ポーランドのサードパーティロジスティクス(3PL)市場 - 成長、トレンド、COVID-19による影響、および予測(2022年~2027年)Poland Third Party Logistics (3PL) Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) ポーランドは中・東欧最大の市場の一つであり、陸・海・空の輸送を専門とする貨物輸送業者、倉庫業者、コールドチェーンサービス業者、宅配便・エクスプレス・小包サービス業者、マルチモーダル輸送モデルを運用... もっと見る
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サマリーポーランドは中・東欧最大の市場の一つであり、陸・海・空の輸送を専門とする貨物輸送業者、倉庫業者、コールドチェーンサービス業者、宅配便・エクスプレス・小包サービス業者、マルチモーダル輸送モデルを運用する総合物流サービス業者など、多くの組織・非組織プレーヤーが存在します。ポーランドの3PL市場は、2020年~2025年の予測期間中、年率3%で堅調な成長が見込まれています。国内消費の増加に伴い、小売業の成長が物流業界の成長を後押ししています。主な市場動向 倉庫業界の成長 ポーランドの倉庫・物流市場は、人口動態の変化とEコマーススペースの増加によって牽引されています。この増加は、小包数の増加によって証明されています。DHLの分析によると、電子商取引の貨物は全体の約50~55%を占めています。2021年の予測では、ポーランドの小包数は年間5億個以上に達するとされています。 電子商取引の倉庫部門の小規模プレーヤーは、他の小規模プレーヤーと倉庫スペースを共有することを好むことが多い。2021年には、そのような成長中のEコマース企業との間で、共同倉庫のようなより柔軟な条件を提供する大規模な物流パークが設立されると予想される。 オンラインストアが必要とする倉庫スペースは、従来の小売チェーン店の約3倍にもなる。ポーランドの電子商取引市場は年率20%で成長しているため、スペースの増加も積極的に見込まれており、同国では1,800万平方メートルを超えると予想されている。業界では、中東欧地域との貿易に対応する倉庫ハブの構築にも力を入れています。 国内におけるコールドチェーン・サプライの需要拡大 ポーランドでは、1,500万トン以上の牛乳、600万トンの野菜、400万トンの果物、230万トンの鶏肉、200万トンの豚肉、50万トンの冷凍野菜、50万トンの魚介類が生産されています。これらの食品の輸出と輸入は、チルド輸送業者に大きな負担をかけている。青果、肉、魚、乳製品などの生鮮食品は、輸送や倉庫保管の際に湿度管理が必要です。ポリッシュ・コールドチェーン市場の発展は、国内だけでなく国際市場におけるこれらの製品の取引を支え、成長させるために不可欠である。 これに加えて、ライフスタイルの変化、健康志向、有機食品分野の成長などの多くのトレンドが、ポーランドのコールドチェーン物流・倉庫の需要を押し上げています。 競合状況 ポーランドの3PL市場は、CEVA Logistics、DHL、Ekol、DSV Groupなどの国内外のプレイヤーによってかなり細分化されています。ポーランドは東欧と西欧を結ぶトランジットハブとして機能しており、そのためヨーロッパの物流センターはドイツからポーランドに移っています。都市型物流が増加しています。2019年上半期の倉庫開発活動は225万平米と非常に高い水準にあります。アッパーシレジアは最も活発な市場で、56万2千平方メートルのスペースが建設中です。伝統的なものと電子商取引の両方を含むサードパーティロジスティクスと小売が、全国の倉庫と工業用スペースの需要の約60%を生み出しました。 その他のメリット Excel形式の市場推定値(ME)シート アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 2.1 Analysis Methodology 2.2 Research Phases 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS 4.1 Current Market Scenario 4.2 Market Dynamics 4.2.1 Drivers 4.2.2 Restraints 4.2.3 Opportunities 4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis 4.4 Government Regulations and Initiatives 4.5 General Trends in Warehousing Market 4.6 Demand From Other Segments, such as CEP, Last Mile Delivery, Cold Chain Logistics Etc. 4.7 Insights on Ecommerce Business 4.8 Technological Developments in the Logistics Sector 4.9 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.10 Impact of COVID-19 on the market 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Services 5.1.1 Domestic Transportation Management 5.1.2 International Transportation Management 5.1.3 Value-added Warehousing and Distribution 5.2 By End-User 5.2.1 Manufacturing & Automotive 5.2.2 Oil & Gas and Chemicals 5.2.3 Distributive Trade (Wholesale and Retail trade including e-commerce) 5.2.4 Pharma & Healthcare 5.2.5 Construction 5.2.6 Other End Users 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Overview (market concentration and major players) 6.2 Company Profiles 6.2.1 CEVA Logistics 6.2.2 Dartom 6.2.3 DHL Supply Chain 6.2.4 DSV Group 6.2.5 Ekol - Logistics 4.0 6.2.6 Erontrans Logistics Services 6.2.7 Feige Logistics 6.2.8 Geis Global Logistics 6.2.9 Geodis 6.2.10 Hellman Worldwide Logistics 6.2.11 ID Logistics 6.2.12 Kerry Logistics 6.2.13 Kuehne + Nagel 6.2.14 Raben 6.2.15 Yusen Logistics* 7 FUTURE OF POLAND THIRD PARTY LOGISTICS MARKET 8 APPENDIX 8.1 Macroeconomic Indicators (GDP Distribution, by Activity, Contribution of Transport and Storage Sector to economy) 8.2 External Trade Statistics - Exports and Imports, by Product 8.3 Insights into Key Export Destinations and Import Origin Countries
SummaryPoland is one of the biggest markets in Central and Eastern Europe with a large number of organized and unorganized players including freight forwarders specializing in land, sea and air transportation, warehousing, cold chain service providers, courier, express and parcel service providers and total logistics services providers that operate a multimodal transport model. The 3PL market in Poland is expected to grow strongly with a CAGR of 3% during the forecast period 2020 - 2025. The rise in domestic consumption has powered the growth in the retail sector pushing growth in the logistics industry. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 2.1 Analysis Methodology 2.2 Research Phases 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS 4.1 Current Market Scenario 4.2 Market Dynamics 4.2.1 Drivers 4.2.2 Restraints 4.2.3 Opportunities 4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis 4.4 Government Regulations and Initiatives 4.5 General Trends in Warehousing Market 4.6 Demand From Other Segments, such as CEP, Last Mile Delivery, Cold Chain Logistics Etc. 4.7 Insights on Ecommerce Business 4.8 Technological Developments in the Logistics Sector 4.9 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.10 Impact of COVID-19 on the market 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Services 5.1.1 Domestic Transportation Management 5.1.2 International Transportation Management 5.1.3 Value-added Warehousing and Distribution 5.2 By End-User 5.2.1 Manufacturing & Automotive 5.2.2 Oil & Gas and Chemicals 5.2.3 Distributive Trade (Wholesale and Retail trade including e-commerce) 5.2.4 Pharma & Healthcare 5.2.5 Construction 5.2.6 Other End Users 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Overview (market concentration and major players) 6.2 Company Profiles 6.2.1 CEVA Logistics 6.2.2 Dartom 6.2.3 DHL Supply Chain 6.2.4 DSV Group 6.2.5 Ekol - Logistics 4.0 6.2.6 Erontrans Logistics Services 6.2.7 Feige Logistics 6.2.8 Geis Global Logistics 6.2.9 Geodis 6.2.10 Hellman Worldwide Logistics 6.2.11 ID Logistics 6.2.12 Kerry Logistics 6.2.13 Kuehne + Nagel 6.2.14 Raben 6.2.15 Yusen Logistics* 7 FUTURE OF POLAND THIRD PARTY LOGISTICS MARKET 8 APPENDIX 8.1 Macroeconomic Indicators (GDP Distribution, by Activity, Contribution of Transport and Storage Sector to economy) 8.2 External Trade Statistics - Exports and Imports, by Product 8.3 Insights into Key Export Destinations and Import Origin Countries
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