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自動車用燃料電池システム市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Automotive Fuel Cell System Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

自動車用燃料電池システム市場は、2020年には約20億米ドルとなり、2026年には100億米ドルに達すると予測され、予測期間中に40.63%のCAGRを記録しています。 COVID-19の発生は、他の自動車分野ほど深刻な影響... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

自動車用燃料電池システム市場は、2020年には約20億米ドルとなり、2026年には100億米ドルに達すると予測され、予測期間中に40.63%のCAGRを記録しています。

COVID-19の発生は、他の自動車分野ほど深刻な影響を市場に与えなかった。封鎖期間中に需要が減少しましたが、2021年には市場が勢いを増し、予測期間中も高成長が続くと予想されます。

自動車用燃料電池市場は、インフラなどのコスト削減を実現する画期的な開発です。燃料電池は、水素またはメタンを主なエネルギー源として使用します。これらの燃料電池はいずれも、従来のリチウムイオン電池に比べ、よりクリーンな燃料源です。

世界の大手自動車メーカー8社は、2025年までに燃料電池自動車(FCV)を実用化する計画を立てています。最近のフォルクスワーゲンの排ガス問題で、中国は自動車の燃料電池技術の普及に力を入れている。

燃料電池技術では、さまざまな企業が連携して取り組んでいます。2021年3月、トヨタは日野自動車と大型の燃料電池トラックで提携した。この下で、日野のトラック「プロフィア」には、トヨタの固体高分子型燃料電池スタックが搭載される。

主な市場動向

商用車における燃料電池システムの採用の高まり

環境への関心が高まる中、多くの政府や環境機関が厳しい排ガス規制や法律を制定しており、今後数年間は燃費の良いディーゼルエンジンの製造コストが増加すると予想されます。その結果、新型商用車用ディーゼルエンジン分野は、短期的には伸び悩むと予想されます。

さらに、従来の化石燃料を使用する商用車、特にトラックやバスは、輸送機関の排出ガスを増加させる原因となっています。低排出ガス車またはゼロエミッション車とされる燃料電池商用車の登場は、大型商用車からの車両排出を減らすと予想されます。

交通公害を抑制するために、世界中の政府機関がグリーンエネルギーモビリティに注力していることが、近い将来、燃料電池商用車市場を牽引すると予測されています。例えば


2021年6月、ロンドンの地方行政機関が、車両排出量を削減するため、市内の公共交通機関に水素燃料を使用した2階建てバスの運行を開始しました。
2020年4月、インド最大の発電事業者であり、電力省傘下の中央PSUであるNTPC Ltdは、レーとデリーで水素燃料電池ベースの電気バス10台と同数の水素燃料電池ベースの電気自動車を提供するために世界的に関心表明を呼びかけました。
2019年11月、中国政府が支援するトラック・バスメーカーの北汽福田汽車は、燃料電池エンジンを含む代替エネルギー車に26億米ドルを投資すると発表した。同社は2025年までに20万台の新エネルギー商用車を配備する計画である。


高い成長率が期待される欧州

自動車用燃料電池システム市場には、欧州を拠点とする様々な企業が参入しています。例えば、Robert Bosch GmbHは2021年3月、自動車用燃料電池(FC)システムコンポーネントを開発し、2022年までに製品化する計画を発表した。開発中のFCスタックに加え、水素ガスインジェクターやエアバルブなど、燃料電池車(FCV)の主要コンポーネントを組み合わせた統合システムを開発するとしている。

さらに、2021年3月には、ダイムラートラックAGとボルボグループが燃料電池の合弁会社を設立した。ボルボグループは、既存のDaimler Truck Fuel Cell GmbH & Co.の株式50%を取得しました。KGの株式を約6億ユーロで取得しました。新しい合弁会社であるCellcentric GmbH & Co.KGは、世界有数の燃料電池メーカーとなることが期待されています。

この地域で活動する企業は、常に新素材や新しい燃料電池技術の開発に取り組んでいます。また、設備の拡張にもお金をかけています。一部の企業は今後の投資を発表し、燃料電池技術に注力する姿勢を示しており、こうした傾向は今後も続くと予想されます。例えば


2021年1月、リカルドはイギリスのショーハムテクニカルセンターに水素の開発・試験施設を建設するため、250万英ポンドの初期投資を行うと発表しました。この新しい施設は、水素燃料電池とグリーン代替燃料における同社の既存のプロジェクトをサポートする予定です。
2020年12月、ノバレスは軽量で手頃な価格のプラスチック製燃料電池スタックを開発したと発表した。このプラスチック製燃料電池は、標準的な金属製の代替品と比較して、35%の軽量化と25%のコスト削減を実現します。


競合他社の状況

自動車用燃料電池システム市場は、Ballard Power Systems Inc.、Doosan Fuel Cell Co.Ltd.、Hydrogenics、Nedstack Fuel Cell Technology BVなどである。これらの企業は、競合他社に対して優位に立つために、新しく革新的な技術を使用して事業を拡大しています。

2020年10月、斗山燃料電池は、より強力で効率的な燃料電池を韓国市場向けに展開するため、固体酸化物形燃料電池(SOFC)を製造する開発計画を発表した。同社は、このプロジェクトのために2023年までに6300万米ドルを投資する計画であった。英国のSOFC技術会社であるCeres Powerは、Doosanと合弁事業に関する契約を締結した。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Electrolyte Type
5.1.1 Polymer Electronic Membrane Fuel Cell
5.1.2 Direct Methanol Fuel Cell
5.1.3 Alkaline Fuel Cell
5.1.4 Phosphoric Acid Fuel Cell
5.2 Vehicle Type
5.2.1 Passenger Cars
5.2.2 Commercial Vehicles
5.3 Fuel Type
5.3.1 Hydrogen
5.3.2 Methanol
5.4 Power Output
5.4.1 Below 100 KW
5.4.2 100 to 200 KW
5.4.3 Above 200 KW
5.5 Geography
5.5.1 North America
5.5.1.1 United States
5.5.1.2 Canada
5.5.1.3 Rest of North America
5.5.2 Europe
5.5.2.1 Germany
5.5.2.2 United Kingdom
5.5.2.3 France
5.5.2.4 Russia
5.5.2.5 Spain
5.5.2.6 Rest of Europe
5.5.3 Asia-Pacific
5.5.3.1 India
5.5.3.2 China
5.5.3.3 Japan
5.5.3.4 South Korea
5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.5.4 South America
5.5.4.1 Brazil
5.5.4.2 Argentina
5.5.4.3 Rest of South America
5.5.5 Middle-East and Africa
5.5.5.1 United Arab Emirates
5.5.5.2 Saudi Arabia
5.5.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 BorgWarner Inc.
6.2.2 Nuvera Fuel Cells LLC
6.2.3 Ballard Power Systems Inc.
6.2.4 Hydrogenics (Cummins Inc.)
6.2.5 Nedstack Fuel Cell Technology BV
6.2.6 Oorja Corporation
6.2.7 Plug Power Inc.
6.2.8 SFC Energy AG
6.2.9 Watt Fuel Cell Corporation
6.2.10 Doosan Fuel Cell Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The automotive fuel cell system market was valued at around USD 2 billion in 2020, and it is expected to reach USD 10 billion by 2026, registering a CAGR of 40.63% during the forecast period.

The outbreak of COVID-19 has not impacted the market as severely as it had impacted the other automotive segments. The demand experienced a decline during the lockdown, but it is expected that the market will gain momentum in 2021 and that the high growth will continue during the forecast period.

The automotive fuel cell market is a revolutionary development that reduces the cost of infrastructure and other resources. The fuel cells use either hydrogen or methane as the primary energy provider. Both these fuel cells are cleaner sources of fuel compared to the conventional lithium-ion battery cells.

Eight of the world’s largest automobile manufacturers have plans to commercialize fuel cell vehicles (FCVs) by 2025. With the recent Volkswagen emissions scandal, China has made efforts to promote fuel cell technology in automobiles.

Various companies are coming together to work together in fuel cell technologies. In March 2021, Toyota teamed up with Hino Motors for heavy-duty fuel cell trucks. Under this, Hino’s Profia truck will be featuring Toyota’s polymer electrolyte fuel-cell stacks.

Key Market Trends

Rising Adoption of Fuel Cell Systems in Commercial Vehicles

With the growing environmental concerns, many governments and environmental agencies are enacting stringent emission norms and laws, which are expected to increase the manufacturing cost of fuel-efficient diesel engines in the coming years. As a result, the new commercial vehicle diesel engines segment is expected to register a sluggish growth rate during the short term.

Additionally, conventional fossil fuel-powered commercial vehicles, especially trucks and buses, are responsible for increasing transportation emissions. The advent of fuel cell commercial vehicles, which are considered low- or zero-emission vehicles, is anticipated to reduce the vehicular emissions from heavy commercial vehicles.

The focus on green energy mobility by government bodies worldwide to curtail and curb transportation pollution is projected to drive the fuel cell commercial vehicle market in the near future. For instance:


In June 2021, a local governing body in London launched a fleet of hydrogen fuel-based double-decker buses in the public transport fleet in the city to reduce vehicular emissions.
In April 2020, India's largest power producer and a central PSU under the Ministry of Power, NTPC Ltd, invited a global expression of interest to provide ten hydrogen fuel cell-based electric buses and an equal number of hydrogen fuel cell-based electric cars in Leh and Delhi.
In November 2019, Beiqi Foton Motor, a Chinese government-backed truck and bus manufacturer, announced that it would invest USD 2.6 billion in alternate energy vehicles, including fuel cell engines. The company plans to deploy 200,000 new-energy commercial vehicles by 2025.


Europe Expected to Witness High Growth Rate

Various companies based out of Europe are active in the automotive fuel cell system market. For instance, in March 2021, Robert Bosch GmbH announced that it was planning to develop automotive fuel cell (FC) system components and commercialize them by 2022. In addition to FC stacks, which are under development, the company stated that it would be developing integrated systems that combine the key components of fuel cell vehicles (FCV), including hydrogen gas injectors and air valves.

Moreover, in March 2021, Daimler Truck AG and the Volvo Group founded a fuel-cell joint venture. The Volvo Group acquired 50% shares in the existing Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG at a value of around EUR 0.6 billion. The new joint venture, Cellcentric GmbH & Co. KG, is expected to be the world’s leading manufacturer of fuel cells.

The companies active in the region are constantly working on new materials and new fuel cell technologies. They are also spending on the expansion of their facilities. These trends are expected to continue in the coming years, as some companies have indicated their focus on fuel cell technology by announcing their upcoming investments. For instance:


In January 2021, Ricardo announced an initial investment of GBP 2.5 million to build a hydrogen development and test facility at its Shoreham Technical Center in the United Kingdom. The new facility will be supporting the company’s existing projects in hydrogen fuel cells and green alternative fuels.
In December 2020, Novares announced that it had developed a lightweight and affordable plastic fuel cell stack. The plastic fuel cell offers a weight-saving of 35% and a cost-saving of 25% compared to the standard metal alternatives.


Competitive Landscape

The automotive fuel cell system market is dominated by players such as Ballard Power Systems Inc., Doosan Fuel Cell Co. Ltd, Hydrogenics, and Nedstack Fuel Cell Technology BV. These companies have been expanding their businesses using new and innovative technologies to have an advantage over their competitors.

In October 2020, Doosan Fuel Cell announced its development plan to produce a solid oxide fuel cell (SOFC) to roll out a more powerful and efficient fuel cell for the Korean market. The company planned to invest USD 63 million by 2023 for this project. Ceres Power, a British SOFC technology company, signed an agreement for a joint venture with Doosan.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Electrolyte Type
5.1.1 Polymer Electronic Membrane Fuel Cell
5.1.2 Direct Methanol Fuel Cell
5.1.3 Alkaline Fuel Cell
5.1.4 Phosphoric Acid Fuel Cell
5.2 Vehicle Type
5.2.1 Passenger Cars
5.2.2 Commercial Vehicles
5.3 Fuel Type
5.3.1 Hydrogen
5.3.2 Methanol
5.4 Power Output
5.4.1 Below 100 KW
5.4.2 100 to 200 KW
5.4.3 Above 200 KW
5.5 Geography
5.5.1 North America
5.5.1.1 United States
5.5.1.2 Canada
5.5.1.3 Rest of North America
5.5.2 Europe
5.5.2.1 Germany
5.5.2.2 United Kingdom
5.5.2.3 France
5.5.2.4 Russia
5.5.2.5 Spain
5.5.2.6 Rest of Europe
5.5.3 Asia-Pacific
5.5.3.1 India
5.5.3.2 China
5.5.3.3 Japan
5.5.3.4 South Korea
5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.5.4 South America
5.5.4.1 Brazil
5.5.4.2 Argentina
5.5.4.3 Rest of South America
5.5.5 Middle-East and Africa
5.5.5.1 United Arab Emirates
5.5.5.2 Saudi Arabia
5.5.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 BorgWarner Inc.
6.2.2 Nuvera Fuel Cells LLC
6.2.3 Ballard Power Systems Inc.
6.2.4 Hydrogenics (Cummins Inc.)
6.2.5 Nedstack Fuel Cell Technology BV
6.2.6 Oorja Corporation
6.2.7 Plug Power Inc.
6.2.8 SFC Energy AG
6.2.9 Watt Fuel Cell Corporation
6.2.10 Doosan Fuel Cell Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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