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自動運転車用センサー市場:コンポーネント(ハードウェア、ソフトウェア)、オファリング、ソフトウェア、自動運転レベル(L2+、L3、L4)、推進力(ICE、電気)、車両タイプ、センサープラットフォーム・アプローチ、センサー融合プロセス、地域別 - 2030年までの世界予測


Sensor Market for Automated Vehicles by Component (Hardware, Software), Offering, Software, Level of Autonomy (L2+, L3, L4), Propulsion (ICE, Electric), Vehicle Type, Sensor Platform Approach, Sensor Fusion Process and Region - Global Forecast to 2030

自動運転車用センサー市場は、2022年の4億米ドルから2030年には191億米ドルに成長すると予測され、年平均成長率は62.6%を記録しています。より安全で効率的な低燃費車の需要の高まりが、自動運転車用センサー市場... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2023年3月21日 US$4,950
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サマリー

自動運転車用センサー市場は、2022年の4億米ドルから2030年には191億米ドルに成長すると予測され、年平均成長率は62.6%を記録しています。より安全で効率的な低燃費車の需要の高まりが、自動運転車用センサー市場の成長を加速させています。また、世界的にコネクテッド・ビークルのインフラが急速に整備され、乗用車や商用車などの自動運転車の需要も増加すると予想されます。ADASコンポーネントやその他の自動運転技術における技術的なブレークスルーにより、より安全で便利な交通手段を持つことが可能になった。自動運転車用センサー市場は、Robert Bosch GmbH(ドイツ)、Continental AG(ドイツ)、ZF Friedrichshafen AG(ドイツ)、DENSO(日本)、NXP Semiconductors(オランダ)などの既存プレーヤーが支配的です。これらのプレーヤーは、自律走行車のエコシステムにハードウェアとソフトウェアのコンポーネントを提供しようと取り組んできました。これらの企業は、技術を開発し、顧客にクラス最高の製品を提供するためにパートナーシップを開始しました。

"予測期間中、乗用車が市場の最大セグメントとなる"
自律走行車の技術開発の初期には、高級セグメントの乗用車にL3およびL4技術を使用した方が収益性が高いため、予測期間中は乗用車セグメントが市場をリードすると推測されます。また、商用車による事故を防止するための交通安全や各国の規制に対する要求が高まっていることから、商用車における自律化の需要は今後数年間で急速に拡大すると予測されます。商用車分野での自律化は、2024年以降、主に欧州と北米で見られるようになります。Stellantisなどの企業は、2024年に自律走行するバンの発売を計画しています。バスメーカーはすでに欧州全域で自律走行シャトルの開発に取り組んでいます。
しかし、トラックは、ダイムラーやボルボなどの大手企業が言及しているように、L3をスキップしてL4の自律走行にまっしぐらに進むと予想されています。日産、テスラ、BMW、メルセデス・ベンツ、ヒュンダイ、アウディといった複数の自動車メーカーが、すでに乗用車向けの高度な自律走行アプリケーションの開発に着手している。例えば、2021年12月、メルセデス・ベンツは、2022年前半にEQSモデル、一部の国ではSクラスモデルでDRIVE PILOTと呼ばれる自動運転技術の提供を開始しました。OEMは、これらの車は、交通量の多い状況や渋滞のある場所やストレッチで時速60kmの速度で通勤できると主張しています。同様に、現代グループは、L3自律性レベルの乗用車2モデルを発売する計画を発表した。現代自動車のGenesis G90セダンと起亜自動車のEV9は、2023年にL3自律化レベルを搭載して発売される予定です。

"予測期間中、自動運転車向けセンサー市場の需要は中級フュージョンがリードする"
予測期間中、ミッドレベル・フュージョンセグメントが最も高い成長率を示すと予想される。交通渋滞の増加、道路インフラの整備、車両の安全性に関する政府規制の強化により、OEMによる車両へのセンサーやセンシング・フュージョン・プラットフォームの搭載が増加しています。また、都市部の自治体当局が、車両がより接続されたインテリジェント交通システムの開発に力を入れるようになっていることも、リアルタイムの安全機能の開発を大きく後押しすることになるでしょう。自律走行車における中間レベルのセンサーフュージョンとは、車両の周囲を包括的かつ正確に把握することを目的とした、複数のセンサーとアルゴリズムの統合を指します。これには、カメラ、LiDAR、レーダー、GPSなどのセンサーからのデータが含まれ、これらを処理・統合することで、環境の忠実な表現が可能になります。
ミッドレベルのセンサーフュージョンプラットフォームは、自律走行車の低レベルのセンサーデータと高レベルの意思決定システムとの間の仲介役として機能します。ミッドレベルセンサーフュージョンシステムは、AVが他の車両、歩行者、道路標識などのオブジェクトをよりよく検出・追跡することを可能にし、それによって自律システムの全体的な安全性を向上させる。また、複数のセンサーからのデータを融合させることで、より完全な環境像を提供し、AVがより良い判断を下し、状況認識を向上させることができます。また、エラーの可能性を減らし、自律システムの信頼性を向上させることで、困難な状況下でも失敗しにくくなります。また、センサーデータをリアルタイムで処理することで、物体を検知してから反応するまでの待ち時間を短縮し、道路状況の変化に対してAVがより迅速に反応できるようになります。AEye、AutonomouStuff、Continental AG、DENSOなどの企業が、自律走行車のアプリケーション向けにミッドレベル・フュージョン技術を提供しています。

この市場で活動する様々な主要組織のCEO、マーケティングディレクター、その他のイノベーション・テクノロジーディレクター、エグゼクティブに詳細なインタビューを実施した。
- 回答者のタイプ別ティアI:67%、ティアIIとティアIII:9%、OEM:24%。
- 役職別CXO:33%、マネージャー:52%、エグゼクティブ:15
- 地域別北米:26%、欧州:30%、アジア太平洋:35%、その他の地域:9
自動運転車用センサー市場は、Robert Bosch GmbH(ドイツ)、Continental AG(ドイツ)、ZF Friedrichshafen AG(ドイツ)、DENSO(日本)、NXP Semiconductors(オランダ)などの既存プレーヤーによって支配されています。これらの企業は、自動運転車のエコシステムのためのセンサー市場に提供する製品に取り組んできました。彼らは自動運転技術を開発し、顧客にクラス最高の製品を提供するためにパートナーシップを開始しました。
調査対象範囲
本レポートでは、自動運転車向けセンサー市場を、コンポーネント、オファリング、ソフトウェア、推進力、自律性のレベル、車両タイプ、センサープラットフォームのアプローチ、センサー融合プロセス、地域(北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域)に基づいてカバーしています。自動運転車向けセンサー市場のエコシステムにおける競争環境と主要プレイヤーの企業プロファイルを網羅しています。
また、主要な市場プレイヤーの詳細な競合分析、企業プロフィール、製品や事業の提供、最近の開発、主要な市場戦略に関連する主要な観測を含んでいます。

本レポートを購入する主なメリット
- 本レポートは、自動運転車のエコシステム向けセンサー市場全体とそのサブセグメントに関する収益数の最も近い近似値に関する情報を提供し、本市場のマーケットリーダー/新規参入者の助けとなるものです。
- 本レポートは、関係者が競争環境を理解し、より多くの洞察を得ることで、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するのに役立ちます。
- また、本レポートは、関係者が市場の脈絡を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、および機会に関する情報を提供するのに役立つでしょう。

 

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Summary

The Sensor Market for automated vehicles is projected to grow from USD 0.4 Billion in 2022 to USD 19.1 Billion by 2030, registering a CAGR of 62.6%. The growing demand of safer, efficient and fuel efficient vehicles have accelerated the growth of sensor market for automated vehicles. With the rapid setup of connected vehicle infrastructure worldwide, demand for automated vehicles such as passenger cars and commercial vehicles is also expected to increase. Technological breakthroughs in ADAS components and other automated driving technologies have made it possible to have safer and more convenient mode of transportation. The sensor market for automated vehicles is dominated by established players such as Robert Bosch GmbH (Germany), Continental AG (Germany), ZF Friedrichshafen AG (Germany), DENSO (Japan), and NXP Semiconductors (Netherlands), among others These players have worked on providing hardware and software components for autonomous vehicle ecosystem. They have initiated partnerships to develop their technology and provide best-in-class products to their customers.

“Passenger Cars to be the largest segment in market during the forecast period”
The passenger cars segment is estimated to lead the market during the forecast period due to the higher profitability of using L3 and L4 technology in luxury-segment passenger vehicles in the initial years of autonomous vehicle technology development. The demand for autonomy in commercial vehicles is also expected to grow rapidly in the coming years, with an increasing demand for road safety and regulations by countries to prevent accidents from commercial vehicles. Autonomy in the commercial vehicle segment can be seen post-2024, mainly in Europe and North America. Companies such as Stellantis are planning to launch autonomous vans in 2024. Bus manufacturers are already working on autonomous shuttles across Europe.
However, trucks are expected to skip L3 and go straight for L4 autonomous driving, as mentioned by leading players such as Daimler and Volvo. Several automakers, such as Nissan, Tesla, BMW, Mercedes-Benz, Hyundai, and Audi, have already started the development of advanced autonomous applications for their passenger cars. For instance, in December 2021, Mercedes-Benz started offering automated driving technology called DRIVE PILOT in its EQS models in the first half of 2022 and on its S Class Model in select countries. The OEM claimed that these cars can commute at a speed of 60 kmph in heavy traffic or congested situations or stretches. Similarly, Hyundai Group announced its plan to launch two passenger car models with L3 autonomy level. Hyundai Motor’s Genesis G90 sedan and Kia’s EV9 will be launched with an L3 autonomy level in 2023.

“Mid-level Fusion to lead demand for sensor market for automated vehicles during the forecast period”
Mid-level fusion segment is expected to grow at the highest rate during the forecast period. The rise in traffic congestion, the development of roadway infrastructure, and the increasing government regulations for vehicle safety have resulted in the increased installation of sensors and sensing fusion platforms in vehicles by OEMs. In addition, the increasing focus by urban municipal authorities to develop intelligent transportation systems where vehicles are more connected will be a major boost in the development of real-time safety features. Mid-level sensor fusion in autonomous vehicles refers to the integration of multiple sensors and algorithms that aim to provide a comprehensive and accurate understanding of the vehicle's surroundings. This includes data from cameras, LiDAR, radars, GPS, and other sensors, which are then processed and combined to produce a high-fidelity representation of the environment.
The mid-level sensor fusion platform acts as an intermediary between the low-level sensor data and high-level decision-making systems in autonomous vehicles. Mid-level sensor fusion systems enable AVs to better detect and track objects, such as other vehicles, pedestrians, and road signs, thereby improving the overall safety of the autonomous system. By fusing data from multiple sensors, mid-level sensor fusion also provides a more complete picture of the environment, allowing AVs to make better decisions and improve situational awareness. They also reduce the potential for errors and improve the reliability of the autonomous system, making them less likely to fail in challenging situations. By processing sensor data in real time, mid-level sensor fusion also reduces the latency between detecting an object and responding to it, allowing AVs to react more quickly to changing road conditions. Companies such as AEye, AutonomouStuff, Continental AG, and DENSO offer mid-level fusion technologies for autonomous vehicle applications.

In-depth interviews were conducted with CEOs, marketing directors, other innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in this market.
• By Respondent Type: Tier I – 67%, Tier II and Tier III – 9%, and OEMs – 24%
• By Designation: CXOs – 33%, Managers – 52%, Executives – 15%
• By Region: North America – 26%, Europe – 30%, Asia Pacific – 35%, Rest of the World –9%
The sensor market for automated vehicles is dominated by established players such as Robert Bosch GmbH (Germany), Continental AG (Germany), ZF Friedrichshafen AG (Germany), DENSO (Japan), and NXP Semiconductors (Netherlands), among others. They have worked on providing offerings for the sensor market for automated vehicles ecosystem. They have initiated partnerships to develop their automated driving technologies and offer best-in-class products to their customers.
Research Coverage:
The report covers the sensor market for automated vehicles based on component, offering, software, propulsion, level of autonomy, vehicle type, sensor platform approach, sensor fusion process, and region (North America, Europe, Asia-Pacific and Rest of the World). It covers the competitive landscape and company profiles of the major players in the sensor market for automated vehicles ecosystem.
The study also includes an in-depth competitive analysis of the key market players, their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.

Key Benefits of Buying the Report:
• This report will help market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of revenue numbers for the overall sensor market for automated vehicles ecosystem and its subsegments.
• This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market strategies.
• This report will also help stakeholders understand the market’s pulse and provide information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



 

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