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インドの医療保険市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


India Health and Medical Insurance Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

インドの医療保険業界は、損害保険セクターの中で最も急速に成長している分野です。17年度の市場シェアは24%と、損害保険部門全体で2桁の堅調な伸びを示しました。過去10年間、年平均成長率(CAGR)23%を記録し... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

インドの医療保険業界は、損害保険セクターの中で最も急速に成長している分野です。17年度の市場シェアは24%と、損害保険部門全体で2桁の堅調な伸びを示しました。過去10年間、年平均成長率(CAGR)23%を記録し、最も急成長している市場分野である。この驚異的な成長の背景には、経済の自由化と国民の医療に対する意識の高まりがあると思われます。

医療保険業界は、人口の約25%が加入している萌芽的な段階にあります。健康保険がより多くの人々に浸透し、成長する大きな可能性があります。また、インドにおける医療保険商品のマーケティングと流通には、機会と制約の両方が存在します。本レポートは、保険マーケティング担当者の立場から、こうした商品のマーケティング成功の見通しを明らかにし、インドにおける医療保険市場の成長を阻害する問題点を考察する試みである。

2018年9月、1億人以上の脆弱な家庭に最大50万インドルピー(7,723米ドル)の補償を提供するため、Ayushman Bharatの下で国民健康保護制度が開始され、インドにおける健康保険の普及率が34%近くから50%に上昇し、重い期待が寄せられています。また、2017年から2018年にかけて、約4790万人の農民がPradhan Mantri Fasal Bima Yojana(PMFBY)の恩恵を受けている。

主な市場動向

インドにおける医療保険の普及に関する洞察

薬局や私立病院などの医療機関が医療保険の主要な提供者であり、加入率は55%を超えています。インドの医療保険は、短期的にも長期的にも市場のシナリオを左右するさまざまな推進要因と阻害要因に遭遇しています。

ドライバー


医療費の増加に伴う、医療分野への意識の高まり
近年の損害保険事業の再編により、保険会社は医療保険事業に注力せざるを得なくなった。
高齢者向けや子ども向けの商品が充実していることが、医療保険を普及させ、保険会社の成長を後押しした
顧客のニーズに応じて様々な健康保険を提供する幅広い商品群があり、この分野の成長に弾みをつけている。
15%を超える医療インフレにより、医療費は生活困窮者の手の届かないところに追いやられている


制約事項


顧客を引き付けるための適切なマーケティング戦略の欠如。医療保険商品を販売するチャネルは数多く存在するが、小さな町ではまだ浸透していない


保険会社、特に団体医療保険の損害率が高く、既存の市場参加者にとって困難であることが判明した。

インドにおける民間医療保険の消費動向に注目

インドでは民間医療保険セクターがより高い成長を遂げており、より多くの民間医療保険会社が市場に参入し、カスタマイズされた医療保障でより多くの人々に質の高い医療を提供しています。インド人は、質の高い洗練された治療のために、公立病院ではなく私立病院を選ぶようになってきています。このことは、民間保険会社が市場に参入し、より包括的な医療保障を実現するための大きな推進力となっています。

巨額の資金流入、26%から49%に上昇したFDI、その他の外国投資により、インドの医療保険業界への民間保険会社の進出が加速しています。

競合の状況

インドでは、多様な医療保険商品を通じて質の高い医療を提供するスターヘルスがマーケットリーダーであり、マックス・ブパのマーケットシェアは約0.46%となっています。また、インド保険監督開発庁(IRDAI)は、IPOルートでの株式売却を検討しているインド国内の保険会社向けに、再設計した新規株式公開(IPO)ガイドラインを発行する予定です。

2018年11月、HDFC ErgoはApollo Munich Health Insuranceを約2600クローネ(3億705万米ドル)で買収する交渉を進めている。2018年8月、WestBridge Capitalのコンソーシアムで、億万長者の投資家Rakesh Jhunjunwala氏は、インド最大の医療保険会社Star Health and Allied Insuranceを約10億米ドルと推定される取引で買収するかもしれないと発表しています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Key Deliverables of the Study
1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 GOVERNMENT REGULATIONS AND INITIATIVES
4.1 Brief on IRDAI Regulations and its Effect on Health Insurance Coverage in India
4.2 Brief on Various Health Insurance Schemes Implemented at Various States in India and their Success
4.3 Importance of Social health Insurance and its Implication on the Growth of Other Private Players in the Market
4.4 Insights on the Governmental schemes to provide Universal Health Coverage

5 INDUSTRY DYNAMICS AND INSIGHTS
5.1 Current Market Scenario
5.2 Brief on health insurance premiums and study on the effect of medical trend rate on health plans
5.3 Market Dynamics
5.3.1 Drivers
5.3.2 Restraints
5.3.3 Opportunities
5.4 Insights on the Technical Advancements that are Shaping up the Future of Health Insurance Industry in India
5.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.6 Value Chain/Supply Chain Analysis

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By the Type of Insurance Provider
6.1.1 Public Sector Insurers
6.1.2 Private Sector Insurers
6.1.3 Standalone Health Insurance Companies
6.2 By Type of Scheme
6.2.1 Voluntary Health Insurance or private for Profit Schemes
6.2.2 Mandatory Health Insurance Schemes or Government-run Schemes(viz. ESIS, CGHS)
6.2.3 Insurance Offered by NGOs/ Community-based Health Insurance
6.2.4 Employer-based Schemes
6.3 By Type of Coverage
6.3.1 Individual Insurance Coverage
6.3.2 Family or Floater Insurance Coverage
6.4 By Term of Coverage
6.4.1 Term Coverage
6.4.2 Lifetime Coverage
6.5 By Product Type
6.5.1 Disease Insurance
6.5.2 Medical Insurance
6.5.3 Income Protection Insurance
6.6 By Demographics
6.6.1 Minors
6.6.2 Adults
6.6.3 Senior Citizens

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
7.2 Company Profiles, including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
7.2.1 Apollo MUNICH
7.2.2 Cigna TTK
7.2.3 Max BUPA
7.2.4 Religare
7.2.5 Star Health and Allied Insurance Co. Ltd
7.2.6 Royal Sundaram
7.2.7 HDFC Ergo
7.2.8 ICICI Lombard
7.2.9 Bajaj Allianz
7.2.10 Oriental Insurance
7.2.11 United India Insurance
7.2.12 Reliance Health Insurance
7.2.13 New India Assurance
7.2.14 National Assurance

8 FUTURE GROWTH PROSPECTS OF THE UK HEALTH INSURANCE INDUSTRY

9 APPENDIX
9.1 India Public Health Insurance Statistics - SHI
9.2 Trend Analysis of Per Capita Health Expenditure in India
9.3 Statistics on Age-wise Health Insurance Coverage

10 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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Summary

The health insurance industry in India is the fastest growing segment in the non-life insurance sector. The market witnessed a robust double digit growth of 24% in FY 17, with a market share of 24%, in the entire non-life insurance sector. It has been the fastest growing market segment, registering a CAGR of 23%, for the past 10 years. This phenomenal growth may be attributed to the liberalization of the economy and growing general awareness among the public on healthcare.

The health insurance industry is at an embryonic stage, with roughly 25% of the population under its coverage. There exists a huge potential for growth and penetration of health insurance to a larger population. Additionally, there are both opportunities and restraints in the marketing and distribution of health insurance products in India. This report is an attempt to uncover the prospects of successful marketing of such products from the standpoint of insurance marketers, and look at issues impeding the growth of the health insurance market in India.

The launch of National Health Protection Scheme under Ayushman Bharat, in September 2018, in order to provide coverage of up to INR 500,000 (USD 7,723) to more than 100 million vulnerable families, holds heavy expectations, which increases penetration of health insurance in India, from nearly 34% to 50%. Also, about 47.9 million farmers benefitted under Pradhan Mantri Fasal Bima Yojana (PMFBY) in 2017-2018.

Key Market Trends

Insights on the Health Insurance Coverage in India

Healthcare providers, such as pharmacies and private hospitals, are the leading health insurance providers, with a coverage share ofmo re than 55%. Health insurance in India is encountered with various drivers and restraints that challenge the market scenario in both short-, as well long-term.

Drivers


Increasing awareness in the healthcare sector, owing to the growing healthcare costs
Recent restructuring of the general insurance businesses forced the insurance companies to focus on health insurance business
Availability of specific products for senior citizens and children popularized health insurance that drives the growth of insurance providers
Availability of wide range of products that offer varied health covers, depending on the need for the customers, provides impetus to the sector's growth
A higher medical inflation rate of more than 15% has driven the healthcare costs beyond the reach of the needy


Restraints


Lack of proper marketing strategies in place to attract the customers. Though there are many channels to market the health insurance products, they have not yet been able to make inroads in small towns


Higher loss ratios in the insurance players, especially in the group health plans, have proven to be challenging to the existing market players.

Spotlight on the Private Health Insurance Consumption Trends in India

India is experiencing a higher growth in the private health insurance sector, with more and more private health insurers entering into the market to provide quality healthcare to a larger section, with customized healthcare coverage. Indians are increasingly choosing private hospitals over public, due to quality and sophisticated treatment. This serves as a major driver for private insurers to enter into the market and make way for more comprehensive health coverage.

Inflow of huge amount of funds, wide FDI, whose share has gone up from 26% to 49%, recently, and other foreign investments encourage more private insurance companies to make inroads to the health insurance industry in India.

Competitive Landscape

Star health is the market leader in India, in terms of providing quality healthcare through its varied health insurance products, while Max Bupa-held market share amounted to approximately 0.46%. The Insurance Regulatory and Development Authority of India (IRDAI) also plans to issue redesigned initial public offering (IPO) guidelines for insurance companies in India, which are looking to divest equity through the IPO route.

In November 2018, HDFC Ergo is in advanced talks to acquire Apollo Munich Health Insurance, at a value of around INR 2,600 crore (US$ 370.05 million). In August 2018, at a consortium of WestBridge Capital, billionaire investor Mr Rakesh Jhunjunwala announced that it may acquire India’s largest health insurer, Star Health and Allied Insurance, in a deal estimated at around USD 1 billion.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Key Deliverables of the Study
1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 GOVERNMENT REGULATIONS AND INITIATIVES
4.1 Brief on IRDAI Regulations and its Effect on Health Insurance Coverage in India
4.2 Brief on Various Health Insurance Schemes Implemented at Various States in India and their Success
4.3 Importance of Social health Insurance and its Implication on the Growth of Other Private Players in the Market
4.4 Insights on the Governmental schemes to provide Universal Health Coverage

5 INDUSTRY DYNAMICS AND INSIGHTS
5.1 Current Market Scenario
5.2 Brief on health insurance premiums and study on the effect of medical trend rate on health plans
5.3 Market Dynamics
5.3.1 Drivers
5.3.2 Restraints
5.3.3 Opportunities
5.4 Insights on the Technical Advancements that are Shaping up the Future of Health Insurance Industry in India
5.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.6 Value Chain/Supply Chain Analysis

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By the Type of Insurance Provider
6.1.1 Public Sector Insurers
6.1.2 Private Sector Insurers
6.1.3 Standalone Health Insurance Companies
6.2 By Type of Scheme
6.2.1 Voluntary Health Insurance or private for Profit Schemes
6.2.2 Mandatory Health Insurance Schemes or Government-run Schemes(viz. ESIS, CGHS)
6.2.3 Insurance Offered by NGOs/ Community-based Health Insurance
6.2.4 Employer-based Schemes
6.3 By Type of Coverage
6.3.1 Individual Insurance Coverage
6.3.2 Family or Floater Insurance Coverage
6.4 By Term of Coverage
6.4.1 Term Coverage
6.4.2 Lifetime Coverage
6.5 By Product Type
6.5.1 Disease Insurance
6.5.2 Medical Insurance
6.5.3 Income Protection Insurance
6.6 By Demographics
6.6.1 Minors
6.6.2 Adults
6.6.3 Senior Citizens

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
7.2 Company Profiles, including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
7.2.1 Apollo MUNICH
7.2.2 Cigna TTK
7.2.3 Max BUPA
7.2.4 Religare
7.2.5 Star Health and Allied Insurance Co. Ltd
7.2.6 Royal Sundaram
7.2.7 HDFC Ergo
7.2.8 ICICI Lombard
7.2.9 Bajaj Allianz
7.2.10 Oriental Insurance
7.2.11 United India Insurance
7.2.12 Reliance Health Insurance
7.2.13 New India Assurance
7.2.14 National Assurance

8 FUTURE GROWTH PROSPECTS OF THE UK HEALTH INSURANCE INDUSTRY

9 APPENDIX
9.1 India Public Health Insurance Statistics - SHI
9.2 Trend Analysis of Per Capita Health Expenditure in India
9.3 Statistics on Age-wise Health Insurance Coverage

10 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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