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フランスの自動車用熱可塑性ポリマー複合材市場 - 成長、動向、COVID-19 の影響、予測(2022年 - 2027年)


France Automotive Thermoplastic Polymer Composites Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

フランスの自動車用熱可塑性ポリマー複合材市場は、予測期間中に4%のCAGRを記録すると予想されています。 主なハイライト 熱可塑性樹脂複合材料は、量産加工性、リサイクル性、優れた耐損傷性、破壊靭性、複... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

フランスの自動車用熱可塑性ポリマー複合材市場は、予測期間中に4%のCAGRを記録すると予想されています。

主なハイライト
熱可塑性樹脂複合材料は、量産加工性、リサイクル性、優れた耐損傷性、破壊靭性、複雑な形状の製造が可能などの利点があるため、ここ数年来、関心が高まっています。
これらの複合材料は、自動車から地下鉄に至るまで、さまざまな交通機関に応用されている。熱可塑性コンポジットの中でも、長繊維熱可塑性プラスチック(LFT)は、輸送分野で広く使用されています。
自動車産業は、燃料価格の高騰により影響を受けました。さらに、輸送業界では、自動車のOEMやサプライヤーが熱可塑性コンポジットを使って、自動車の質量を減らしています。厳しい排ガス規制のため、自動車メーカーは車両重量の低減に注力しており、それは顕著な二酸化炭素排出量の節約に役立つからです。10キログラムの軽量化で1キロメートルあたり1グラムの二酸化炭素が削減されると推定されています。


主な市場動向

ガラスマット熱可塑性樹脂(GMT)は速いペースで成長すると予想される

ガラスマット熱可塑性樹脂シートは、1970年に初めて導入された。コストに関連する機械的性能の基準を考慮すると、GMTコンポジットは射出成形可能な不連続(長短)ガラス繊維強化コンポジットと様々な繊維構造を持つ先端熱可塑性プラスチックの間に位置しています。

これらの製品は、以下のような様々なメリットをもたらします。


設計の自由度複数の機能要素を統合した複雑な部品の生産が可能
低密度である。
リサイクルが容易
生産とエコロジーへの要求という点で、高いイノベーションの可能性がある。
高い生産性


GMTは様々なポリマーマトリクスがありますが、安価であることから、プロピレン系コンポジットが主流となっています。これらは、主に110℃以下の温度が維持される条件下で、他の構造材料と十分に競合することができる。

グラスマット熱可塑性コンポジットは、コンポジット市場からの需要を目の当たりにしています。使いやすく、機械的性能に優れています。


メルセデス・ベンツは、スイスの素材メーカーであるクオドラント・プラスチック・コンポジットが供給するガラスマット強化熱可塑性材料の2グレードを採用しました。これらの材料は、Sクラスシリーズの高級クーペのために設計された革新的なフロントエンドモジュールの製造に使用されています。従来のフロントエンドモジュールの重量は5kgでしたが、新しいフロントエンドモジュールの重量はわずか3.4kgです。


技術革新と市場への浸透が、予測期間中のグラスマット熱可塑性コンポジットの需要を促進すると予想されます。

運輸部門が市場を牽引

企業平均燃費基準(CAFÉ)により、自動車メーカーは高性能な軽量素材を使用した車両設計の開発を余儀なくされています。自動車の重量は、ドライビングダイナミクス、燃費、敏捷性に直接的な影響を与えます。車両重量を10%減らすと、燃費が約5~7%向上します。

欧州連合(EU)は2020年から、すべての欧州自動車メーカーに対し、現在の1kmあたり130gの二酸化炭素排出量から95gの排出量を達成することを義務付ける予定です。

自動車の軽量化などによる燃費向上と二酸化炭素排出量削減への関心の高まりが、熱可塑性樹脂複合材料の需要を後押ししています。

連続繊維強化熱可塑性コンポジット(CFRTP)は、自動車の重量に関する懸念の高まりに対応できる主要材料の1つです。金属との組み合わせにより、CFRTPコンポジットが未来の車を設計する際のマルチマテリアルアプローチの一部となるでしょう。これらの材料は、リサイクル性と持続可能性を念頭に置いて開発され、組み立てられています。さらに、自動車業界の規格は、CFRTP複合材の性能を評価するための方法を揃える役割を果たします。

自動車産業は大きな変革期を迎えています。企業が将来のニーズに対応するためにさまざまな選択肢を模索する中で、コラボレーションはリスクを回避しながら新たな成長路線を発見する効果的な方法であることが証明されています。バリューチェーン全体を通して戦略的なプレーヤーとコラボレーションすることが望ましいアプローチです。


例えば、デュポン トランスポーテーション アンド アドバンスト ポリマー社は、IACMI(Institute for Advanced Composites Manufacturing Innovation)やAZL(Aachen Centre for Integrative Lightweight Production)などのコンソーシアムに積極的に参加し、特に大量生産向けのコスト効率の高いCFRTPコンポジットの製造方法の実証に注力している共同チームと共に、共同ネットワークを通じて前進することを選択します。


2019年、SABICはJEC World 2019において、主に同社の一方向繊維強化熱可塑性複合材料「UDMAXテープ」を用いて、軽量で費用対効果が高く、リサイクル可能な車両パネルを製造する最先端の新技術を発表しました。この革新的な技術は、自動車内外装の金属や熱硬化性材料で作られた従来のパネルに代わるものとして設計されており、まもなく小型商用車(LCV)のバルクヘッドで、グローバルに実用化される予定です。

バルクヘッドの場合、従来の金属部品をUDMAXテープラミネーションに置き換えることで、アプリケーションの質量を35%削減することができます。また、軽量化により大型バルクヘッドの取り扱いが容易になり、自動車の組み立て工程の迅速化に貢献することが期待されます。

競合他社の状況

フランスの自動車用熱可塑性ポリマーコンポジット市場は、少数の企業が市場を支配しており、統合されています。主な企業としては、3B-Fiberglass、Base Group、BASF、BMW、Cytec Industries, Inc.などが挙げられます。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Production Process Type
5.1.1 Hand Layup
5.1.2 Compression Molding
5.1.3 Continous Process
5.1.4 Injection Molding
5.2 Application Type
5.2.1 Structural Assembly
5.2.2 Powertrain Component
5.2.3 Interior
5.2.4 Exterior
5.2.5 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 3B Fiberglass
6.2.2 Cytex Industries Inc
6.2.3 Arkema Group
6.2.4 Celanese Corporation
6.2.5 Daicel Polymer Ltd
6.2.6 Dupont De Nemours
6.2.7 Hexcel Corporation
6.2.8 Technocompound GmbH
6.2.9 Polyone Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

France Automotive Thermoplastic Polymer Composite Market is expected to register a CAGR of 4%, during the forecast period.

Key Highlights
There has been rising interest toward thermoplastic polymer composites since the past few years, owing to several advantages of these materials, including high volume processability, recyclability, superior damage tolerance, and fracture toughness, and ability to produce complex shapes.
These composites found applications in different modes of transportation, from cars to underground trains. Among thermoplastic composites, long-fiber thermoplastics (LFTs) are being extensively used in the transportation sector.
The automotive industry was impacted due to high fuel prices. Furthermore, in the transportation industry, vehicle OEMs and suppliers use thermoplastic composites to reduce vehicle mass. Due to stringent emission regulations, automotive manufacturers are focusing on reducing the weigh of vehicle, as it helps in saving a noticeable amount of carbon dioxide emissions. A 10-kilogram weight reduction is estimated to reduce 1 gram of carbon dioxide per kilometer.


Key Market Trends

Glass Mat Thermoplastic (GMT) is Expected to Grow with a Fast Pace

Glass mat thermoplastic sheets were first introduced in 1970. Considering the cost-related mechanical performance criteria, GMT composites are located between injection moldable, discontinues (long or short) glass-fiber-reinforced composites and advanced thermoplastic with various fiber architecture.

They offer various benefits, such as


Design freedom: Production of complex parts by integrating several functions elements
Low density.
Easy Recycling
High innovation potential, in terms of production and ecological demands.
High productivity


Although GMTs are available in various polymer matrices is dominated by propylene-based composites, due to their low price. These are well capable of competing with other structure materials, primarily in conditions where temperature lesser than 110°C are maintained.

Glass mat thermoplastic composites are witnessing demand from the composite market. They are easy to use, with superior mechanical performance.


Mercedes-Benz selected two grades of glass mat-reinforced thermoplastic material, which are supplied by the Swiss material producer, Quadrant Plastic Composites. These materials are used for manufacturing the innovative front-end module, which was designed for its S-class series luxury coupe. The new front-end module weighs only 3.4 kg, while the previous model used to weigh 5 kg.


Innovations and greater market penetration are expected to drive the demand for glass mat thermoplastic composites during the forecast period.

Transportation Sector to Drive the Market

The Corporate Average Fuel Economy (CAFÉ) standard forced manufacturers in the automobile industry to develop vehicle designs that incorporated high-performance light-weight materials. The weight of an automobile has a direct impact on driving dynamics, fuel consumption, and agility. A 10% reduction in vehicle weights results in approximately 5-7% rise in fuel savings

From 2020, the European Union will require every European vehicle manufacturer to achieve an emission level of 95g of carbon dioxide per km, from present-day emission level of 130g of carbon dioxide per km.

The rising focus on minimizing carbon emission and enhancement of fuel economy, primarily by reducing the weight of a vehicle, are driving the demand for thermoplastics composites.

Continuous fiber-reinforced thermoplastic composites (CFRTP) is one of the primary materials that can address the rising concerns regarding a vehicle’s weight. In combination with metals, CFRTP composites will be a part of a multi-material approach when designing the car of the future. These materials are developed and assembled with recyclability and sustainability in mind. In addition, the automotive industry standards will serve to align methods for characterizing the performance of CFRTP composites.

The automotive industry is undergoing a major transformation. As companies explore various options to address the future needs, collaboration has proven to be an effective way to discover the new growth avenues, will leveraging risk. The preferred approach is collaboration with strategic players throughout the value chain.


For instance, DuPont Transportation and Advanced Polymers choose to advance through collaborative networks, while actively participating in consortia, including IACMI (Institute for Advanced Composites Manufacturing Innovation) and AZL (Aachen Centre for Integrative Lightweight Production), where standardization is addressed, along with collaborative teams that are focusing on demonstrating the production methods of cost-effective CFRTP composites, especially for high-volume applications


In 2019, SABIC announced a new, cutting-edge technology for producing lightweight, cost-effective, and recyclable vehicle panels, primarily by using its UDMAX tape, a unidirectional, fiber-reinforced thermoplastic composite, at JEC World 2019. This innovative technology, which has designed to replace traditional panels made of metal and thermoset material for interior and exterior automotive applications, will soon be commercialized in the bulkhead of a light commercial vehicle (LCV), globally.

In the case of bulkhead, replacing a traditional metal component with the UDMAX tape lamination reduces the mass by 35% in the application. Lower weight can also make large bulkhead easier to handle, which could help in accelerating the assembly process of vehicles.

Competitive Landscape

The France Automotive Thermoplastic Polymer Composites Market is consolidated with only a few companies dominating the market. Some of the major players in the market are 3B-Fiberglass, Base Group, BASF, BMW, Cytec Industries, Inc., amongst others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Production Process Type
5.1.1 Hand Layup
5.1.2 Compression Molding
5.1.3 Continous Process
5.1.4 Injection Molding
5.2 Application Type
5.2.1 Structural Assembly
5.2.2 Powertrain Component
5.2.3 Interior
5.2.4 Exterior
5.2.5 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 3B Fiberglass
6.2.2 Cytex Industries Inc
6.2.3 Arkema Group
6.2.4 Celanese Corporation
6.2.5 Daicel Polymer Ltd
6.2.6 Dupont De Nemours
6.2.7 Hexcel Corporation
6.2.8 Technocompound GmbH
6.2.9 Polyone Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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