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フランスのホームテキスタイル市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


France Home Textile Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

フランスのホームテキスタイル市場は、予測期間中に大きな成長が見込まれています。フランスのホームテキスタイル市場は、消費者のホームファニッシングへの支出の増加、住宅市場の拡大、都市化の進展などが大き... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

フランスのホームテキスタイル市場は、予測期間中に大きな成長が見込まれています。フランスのホームテキスタイル市場は、消費者のホームファニッシングへの支出の増加、住宅市場の拡大、都市化の進展などが大きな要因となっています。さらに、ホスピタリティ産業も大きな成長を見せており、ホームテキスタイルの需要が高まっています。フランスは、急速に成長している繊維市場の一つで、トルコをはじめとする発展途上国が注目する市場です。

フランスはヨーロッパ最大のリネン生産国の一つであり、メーカーは市場のトップエンドに焦点を当て、高品質の装飾用テキスタイル製品を生産するようになっています。フランス市場では、クッションカバーのデザインに見られるように、「カントリースタイル」のホームデコレーションのトレンドが高まっています。また、フランスではEコマースが拡大しており、バスルームやテーブルリネンなどのホームテキスタイルの需要が高まっています。

主な市場動向

電子商取引の拡大がホームテキスタイル製品の需要を増加させる

フランスをはじめとするヨーロッパ諸国では、E-コマースは小売マーケティングにおいて最も成長している分野のひとつです。家庭用繊維製品は、オンライン小売業者が顧客に幅広い購入オプションを提供しているため、オンラインで購入される製品の一つとなっています。家庭用繊維製品の市場は大きく発展しており、近年は競争が激化しています。

また、フランスは欧州で最も購買力の高い国の一つであり、ホームテキスタイルの国内生産の供給不足とともに需要が高まっています。また、環境に優しい素材やプレミアムライフスタイル商品、高い耐久性、天然素材などに対する消費者の嗜好の高まりも、需要をさらに加速させています。オンライン小売業者の割引、保証、柔軟な返品ポリシーは、顧客がオンラインで家庭用繊維製品を購入する動機となっています。

ベッドリネン製品の需要増加

フランスのベッドリネン市場は、これまで輸入に頼ってきたEU市場の中でも最大級の規模を誇ります。特にフランスは、新しくて高品質な家具用テキスタイル製品に寛容です。良い睡眠を実行することで肉体的にも精神的にも健康になるという意識の高まりが、ベッドリネンの需要を喚起しています。そのため、この地域では、複数の機能的メリットを備えたプレミアムベッドリネンやデザイナーズベッドリネンも人気を集めています。

さらに、大型のベッドやマットレス(ホーム・デコレーションのトレンド)を好むお客様が増えていることや、オーガニック素材などの環境に優しい製品、様々なデザインやパターンの刺繍カバーの人気などが、この地域のベッドリネン製品の需要をさらに押し上げています。

競争状況

フランスのホームテキスタイル市場は、非常に競争が激しく、断片的です。フランスのメーカーは、高品質だが価格の高いホームテキスタイル製品を生産しており、市場のトップエンドと輸出に力を入れています。しかし、平均的な品質の製品を魅力的な価格で頻繁に更新するという消費パターンに基づいて、アジアのような輸入製品に多くの機会を与えています。

その他のメリット

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS & DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain Analysis
4.5 Insights on Consumer Behaviour Analysis
4.6 Insights on Technological Innnovations in the Industry
4.7 Insights on Imports and Exports of Home Textile Products
4.8 Impact of COVID 19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Bed Linen
5.1.2 Bath Linen
5.1.3 Kitchen Linen
5.1.4 Upholstery
5.1.5 Others
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Speciality Stores
5.2.2 Supermarkets and Hypermarkets
5.2.3 Online
5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Competion Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Linvosges
6.2.2 Yves Delorme
6.2.3 Anne De Solene
6.2.4 Alexandre Turpault
6.2.5 Garnier Thiebaut
6.2.6 BeauVille
6.2.7 The Vanderschooten Group
6.2.8 Hennes & Mauritz AB
6.2.9 Tradi Linge
6.2.10 Le Jacquard Francais

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

 

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Summary

The France home textiles market is expected to witness significant growth during the forecast period. Some of the major factors attributed to the growth include increasing expenditure of consumers on home furnishings, growing housing market, and increasing urbanization. Furthermore, the hospitality industry is also witnessing a significant growth in the country leading to the rising demand for home textiles. France is one of the rapidly growing textile markets, which is the focus market for Turkey and other developing countries.

France is one of the largest producers of linen in Europe and the manufacturers are increasingly focusing on the top end of the market and producing high-quality decorative textile products. There is a rising trend for 'country style' home decoration, which is traced in the designs of cushion covers on the French market. There is also a rising expansion of e-commerce in the country which is driving the demand for home textiles such as bathroom and table linen products.

Key Market Trends

Expansion of E-commerce Augmenting the Demand for Home Textile Products

E-commerce is one of the fastest-growing segments for retail marketing in European countries like France. Home textile products are becoming one of the increasingly purchased products online, as online retailers offer customers a wide range of buying options. The market for home textile products has developed significantly, and competition has increased in recent years.

France is also one of the countries with the highest purchasing power in Europe which increases the demand along with the insufficient supply of home textiles domestic production. The increasing consumer preferences for eco-friendly materials and premium lifestyle commodities, high product durability, and natural materials further accelerate the demand. Discount, guarantee, and flexible return policies of online retailers motivate customers to purchase home textile products online.

Increasing Demand for Bed Linen Products

The French market for bed linen is one the largest in the EU markets, which has remained dependent on imports. France is particularly open to new and high-quality furnishing textile products. The increasing awareness of the physical and mental health benefits of the good sleeping executions are fueling the demand for bed linen. Therefore, the premium and designer bed linen with multiple functional benefits are also gaining popularity in the region.

Furthermore, there is a rising preference amongst customers for large beds and mattresses (trending home décor practices), and eco-friendly products, such as organic material and the popularity of various designs and patterns of embroidered covers which are further fuelling the demand for bed linen products in the region.

Competitive Landscape

The France Home Textile market is highly competitive and fragmented. The French manufacturers are producing high-quality but much more expensive home decorative textile products, focusing on the top end of the market and on exports. However, based on the consumption patterns of frequent renewal of products of average quality at attractive prices is providing more opportunities for imported products such as that from Asia.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS & DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain Analysis
4.5 Insights on Consumer Behaviour Analysis
4.6 Insights on Technological Innnovations in the Industry
4.7 Insights on Imports and Exports of Home Textile Products
4.8 Impact of COVID 19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Bed Linen
5.1.2 Bath Linen
5.1.3 Kitchen Linen
5.1.4 Upholstery
5.1.5 Others
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Speciality Stores
5.2.2 Supermarkets and Hypermarkets
5.2.3 Online
5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Competion Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Linvosges
6.2.2 Yves Delorme
6.2.3 Anne De Solene
6.2.4 Alexandre Turpault
6.2.5 Garnier Thiebaut
6.2.6 BeauVille
6.2.7 The Vanderschooten Group
6.2.8 Hennes & Mauritz AB
6.2.9 Tradi Linge
6.2.10 Le Jacquard Francais

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

 

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2024/12/23 10:26

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