場成長を高めると予想されます。
サプライチェーンにおける無駄をなくすための技術導入に向けた政府の動きも、同地域の市場成長を後押ししています。例えば、連邦道路協会(FHWA)は、米国州道路交通官協会(AASHTO)、州・地方交通局(DOT)とともに、輸送・物流業界における資産追跡の適用を推奨しています。
2021年6月、米国農務省は、食品生産の支援、加工の改善、流通と市場機会への投資を目的とした、食品サプライチェーンへの40億米ドルの投資を発表した。また、米国救済計画法を通じて、1000億米ドルの追加融資保証プログラム基金が支払われた。
この地域では、IoTソリューションを提供するプレイヤーがしっかりと存在しており、プレイヤーによる投資が市場の成長を後押ししています。2021年8月、ジオタブは冷凍機能を持つHGVやバン向けに、冷凍車の継続的な温度管理やモニタリングの課題解決を支援する「Cold Chain」の提供を発表しました。
カナダ市場のエコシステムでは、プレーヤーは競争力を維持するために、有機的および無機的なさまざまな成長戦略を採用しています。例えば、2020年8月、Rogers for Businessと物流ソリューションのRoambeeは、屋外、屋内、移動中の貨物や資産のリアルタイム監視を企業に提供するための戦略的パートナーシップを発表しました。COVID-19の継続により国境を越えた物資の輸送に大きな影響を与える中、Roambeeのソリューションにより、企業は資産の可視性を高め、サプライチェーン全体をコントロールできるようになるかもしれません。


競合他社の状況

スマート食品ロジスティクス市場は適度に断片化されている。市場で顕著なシェアを持つ大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力している。これらの企業は、市場シェアを拡大し、収益性を高めるために、戦略的な協力イニシアティブを活用しています。市場の主な動きとしては、以下のようなものがあります。


2020年8月 株式会社Hacobuが、物流業界向けテレマティクスサービス「MOVO Fleet」をリニューアル。Hacobuは、企業間物流の最適化を目的としたクラウドサービス「MOVO(ムーボ)」を展開しています。"MOVO Fleet "は、GPS端末による車両位置の把握、運行管理者の業務負担軽減、配送業務の効率化を目的とした物流業界向けテレマティクスサービスです。
2020年10月 - AIを活用した配車計画からゼンリンの住宅地図データを活用したルート案内、業務進捗の管理・分析までを総合的にサポートすることから、「ZENRIN物流サービス」にLYNA LogicsのAI自動配車エンジンが採用されることになりました。ライナロジックスは、両社の技術を組み合わせることで、現場の様々な制約を考慮した最適な配車計画・運行管理を実現し、EC・宅配からB2B輸送まで、幅広い輸配送業務の効率化を強力に推進する予定です。
2021年9月 - 株式会社オービスは、株式会社TLDロジスティクスサービス(本社:東京都港区、代表取締役社長:廣瀬隆史、以下「TLDロジスティクス」)より(TLD)は、豊田通商の独立子会社で、トラックと冷凍トレーラーにORBCOMMの高度な車載およびコールドチェーンテレマティクスソリューションを導入し、双方向の温度監視と制御を行うためのアップグレードを行ったと発表しました。また、このプラットフォームは、FDAの食品安全近代化法(FSMA)へのコンプライアンスを確保する上で、この物流会社を支援しました。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Market Definition and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.4.1 Increasing Need for Efficient Monitoring and Tracking for Better Control of Assets​
4.5 Market Restraints
4.5.1 Installation Complexities​

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE LOGISTICS INDUSTRY IN THE FOOD AND BEVERAGE SECTOR

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Component
6.1.1 Hardware (Sensors, Telematics, Networking Devices, etc.)​
6.1.2 Software and Services​
6.2 Technology​
6.2.1 Fleet Management
6.2.2 Asset Tracking
6.2.3 Cold Chain Monitoring
6.3 Geography
6.3.1 North America
6.3.2 Europe
6.3.3 Asia Pacific
6.3.4 Latin America
6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Orbcomm​​
7.1.2 Sensitech (Carrier Global Corporation)​​
7.1.3 Berlinger & Co. AG​​
7.1.4 Geotab Inc.​​
7.1.5 Kii Corporation​
7.1.6 Verizon Connect​​
7.1.7 Teletrac Navman​​
7.1.8 Monnit Corporation​​
7.1.9 Controlant​​
7.1.10 Samsara Networks, Inc.​​
7.1.11 Seaos​
7.1.12 Nippon Express co. ltd. ​
7.1.13 YUSEN LOGISTICS CO.,LTD.​ (Nippon Yusen Kabushiki Kaisha(NYK) ​
7.1.14 Hacobu Co., Ltd. (MOVO) ​
7.1.15 Kouei system ltd.​
7.1.16 LYNA LOGICS, Inc. ​

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS​

 

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Summary

The global smart food logistics market (henceforth referred to as the market studied) was valued at USD 8.12 billion in 2020, and it is expected to reach USD 16.78 billion by 2026, registering a CAGR of 13.42% during the period of 2021-2026. The market for smart logistics in the food industry has emerged from the benefits of facilitating the ‘Ease of procuring’ to tracking packages in transit. The ability to receive the items fresh with real-time access to the movement of food is where smart logistics powered by the internet of things (IoT) is making a huge difference.​

Key Highlights
Convergence of logistics and technology, along with cloud-based collaborative solutions that extend through the entire supply chain, has enabled a tight integration of warehouse, transport, and end consumer information and transparency through the supply chain; this, in turn, has been identified as a key driver towards the growth of the market studied.​​
As the digital economy continues to grow, IoT technology has transitioned from a futuristic idea to a tactical tool for logistics companies to implement in their supply chain. Sensors and IoT tools are transforming traditional asset tracking to intelligent supply chains capable of earning logistics companies a higher ROI. For the food industry, these IoT-enabled sensors offer real-time knowledge of asset/fleet location, fleet motion speed, temperature conditions, and other crucial data sets.​
The sensors also help the allied stakeholders closely monitor food safety data points, thus ensuring efficient cold chain management. This data enables compliance adherence with local and global regulations. For instance, by using automated Hazard Analysis Critical Control Points (HACCP) checklists during the production, manufacturing, and transporting processes, companies attain access to consistent, meaningful data to implement food safety solutions.​
Likewise, varying food laws and regulations across regions, one being the Food and Drug Safety Act, has been realized as putting significant pressure on supply chains to record more information and increase transparency. ​
The COVID-19 pandemic severely disrupted almost all the end-user industries globally, affecting the supply chain management of businesses due to remote working conditions or complete lockdown, resulting in the halt of operations.​ The disruption proliferated the use of technology and digitalization to its maximum to survive the pandemic and help prevent the disruption of their operations.​​
The pandemic affected the logistics industry in various ways, as the Logistics Managers’ Index (LMI) for April 2020 fell to an all-time low. The LMI is based on eight unique components that involve inventory (levels and costs), warehousing (capacity, utilization, and prices), and transportation (capacity, utilization, and prices).​​


Key Market Trends

Cold Chain Monitoring to Hold a Significant Share

The need to maintain the cold chain throughout the delivery process rose a significant barrier for many producers of perishable goods, artisanal food producers, and farmers with little or no logistic capacities of their own.


Rapidly changing food habits, heightened demand for packaged food, and stringent regulations regarding packing and storage have resulted in a power shift from manufacturers to retailers. Processes focusing on zero contamination, precise storage, and high-speed storage and retrieval operations are the key reasons driving automation and the adoption of the technologies in the food and beverage logistics process.​
A cold chain monitoring solution helps the food manufacturers efficiently manage the storage, shipment, and distribution of products requiring a temperature-controlled environment. Incomplete cooling chains caused by mechanical breakdowns, traffic delays, and other factors create changing temperatures that can affect perishable foods' spoilage and safety. Also, a lack of real-time visibility of goods locations can contribute to inefficient operational processes.​
Hence, the adoption of cold chain monitoring ensures stable temperatures for the transport and storage of goods. Technologies like Bluetooth Low Energy (BLE) beacons with temperature sensors enable tracking goods locations at relevant checkpoints and tracing temperature data continuously and seamlessly, during shipment or throughout the supply chain.​
Multiple food logistics companies are engaging in expansion activities. For instance, in September 2020, third-party food logistics company FreezPak Logistics has announced its plans to build a 140,000 square-foot facility in the United States equipped with an automated storage and retrieval system. The location is to be outfitted with 12 robots that can automatically retrieve and store goods.​
Companies such as Walmart have been investing significantly in automated grocery selection robots. The company's Alphabot makes order picking within the warehouse using autonomous carts to pick frozen and refrigerated items and groceries stored at room temperature. The robot locates an item, picks it, and brings it to a workstation to be checked by a staff member. Such automation trends in the industry are expected to create significant opportunities for the adoption of cold chain monitoring solutions.


North America Holds Major Share

The region is anticipated to hold the largest share in adopting smart logistics due to many vendors' presence and increasing concern to eliminate wastage and optimize resources.


North America is one of the prominent asset tracking markets due to the strong presence of the manufacturing and transportation, and logistics industries, with several technological advancements in the region. Also, government initiatives and regulations in various end-user industries are expected to increase the region's market growth.​
​ The government toward the adoption of technologies to tackle wastage in the supply chain is also pushing the growth of the market in the region. For instance, the Federal Highway Association (FHWA), along with the American Association of State Highway and Transportation Officials (AASHTO), and state and local departments of transportation (DOTs), have been encouraging the application of asset tracking in the transportation and logistics industry.​
In June 2021, the US Department of Agriculture announced a USD 4 billion investment in the food supply chain, designed to support food production, improve processing, and invest in distribution and market opportunities. An additional USD 100 billion loan guarantee program fund was also paid for through the American Rescue Plan Act.
The region has a robust presence of players offering IoT solutions, and the investments made by the players in the region drive the growth of the market. In August 2021, Geotab announced the launch of Cold Chain, an offering for HGVs and vans with refrigeration capabilities that are designed to help resolve the challenges of ongoing temperature control and monitoring of refrigerated vehicles.
In the Canadian market ecosystem, players are adopting different organic and inorganic growth strategies to stay competitive. For instance, in August 2020, Rogers for Business and Roambee, a logistics solution player, announced a strategic partnership to provide businesses with real-time monitoring for shipments and assets outdoors, indoors, and on the go. With the continuation of COVID-19 to significantly impact the shipment of goods across borders, Roambee's solution may allow businesses to have more visibility of their assets and control over their whole supply chain.


Competitive Landscape

The smart food logistics market is moderately fragmented. The major players with a prominent share in the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies are leveraging on strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability. Some of the key developments in the market are:


Aug 2020 - Hacobu Co., Ltd. renewed its telematics service "MOVO Fleet" for the logistics industry. Hacobu is developing a cloud service, "MOVO," with the aim of optimizing inter-company logistics. "MOVO Fleet" is a telematics service for the logistics industry that aims to grasp the vehicle position using a GPS terminal, reduce the work burden of operation managers, and streamline delivery work.
Oct 2020 - LYNA Logics AI automatic vehicle dispatch engine was adopted in "ZENRIN Logistics Service," as it provides comprehensive support from AI-based vehicle dispatch planning to route guidance using Zenrin's housing map data and management and analysis of business progress. By combining the technologies of both companies, Lyna Logics plans to realize optimal vehicle allocation planning and operation management that considers various restrictions at the site and strongly promotes the efficiency of a wide range of transportation and delivery operations from EC / home delivery to B2B transportation.
Sep 2021 - ORBCOMM Inc. announced that it had been selected by TLD Logistics Services Inc. (TLD), an independent subsidiary of Toyota Tsusho, to upgrade its fleet of trucks and refrigerated trailers with ORBCOMM's advanced in-cab and cold chain telematics solutions for two-way temperature monitoring and control. The platform also helped the logistics company to ensure compliance with the FDA's Food Safety Modernization Act (FSMA).


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Market Definition and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.4.1 Increasing Need for Efficient Monitoring and Tracking for Better Control of Assets​
4.5 Market Restraints
4.5.1 Installation Complexities​

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE LOGISTICS INDUSTRY IN THE FOOD AND BEVERAGE SECTOR

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Component
6.1.1 Hardware (Sensors, Telematics, Networking Devices, etc.)​
6.1.2 Software and Services​
6.2 Technology​
6.2.1 Fleet Management
6.2.2 Asset Tracking
6.2.3 Cold Chain Monitoring
6.3 Geography
6.3.1 North America
6.3.2 Europe
6.3.3 Asia Pacific
6.3.4 Latin America
6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Orbcomm​​
7.1.2 Sensitech (Carrier Global Corporation)​​
7.1.3 Berlinger & Co. AG​​
7.1.4 Geotab Inc.​​
7.1.5 Kii Corporation​
7.1.6 Verizon Connect​​
7.1.7 Teletrac Navman​​
7.1.8 Monnit Corporation​​
7.1.9 Controlant​​
7.1.10 Samsara Networks, Inc.​​
7.1.11 Seaos​
7.1.12 Nippon Express co. ltd. ​
7.1.13 YUSEN LOGISTICS CO.,LTD.​ (Nippon Yusen Kabushiki Kaisha(NYK) ​
7.1.14 Hacobu Co., Ltd. (MOVO) ​
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8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS​

 

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