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自動車用ゴム成形部品市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Automotive Rubber-Molded Components Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

自動車用ゴム成形部品市場は、予測期間(2020年〜2025年)において、約6.87%のCAGRを記録すると予測されています。 主なハイライト 自動車業界の主要プレイヤーは、車両全体の重量を減らすための様々な方法... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

自動車用ゴム成形部品市場は、予測期間(2020年〜2025年)において、約6.87%のCAGRを記録すると予測されています。

主なハイライト
自動車業界の主要プレイヤーは、車両全体の重量を減らすための様々な方法を模索しています。車両の軽量化は、車両の燃費を向上させるだけでなく、排気ガスからの汚染物質の排出を削減し、厳しい政府規制を遵守することで、より多くの需要を呼び込むことができます。OEMからの具体的な要求に応えるため、シーリングシステムメーカーは、軽量化、高い信頼性、安全性、従来のシーリング材よりも低い製造コストを目指して、新しいシーリングシステムの製造に使用する現在の技術や材料をベンチマークしています。
現在では、剥離剤の進歩により、ゴムとその部品は自動車メーカーにとってより魅力的なものとなっている。何百年もの間、ゴムは自動車産業で使用されてきた。以前は天然素材から抽出されていたゴム成型品は、重量、環境、費用、寿命など多くの要因から、安価で一般的な合成ポリマーから作られるようになっている。これらのゴム成形品は、あらゆる形状、サイズ、色に成形することが可能であり、自動車産業におけるさまざまな用途に使用されている。これが、今回調査した市場の主な成長要因である。
フォードは、ゴムに使用される石油油の25%を再生可能な大豆油に置き換えることで、素材の伸縮性を2倍に高め、粗原料から排出される炭素量を減らすことに成功した。この新製法は、シール、ガスケット、ホース、ラジエーター、フロアマットなどの自動車部品に利用することができる。International Rubber Study Groupによると、自動車産業は世界のゴム消費量の50%以上を占めており、2008年には2,200万トンを超えています。その利点と様々なプロセスでの用途から、自動車部品におけるゴムの使用は予測期間中にさらに増加すると予想されます。


主な市場動向

エチレンプロピレンジエンモノマー(EPDM)部門は予測期間中に大きな成長率を示すだろう

エチレンプロピレンジエンモノマー(EPDM)は合成ゴムの一種で、耐候性、耐振動性、耐熱性、色安定性、シール性、耐引裂性、耐久性、引張強度(500~2500PSI)など自動車用途に適した多くの特性や特徴を有しています。EPDMは密度が2.00g/cm3以上あり、経済的な用途に最も適している。EPDMのような軽量で公害の少ない材料は、世界の自動車用ゴム成形品市場の推進要因となっています。自動車産業は、EPDMゴムの最大の顧客です。自動車の排ガスを最小限に抑えるために車両重量を減らす必要があることが、市場の成長を後押ししています。電気自動車や新エネルギー車の増加傾向は、EPDMゴム成形部品の需要を促進しています。EPDMは優れた電気絶縁性を持っています。また、ケトン類や希薄な酸、アルカリにも強く、耐候性にも優れています。低温特性は-60°F/-51°Cで、高温特性は350°F/-177°Cまで良好である。EPDMゴムは、金属との接着性が良いため、一般的にウェザーシールやストリップ、ワイヤーやケーブルハーネス、ウィンドウスペーサー、油圧ブレーキシステム、ドアや窓、トランクなどのシールに使用されています。アジア太平洋地域では、電動化の進展、排ガス規制の強化、軽量化・商用車需要の増加、自動車用ゴム部品製造のための低コストの労働力の確保などにより、EPDMの市場は健全な成長率を享受できると予想されます。

アジア太平洋地域は市場をリードしている

中国は、世界における自動車の主要生産国の一つです。2019年、中国は世界の自動車全体の約28%を生産しています。現在、同国で生産される自動車のほとんどは、ICエンジン車です。中国汽車工業協会によると、2019年の同国の総販売台数は前年比8.2%減となりました。しかし、中国のプレミアムカー市場は、2019年に安定した成長を維持しました。高級車市場は集中しており、メルセデス・ベンツ、アウディ、BMWが支配している。中国メーカーは、2012年に政府が新エネルギー車(電気自動車、ハイブリッド車、燃料電池車)の必要性を強調した開発計画を策定した後、ハイブリッド車や電気自動車の市場開発を加速させた。中国政府の新エネルギーに関する政策では、すべてのガソリン車とディーゼル車を段階的に廃止することになっています。同国は2025年までに、道路を走る車の少なくとも5分の1を電気自動車・バッテリー車・プラグインハイブリッド車とすると発表した。これにより、ゴム成形部品はICエンジンに使用される電気自動車での用途が段階的に廃止されるため、市場に影響を与えることになります。

日本では電気自動車市場が伸びています。排ガスを出さない車の需要が増えており、政府はこの電気自動車市場に多額の投資を行っています。日本政府は、2050年までに国内で販売されるすべての新車を電気自動車またはハイブリッド車にすることを目標としています。また、政府は、2050年までに自動車1台あたりの二酸化炭素やその他の温室効果ガスの排出量を約80%削減する目標を掲げています。電気自動車では、ICエンジンに比べてゴム成形品の用途が少ないため、市場に影響を与えることになる。

競合他社の状況

自動車用ゴム成形部品市場は適度に細分化されており、Continental AG、DANA Holding Corporation、Hutchison SA、Trelleborg AB、Federal-Mogul Corporation、Freudenberg and Co.などの様々なプレーヤーによって支配されています。Kgなどです。

各社は新工場を開設し、事業を拡大している。例えば


2019年3月、Hubner Manufacturing Corporationは960万米ドルを投資し、テネシー州ダンラップに新しい製造施設を設立しました。
2018年9月、日本ゼオン株式会社(以下、ゼオン)は、タイにアクリルゴムの製造・販売を行う100%子会社を設立すると発表しました。新工場は、日本、米国に続くゼオンの第3のアクリルゴム工場となる。アクリルゴムは、アジアでの需要拡大が見込まれている。


その他のメリット

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Challenges
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.3.5 Threat of Substitute Products

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Material Type
5.1.1 Ethylene Propylene Diene Monomer (EPDM)
5.1.2 Natural Rubber (NR)
5.1.3 Styrene-butadiene Rubber (SBR)
5.1.4 Other Material Types
5.2 By Component Type
5.2.1 Seals
5.2.2 Gaskets
5.2.3 Hoses
5.2.4 Weather-strips
5.2.5 Other Component Types
5.3 By Vehicle Type
5.3.1 Passenger Car
5.3.2 Commercial Vehicle
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Rest of the World
5.4.4.1 South America
5.4.4.2 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 AB SKF
6.2.2 ALP Group
6.2.3 Bohra Rubber Pvt. Ltd
6.2.4 Continental AG
6.2.5 Cooper-Standard Automotive
6.2.6 DANA Holding Corporation
6.2.7 Federal-Mogul Corporation
6.2.8 Freudenberg and Co. Kg
6.2.9 Hebei Shinda Seal Group
6.2.10 Hutchinson SA
6.2.11 NOK Corporation
6.2.12 Steele Rubber Products
6.2.13 Sumitomo Riko Co. Ltd
6.2.14 Trelleborg AB
6.2.15 Jayem Auto Industries Pvt Ltd
6.2.16 Bony Polymers Pvt Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The automotive rubber-molded component market is anticipated to register a CAGR of about 6.87%, during the forecast period (2020 – 2025).

Key Highlights
The major players in the automobile industry are looking for various ways to reduce the overall weight of the vehicle. The reduced weight of the vehicle not only enhances the fuel efficiency of the vehicle but also reduces the pollutant emission from the exhaust and hence, complying with the stringent government norms and attract more demand. To meet the specific demand from OEMs, the sealing system manufacturers are benchmarking the present technology and the material used to make the new sealing systems, which is aimed to be lighter in weight, highly reliable, safe, and will possess lower production costs than conventional sealants.
Advances in release agents, nowadays, are making rubber and its components more attractive to auto manufacturers. For hundreds of years, rubber has been used in the automotive industry. Rubber-molded products, which were formerly extracted from natural materials, are now being made from inexpensive and common synthetic polymers, owing to many factors, including weight, environmental, expense, and longevity concerns. These rubber-molded components can be molded into all shapes, sizes, and colors, for different use in the automotive industry. This is a major growth factor for the market studied.
By utilizing renewable soy oil as a swap for 25% of the petroleum oil utilized in rubber, Ford succeeded in doubling the material's stretchability and diminishing the carbon discharges from its crude materials. The new formula can be utilized in car parts, like seals, gaskets, hoses, radiators, and floor mats. According to the International Rubber Study Group, the automotive sector holds more than 50% of the global rubber consumption, which exceeded 22 million metric ton in 2008. Owing to its benefits and applications in various processes, the use of rubber in car parts is further expected to rise during the forecast period.


Key Market Trends

Ethylene Propylene Diene Monomer (EPDM) Segment To Exhibit A Significant Growth Rate During The Forecast Period

Ethylene propylene diene monomer (EPDM) is a type of synthetic rubber which has a lot of characteristics and features, such as weather resistance, vibration resistance, heat resistance, color stabilization, sealing property, tear resistance, durability, tensile strength (500 to 2500 PSI), etc. considered suitable for automotive applications. EPDM has a density of more than 2.00 g/cm3 and is the best for economical use. Lightweight materials like EPDM which lower pollution are a driving factor for the global automotive rubber-molded components market. The automotive industry is the largest customer for EPDM rubber. The need to reduce the vehicle weight to minimize vehicular emission is driving the growth of the market. The rising trend of electric vehicles and new energy vehicles is propelling the demand for EPDM rubber-molded components. EPDM has excellent electrical insulating properties. It has good resistance to ketones, ordinary diluted acids and alkalis, and excellent weather ability. It has excellent low temperature properties -60°F/-51°C and good high temperature resistance up to 350°F/177°C. The EPDM rubber is generally used for making weather seals and stripping, owing to its good adhesive characteristics with metal, wire and cable harness, window spacers, hydraulic brake systems, and seals for doors, windows, and trunks. The market for EPDM is expected to enjoy a healthy growth rate in the Asia-Pacific region, owing to the growth in electrification, stringent emission norms, growing demand for lightweight and commercial vehicles and availability of low-cost labor for automotive rubber component manufacturing in the region.

Asia-Pacific Is Leading The Market

China is one of the major producers of vehicles across the world. In 2019, China produced approximately 28% of the total vehicles in the world. At present, most of the vehicles produced in the country are IC engine vehicles. According to the China Association of Automobile Manufacturers, the total sales in the country fell by 8.2% in 2019 compared to the previous year. However, China's premium car market maintained stable growth in 2019. The luxury car market is concentrated and is dominated by Mercedes-Benz, Audi, and BMW. The Chinese manufacturers have accelerated the market development for hybrid and electric vehicles after the government's development plan that emphasized the need for new energy vehicles (electric, hybrid, and fuel-cell vehicles) in 2012. The Chinese government's policy on new energy to phase out all petrol and diesel cars. The country announced that by 2025, at least one-fifth of the vehicles on the roads would be electric-battery cars and plug-in hybrid cars. This will impact the market as the rubber molded components will phase out the application in electric vehicles used in IC engines.

The electric vehicle market in Japan has been experiencing growth. The demand for emission-free vehicles has been increasing, and the government has been investing heavily in this electric vehicle market. The Japanese government aims to transform all the new cars, sold in the country, to electric or hybrid vehicles, by 2050. The government has also set a target to reduce the emissions of carbon dioxide and other greenhouse gasses, by about 80% per vehicle, by 2050. This will impact the market as the rubber molded components have less application in electric vehicles as compared to IC engines.

Competitive Landscape

The automotive rubber molded component market is moderately fragmented one and dominated by various players which include, Continental AG, DANA Holding Corporation, Hutchison SA, Trelleborg AB, Federal-Mogul Corporation, Freudenberg and Co. Kg, among others.

The companies are expanding their business by opening new plants. For instance -


In March 2019, Hubner Manufacturing Corporation has invested USD 9.6 million to establish a new manufacturing facility in Dunlap, Tennessee.
In September 2018, Zeon Corporation (Zeon) announced that it will establish a wholly owned subsidiary for the production and sales of acrylic rubber in Thailand. The new plant will be Zeon’s third acrylic rubber plant after its Japanese and US plants. Demand for acrylic rubber is expected to increase in Asia.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Challenges
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.3.5 Threat of Substitute Products

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Material Type
5.1.1 Ethylene Propylene Diene Monomer (EPDM)
5.1.2 Natural Rubber (NR)
5.1.3 Styrene-butadiene Rubber (SBR)
5.1.4 Other Material Types
5.2 By Component Type
5.2.1 Seals
5.2.2 Gaskets
5.2.3 Hoses
5.2.4 Weather-strips
5.2.5 Other Component Types
5.3 By Vehicle Type
5.3.1 Passenger Car
5.3.2 Commercial Vehicle
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Rest of the World
5.4.4.1 South America
5.4.4.2 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 AB SKF
6.2.2 ALP Group
6.2.3 Bohra Rubber Pvt. Ltd
6.2.4 Continental AG
6.2.5 Cooper-Standard Automotive
6.2.6 DANA Holding Corporation
6.2.7 Federal-Mogul Corporation
6.2.8 Freudenberg and Co. Kg
6.2.9 Hebei Shinda Seal Group
6.2.10 Hutchinson SA
6.2.11 NOK Corporation
6.2.12 Steele Rubber Products
6.2.13 Sumitomo Riko Co. Ltd
6.2.14 Trelleborg AB
6.2.15 Jayem Auto Industries Pvt Ltd
6.2.16 Bony Polymers Pvt Ltd

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