インドのアイスクリーム市場産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Ice Cream Market in India: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 インドのアイスクリーム市場は、2021年に1,652億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR17.69%を示し、2027年までに4,362億インドルピーに達すると予想しています。COVID... もっと見る
サマリーインドのアイスクリーム市場は、2021年に1,652億インドルピーに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR17.69%を示し、2027年までに4,362億インドルピーに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。アイスクリームとは、牛乳、クリーム、砂糖、その他の材料を混ぜ合わせ、特殊な技術で柔らかくクリーミーに凍らせたもので、元来はアイスクリームとして知られています。一般的に、アイスクリームにはグルテンや植物性ガムなどの安定剤が含まれており、混合物に安定した食感を与えている。また、アイスクリームにはホエイやカゼインなどの乳タンパク質が含まれており、水分を吸収してミセルを生成し、製品の粘性を向上させます。一般的なアイスクリームのフレーバーには、ストロベリー、バニラ、チョコレート、バタースコッチなどがあります。インドでは、アイスクリームは最も広く消費されている乳製品の1つであり、さまざまな価格帯で販売されています。インドのアイスクリーム市場動向 食品・飲料部門の大幅な成長、盛んな酪農産業の存在が、インド市場の明るい見通しを生み出す主な要因となっています。また、温度管理された保管スペース、訓練を受けたオペレーションおよびサービス要員の調達、効率的な管理手順の適用など、コールドチェーン・インフラの改善が市場の成長を後押ししています。さらに、可処分所得の増加により、消費者が高級アイスクリームを購入できるようになったため、複数の国際的なアイスクリームブランドがインドで事業を展開するようになっています。これが、成長を促す大きな要因となっています。また、国民の健康志向や乳糖不耐症の高まりにより、メーカー各社は防腐剤フリー、遺伝子組み換え食品フリー、乳製品フリー、脂肪フリー、オーガニック製品などを発売しており、これが国内での市場成長にさらに貢献しています。 主な市場細分化。 IMARC Groupでは、インドのアイスクリーム市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの国別・州別予測を掲載しています。当レポートでは、市場をタイプ、フレーバー、フォーマット、エンドユーザー、流通チャネルに基づき分類しています。 タイプ別構成比 衝動式アイスクリーム テイクアウトアイスクリーム 職人技のアイスクリーム タイプ別に、インパルス、テイクホーム、アーティザナルアイスクリームに市場を二分しています。 フレーバー別構成比 チョコレート フルーツ バニラ その他 フレーバー別に、チョコレート、フルーツ、バニラ、その他に分類されています。 フォーマット別構成比 カップ スティック コーン レンガ その他 市場は、フォーマットによって、カップ、スティック、コーン、ブリック、その他に分類されます。 エンドユーザー別構成比 小売 インスティテューショナル エンドユーザーに基づき、市場は小売部門と機関投資家部門に分けられる。 流通チャネル別構成比 一般商社 スーパーマーケット/ハイパーマーケット アイスクリーム・パーラー コンビニエンスストア オンライン その他 本レポートでは、流通チャネル別に、一般消費者向け、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、アイスクリームパーラー、コンビニエンスストア、オンライン、その他に市場を分類しています。 地域別のパフォーマンス。 マハラシュトラ州 ウッタル・プラデーシュ州 アンドラ・プラデシュ州 タミル・ナードゥ州 グジャラート州 ラージャスターン カルナータカ州 マディヤ・プラデシュ州 西ベンガル州 ビハール州 デリー ケーララ州 パンジャブ州 オディシャ ハリヤナ州 現在、マハラシュトラ州は最大の市場であり、14%近いシェアを占めています。次いで、ウッタル・プラデーシュ州、グジャラート州の順となっています。 競争構造。 インドのアイスクリーム市場の競争環境も本レポートで取り上げています。市場に進出している著名な企業には、GCMMF、Kwality Walls、Vadilal、Mother Dairy、Hatsun、Cream Bellなどがある。 本調査では、インドのアイスクリーム市場の状況を詳細に分析し、アイスクリーム生産の現在、過去、将来のトレンドとその価格について取り上げています。また、インドのアイスクリーム市場のSWOT、バリューチェーン、ポーターのファイブフォース分析、セグメント別、地域別内訳、競合環境分析も行っています。本調査はデスクリサーチと複数回にわたる定性的なプライマリーリサーチの両方に基づいています。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、その他インドのアイスクリーム産業に何らかの利害関係を持つ、または何らかの形で進出を計画しているすべての人々にとって必読の書です。本レポートで扱う主な質問 1.2022-2027年のインドにおけるアイスクリーム市場の成長率はどの程度と予想されるか? 2.インドのアイスクリーム市場を牽引する主要因は何か? 3.COVID-19はインドのアイスクリーム市場にどのような影響を与えていますか? 4.インドのアイスクリーム市場のタイプ別内訳は? 5.インドのアイスクリーム市場のフレーバー別の内訳は? 6.インドのアイスクリーム市場のフォーマット別内訳は? 7.インドのアイスクリーム市場のエンドユーザー別構成は? 8.インドのアイスクリーム市場の流通チャネル別の内訳は? 9.インドのアイスクリーム市場における主要地域は? 10.インドにおけるアイスクリーム市場の主要なプレーヤー/企業はどこか? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Indian Dairy Industry 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Market Breakup by Organised and Unorganised Segment 5.4 Milk Production and Consumption Trends 5.4.1 Current and Historical Trends 5.4.2 Production and Consumption Forecast 5.5 Milk Production by State 5.6 Milk Production by Cattle 5.7 Milk Utilization Patterns in India 5.8 Market Forecast 6 Indian Ice Cream Industry 6.1 Market Overview 6.2 Market Performance 6.2.1 Volume Trends 6.2.2 Value Trends 6.3 Impact of COVID-19 6.4 Price Trends 6.4.1 Milk Procurement Price Trends 6.4.2 Ice Cream Price Trends 6.5 Market Breakup by Type 6.6 Market Breakup by Flavor 6.7 Market Breakup by Format 6.8 Market Breakup by End-User 6.9 Market Breakup by Distribution Channel 6.10 Market Breakup by Region 6.11 Market Forecast 6.12 SWOT Analysis 6.12.1 Strengths 6.12.2 Weaknesses 6.12.3 Opportunities 6.12.4 Threats 6.13 Value Chain Analysis 6.13.1 Raw Material Procurement 6.13.2 Manufacturing 6.13.3 Marketing 6.13.4 Distribution 6.13.5 Retailers 6.13.6 End-Users 6.14 Porter’s Five Forces Analysis 6.14.1 Overview 6.14.2 Bargaining Power of Buyers 6.14.3 Bargaining Power of Suppliers 6.14.4 Degree of Competition 6.14.5 Threat of New Entrants 6.14.6 Threat of Substitutes 6.15 Key Success Factors and Risk Factors 7 Market Breakup by Type 7.1 Impulse Ice Cream 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Take-Home Ice Cream 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Artisanal Ice Cream 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Flavor 8.1 Chocolate 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Fruit 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Vanilla 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Format 9.1 Cup 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Stick 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Cone 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Brick 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Others 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End-User 10.1 Retail 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Institutional 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Distribution Channel 11.1 General Trade 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Supermarkets/Hypermarkets 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 Ice cream Parlors 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 11.4 Convenience Stores 11.4.1 Market Trends 11.4.2 Market Forecast 11.5 Online 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Forecast 11.6 Others 11.6.1 Market Trends 11.6.2 Market Forecast 12 Performance of Key Regions 12.1 Karnataka 12.1.1 Market Performance 12.1.1.1 Volume Trends 12.1.1.2 Value Trends 12.1.2 Competitive Landscape 12.1.3 Market Forecast 12.1.3.1 Volume Trends 12.1.3.2 Value Trends 12.2 Maharashtra 12.2.1 Market Performance 12.2.1.1 Volume Trends 12.2.1.2 Value Trends 12.2.2 Competitive Landscape 12.2.3 Market Forecast 12.2.3.1 Volume Trends 12.2.3.2 Value Trends 12.3 Tamil Nadu 12.3.1 Market Performance 12.3.1.1 Volume Trends 12.3.1.2 Value Trends 12.3.2 Competitive Landscape 12.3.3 Market Forecast 12.3.3.1 Volume Trends 12.3.3.2 Value Trends 12.4 Delhi 12.4.1 Market Performance 12.4.1.1 Volume Trends 12.4.1.2 Value Trends 12.4.2 Competitive Landscape 12.4.3 Market Forecast 12.4.3.1 Volume Trends 12.4.3.2 Value Trends 12.5 Gujarat 12.5.1 Market Performance 12.5.1.1 Volume Trends 12.5.1.2 Value Trends 12.5.2 Competitive Landscape 12.5.3 Market Forecast 12.5.3.1 Volume Trends 12.5.3.2 Value Trends 12.6 Andhra Pradesh and Telangana 12.6.1 Market Performance 12.6.1.1 Volume Trends 12.6.1.2 Value Trends 12.6.2 Competitive Landscape 12.6.3 Market Forecast 12.6.1.1 Volume Trends 12.6.1.2 Value Trends 12.7 Uttar Pradesh 12.7.1 Market Performance 12.7.1.1 Volume Trends 12.7.1.2 Value Trends 12.7.2 Competitive Landscape 12.7.3 Market Forecast 12.7.3.1 Volume Trends 12.7.3.2 Value Trends 12.8 West Bengal 12.8.1 Market Performance 12.8.1.1 Volume Trends 12.8.1.2 Value Trends 12.8.2 Competitive Landscape 12.8.3 Market Forecast 12.8.3.1 Volume Trends 12.8.3.2 Value Trends 12.9 Kerala 12.9.1 Market Performance 12.9.1.1 Volume Trends 12.9.1.2 Value Trends 12.9.2 Competitive Landscape 12.9.3 Market Forecast 12.9.3.1 Volume Trends 12.9.3.2 Value Trends 12.10 Haryana 12.10.1 Market Performance 12.10.1.1 Volume Trends 12.10.1.2 Value Trends 12.10.2 Competitive Landscape 12.10.3 Market Forecast 12.10.3.1 Volume Trends 12.10.3.2 Value Trends 12.11 Punjab 12.11.1 Market Performance 12.11.1.1 Volume Trends 12.11.1.2 Value Trends 12.11.2 Competitive Landscape 12.11.3 Market Forecast 12.11.3.1 Volume Trends 12.11.3.2 Value Trends 12.12 Rajasthan 12.12.1 Market Performance 12.12.1.1 Volume Trends 12.12.1.2 Value Trends 12.12.2 Competitive Landscape 12.12.3 Market Forecast 12.12.3.1 Volume Trends 12.12.3.2 Value Trends 12.13 Madhya Pradesh 12.13.1 Market Performance 12.13.1.1 Volume Trends 12.13.1.2 Value Trends 12.13.2 Competitive Landscape 12.13.3 Market Forecast 12.13.3.1 Volume Trends 12.13.3.2 Value Trends 12.14 Bihar 12.14.1 Market Performance 12.14.1.1 Volume Trends 12.14.1.2 Value Trends 12.14.2 Competitive Landscape 12.14.3 Market Forecast 12.14.3.1 Volume Trends 12.14.3.2 Value Trends 12.15 Odisha 12.15.1 Market Performance 12.15.1.1 Volume Trends 12.15.1.2 Value Trends 12.15.2 Competitive Landscape 12.15.3 Market Forecast 12.15.3.1 Volume Trends 12.15.3.2 Value Trends 13 Competitive Landscape 13.1 Competitive Structure 13.2 Market breakup of Key Players 14 Ice Cream Manufacturing Process 14.1 Product Overview 14.2 Detailed Process Flow 14.3 Various Types of Unit Operations Involved 14.4 Mass Balance and Raw Material Requirements 15 Project Details, Requirements and Costs Involved 15.1 Land Requirements and Expenditures 15.2 Construction Requirements and Expenditures 15.3 Plant Machinery 15.4 Machinery Pictures 15.5 Raw Material Requirements and Expenditures 15.6 Raw Material and Final Product Pictures 15.7 Packaging Requirements and Expenditures 15.8 Transportation Requirements and Expenditures 15.9 Utility Requirements and Expenditures 15.10 Manpower Requirements and Expenditures 15.11 Other Capital Investments 16 Loans and Financial Assistance 17 Project Economics 17.1 Capital Cost of the Project 17.2 Techno-Economic Parameters 17.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain 17.4 Taxation and Depreciation 17.5 Income Projections 17.6 Expenditure Projections 17.7 Financial Analysis 17.8 Profit Analysis 18 Key Player Profiles
SummaryThe ice cream market in India reached a value of INR 165.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 436.2 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 17.69% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Indian Dairy Industry 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Market Breakup by Organised and Unorganised Segment 5.4 Milk Production and Consumption Trends 5.4.1 Current and Historical Trends 5.4.2 Production and Consumption Forecast 5.5 Milk Production by State 5.6 Milk Production by Cattle 5.7 Milk Utilization Patterns in India 5.8 Market Forecast 6 Indian Ice Cream Industry 6.1 Market Overview 6.2 Market Performance 6.2.1 Volume Trends 6.2.2 Value Trends 6.3 Impact of COVID-19 6.4 Price Trends 6.4.1 Milk Procurement Price Trends 6.4.2 Ice Cream Price Trends 6.5 Market Breakup by Type 6.6 Market Breakup by Flavor 6.7 Market Breakup by Format 6.8 Market Breakup by End-User 6.9 Market Breakup by Distribution Channel 6.10 Market Breakup by Region 6.11 Market Forecast 6.12 SWOT Analysis 6.12.1 Strengths 6.12.2 Weaknesses 6.12.3 Opportunities 6.12.4 Threats 6.13 Value Chain Analysis 6.13.1 Raw Material Procurement 6.13.2 Manufacturing 6.13.3 Marketing 6.13.4 Distribution 6.13.5 Retailers 6.13.6 End-Users 6.14 Porter’s Five Forces Analysis 6.14.1 Overview 6.14.2 Bargaining Power of Buyers 6.14.3 Bargaining Power of Suppliers 6.14.4 Degree of Competition 6.14.5 Threat of New Entrants 6.14.6 Threat of Substitutes 6.15 Key Success Factors and Risk Factors 7 Market Breakup by Type 7.1 Impulse Ice Cream 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Take-Home Ice Cream 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Artisanal Ice Cream 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Flavor 8.1 Chocolate 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Fruit 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Vanilla 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Format 9.1 Cup 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Stick 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Cone 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Brick 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Others 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End-User 10.1 Retail 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Institutional 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Distribution Channel 11.1 General Trade 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Supermarkets/Hypermarkets 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 Ice cream Parlors 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 11.4 Convenience Stores 11.4.1 Market Trends 11.4.2 Market Forecast 11.5 Online 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Forecast 11.6 Others 11.6.1 Market Trends 11.6.2 Market Forecast 12 Performance of Key Regions 12.1 Karnataka 12.1.1 Market Performance 12.1.1.1 Volume Trends 12.1.1.2 Value Trends 12.1.2 Competitive Landscape 12.1.3 Market Forecast 12.1.3.1 Volume Trends 12.1.3.2 Value Trends 12.2 Maharashtra 12.2.1 Market Performance 12.2.1.1 Volume Trends 12.2.1.2 Value Trends 12.2.2 Competitive Landscape 12.2.3 Market Forecast 12.2.3.1 Volume Trends 12.2.3.2 Value Trends 12.3 Tamil Nadu 12.3.1 Market Performance 12.3.1.1 Volume Trends 12.3.1.2 Value Trends 12.3.2 Competitive Landscape 12.3.3 Market Forecast 12.3.3.1 Volume Trends 12.3.3.2 Value Trends 12.4 Delhi 12.4.1 Market Performance 12.4.1.1 Volume Trends 12.4.1.2 Value Trends 12.4.2 Competitive Landscape 12.4.3 Market Forecast 12.4.3.1 Volume Trends 12.4.3.2 Value Trends 12.5 Gujarat 12.5.1 Market Performance 12.5.1.1 Volume Trends 12.5.1.2 Value Trends 12.5.2 Competitive Landscape 12.5.3 Market Forecast 12.5.3.1 Volume Trends 12.5.3.2 Value Trends 12.6 Andhra Pradesh and Telangana 12.6.1 Market Performance 12.6.1.1 Volume Trends 12.6.1.2 Value Trends 12.6.2 Competitive Landscape 12.6.3 Market Forecast 12.6.1.1 Volume Trends 12.6.1.2 Value Trends 12.7 Uttar Pradesh 12.7.1 Market Performance 12.7.1.1 Volume Trends 12.7.1.2 Value Trends 12.7.2 Competitive Landscape 12.7.3 Market Forecast 12.7.3.1 Volume Trends 12.7.3.2 Value Trends 12.8 West Bengal 12.8.1 Market Performance 12.8.1.1 Volume Trends 12.8.1.2 Value Trends 12.8.2 Competitive Landscape 12.8.3 Market Forecast 12.8.3.1 Volume Trends 12.8.3.2 Value Trends 12.9 Kerala 12.9.1 Market Performance 12.9.1.1 Volume Trends 12.9.1.2 Value Trends 12.9.2 Competitive Landscape 12.9.3 Market Forecast 12.9.3.1 Volume Trends 12.9.3.2 Value Trends 12.10 Haryana 12.10.1 Market Performance 12.10.1.1 Volume Trends 12.10.1.2 Value Trends 12.10.2 Competitive Landscape 12.10.3 Market Forecast 12.10.3.1 Volume Trends 12.10.3.2 Value Trends 12.11 Punjab 12.11.1 Market Performance 12.11.1.1 Volume Trends 12.11.1.2 Value Trends 12.11.2 Competitive Landscape 12.11.3 Market Forecast 12.11.3.1 Volume Trends 12.11.3.2 Value Trends 12.12 Rajasthan 12.12.1 Market Performance 12.12.1.1 Volume Trends 12.12.1.2 Value Trends 12.12.2 Competitive Landscape 12.12.3 Market Forecast 12.12.3.1 Volume Trends 12.12.3.2 Value Trends 12.13 Madhya Pradesh 12.13.1 Market Performance 12.13.1.1 Volume Trends 12.13.1.2 Value Trends 12.13.2 Competitive Landscape 12.13.3 Market Forecast 12.13.3.1 Volume Trends 12.13.3.2 Value Trends 12.14 Bihar 12.14.1 Market Performance 12.14.1.1 Volume Trends 12.14.1.2 Value Trends 12.14.2 Competitive Landscape 12.14.3 Market Forecast 12.14.3.1 Volume Trends 12.14.3.2 Value Trends 12.15 Odisha 12.15.1 Market Performance 12.15.1.1 Volume Trends 12.15.1.2 Value Trends 12.15.2 Competitive Landscape 12.15.3 Market Forecast 12.15.3.1 Volume Trends 12.15.3.2 Value Trends 13 Competitive Landscape 13.1 Competitive Structure 13.2 Market breakup of Key Players 14 Ice Cream Manufacturing Process 14.1 Product Overview 14.2 Detailed Process Flow 14.3 Various Types of Unit Operations Involved 14.4 Mass Balance and Raw Material Requirements 15 Project Details, Requirements and Costs Involved 15.1 Land Requirements and Expenditures 15.2 Construction Requirements and Expenditures 15.3 Plant Machinery 15.4 Machinery Pictures 15.5 Raw Material Requirements and Expenditures 15.6 Raw Material and Final Product Pictures 15.7 Packaging Requirements and Expenditures 15.8 Transportation Requirements and Expenditures 15.9 Utility Requirements and Expenditures 15.10 Manpower Requirements and Expenditures 15.11 Other Capital Investments 16 Loans and Financial Assistance 17 Project Economics 17.1 Capital Cost of the Project 17.2 Techno-Economic Parameters 17.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain 17.4 Taxation and Depreciation 17.5 Income Projections 17.6 Expenditure Projections 17.7 Financial Analysis 17.8 Profit Analysis 18 Key Player Profiles
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポートIMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポートよくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |