ドイツ自動車サブスクリプション市場予測 2024-2032GERMANY CAR SUBSCRIPTION MARKET FORECAST 2024-2032 主な調査結果 ドイツの自動車サブスクリプション市場は、予測期間2024-2032年に年平均成長率28.56%を記録すると推定される。同国は、主要自動車メーカーが存在する自動車の中心地と考えられている。自動車サブス... もっと見る
サマリー主な調査結果ドイツの自動車サブスクリプション市場は、予測期間2024-2032年に年平均成長率28.56%を記録すると推定される。同国は、主要自動車メーカーが存在する自動車の中心地と考えられている。自動車サブスクリプションの市場展望は、こうした要因の影響を受けている。 市場インサイト ドイツは、BMW、フォルクスワーゲン、アウディ、メルセデス・ベンツなどの大手製造企業がその地位に貢献しており、欧州自動車産業において重要な地位を占めている。ドイツ連邦共和国の経済開発機関であるドイツ貿易投資庁(GTAI)によると、約40の相手先商標製品メーカー(OEM)自動車製造拠点があり、約1,640万台の自動車を生産している。ドイツのモノのインターネット(IoT)市場は、コネクテッドカーの需要増加、インターネット普及率の上昇、クラウドベースのアプリケーション開発などを背景に、予測期間中に成長が見込まれる。 同地域では、すでに多くの企業がさまざまな用途向けにモノのインターネット(IIoT)ソリューションを開始・導入しており、スマート製造ソリューションを取り入れている。ドイツの産業生産の基盤を形成している中小企業部門は、こうした技術やソリューションの導入による主な受益者になると予想される。このような要因は、国内の市場成長を促進する。 競合他社の洞察 主な市場プレーヤーには、Avis Budget Group、Cazoo Ltd、Hertz Germany、日産自動車、現代自動車などがある。 弊社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域および国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. HASSLE FREE EXPERIENCE 3.1.2. FLEXIBILITY OF OPTIONS 3.1.3. FINANCIAL VIABILITY 3.1.4. POPULARITY AMONG YOUNG GENERATION 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. WILLINGNESS TO PAY ABOVE A CERTAIN LIMIT 3.2.2. CONTROL OVER INSURANCE PREFERENCE 3.2.3. RELUCTANCE TO CHOOSE SUBSCRIPTION OVER OTHER OPTIONS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. ELECTRIC VEHICLE AS THE FASTEST-GROWING VEHICLE TYPE 4.1.2. THIRD-PARTY SERVICE AS THE LARGEST SUBSCRIPTION PROVIDER 4.2. PESTLE ANALYSIS 4.2.1. POLITICAL 4.2.2. ECONOMICAL 4.2.3. SOCIAL 4.2.4. TECHNOLOGICAL 4.2.5. LEGAL 4.2.6. ENVIRONMENTAL 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY SUBSCRIPTION PROVIDER 5.1. OEM 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. THIRD PARTY SERVICE PROVIDERS 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY SUBSCRIPTION PERIOD 6.1. 1 TO 6 MONTHS SUBSCRIPTION 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. 6 TO 12 MONTHS SUBSCRIPTION 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. OVER 12 MONTHS SUBSCRIPTION 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY TYPE OF VEHICLE 7.1. ELECTRIC VEHICLE 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. COMBUSTION-BASED VEHICLE 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 8. MARKET BY USER TYPE 8.1. CORPORATE USER 8.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.1.2. SEGMENT ANALYSIS 8.2. PERSONAL USER 8.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.2.2. SEGMENT ANALYSIS 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. AVIS BUDGET GROUP 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCTS 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. CAZOO LTD 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCTS 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. ENTERPRISE HOLDINGS 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCTS 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. HERTZ GERMANY 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCTS 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. HYUNDAI MOTOR 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCTS 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. LMP AUTOMOTIVE HOLDINGS 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCTS 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.7. NISSAN MOTOR CORPORATION 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCTS 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. HASSLE FREE EXPERIENCE 3.1.2. FLEXIBILITY OF OPTIONS 3.1.3. FINANCIAL VIABILITY 3.1.4. POPULARITY AMONG YOUNG GENERATION 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. WILLINGNESS TO PAY ABOVE A CERTAIN LIMIT 3.2.2. CONTROL OVER INSURANCE PREFERENCE 3.2.3. RELUCTANCE TO CHOOSE SUBSCRIPTION OVER OTHER OPTIONS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.1.1. ELECTRIC VEHICLE AS THE FASTEST-GROWING VEHICLE TYPE 4.1.2. THIRD-PARTY SERVICE AS THE LARGEST SUBSCRIPTION PROVIDER 4.2. PESTLE ANALYSIS 4.2.1. POLITICAL 4.2.2. ECONOMICAL 4.2.3. SOCIAL 4.2.4. TECHNOLOGICAL 4.2.5. LEGAL 4.2.6. ENVIRONMENTAL 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY SUBSCRIPTION PROVIDER 5.1. OEM 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. THIRD PARTY SERVICE PROVIDERS 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY SUBSCRIPTION PERIOD 6.1. 1 TO 6 MONTHS SUBSCRIPTION 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. 6 TO 12 MONTHS SUBSCRIPTION 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 6.3. OVER 12 MONTHS SUBSCRIPTION 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY TYPE OF VEHICLE 7.1. ELECTRIC VEHICLE 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. COMBUSTION-BASED VEHICLE 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 8. MARKET BY USER TYPE 8.1. CORPORATE USER 8.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.1.2. SEGMENT ANALYSIS 8.2. PERSONAL USER 8.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 8.2.2. SEGMENT ANALYSIS 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. AVIS BUDGET GROUP 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCTS 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. CAZOO LTD 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCTS 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. ENTERPRISE HOLDINGS 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCTS 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. HERTZ GERMANY 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCTS 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. HYUNDAI MOTOR 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCTS 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. LMP AUTOMOTIVE HOLDINGS 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCTS 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.7. NISSAN MOTOR CORPORATION 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCTS 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(自動車)の最新刊レポート
Inkwood Research社の自動車分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |