植物性アイスクリームの世界市場 - 2023-2030Global Plant-Based Ice Cream Market - 2023-2030 市場概要 世界の植物性アイスクリーム市場は、2022年に28億米ドルに達し、2030年には53億米ドルに達し、予測期間2023-2030年のCAGRは8.4%で成長すると予測される。予測期間中、世界の植物性アイスクリーム市場の... もっと見る
サマリー市場概要世界の植物性アイスクリーム市場は、2022年に28億米ドルに達し、2030年には53億米ドルに達し、予測期間2023-2030年のCAGRは8.4%で成長すると予測される。予測期間中、世界の植物性アイスクリーム市場の需要は、健康的な摂取に対する消費者の意識の高まりにより増加すると予測される。 植物性アイスクリーム市場は、乳糖不耐症者の増加と菜食主義者の増加により、今後数年間で有利な成長見通しと機会を目撃すると予測される。これら2つの主要な側面は、特に先進国において、植物性アイスクリーム市場の世界的なダイナミックな発展につながる可能性が高い。また、世界の植物性アイスクリーム市場を基盤とする企業へのベンチャー投資も増加している。 さらに、植物・タンパク質代替メーカーや新興国による研究開発・新製品発売の増加は、有利な植物性アイスクリーム市場の機会を生み出すと予想される。2022年、アイスクリーム、フローズンヨーグルト、シャーベットを製造する米国企業Ben & Jerry'sは、2種類の植物性アイスクリームフレーバー "チョコレートミルク&クッキー "と "ダートケーキ "を発売した。 市場ダイナミクス ビーガン人口の増加がベーカリー製品市場の成長を牽引すると推定される。 消費者はますますビーガンライフスタイルを受け入れ、乳製品やその他の従来のタンパク質源のヘルシーな代替品を選ぶようになっており、その結果、業界では植物性食品の需要が高まっている。例えば、Veganzによると、2020年には、ドイツでは人口の3.6%が菜食主義者となる。植物性アイスクリームに含まれるさまざまな天然素材と、健康上の利点に関する意識の高まりが、予測期間中の植物性アイスクリーム市場の成長に大きく貢献した。 ミレニアル世代は、この世界的な動物性食品離れの中心的推進者であり、植物性食を正常化し、消費者の需要をリードしている。セレブリティからスポーツ選手、グーグルなどの企業全体、そして国々に至るまで、誰もが植物性食品をより多く食べることを推進している。これらの食品は、その健康と環境への利点により、世界中で絶大な支持を得ている。 植物ベースの製品に関連する健康上の利点が市場成長を牽引している。 顧客は、全体的な健康状態の改善、体重管理、より持続可能な食生活への欲求など、さまざまな理由から植物ベースの食事をより多く食べるようになったと主張している。インターネットやソーシャルメディアの普及が進んでいることは、植物性製品を摂取することの様々な利点について人々を教育する上で非常に重要である。大手企業はこれらのプラットフォームを利用して、最大限の聴衆にリーチし、植物性食品市場の売上を伸ばしている。 大手企業は、顧客を惹きつけ、市場成長の機会を増やすために革新的な製品を発売している。新たなフレーバーや製品は顧客を惹きつけている。例えば、2022年には乳製品不使用アイスクリームのチョコレートチップクッキードーフレーバーがLittle Red Rooster Ice Cream CompanyのブランドNadaMooから発売された。 植物性アイスクリームの高コストが市場成長を抑制。 植物性アイスクリームは従来のものと比べて配合が複雑なため、加工コストが高くなり、市場成長の妨げとなっている。アイスクリームから乳製品を取り除くと、同様の味と食感を出すために代替原料が必要になるため、食品表示が複雑になる。これは植物性アイスクリームの売上にとって潜在的な脅威となることが予想される。 豆乳、アーモンドミルク、カシューミルク、ココナッツミルクなどの植物性ミルクは、乳製品ミルクに比べてコストが高い。さらに、このミルクの抽出コストは動物性ミルクよりも高い。このミルクは、主にフィットネス志向の消費者やビーガンの消費者に消費されている。したがって、植物性ミルクの高価格がヴィーガン・アイスクリームのコストを引き上げており、そのため中産階級の消費者は植物性アイスクリームにお金をかけられない可能性があり、これが世界市場の成長を抑制している。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 植物性アイスクリームの世界市場は、形態、ソース、フレーバー、製品タイプ、流通チャネル、地域によって区分される。 世界の植物性アイスクリーム市場では、ココナッツミルクセグメントが最大の市場シェアを占めている。 世界の植物性アイスクリーム市場は、供給源別に豆乳、アーモンド、ココナッツ、カシューナッツ、オート麦、ライスミルクに区分される。植物性アイスクリーム市場分析レポートでは、ココナッツミルクセグメントが2022年に最大の植物性アイスクリーム市場シェア38.8%を占めた。対象セグメントの成長は、ヘルシーな植物性アイスクリームの需要の増加に起因する。 ココナッツミルクは低脂肪で、アイスクリームの風味を与えることができるニュートラルなベース味を含んでいる。ココナッツミルクは、減量、心疾患の予防、免疫システムの強化など、いくつかの健康上のメリットをもたらす。そのため、フィットネス志向の消費者はココナッツ・ミルク・アイスクリームを好み、植物性アイスクリーム市場の成長に大きく貢献している。 地理的分析 アジア太平洋地域が植物性アイスクリーム市場で最大のシェアを占めている。 世界の植物性アイスクリーム市場は、地域別に5つに区分される:北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東、アフリカである。植物性アイスクリーム市場の分析では、アジア太平洋地域の植物性アイスクリーム市場が2022年に38.6%の最大市場シェアを占めた。多くの人々の健康意識の高まりが、この地域の植物性アイスクリーム市場の成長に寄与している。 この地域では、消費者の嗜好が乳製品ベースの植物性アイスクリームから非乳製品ベースの植物性アイスクリーム製品にシフトしていることが市場を牽引している。さらに、製品開発、可処分所得の高さ、様々な植物性アイスクリームのフレーバーの存在が、この地域の市場成長率を加速させるだろう。2021年には、スウェーデンの食品会社Oatlyが、様々なフレーバーのビーガンアイスクリームバーラインの導入を発表した。 競争状況 同市場の主な世界的プレーヤーには、The Hain Celestial Group、Creamy Coconuts LLC、Bliss Unlimited、Ben and Jerry's、White Wave Foods Company、Kleins Ice Cream、Wink Frozen Desserts、Booja-Booja、Unilever、Codaが含まれる。 世界不況/ウクライナ・ロシア戦争/COVID-19、人工知能の影響分析: COVID-19の影響: 2020年の未曾有のCOVID-19パンデミックは、冷菓業界に多大な影響を与えた。COVID-19は、様々な政府による封鎖や制限により、植物性アイスクリームの生産、加工、流通、消費を含む世界の冷菓サプライチェーンの各段階にかなりの影響を与えた。 COVID-19の流行によってすべてが変わった。COVID-19の流行は、肯定的であれ否定的であれ、事実上あらゆる産業に影響を与えた。COVID-19の流行が世界の経済状況に与えた影響は大きい。金利、外国為替レート、商品・エネルギー価格、金融・資本市場の効率的運営に影響を与える可能性がある。 COVID-19パンデミック問題は食品産業にも影響を与えている。COVID-19パンデミックは生活を根底から覆すものであり、食品分野では植物由来のアイスクリームのようなトレンドが増加している。食品企業は、植物由来のアイスクリームなど、手軽に入手でき、簡単に消費できる革新的なプログラムを打ち出している。 レポートを購入する理由 - 形状、ソース、フレーバー、製品タイプ、流通チャネル、地域に基づく世界の植物性アイスクリーム市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発を分析することで、市場における商機を特定する。 - 植物性アイスクリームの市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートには、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査後の包括的な市場分析が含まれています。 - 主要市場プレイヤーの主要製品をまとめた製品マッピングをエクセルで提供。 植物性アイスクリームの世界市場レポートは、約70の表、77の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Form 3.2. Market Snippet, by Source 3.3. Market Snippet, by Flavor 3.4. Market Snippet, by Product Type 3.5. Market Snippet, by Distribution Channel 3.6. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Form 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 7.2. Singles 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Blends 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Soy Milk 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Almond Milk 8.4. Coconut Milk 8.5. Cashew Milk 8.6. Oats Milk 8.7. Rice Milk 9. By Flavor 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor 9.2. Chocolate 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Vanilla 9.4. Strawberry 9.5. Mango 9.6. Others 10. By Product Type 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 10.2. Cups 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Sticks 10.4. Cones 10.5. Bars 10.6. Others 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Supermarkets and Hypermarkets 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Convenience Stores 11.4. Specialty Stores 11.5. Online Stores 11.6. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. The U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. The U.K. 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Spain 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. The Hain Celestial Group 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Creamy Coconuts LLC 14.3. Bliss Unlimited 14.4. Ben and Jerry’s 14.5. White Wave Foods Company 14.6. Kleins Ice Cream 14.7. Wink Frozen Desserts 14.8. Booja-Booja 14.9. Unilever 14.10. Cado LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Form 3.2. Market Snippet, by Source 3.3. Market Snippet, by Flavor 3.4. Market Snippet, by Product Type 3.5. Market Snippet, by Distribution Channel 3.6. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Form 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 7.2. Singles 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Blends 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Soy Milk 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Almond Milk 8.4. Coconut Milk 8.5. Cashew Milk 8.6. Oats Milk 8.7. Rice Milk 9. By Flavor 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor 9.2. Chocolate 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Vanilla 9.4. Strawberry 9.5. Mango 9.6. Others 10. By Product Type 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 10.2. Cups 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Sticks 10.4. Cones 10.5. Bars 10.6. Others 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Supermarkets and Hypermarkets 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Convenience Stores 11.4. Specialty Stores 11.5. Online Stores 11.6. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. The U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. The U.K. 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Spain 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. The Hain Celestial Group 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Creamy Coconuts LLC 14.3. Bliss Unlimited 14.4. Ben and Jerry’s 14.5. White Wave Foods Company 14.6. Kleins Ice Cream 14.7. Wink Frozen Desserts 14.8. Booja-Booja 14.9. Unilever 14.10. Cado LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社のその他分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(ice)の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|