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車載インフォテインメントシステム市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Automotive Infotainment Systems Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

2020年の自動車用インフォテインメントシステム市場は250億米ドルで、予測期間(2021年~2026年)のCAGRは約8%を記録し、2026年には410億米ドルに達すると予測されています。 自動車インフォテインメントシ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

2020年の自動車用インフォテインメントシステム市場は250億米ドルで、予測期間(2021年~2026年)のCAGRは約8%を記録し、2026年には410億米ドルに達すると予測されています。

自動車インフォテインメントシステム市場は、主に自動車の販売台数と生産台数の増加によって牽引されているため、COVID-19の大流行が市場に与える影響は避けられないものであった。製造装置の閉鎖や停止が続いたため、世界のさまざまな地域で自動車の生産と販売が低成長を経験しました。

しかし、自動車メーカー各社が次期モデルに先進的なインフォテインメント・システムを搭載しようと強く競い合っていることから、予測期間中は楽観的な成長を記録すると見られています。Ltd.、日産自動車株式会社、Groupe Renaultの3社は、2021年から次世代インフォテインメントシステムにGoogle Inc.のAndroidオペレーティングシステム(OS)を採用することを決定しています。

さらに、日本ではトヨタ自動車が2018年の新型クラウンから、インフォテインメントシステム「T-Connect」にLINEなどのソフトウェアアプリケーションを追加しました。さらに、特に移動時間の長い商用車において、ドライバーの快適性と安全性への注目が高まっていることから、これらの車両に車載インフォテインメントシステムが急速に搭載されています。

さらに、商用車にナビゲーションや車両制御ユニットを導入することで、緊急時の対応時間を短縮し、事故のリスクをなくすことにもつながります。さらに、複数の自動車メーカーが低価格のインフォテインメント・システムを提供しているため、製品の値ごろ感も増しています。さらに、スマートフォンの普及と高いインターネット接続性は、世界レベルでの市場成長に大きな影響を及ぼしています。

北米と欧州は、高級車の配備や半自律走行車(L1~L3)の販売により、大きな成長が見込まれています。アジア太平洋地域の中では、中国が過去10年間の自動車販売台数が最も多かったことから、アジア太平洋地域の自動車産業で大きなシェアを占めています。

主な市場動向

インフォテインメント・システムの高度化

車載インフォテインメントシステムにスマートフォン機能を搭載することが増えています。北米・欧州では、成人の90%以上が携帯電話からインターネットにアクセスしており、他の地域と比べても高い水準にあります。携帯電話の普及に伴い、車内でも同様の目的でスマートフォンの利用が増加しています。

自動車メーカーは、自らハードウェアのモジュール設計を選択するようになっています。これにより、インフォテインメント・システムの購入価格を抑えることができます。また、スマートフォンの機能を車載インフォテインメントシステムに低コストで組み込むための技術にも取り組んでいる。メーカー各社は、処理能力とシステムの競争力の両立に取り組んでいます。デジタルサービスでは、コネクテッドカーの性能を向上させるために、自動車メーカーが大量のデータセットを生成しています。例えば

2020年1月、ランドローバーは、世界最大の家電ショーであるラスベガスのCES2020で、ディフェンダー・ファミリーが21世紀型のデュアルeSIM接続を展示すると発表した。新型ディフェンダーは、コネクティビティを強化するために2つのLTEモデムを組み込んだ初の車両であり、ジャガー・ランドローバーの新しいPivi Proタッチスクリーンインフォテインメントは業界最先端のデザインを持ち、電子ハードウェアを最新のスマートフォンと共有しています。

また、後席用インフォテインメントシステムに対する需要も年々高まっています。これらのシステムをスマートフォンの助けを借りてコントロールできるようになれば、自動車に内蔵されるインフォテインメントシステムの普及率はさらに向上するでしょう。

アジア太平洋市場を牽引する中国

アジア太平洋諸国の中で、中国は過去10年間の自動車販売台数が最も多かったため、アジア太平洋地域の自動車産業で大きなシェアを占めています。自動車メーカーによる新エネルギー車(NEV)への注目が高まっていることから、予測期間中も引き続き自動車販売台数はプラスになると予想されます。

シンプルなオーディオシステムから、ナビゲーション、Apple CarPlay、Android Auto、テレマティクスなどの多機能をサポートするタッチスクリーンインフォテインメントシステムへの移行が、同国におけるインフォテインメントシステムの需要を促進しています。

中国自動車販売協会によると、2020年4月の国内の高級車ディーラーの販売台数は27万7000台で、2019年4月より11.1%増加した。2020年4月の高級車販売台数は市場の18.7%を占め、2019年4月より3.6%、2020年3月の市場シェアより0.4%の上昇となった。

2019年、中国の電気自動車メーカーであるCHJオートモーティブは、スマートな電気高級SUV「ONE」を発売した。同車は、スマートボイスシステムを含む4画面のインフォテインメントシステムを搭載しています。ONEはデュアルチップシステムとデュアルシステム構造を採用し、Qualcomm Xiao Long 820Aクラスのチップを搭載し、Android自動車に対応したシステムを搭載しています。

BAIC Yinxiang Automobile Co.Ltd.は、ADAYO(富菱の子会社)と協業しています。ADAYOは、車載インフォテインメント・システム、Beidou、GPS、GLONASS(シングルまたはデュアルモード)ナビゲーション・システム、運転支援システムの設計と開発に特化しています。今回の提携は、プラットフォーム生産方式を実現し、インテリジェント車両の製造を向上させるためのBAIC Yinxiangの第二次製品再編のための新しいプラットフォームを構築するものです。

競合他社の状況

自動車用インフォテインメントシステム市場は、ロバートボッシュ、アルパイン、パナソニック株式会社、ハーマンインターナショナル、三菱電機株式会社などの大手企業によって占められています。これらの企業は、グローバルレベルで強力な販売網を持ち、幅広い製品群を提供しています。これらの企業は、市場での地位を維持するために、新製品開発、コラボレーション、契約や協定などの戦略を採用しています。例えば

2019年1月、アルパインとアルプス電気は経営統合しました。アルパインはシステム設計やソフトウェア開発力を持ち、アルプス電気はEHI、モバイル機器、センシング機器、通信機器技術など電子部品事業を強化したデバイス技術をコアに持つ。この協業により、HMIコックピットなどの新技術がもたらされることになります。

三菱電機株式会社は、2019年1月、スマートモビリティに向けた独自の小型AI技術「Maisart」を応用し、スマートで自然な自動車用HMIを発売しました。この技術は、ドライバーが向いている方向を認識した後、スマート通知で視界外の物体をドライバーに知らせます。また、HMIの自然なナビゲーションシステムは、走行ルートなどに関する口頭での問い合わせに対して、ボタンを押したり、言葉を誘発したりすることなく、常に自然な双方向の会話で応答することが可能です。

車載インフォテインメントシステム市場のその他の主なプレイヤーには、株式会社デンソー、株式会社ビステオン、株式会社ケンウッド、Magnetic Marelli SpA、パイオニア株式会社などがいます。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Market Drivers
4.4 Market Restraints
4.5 Technology Trends

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Installation Type
5.1.1 In-dash Infotainment
5.1.2 Rear-seat Infotainment
5.2 By Vehicle Type
5.2.1 Passenger Car
5.2.2 Commercial Vehicle
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 South Africa
5.3.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Denso Corporation
6.2.2 Robert Bosch GmbH
6.2.3 Continental AG
6.2.4 Harman International Industries Inc.
6.2.5 Magnetic Marelli SpA
6.2.6 Kenwood Corporation
6.2.7 Alpine Electronics Inc.
6.2.8 Mitsubishi Electric Corporation
6.2.9 Visteon Corporation
6.2.10 Pioneer Corporation
6.2.11 Aptiv PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The automotive infotainment systems market was valued at USD 25 billion in 2020, and it is expected to reach USD 41 billion by 2026, registering a CAGR of around 8% during the forecast period (2021 - 2026).

The impact of the COVID-19 pandemic on the automotive infotainment systems market was inevitable as the market is primarily driven by increasing vehicle sales and production. As there were continuous lockdowns and shutting down of manufacturing units, production and sales of vehicles experienced slow growth in various regions of the world.

However, the market is expected to register an optimistic growth during the forecast period as automakers are strongly competing to deploy advanced infotainment systems for their upcoming vehicle models. For instance, Mitsubishi Motors Corporation, Nissan Motor Co. Ltd, and Groupe Renault decided to adopt Google Inc.’s Android operating system (OS) for their next-generation infotainment systems from 2021.

Additionally, in Japan, Toyota Motor Corporation added software applications, like Line, to its T-Connect infotainment system, starting from the new Crown model in 2018. Additionally, the rising focus on driver comfort and safety, particularly in commercial vehicles with high travel time, has led to the rapid installation of automotive infotainment systems in these vehicles.

Furthermore, the implementation of navigation and vehicle control units in commercial vehicles helps in reducing the response time during emergencies, thereby eliminating the risk of accidents. Besides this, several automobile manufacturers are also offering low-cost infotainment systems, thereby increasing product affordability. Additionally, the rising adoption of smartphones, along with high internet connectivity, has a significant impact on the market growth on a global level.

North America and Europe are expected to witness significant growth due to their deployment of luxury cars and semi-autonomous vehicle sales (L1-L3). Among Asia-Pacific countries, China occupied a significant share of the Asia-Pacific automotive industry, owing to its highest vehicle sales over the past decade.

Key Market Trends

Growing Advancement in Infotainment Systems

There is a rise in smartphone functions to be built into in-vehicle infotainment systems. In North America and Europe, over 90% of adults have access to the internet through their mobile phones, which is also one of the highest among other regions. As the use of mobile phones has risen, the usage of smartphones for the same purposes in cars has also increased.

Car manufacturers are themselves opting for modular hardware design. This helps them reduce the purchase price of infotainment systems. They are working on technologies to let smartphone functions be built into in-vehicle infotainment systems at a low cost. Manufacturers are working on combining processing power and the competitiveness of their systems. The digital services generate large quantities of data sets for car manufacturers to improve the performance of connected vehicles. For instance-

In January 2020, Land Rover announced that its Defender family would showcase its 21st-century dual-eSIM connectivity at CES 2020 in Las Vegas, the world’s largest consumer electronics show. New Defender is the first vehicle with two embedded LTE modems for enhanced connectivity, while Jaguar Land Rover’s new Pivi Pro touchscreen infotainment has an industry-leading design and shares electronic hardware with the latest smartphone.

There is also a growing demand for rear-seat infotainment systems, which has grown over the years. Giving control over these systems with the help of smartphones will further improve the penetration of infotainment systems built in cars.

China Driving the Asia-Pacific Market

Among Asia-Pacific countries, China occupied a significant share of the Asia-Pacific automotive industry due to its highest vehicle sales over the past decade. The country is anticipated to continue to see positive vehicle sales during the forecast period, owing to the growing focus on new energy vehicles (NEV), among automakers.

The shift from simple audio systems to touchscreen infotainment systems that support multiple features, such as navigation, Apple CarPlay, Android Auto, Telematics, etc., is driving the demand for infotainment systems in the country.

According to the China Automobile Dealers Association, the luxury car dealers in the country sold 277,000 vehicles in April 2020, an 11.1% increase over April 2019. The luxury car sales accounted for 18.7% of the market in April 2020, representing a 3.6% rise over April 2019 and a 0.4% increase over the market share in March 2020.

In 2019, CHJ Automotive, an electric vehicle manufacturer in China, launched ONE, a smart electric luxury SUV. The vehicle is equipped with a four-screen infotainment system, including a smart voice system. The ONE features a dual-chip system and a dual-system structure, is equipped with a Qualcomm Xiao Long 820A-class chip, and has an Android automotive compatible system.

BAIC Yinxiang Automobile Co. Ltd has collaborated with ADAYO (a subsidiary of Foryou Corporation). ADAYO specializes in the design and development of vehicle infotainment systems, Beidou, GPS, and GLONASS (single-or dual-mode) navigation systems, and driver assistance systems. This partnership will build new platforms for BAIC Yinxiang’s second product restructure to realize a platform production mode and to improve intelligent vehicle manufacturing.

Competitive Landscape

The automotive infotainment systems market is dominated by major players such as Robert Bosch, Alpine Electronics, Panasonic Corporation, HARMAN International, and Mitsubishi Electric Corporation. These companies have strong distribution networks at a global level and offer an extensive product range. These companies adopt strategies such as new product developments, collaborations, and contracts and agreements to sustain their market positions. For instance-

In January 2019, Alpine Electronics and Alps Electric integrated their management. Alpine has system design and software development capabilities, whereas Alps Electric has core device technologies with enhanced electronic components business such as EHI, mobile devices, sensing devices, and communication device technologies. The collaboration will bring new technologies such as the HMI cockpit.

In January 2019, Mitsubishi Electric Corporation launched a smart, natural HMI for cars by applying its Maisart proprietary compact AI technologies for smart mobility. After recognizing the direction that the driver is facing, the technology uses smart notifications to alert the driver about out-of-sight-line objects. Also, the HMI's natural navigation system always responds to verbal inquiries in natural, two-way conversations regarding driving routes, etc., without the need for pressing a button or trigger words.

Some of the other major players in the automotive infotainment systems market include Denso Corporation, Visteon Corporation, Kenwood Corporation, Magnetic Marelli SpA, Pioneer Corporation, etc.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Market Drivers
4.4 Market Restraints
4.5 Technology Trends

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Installation Type
5.1.1 In-dash Infotainment
5.1.2 Rear-seat Infotainment
5.2 By Vehicle Type
5.2.1 Passenger Car
5.2.2 Commercial Vehicle
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 South Africa
5.3.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Denso Corporation
6.2.2 Robert Bosch GmbH
6.2.3 Continental AG
6.2.4 Harman International Industries Inc.
6.2.5 Magnetic Marelli SpA
6.2.6 Kenwood Corporation
6.2.7 Alpine Electronics Inc.
6.2.8 Mitsubishi Electric Corporation
6.2.9 Visteon Corporation
6.2.10 Pioneer Corporation
6.2.11 Aptiv PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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