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食肉代替物市場 - 成長、トレンド、予測(2022年~2027年)


Meat Substitutes Market - Growth, Trend and Forecast (2022 - 2027)

肉代替品の世界市場は、予測期間中(2021年~2026年)に年平均成長率7.91%で成長すると予測されています。 現在のCOVID-19の大流行は、地域経済から製品カテゴリ、価格、在庫の有無、消費者行動まで肉代替品... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

肉代替品の世界市場は、予測期間中(2021年~2026年)に年平均成長率7.91%で成長すると予測されています。

現在のCOVID-19の大流行は、地域経済から製品カテゴリ、価格、在庫の有無、消費者行動まで肉代替品市場を再形成しています。コロナウイルスなどの動物由来疾患の増加に対する消費者の恐怖の高まり、健康への関心の高まり、クリーンラベル製品や天然物に対する需要などが、進行中のコロナウイルス危機の間に植物由来の肉製品の需要を押し上げています。 さらに植物由来の食品に対する需要が急激に高まっているので、すでに多くの企業が事業戦略の転換を始めています。Beyond Meat Inc.、Impossible Foods Inc.、Tofurky Co.などの企業は、生産を増強し、消費者基盤を拡大するために植物由来の肉製品に割引を提供し、店舗を拡大し、関係者との提携を完了させようとしているのである。

植物性食品協会(PBFA)によると、植物性食品の小売売上は3月中旬、米国で発生した閉鎖的な状況によるパニック買いで大幅に増加した。この間、植物性食品の売上は昨年に比べてなんと90%も増加した。

長期的には、肉食による健康への悪影響に対する消費者の意識が高まり、ビーガン食への移行が進んでいます。このことが、世界的な肉代替食品の進化に最も貢献すると思われます。さらに、肉のような食感を持つコレステロールフリーのタンパク質の利点は、肉代替製品の成長を促進する重要な要因の1つとなっています。

天然肉に比べて肉代替品の生産には高い加工費がかかるため、豆腐やテンペなどの肉代替品の価格が高くなり、特にインド、ブラジル、メキシコなどの国々で市場成長の妨げになると予想されます。テンペ、豆腐、セイタンのように、それぞれインドネシア、中国、日本といったアジア諸国を起源とする肉代替食品については、アジア太平洋地域で高い普及率を記録しています。

従来の肉製品との味や食感の類似性の欠如が市場の大きな障壁となっているため、製品のイノベーションが市場の主要な成長要因であると考えられている

主な市場動向

植物性タンパク質への嗜好の高まり

肉類を原料とするプロテイン市場は、過去10年間、世界的に高い需要を記録してきました。肉類は体に必要なアミノ酸を含んでいますが、コレステロールを多く含んでいるため、深刻な健康問題の主要因となることが分かっています。このことが、特に米国、ドイツ、フランス、英国などの先進国で、植物性タンパク質食品の需要が増加した主な理由となりました。企業は、改良された技術により、本物の肉と同様の特性を持つ革新的な製品を開発し、消費者をターゲットにしています。これらの肉代替品は、望ましい構造を達成するために、大豆、小麦、エンドウ豆のタンパク質を組み合わせて作られています。西洋料理の普及に伴い、アジア諸国でも肉代替食品への移行が進んでおり、市場の牽引役となることが期待されています。オーストラリアと中国は、植物性タンパク質へのシフトが急速に進んでいる主要な2カ国です。

ヨーロッパが世界市場を支配

世界の西部における代替肉の消費へのシフトは、主に成長するミレニアル世代によって推進されています。そこでは、購買に関する意思決定を行う際に、食料源、動物福祉の問題、環境への影響を理解することを考慮する人口統計が最も多くなっています。イギリス全体の市場は、スーパーマーケットの売上高が共有する統計によると、消費者が2018年に約4.4億肉のない夕食を食べた、肉の代用品の需要をスケーリングするフロントランナーの1つである。ミートフリー製品とは別に、消費者はグルテンフリーなどのフリーフロム製品の購入にも傾倒していました。肉代替品の需要を促進する主な要因には、健康意識、環境保護に関連する倫理、肉のコストの高騰などがあり、消費者がヨーロッパで代替ソースを求める動機付けとなっています。

競合他社の状況

食肉代替物市場は、多数の小規模なプレーヤーが存在するため、競争が激しくなっています。ケロッグ、コナグラブランズ、キャンベルスープカンパニーなどの主要プレーヤーは、小規模な肉代替品会社を買収することで、市場に参入しました。2017年、Campbell Soup Companyは、Pacific Foods of Oregon LLCを7億米ドルで買収しました。この買収は、成長するナチュラル&オーガニックカテゴリーにおけるキャンベルの健康・福祉ポートフォリオの強化に役立つと期待されています。

エイミーズ・キッチン社、ビヨンド・ミート社、インポッシブル・フーズ社などの他の主要プレイヤーは、肉代替品市場で大きな市場シェアを獲得することに注力しています。ヨーロッパでは、Quorn、Vivera、Beyond Meat、Schoutenなどの企業の販売量が、肉代替製品の高い需要に起因して、過去数年以来増加し続けています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables & Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products and Services
4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Tofu
5.1.2 Tempeh
5.1.3 TVP (Textured Vegetable Protein)
5.1.4 Seitan
5.1.5 Other Product Types
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Supermarket/ Hypermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Online Stores
5.2.4 Other Distribution Channels
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Spain
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia - Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia - Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East & Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 United Arab Emirates
5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 Competitive Landscape
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Positioning of Key Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 Conagra Brands Inc.
6.3.2 Amy's Kitchen Inc.
6.3.3 Blue Chip Group
6.3.4 The Campbell Soup Company
6.3.5 Beyond Meat Inc.
6.3.6 The Kellogg Company
6.3.7 Monde Nissin Corporation
6.3.8 The Tofurky Company
6.3.9 Vegabom Option Healthy
6.3.10 Superbom Alimentos

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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Summary

The global meat substitutes market is projected to grow at a CAGR of 7.91% during the forecast period (2021- 2026).

The current COVID-19 pandemic is re-shaping the meat substitute market from the regional economies to product categories, pricing, and stock availability to consumer behaviour as the growing fear among consumers of an increasing number of animal-borne diseases such as coronavirus, growing health concerns, and demand for clean label products and natural products, are some of the major factors are boosting the demand for plant-based meat products during the ongoing coronavirus crises.​ Furthermore, due to the sudden rise in demand for plant-based food products, many companies have already started changing their business strategies. Companies, such as Beyond Meat Inc., Impossible Foods Inc., and Tofurky Co., are ramping up their production, and offering discounts on their plant-based meat products to increase consumer base, expanding stores, and completing partnership with the stakeholders.

Additionally, companies are investing heavily in the retail sector because of lockdowns imposed due to the COVID-19 outbreak.​ According to the Plant Based Foods Association (PBFA), retail plant-based food sales experienced a significant spike in mid-March owing to the panic buying because of the lockdown situation in the United States. During this time, plant-based foods were up a whopping 90% when compared to last years’ sales.

Over the long term, rising consumer awareness of negative health effects, associated with the consumption of meat, is leading to a shift toward a vegan diet. This is most likely to contribute to the evolution of meat substitutes, globally. Additionally, the benefits of cholesterol-free protein, with meat-like texture, are one of those key factors promoting the growth of meat substitute products.

High processing cost involved in the production of meat substitutes, as compared to natural meat, has led to a high price of meat substitute products, like Tofu, Tempeh, and other protein alternatives, and this is expected to hinder the market growth, especially in countries, like India, Brazil, Mexico, etc. For meat substitutes, like Tempeh, Tofu, and Seitan, which originated from Asian countries, like Indonesia, China, and Japan, respectively, the market recorded a high penetration rate in the Asia-Pacific region.

Product innovation is considered as a key growth driver in the market, as lack of similarity in taste and texture to traditional meat products is major barrier in the market

Key Market Trends

Growing Preference for Plant-based Proteins

The market for meat-based proteins recorded high demand, globally, in the past decade, with most of the population in Europe and North America highly dependent on the meat products for necessary, daily protein intake. Though meat proteins provide the required content of amino acids for the body, they are highly associated with cholesterol content, which proved to be a leading cause of serious health issues. This became the primary reason for an increase in the demand for plant-based protein food, especially in developed countries, like the United States, Germany, France, and the United Kingdom. With modified technologies, the companies are targeting consumers, by coming up with innovative products with similar properties as real meat. These meat substitutes are made with a combination of soy, wheat, and pea protein to attain the desired structure. With the adoption of western cuisine, the countries in Asia are also shifting toward meat substitutes, which is expected to drive the market. Australia and China are the two major countries that are rapidly shifting toward plant-based proteins.

Europe Dominates the Global Market

The shift towards the consumption of meat alternatives in the western part of the world is largely driven by the growing millennial, where the demographics at most, consider in understanding the food source, animal welfare issues, and impact on the environment while making decisions related to purchasing. The market across the United Kingdom is one of the frontrunners in scaling the demand for meat substitutes, where consumer ate approximately 4.4. billion meat-free dinners in 2018, according to statistics shared by supermarket sales. Apart from meat-free products, consumers were also inclined toward purchasing free-from products, such as gluten-free. Some of the key factors facilitating the demand for meat substitutes include health consciousness, ethics related to safeguarding the environment, and surging cost of meat, motivating consumers to seek alternative sources in Europe.

Competitive Landscape

The meat substitutes market is highly competitive, due to the presence of numerous small players. Key players, like Kellogg’s, Conagra Brands Inc., and The Campbell Soup Company, entered the market, by acquiring small meat substitute companies. In 2017, Campbell Soup Company acquired the Pacific Foods of Oregon LLC for USD 700 million. This acquisition is expected to help in strengthening Campbell’s health and well-being portfolio in the growing natural and organic category.

Other major players such as Amy's Kitchen Inc., Beyond Meat Inc., and Impossible Foods Inc., are focusing on gaining significant market shares in the meat substitutes market. In Europe, the sales volume of companies, such as Quorn, Vivera, Beyond Meat, and Schouten has been increasing, since the past few years, owing to the high demand for meat substitute products.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables & Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products and Services
4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Tofu
5.1.2 Tempeh
5.1.3 TVP (Textured Vegetable Protein)
5.1.4 Seitan
5.1.5 Other Product Types
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Supermarket/ Hypermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Online Stores
5.2.4 Other Distribution Channels
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Spain
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia - Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia - Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East & Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 United Arab Emirates
5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 Competitive Landscape
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Positioning of Key Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 Conagra Brands Inc.
6.3.2 Amy's Kitchen Inc.
6.3.3 Blue Chip Group
6.3.4 The Campbell Soup Company
6.3.5 Beyond Meat Inc.
6.3.6 The Kellogg Company
6.3.7 Monde Nissin Corporation
6.3.8 The Tofurky Company
6.3.9 Vegabom Option Healthy
6.3.10 Superbom Alimentos

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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