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欧州のベビーフード用パッケージング市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Europe Baby Food Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州ベビーフード包装市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR6.39%で成長すると予測されています。Covid-19のパンデミックは、ヨーロッパでの監禁中に人々がベビーフードを保存しようとしたため、ベビーフー... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州ベビーフード包装市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR6.39%で成長すると予測されています。Covid-19のパンデミックは、ヨーロッパでの監禁中に人々がベビーフードを保存しようとしたため、ベビーフード包装業界に好影響を及ぼしました。さらに、多数の死者(特に新米ママ)が出たため、ベビーフードの需要が飛躍的に伸びた。企業はその需要に応え、電子商取引を正常化し、衛生を取り入れ、持続可能性を再定義する目標を掲げ、バランスを取り始めたのです。

主なハイライト
ヨーロッパは世界で最も発展した大陸のひとつであり、特に東欧や南欧では急速な都市化が進み、可処分所得の増加やモダンなライフスタイルの採用が進んでいます。これらの要因により、ベビーフード製品への支出が増加し、ベビーフード用パッケージングソリューションも増加しています。
ベビーフード用パッケージ市場は、ガラス瓶、プラスチックボトル、ガラス容器で構成されています。しかし、長年にわたり、持続可能な包装に対する懸念の高まりにより、ベンダーは商品の包装に紙ベースのパウチや箱を導入するよう促しています。
また、ベビーフードメーカーが消費者のさまざまなニーズに対応するための技術革新を進めていることも、パッケージングソリューションのニーズを高める要因となっています。食品の栄養と安全性に対する警戒心が高まり、赤ちゃん向けのすぐに食べられる食用製品が多様化したことで、欧州市場では地域全体でいくつかの製品の技術革新が起こっています。
また、安全性、再利用性、衛生性、軽量性、持ち運びやすさなどの理由から、スタンドアップパウチや薄型容器は高い需要が見込まれています。これが市場を牽引しています。


主な市場動向

紙パウチが大きな伸びを見せる


パウチや袋は、ベビーフード業界で主に展開されており、粉末、液体、インスタントミルク、ベビーシリアル、乾燥ベビーフードなど、多くのベビーフード製品に使用されています。これらは、最も環境に優しい選択肢の一つです。これらは、アルミニウム、プラスチック、および同様の食品グレードの材料のいずれかのいくつかの層で作られています。
紙袋を使ったフレキシブルパッケージは、製造に必要な材料やエネルギーが少なくて済みます。グレンロイによると、ガラス瓶と比較した場合、パウチは化石燃料を62%、温室効果ガスの排出を75%、水を80%節約することができるのだそうです。
また、パウチには独自の閉鎖技術があり、規則正しい調剤と均等な製品分配を可能にすることで食品廃棄物を防ぎ、結果として99%の製品排出を実現しています。フレキシブル・パッケージングによって、企業はより環境に優しい戦略を取ることができ、製品やパッケージの廃棄物を減らすことができるのです。
さらに、ベビーフードの包装市場では、スタンドパックとして知られる紙袋やレトルトパウチが広く使用されています。これらの袋は丈夫で耐久性があり、ある地域から別の地域へ輸送する際に、物理的・環境的リスクから内容物を保護することができます。また、安価であることも人気の理由の一つです。


イギリスが最大のシェアを占める


欧州地域では、ベビーフード用パッケージング市場でイギリスが最も高いシェアを獲得し、ロシア、ドイツがそれに続くと予想されています。ベビーフード用パッケージ製品の栄養面でのメリットに関する消費者の意識が高まっていることが、市場の成長を後押しするものと思われます。
RetailXCoronavirus Consumer Trackerによると、COVID-19への懸念の高まりにより、顧客行動に大きな変化が見られました。
ヨーロッパのベビーフード包装市場は、ベビーフードを消費するために最も安全にすることを高度に規制されています。厳しいと変化する規制はまた、市場の歪みを引き起こしている。革新的なパッケージングと製品に追加の利点を与えている特別な成分の組み込みも、市場の駆動要因である。
イギリスの市場は、主に軟包装部門によって成長しています。グローバルなパッケージングベンダーがこの地域に進出し、現地企業の買収が進んでいることは、イギリスにおける市場の可能性を示しています。例えば、2020年1月、Macfarlane Groupは、保護包装ソリューションプロバイダーのArmagripを非公開の金額で買収しました。
英国は欧州地域の主要経済圏の一つです。欧州諸国における可処分所得の増加により、ベビーフード製品の価格が上昇し、乳児期からの食品の品質が向上しています。また、ベビーフード/フォーミュラ市場の成長は、雇用のために定住する移民の増加にも後押しされています。
そのため、高所得者層、低所得者層ともに、家庭外で働く女性の数も増えている。働く母親は出産後すぐに仕事に復帰するため、調理した離乳食やミルクをすぐに子供に与えることができますし、パッケージ化された製品であれば持ち運びや輸送が便利になるので、これが欧州ベビーフード包装市場の成長の主な理由です。


競合他社の状況

欧州のベビーフード市場は、国内外に多くのプレーヤーが存在するため、非常に断片的な市場となっています。市場は、価格、製品デザイン、製品イノベーションなどの面で競合しています。主なプレイヤーとしては、Amcor、AptarGroup、Bemis、Mondi Group、Rexam、RPC Group、Winpakなどが挙げられます。


2021年8月 - ハインツが、カーブサイド回収でリサイクル可能な単一素材のベビーフードパウチを発売すると報告。同社はテスコの技術チームと協力し、リサイクル慈善団体RECOUPは、280万個のHeinz for Babyフルーツパウチを「簡単にリサイクルできる」ようにし、毎年埋立地に行くHeinz for Babyフルーツパウチのプラスチックを20トン近く節約できると予測されています。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
4.3 Market Drivers
4.3.1 Growing Demand of Packaged Baby Food and Infant Formula
4.3.2 Increasing Working Women in Urban Areas residing Population
4.4 Market Restraints
4.4.1 Stringent Government Regulations over Single-Use Plastic-based Packaging
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Material
5.1.1 Plastic
5.1.2 Paperboard
5.1.3 Metal
5.1.4 Glass
5.2 By Package Type
5.2.1 Bottles
5.2.2 Metal Cans
5.2.3 Cartons
5.2.4 Jars
5.2.5 Pouches
5.2.6 Other Packaging Type
5.3 By Product
5.3.1 Liquid Milk Formula
5.3.2 Dried Baby Food
5.3.3 Powder Milk Formula
5.3.4 Prepared Baby Food
5.4 By Country
5.4.1 United Kingdom
5.4.2 France
5.4.3 Germany
5.4.4 Italy
5.4.5 Spain
5.4.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Amcor Ltd.
6.1.2 Sonoco Products Company
6.1.3 Mondi Group
6.1.4 Berry Global Inc.
6.1.5 Rexam PLC
6.1.6 Winpak Ltd.
6.1.7 AptarGroup
6.1.8 Uflex Ltd.
6.1.9 CAN-PACK S.A.
6.1.10 Tetra Laval
6.1.11 DS Smith Plc
6.1.12 Bemis Company, Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

Europe Baby Food Packaging Market is expected to grow at a CAGR of 6.39% over the forecast period (2021 - 2026). The Covid-19 pandemic had a positive effect on the baby food packaging industry, as people tried to store baby food during the lockdown in Europe. Moreover, due to a large number of deaths (especially of new moms), the demand for baby food grew exponentially. The companies have started to meet the demand and rebalance the sustainability goals that normalize e-commerce, incorporate hygiene, redefine sustainability.

Key Highlights
Europe is one of the most developed continents across the world; it is witnessing rapid urbanization, especially in Eastern and Southern Europe, leading to increased disposable income and the adoption of a modern lifestyle. These factors have led to an increase in the expenditure on baby food products and, in turn, baby food packaging solutions.
Baby Food Packaging Market is ideally comprised of glass bottles, plastic bottles, and glass container; however, over the years, the increased concerns over sustainable packaging has encouraged vendors to introduce paper-based pouches and boxes for packaging goods.
Another factor boosting the need for packaging solutions is the innovations by baby food manufacturers to meet the consumer's various needs. With increased vigilance of food nutrition and safety and a variety of ready-to-eat edible products for babies, the European market is experiencing several product innovations across the region.
Moreover, owing to some of the factors, like safe, reusable, hygienic, lightweight, and easy to carry, the stand-up pouches and thin wall containers are witnessing high demand. Thus, this is driving the market.


Key Market Trends

Paper Pouches to Show Significant Growth


Pouches and bags are being predominantly deployed in the baby food industry, serving many baby food products like powdered, liquid, instant formula, baby cereals, dried baby food, etc. They are among the most environmentally friendly options. These are made either with several layers of aluminum, plastic, and similar food-grade materials.
Flexible packaging incorporating paper pouches uses fewer materials and energy to manufacture. According to Glenroy, when compared to glass bottles, the Pouch saves 62% on fossil fuels, 75% on greenhouse gas emissions, and 80% on water.
The pouch also has a one-of-a-kind closure technology that helps prevent food waste by allowing for regulated dispensing and even product distribution, resulting in 99% product evacuation. Flexible packaging is facilitating firms to take an eco-friendlier strategy, resulting in less product and packaging waste.
Furthermore, paper pouches and retort pouches, also known as stand-up bags, are being widely used in the baby food packaging market. These bags are tough and durable, protecting the contents from physical and environmental risks while being transported from one area to another. Apart from these uses, one of the main reasons for their popularity is that they are quite inexpensive in comparison to their counterparts.


United Kingdom to Hold the Largest Market Share


In the European region, the United Kingdom is expected to have the highest share in the baby food packaging market, followed by Russia and Germany. The increasing awareness of consumers regarding the nutritional benefits of packaged baby food products is expected to drive the growth of the market.
As per the RetailXCoronavirus Consumer Tracker, there were significant changes in customer behavior due to the growing COVID-19 concerns.
The European baby food packaging market is highly regulated that making the baby food safest to consume. Stringent and changing regulations have also caused distortions in the market. The innovative packaging and incorporation of special ingredients that have given an additional benefit to the product are also driving factors of the market.
The market in the United Kingdom is mainly growing due to the flexible packaging sector. The global packaging vendors are expanding in the region, and local companies are being acquired, which is indicative of the market potential in the United Kingdom. For instance, in January 2020, Macfarlane Group acquired protective packaging solutions provider Armagrip for undisclosed sums.​
The United Kingdom is one of the major economies in the European Region. Growing disposable income in European countries has led to rising in the affordability of baby food products, which has resulted in improved quality food from an infant stage. The growth of the baby food/formula market is also being driven by the increasing number of migrants settling for employment.
Therefore, the number of women working outside the homes both in the high and low-income areas has also risen. Since working mothers return to their jobs shortly after giving birth, prepared baby foods and formulas, which can be instantly provided to the children, this is the main reason of the Europe Baby Food Packaging Market to grow as packaged products makes carrying and transportation convenient.


Competitive Landscape

The baby food packaging market is highly fragmented in Europe, owing to the presence of many domestic and international players. The market is competitive with the players competing in terms of price, product design, product innovation, etc. Some of the major players in the market are Amcor, AptarGroup, Bemis, Mondi Group, Rexam, RPC Group, Winpak, among others.


August 2021 - Heinz reported to launch a mono-material baby food pouch that is recyclable via kerbside collection. The company will be collaborating with Tesco’s technical team, and recycling charity RECOUP is predicted to make 2.8m of Heinz for Baby fruit pouches “easily recyclable” and save nearly 20 tonnes of plastic from Heinz for Baby fruit pouches going to landfill every year.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
4.3 Market Drivers
4.3.1 Growing Demand of Packaged Baby Food and Infant Formula
4.3.2 Increasing Working Women in Urban Areas residing Population
4.4 Market Restraints
4.4.1 Stringent Government Regulations over Single-Use Plastic-based Packaging
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Material
5.1.1 Plastic
5.1.2 Paperboard
5.1.3 Metal
5.1.4 Glass
5.2 By Package Type
5.2.1 Bottles
5.2.2 Metal Cans
5.2.3 Cartons
5.2.4 Jars
5.2.5 Pouches
5.2.6 Other Packaging Type
5.3 By Product
5.3.1 Liquid Milk Formula
5.3.2 Dried Baby Food
5.3.3 Powder Milk Formula
5.3.4 Prepared Baby Food
5.4 By Country
5.4.1 United Kingdom
5.4.2 France
5.4.3 Germany
5.4.4 Italy
5.4.5 Spain
5.4.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Amcor Ltd.
6.1.2 Sonoco Products Company
6.1.3 Mondi Group
6.1.4 Berry Global Inc.
6.1.5 Rexam PLC
6.1.6 Winpak Ltd.
6.1.7 AptarGroup
6.1.8 Uflex Ltd.
6.1.9 CAN-PACK S.A.
6.1.10 Tetra Laval
6.1.11 DS Smith Plc
6.1.12 Bemis Company, Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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