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中東およびアフリカの食品甘味料市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Middle East and Africa Food Sweetener Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

中東・アフリカの甘味料市場は、予測期間中に3.92%のCAGRで成長すると予測されています。 主なハイライト 中東・アフリカ地域の甘味料市場は、現地の食品加工にかかる高いコストとインフラの貧弱さから、ま... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

中東・アフリカの甘味料市場は、予測期間中に3.92%のCAGRで成長すると予測されています。

主なハイライト
中東・アフリカ地域の甘味料市場は、現地の食品加工にかかる高いコストとインフラの貧弱さから、まだ成長段階にある。
しかし、所得の増加、食の安全や品質に対する消費者の意識の高まり、健康志向の高まり、高品質な製品に対する需要の高まりといったトレンドの変化が、市場を牽引しています。
現地の生産者は市場の変化に対応するため、製品の改良に力を注いでいます。また、過去10年間に国際的なプレーヤーがこの分野への投資を増やしています。


主な市場動向

南アフリカは最大の市場の一つ

南アフリカの甘味料市場は砂糖が主流であり、GDPや人口の拡大に伴い、進展を続けています。同国では不確実な規制や禁止法が砂糖代替品の収益に影響し、メーカーは砂糖やより自然な甘味料への回帰を余儀なくされています。砂糖に代わる天然で健康的な甘味料であるステビアは、最近の新しい甘味料規制の公布に伴い、南アフリカでの使用が認められました。この植物は現在、アフリカ南部では商業的に栽培されておらず、主な国際的生産者は中国とインドです。

バルク甘味料の主流はスクロース

スクラロースはゼロカロリーの人工甘味料で、スクラロースを使った製品としてはスレンダが最も一般的である。スクラロースは砂糖から作られ、カロリーをゼロにするために化学的に変化させたものである。スクラロース市場で観察される主要な傾向は、過剰な供給による大幅な価格低下です。食品・飲料業界では、スクラロースは菓子、焼き菓子、発泡性飲料の人工甘味料として使用され、最大の用途を有しています。スクラロース市場は、カロリーゼロの甘味料を好む健康志向の高まりから、今後の拡大が見込まれています。高血糖や糖尿病患者は、スクラロース消費市場の成長で需要を煽る使用のためのカロリーフリーの甘味料を好む。

競合他社の状況

中東・アフリカの食品甘味料市場は、様々なローカルプレーヤーや主要プレーヤーが存在する断片的な市場です。栄養価の高い製品(糖尿病などの健康問題に対応した製品)に対する消費者のニーズの変化により、天然素材ベースの製品の需要が増加しています。可処分所得の増加は、健康的で栄養価の高い食品への消費者支出を増加させ、ひいては甘味料市場の進展に寄与しています。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Sucrose (Common Sugar)
5.1.2 Starch Sweeteners and Sugar Alcohols
5.1.2.1 Dextrose
5.1.2.2 High Fructose Corn Syrup (HFCS)
5.1.2.3 Maltodextrin
5.1.2.4 Sorbitol
5.1.2.5 Xylitol
5.1.2.6 Others
5.1.3 High Intensity Sweeteners (HIS)
5.1.3.1 Sucralose
5.1.3.2 Aspartame
5.1.3.3 Saccharin
5.1.3.4 Cyclamate
5.1.3.5 Ace-K
5.1.3.6 Neotame
5.1.3.7 Stevia
5.1.3.8 Others
5.2 By Application
5.2.1 Dairy
5.2.2 Bakery
5.2.3 Soups, Sauces and Dressings
5.2.4 Confectionery
5.2.5 Beverages
5.2.6 Others
5.3 By Geography
5.3.1 South Africa
5.3.2 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Tate & Lyle PLC
6.4.2 Cargill Incorporated
6.4.3 Archer Daniels Midland Company
6.4.4 Ingredion Incorporated
6.4.5 Ajinomoto Co., Inc.
6.4.6 PureCircle Limited
6.4.7 GLG Life Tech Corporation
6.4.8 Tereos S.A.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Middle East and Africa Sweetener Market is projected to grow at a CAGR of 3.92% during the forecast period.

Key Highlights
The sweetener market in Middle East and Africa is still in its growing stage due to the high costs involved in the processing of local food and poor infrastructure.
Change in the trend with rising incomes, growing consumer awareness over food safety and dietary quality, an increase in the health conscious population and rising demand for higher quality products are driving the market.
Local producers are concentrating on improving products in order to meet the changing market place. International players have also increased investments in the sector during the past ten years.


Key Market Trends

South Africa is one of the Largest Market

The South African sweeteners market is dominated by sugar, and it continues to progress, in line with the GDP and expanding population. Uncertain regulations and prohibitive legislation in the country are affecting the profits of sugar substitutes and forcing manufacturers to go back to sugar or more natural sweeteners. Stevia, the natural, healthy alternative to sugar, has been approved for use in South Africa with the recent promulgation of new sweetener regulations. The plant is currently not commercially grown in Southern Africa, with the main international producers being China and India.

Sucrose is the Dominating Bulk Sweetener

Sucralose is a zero-calorie artificial sweetener, and Splenda is the most common sucralose-based product. Sucralose is made from sugar, that has been chemically altered to make it calorie free. A major trend being observed in the sucralose market, has been the drastic price reduction due to excessive supply. In the food and beverage industry, sucralose has its maximum usage; it is used as artificial sweetener products in confectionery, baked foods, and fizzy drinks. The sucralose market is expected to grow in the future, due to increasing number of health conscious people who prefer calorie-free sweetener. High blood sugar and diabetes patients prefer a calorie-free sweetener for use that fuels up the demand in the growth of sucralose consumption market.

Competitive Landscape

Middle East and Africa Food Sweetener market is a fragmented market with the presence of various local and major players. The changing needs of the consumers for nutrition enabled products (which addresses health problems like diabetes), natural ingredient-based products are experiencing an increased demand. Rising disposable incomes have increased the consumer expenditure on healthy and nutritious foods, and in turn, is helping the sweetener market to progress.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Sucrose (Common Sugar)
5.1.2 Starch Sweeteners and Sugar Alcohols
5.1.2.1 Dextrose
5.1.2.2 High Fructose Corn Syrup (HFCS)
5.1.2.3 Maltodextrin
5.1.2.4 Sorbitol
5.1.2.5 Xylitol
5.1.2.6 Others
5.1.3 High Intensity Sweeteners (HIS)
5.1.3.1 Sucralose
5.1.3.2 Aspartame
5.1.3.3 Saccharin
5.1.3.4 Cyclamate
5.1.3.5 Ace-K
5.1.3.6 Neotame
5.1.3.7 Stevia
5.1.3.8 Others
5.2 By Application
5.2.1 Dairy
5.2.2 Bakery
5.2.3 Soups, Sauces and Dressings
5.2.4 Confectionery
5.2.5 Beverages
5.2.6 Others
5.3 By Geography
5.3.1 South Africa
5.3.2 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Tate & Lyle PLC
6.4.2 Cargill Incorporated
6.4.3 Archer Daniels Midland Company
6.4.4 Ingredion Incorporated
6.4.5 Ajinomoto Co., Inc.
6.4.6 PureCircle Limited
6.4.7 GLG Life Tech Corporation
6.4.8 Tereos S.A.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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