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サウジアラビアの食用肉市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Saudi Arabia Edible Meat Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

サウジアラビアの食用肉市場は、予測期間中(2020年〜2025年)に年率5.5%で成長すると予測されています。 主なハイライト サウジアラビアの食用肉市場の成長を促す主な要因は、観光客の増加、堅調な経済成... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

サウジアラビアの食用肉市場は、予測期間中(2020年〜2025年)に年率5.5%で成長すると予測されています。

主なハイライト
サウジアラビアの食用肉市場の成長を促す主な要因は、観光客の増加、堅調な経済成長、消費者動向の変化、先進技術です。
タンパク質消費の増加につながる力強い経済成長、国内および海外からの移住者の増加、赤身肉(羊肉と牛肉の両方)への嗜好の高まりも、同国の食肉市場を牽引する要因の1つとなっています。


主な市場動向

RTEミート製品の需要の増加

可処分所得の増加や働く女性の増加により、利便性がRTEミートの消費拡大を牽引している。食品業界の技術革新に伴い、チルド、冷凍、ポーションコントロール、シェルフステーブル、電子レンジ対応、調理済みミックスなど、コンビニエンスフードの幅が広がっています。サウジアラビアのハラール食品メーカー、特に食肉とその製品の信頼性が評価され、同国の食品加工施設の拡大に役立っている。サウジアラビアの消費者の多くは、非イスラム圏からの輸入品よりも地元で生産された食肉製品の方が高いハラール基準を満たしていると考える傾向にあります。鶏肉消費の大半は丸焼きブロイラーですが、ファーストフード店や単身者・共働き夫婦による調理済み鶏肉料理の需要増加により、鶏肉加工品の需要も高まっています。

鶏肉が大きなシェアを占める

サウジアラビアでは、鶏肉は必需品とされています。調査によると、所得弾力性を考慮すると、牛肉、ラム肉、魚は贅沢品とみなされ、鶏肉は必需品とみなされるようです。サウジアラビアの消費者は、地元で生産された新鮮な鶏肉を好みます。地鶏の80%以上はチルドで販売されています。多くの養鶏業者が、鶏肉生産ラインを冷凍品からチルド品に切り替えたのは、その利益率の高さが理由だ。チルドは冷凍や冷蔵の費用を節約できるため、利益率が高くなるのです。消費者、特にサウジアラビア人は、冷凍の輸入鶏肉よりも新鮮なチルドの国産鶏肉の方が50%も高くてもかまわないと思っている。

競合の状況

サウジアラビアの食用肉市場は断片的であり、地域および国際的な競合他社で構成されています。市場はBRF S.A、Almarai Food Company、Herfy Foods、Al Wataniaなどのプレーヤーによって支配されています。また、特に共働き家庭での需要が高まっていることから、牛肉や鶏肉の加工品が目立つようになり、市場は着実に成長しています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Poultry
5.1.2 Beef and veal
5.1.3 Mutton
5.1.4 Other Meat Types
5.2 By Storage
5.2.1 Chilled
5.2.2 Frozen
5.2.3 Shelf Stable/Fresh

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 BRF S.A
6.3.2 Almarai Food Company
6.3.3 Herfy Foods
6.3.4 Al Watania
6.3.5 Fakieh Group
6.3.6 Halwani Brothers
6.3.7 Wafrah
6.3.8 Tanmiah Food Group
6.3.9 Sunbulah Food & Fine Pastries Manufacturing Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Saudi Arabia edible meat market is anticipated to grow at a CAGR of 5.5% during the forecast period (2020 - 2025).

Key Highlights
Key factors driving the growth of the edible meat market in Saudi Arabia are the increase in tourism, robust economic growth, changing consumer trends, and advanced technologies.
Strong economic growth leading to higher protein consumption, a growing domestic as well as expat population, coupled with the rising preference for red meat (both sheep and bovine meat) are some of the other factors driving the meat market in the country.


Key Market Trends

Increase In Demand For Rte Meat Products

Convenience is the key factor driving the growth of RTE meat consumption in the country, with increasing disposable income and a rise in the number of working women. With technological innovations in the food industry, the range of convenience food has expanded to chilled, frozen, portion-controlled, shelf-stable, microwave-able, prepared-mixes, and others. The perceived credibility of Saudi manufacturers of Halal food, especially for meat and their products has helped the expansion of food processing facilities in the Kingdom. Most Saudi consumers tend to believe that locally produced meat products meet higher Halal standards than imported products from non-Muslim countries. While most poultry meat consumption is in the form of whole broilers, demand for processed chicken meat has been rising due to increased demand by fast food restaurants and ready-to-cook poultry meals by singles and working couples.

Poultry Holds A Major Share

In Saudi Arabia, chicken is considered a necessity. Studies suggest that implied income elasticities indicate that beef, lamb and fish are considered to beluxuries, while chicken is a necessity. Saudis consumers prefer locally produced fresh chicken meat. More than 80 percent of local chicken meat is sold chilled. Many poultry producers have switched their chicken meat production lines from frozen to chilled products for its higher profit margins. They are higher partly because chilling saves freezing and cold storage charges. Consumers, particularly Saudis, do not mind paying as much as 50 percent more for fresh\chilled domestic chicken meat over frozen imported chicken meat.

Competitive Landscape

Saudi Arabia edible meat market is fragmented and comprises regional and international competitors. The market is dominated by players, like BRF S.A, Almarai Food Company, Herfy Foods, Al Watania and other players. Additionally, with high prominence of processed beef and poultry products, especially due to their rising demand among the double-income families, there has been a steady growth in the market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Poultry
5.1.2 Beef and veal
5.1.3 Mutton
5.1.4 Other Meat Types
5.2 By Storage
5.2.1 Chilled
5.2.2 Frozen
5.2.3 Shelf Stable/Fresh

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 BRF S.A
6.3.2 Almarai Food Company
6.3.3 Herfy Foods
6.3.4 Al Watania
6.3.5 Fakieh Group
6.3.6 Halwani Brothers
6.3.7 Wafrah
6.3.8 Tanmiah Food Group
6.3.9 Sunbulah Food & Fine Pastries Manufacturing Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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