インドの医療保険市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)India Health and Medical Insurance Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) インドの医療保険業界は、損害保険セクターの中で最も急速に成長している分野です。17年度の市場シェアは24%と、損害保険部門全体で2桁の堅調な伸びを示しました。過去10年間、年平均成長率(CAGR)23%を記録し... もっと見る
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サマリーインドの医療保険業界は、損害保険セクターの中で最も急速に成長している分野です。17年度の市場シェアは24%と、損害保険部門全体で2桁の堅調な伸びを示しました。過去10年間、年平均成長率(CAGR)23%を記録し、最も急成長している市場分野である。この驚異的な成長の背景には、経済の自由化と国民の医療に対する意識の高まりがあると思われます。医療保険業界は、人口の約25%が加入している萌芽的な段階にあります。健康保険がより多くの人々に浸透し、成長する大きな可能性があります。また、インドにおける医療保険商品のマーケティングと流通には、機会と制約の両方が存在します。本レポートは、保険マーケティング担当者の立場から、こうした商品のマーケティング成功の見通しを明らかにし、インドにおける医療保険市場の成長を阻害する問題点を考察する試みである。 2018年9月、1億人以上の脆弱な家庭に最大50万インドルピー(7,723米ドル)の補償を提供するため、Ayushman Bharatの下で国民健康保護制度が開始され、インドにおける健康保険の普及率が34%近くから50%に上昇し、重い期待が寄せられています。また、2017年から2018年にかけて、約4790万人の農民がPradhan Mantri Fasal Bima Yojana(PMFBY)の恩恵を受けている。 主な市場動向 インドにおける医療保険の普及に関する洞察 薬局や私立病院などの医療機関が医療保険の主要な提供者であり、加入率は55%を超えています。インドの医療保険は、短期的にも長期的にも市場のシナリオを左右するさまざまな推進要因と阻害要因に遭遇しています。 ドライバー 医療費の増加に伴う、医療分野への意識の高まり 近年の損害保険事業の再編により、保険会社は医療保険事業に注力せざるを得なくなった。 高齢者向けや子ども向けの商品が充実していることが、医療保険を普及させ、保険会社の成長を後押しした 顧客のニーズに応じて様々な健康保険を提供する幅広い商品群があり、この分野の成長に弾みをつけている。 15%を超える医療インフレにより、医療費は生活困窮者の手の届かないところに追いやられている 制約事項 顧客を引き付けるための適切なマーケティング戦略の欠如。医療保険商品を販売するチャネルは数多く存在するが、小さな町ではまだ浸透していない 保険会社、特に団体医療保険の損害率が高く、既存の市場参加者にとって困難であることが判明した。 インドにおける民間医療保険の消費動向に注目 インドでは民間医療保険セクターがより高い成長を遂げており、より多くの民間医療保険会社が市場に参入し、カスタマイズされた医療保障でより多くの人々に質の高い医療を提供しています。インド人は、質の高い洗練された治療のために、公立病院ではなく私立病院を選ぶようになってきています。このことは、民間保険会社が市場に参入し、より包括的な医療保障を実現するための大きな推進力となっています。 巨額の資金流入、26%から49%に上昇したFDI、その他の外国投資により、インドの医療保険業界への民間保険会社の進出が加速しています。 競合の状況 インドでは、多様な医療保険商品を通じて質の高い医療を提供するスターヘルスがマーケットリーダーであり、マックス・ブパのマーケットシェアは約0.46%となっています。また、インド保険監督開発庁(IRDAI)は、IPOルートでの株式売却を検討しているインド国内の保険会社向けに、再設計した新規株式公開(IPO)ガイドラインを発行する予定です。 2018年11月、HDFC ErgoはApollo Munich Health Insuranceを約2600クローネ(3億705万米ドル)で買収する交渉を進めている。2018年8月、WestBridge Capitalのコンソーシアムで、億万長者の投資家Rakesh Jhunjunwala氏は、インド最大の医療保険会社Star Health and Allied Insuranceを約10億米ドルと推定される取引で買収するかもしれないと発表しています。 その他の特典 市場推定(ME)シート(Excel形式 アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Scope of the Study 1.2 Key Deliverables of the Study 1.3 Study Assumptions 2 RESEARCH METHODOLOGY 2.1 Analysis Methodology 2.2 Research Phases 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 GOVERNMENT REGULATIONS AND INITIATIVES 4.1 Brief on IRDAI Regulations and its Effect on Health Insurance Coverage in India 4.2 Brief on Various Health Insurance Schemes Implemented at Various States in India and their Success 4.3 Importance of Social health Insurance and its Implication on the Growth of Other Private Players in the Market 4.4 Insights on the Governmental schemes to provide Universal Health Coverage 5 INDUSTRY DYNAMICS AND INSIGHTS 5.1 Current Market Scenario 5.2 Brief on health insurance premiums and study on the effect of medical trend rate on health plans 5.3 Market Dynamics 5.3.1 Drivers 5.3.2 Restraints 5.3.3 Opportunities 5.4 Insights on the Technical Advancements that are Shaping up the Future of Health Insurance Industry in India 5.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 5.6 Value Chain/Supply Chain Analysis 6 MARKET SEGMENTATION 6.1 By the Type of Insurance Provider 6.1.1 Public Sector Insurers 6.1.2 Private Sector Insurers 6.1.3 Standalone Health Insurance Companies 6.2 By Type of Scheme 6.2.1 Voluntary Health Insurance or private for Profit Schemes 6.2.2 Mandatory Health Insurance Schemes or Government-run Schemes(viz. ESIS, CGHS) 6.2.3 Insurance Offered by NGOs/ Community-based Health Insurance 6.2.4 Employer-based Schemes 6.3 By Type of Coverage 6.3.1 Individual Insurance Coverage 6.3.2 Family or Floater Insurance Coverage 6.4 By Term of Coverage 6.4.1 Term Coverage 6.4.2 Lifetime Coverage 6.5 By Product Type 6.5.1 Disease Insurance 6.5.2 Medical Insurance 6.5.3 Income Protection Insurance 6.6 By Demographics 6.6.1 Minors 6.6.2 Adults 6.6.3 Senior Citizens 7 COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1 Overview (Market Concentration and Major Players) 7.2 Company Profiles, including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements) 7.2.1 Apollo MUNICH 7.2.2 Cigna TTK 7.2.3 Max BUPA 7.2.4 Religare 7.2.5 Star Health and Allied Insurance Co. Ltd 7.2.6 Royal Sundaram 7.2.7 HDFC Ergo 7.2.8 ICICI Lombard 7.2.9 Bajaj Allianz 7.2.10 Oriental Insurance 7.2.11 United India Insurance 7.2.12 Reliance Health Insurance 7.2.13 New India Assurance 7.2.14 National Assurance 8 FUTURE GROWTH PROSPECTS OF THE UK HEALTH INSURANCE INDUSTRY 9 APPENDIX 9.1 India Public Health Insurance Statistics - SHI 9.2 Trend Analysis of Per Capita Health Expenditure in India 9.3 Statistics on Age-wise Health Insurance Coverage 10 DISCLAIMER AND ABOUT US
SummaryThe health insurance industry in India is the fastest growing segment in the non-life insurance sector. The market witnessed a robust double digit growth of 24% in FY 17, with a market share of 24%, in the entire non-life insurance sector. It has been the fastest growing market segment, registering a CAGR of 23%, for the past 10 years. This phenomenal growth may be attributed to the liberalization of the economy and growing general awareness among the public on healthcare. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Scope of the Study 1.2 Key Deliverables of the Study 1.3 Study Assumptions 2 RESEARCH METHODOLOGY 2.1 Analysis Methodology 2.2 Research Phases 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 GOVERNMENT REGULATIONS AND INITIATIVES 4.1 Brief on IRDAI Regulations and its Effect on Health Insurance Coverage in India 4.2 Brief on Various Health Insurance Schemes Implemented at Various States in India and their Success 4.3 Importance of Social health Insurance and its Implication on the Growth of Other Private Players in the Market 4.4 Insights on the Governmental schemes to provide Universal Health Coverage 5 INDUSTRY DYNAMICS AND INSIGHTS 5.1 Current Market Scenario 5.2 Brief on health insurance premiums and study on the effect of medical trend rate on health plans 5.3 Market Dynamics 5.3.1 Drivers 5.3.2 Restraints 5.3.3 Opportunities 5.4 Insights on the Technical Advancements that are Shaping up the Future of Health Insurance Industry in India 5.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 5.6 Value Chain/Supply Chain Analysis 6 MARKET SEGMENTATION 6.1 By the Type of Insurance Provider 6.1.1 Public Sector Insurers 6.1.2 Private Sector Insurers 6.1.3 Standalone Health Insurance Companies 6.2 By Type of Scheme 6.2.1 Voluntary Health Insurance or private for Profit Schemes 6.2.2 Mandatory Health Insurance Schemes or Government-run Schemes(viz. ESIS, CGHS) 6.2.3 Insurance Offered by NGOs/ Community-based Health Insurance 6.2.4 Employer-based Schemes 6.3 By Type of Coverage 6.3.1 Individual Insurance Coverage 6.3.2 Family or Floater Insurance Coverage 6.4 By Term of Coverage 6.4.1 Term Coverage 6.4.2 Lifetime Coverage 6.5 By Product Type 6.5.1 Disease Insurance 6.5.2 Medical Insurance 6.5.3 Income Protection Insurance 6.6 By Demographics 6.6.1 Minors 6.6.2 Adults 6.6.3 Senior Citizens 7 COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1 Overview (Market Concentration and Major Players) 7.2 Company Profiles, including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements) 7.2.1 Apollo MUNICH 7.2.2 Cigna TTK 7.2.3 Max BUPA 7.2.4 Religare 7.2.5 Star Health and Allied Insurance Co. Ltd 7.2.6 Royal Sundaram 7.2.7 HDFC Ergo 7.2.8 ICICI Lombard 7.2.9 Bajaj Allianz 7.2.10 Oriental Insurance 7.2.11 United India Insurance 7.2.12 Reliance Health Insurance 7.2.13 New India Assurance 7.2.14 National Assurance 8 FUTURE GROWTH PROSPECTS OF THE UK HEALTH INSURANCE INDUSTRY 9 APPENDIX 9.1 India Public Health Insurance Statistics - SHI 9.2 Trend Analysis of Per Capita Health Expenditure in India 9.3 Statistics on Age-wise Health Insurance Coverage 10 DISCLAIMER AND ABOUT US
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