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欧州の食品安定剤市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Europe Food Stabilizers Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州の食品安定剤市場は、予測期間(2020-2025年)に年平均成長率4.39%で成長すると予測されています。 主なハイライト 調理済み食品や飲料の消費量の増加により、欧州市場における食品安定剤の用途が拡大... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州の食品安定剤市場は、予測期間(2020-2025年)に年平均成長率4.39%で成長すると予測されています。

主なハイライト
調理済み食品や飲料の消費量の増加により、欧州市場における食品安定剤の用途が拡大しています。同地域では、簡便な食品や有機食品の需要が急増しており、市場はさらに活性化されています。
技術の進歩により、多機能であると同時に費用対効果の高い、さまざまな安定剤ブレンドが開発されるようになりました。そのため、この成分の多様な用途を後押ししています。
食品安定剤市場における継続的な技術革新は、この地域で活動するメーカーに潜在的な機会を提供すると予想されます。
食品安定剤成分の認可に関するさまざまな規制や、最終製品に含まれる成分の量や投与量に関連する制約が、市場の成長を抑制しています。


主な市場動向

コンビニエンスフーズの需要拡大

この地域の経済成長により、欧州の人々のライフスタイルは多忙を極めています。この地域の消費者は、インスタントスープ、ソース、麺類、焼き菓子、その他の調理済み食品など、調理時間が短く、取り扱いが簡単なインスタント食品を好む傾向にあります。食品安定剤は最終製品に占める割合は非常に小さいが、最終的な包装製品に大きな影響を与える。無脂肪ドレッシング、低脂肪マヨネーズ、ソース、食肉加工品など、製品は安定性、クリーミーさ、保存性、粘度、吸水性などの面で最適化を行うため、多種多様な機能性成分を必要とします。したがって、ベーカリー、菓子、惣菜などの食品分野では、食品用安定剤の調達が増えると考えられ、市場成長の原動力となっています。

ペクチンが市場で大きなシェアを占める

ペクチンは、増粘剤、安定剤、乳化剤として使用される。ペクチンは可逆的なコロイドである。ペクチンの用途や組成は、各国の食品添加物法で規制されている。欧州連合(EU)では、ペクチンは食品添加物に関する規則(EC)1333/2008に基づき使用が認められており、特にジャムの製造において安定化剤として使用され、最終製品への信頼獲得に繋がっている。ヨーロッパの消費者は、食品に含まれる天然成分をより好む傾向にあります。また、市販のペクチンは、柑橘類の果肉やパパイヤ、グアバなどの果実から調製され、グレープフルーツ、レモン、オレンジ、リンゴなどの果皮を抽出・加工したもので、天然の食品安定剤の原料となっている。したがって、この地域の需要を牽引している。

競合他社の状況

市場は断片的であり、多くのグローバル企業が技術革新やデザインなど様々な要素を通じて欧州市場に対する競争優位性を獲得しようとしています。欧州地域へのグローバルプレイヤーの急速な拡大は、食品安定剤市場のプレイヤーにとって重要な戦略です。また、市場で動作する企業は、調査した市場でのシェアを増強するために彼らの戦略を適応させるために管理します。市場はそのようなカーギル、テートアンドライルや他の著名な選手のような国際的なプレーヤーによって支配されています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Pectin
5.1.2 Lecithin
5.1.3 Gelatin
5.1.4 Carrageenan
5.1.5 Others
5.2 By Application
5.2.1 Beverage
5.2.2 Dairy
5.2.3 Bakery
5.2.4 Confectionery
5.2.5 Condiments
5.2.6 Others
5.3 By Geography
5.3.1 United Kingdom
5.3.2 Spain
5.3.3 Germany
5.3.4 Italy
5.3.5 Russia
5.3.6 France
5.3.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Cargill, Incorporated.
6.4.2 DuPont de Nemours, Inc
6.4.3 Archer Daniels Midland
6.4.4 Ingredion Incorporated
6.4.5 Tate & Lyle PLC
6.4.6 Kerry Inc.
6.4.7 Ashland Global Holdings Inc.
6.4.8 Palsgaard A/S

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Europe food stabilizers market is projected to grow at a CAGR of 4.39% during the forecast period (2020-2025).

Key Highlights
The increasing consumption of ready-to-eat and ready-to-drink beverages has propelled the application of food stabilizers in the European market. The market is further boosted by the burgeoning demand for convenience food and organic food across the region.
Technological advancements have led to the development of various stabilizer blends, which are not only multi-functional but also cost-effective at the same time. Thus, driving to the varied application of the ingredient.
Continuous innovations in the food stabilizer market are anticipated to offer potential opportunities to manufacturers operating in the region.
The varying regulations pertaining to the approval of food stabilizer ingredients and the restrictions associated with the amount and dosage of ingredients in the final product are restraining the market growth.


Key Market Trends

Increasing Demand for Convenience Foods

The rising economy of the region has led to a hectic lifestyle of the European population. The consumers in the region are more inclined toward convenience food products, including instant soups, sauces, noodles, baked goods, and other ready meals, owing to their instant nature, i.e., lesser preparation time and easy handling. Food stabilizers make up a very small part of the final product, but they have a significant impact on the final packaged product. Products, ranging from fat-free dressing, low-fat mayonnaise, sauces, processed meat products, etc., require a broad variety of functional ingredients to provide optimization in terms of stability, creaminess, shelf-life, viscosity, and water absorption, among others. Thus, food sectors such as bakery, confectionery, and prepared food are likely to procure more food stabilizers, thus driving the market growth.

Pectin Holds Significant Share of the Market

Pectin can be used as a thickener, stabilizer, and emulsifier. It is a reversible colloid. The use and composition of pectin are regulated under food additive law in various countries. In the European Union, pectin is approved for use in accordance with Regulation (EC) 1333/2008 on food additives which leads to gaining consumer trust in the final products, especially it is used in the production of jams, as a stabilizing agent. European consumers are more inclined towards natural ingredients in their food products. Moreover, commercially pectin is prepared from citrus fruit pulp or from papaya, guava, and other fruits and it is an extracted and polished peel of grapefruit, lemons, oranges, apples, and other fruits, which makes it a natural source of food stabilizers. Thus, driving the demand in the region.

Competitive Landscape

The market is fragmented with many global players trying to gain a competitive advantage over the Europe market through various factors like innovation, design, etc. Rapid expansions of the global players to the European regions is the key strategy for the players in the food stabilizer market. Moreover, the companies operating in the market manage to adapt their strategies to augment their share in the market studied. The market is dominated by the International players such as Cargill, Tate and Lyle and other prominent players.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Pectin
5.1.2 Lecithin
5.1.3 Gelatin
5.1.4 Carrageenan
5.1.5 Others
5.2 By Application
5.2.1 Beverage
5.2.2 Dairy
5.2.3 Bakery
5.2.4 Confectionery
5.2.5 Condiments
5.2.6 Others
5.3 By Geography
5.3.1 United Kingdom
5.3.2 Spain
5.3.3 Germany
5.3.4 Italy
5.3.5 Russia
5.3.6 France
5.3.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Cargill, Incorporated.
6.4.2 DuPont de Nemours, Inc
6.4.3 Archer Daniels Midland
6.4.4 Ingredion Incorporated
6.4.5 Tate & Lyle PLC
6.4.6 Kerry Inc.
6.4.7 Ashland Global Holdings Inc.
6.4.8 Palsgaard A/S

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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