2023年 EMEA小売業向けPOS端末市場調査2023 EMEA Retail POS Terminal Market Study 製品概要 発行日 2023年3月1日 形式 電子版PDF 地理 欧州/中東/アフリカ 2020年のCOVIDの出荷減速を経て、2021年に成長が戻ってきた。本レポートは、ロシアが最近... もっと見る
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サマリー製品概要
発行日 2023年3月1日 2020年のCOVIDの出荷減速を経て、2021年に成長が戻ってきた。本レポートは、ロシアが最近ウクライナに侵攻し、混沌としている時期に発表されました。 第24回EMEA POSレポートは65ページで、ヨーロッパ/中東/アフリカ地域のEPOS端末の市場環境を調査しています。 本レポートでは、単に数字の説明だけでなく、国やセグメントの小売業について深く考察し、EPOS購入の意思決定を形成している要因を明らかにします。私たちは、お客様にとって、数字を見るだけでなく、データの背後にある市場を理解し、将来に向けてより多くの情報に基づいた意思決定を行うことが重要であると考えます。本レポートでは、EMEAにおける電子POS端末市場の国別の出荷台数、設置台数、予測、動向を掲載しています。 さらに、2022年の市場に影響を与えた新たなトレンドや影響、今後の市場の意思決定の形成に役立つものなどを取り上げています。また、2027年までの出荷台数の予測も掲載しています。 ハイライト 各国/地域の一般的な小売環境とともに、以下の小売市場セグメントについて、国別の出荷台数、インストールベース、予測を解説しています。
食品/食料品 プレビュー
よくあるご質問 EMEA EPOSの定義 IHLでは、POSデバイスとして分類されるものの定義を明確に示すことが重要であると考えています。私たちの分析では、POSをPCベースのワークステーション、すなわちPCクラスのプロセッサーを搭載し、LANで利用可能な端末と定義しています。電子マネー端末をPOSに含める人もいるかもしれないが、ここでは含めない。 当社調査では、パソコン搭載型キャッシュドロワー(PCOCD)を含めていますが、ベンダー間の区別はしていません。また、セルフレジの台数も含まれていますが、その内訳は明らかにしていません。 電子レジスター(ECR)は本調査に含まれていません。プロセッサーや接続性の面でPOSとECRの境界は曖昧になっていますが、機能性、拡張性、サービス性において、両者は明確に区別されると考えています。 最後に、モバイルPOSについての注意点です。トレンドとバリアの中でモバイルPOSについて言及していますが、本レポートではモバイルPOSをカウントしていません。そうしている他の調査レポートがいくつかあります。これは、固定位置のPCベースのPOS端末についてです。すべてのデバイスの出荷台数については、当社のSMBまたはモバイルPOSに関する調査レポートを参照してください。 本レポートでは、市場セグメント情報にも注目しているため、各市場セグメントに含める機関の種類を区別することが重要である。これらは以下の通りです。
食品/食料品店:店舗規模に関係なく、食品や食料品を販売する店舗。 本報告書では、ラボにあるユニットはカウントせず、パイロット版またはロールアウト中のユニットのみをカウントしています。 価格 使用可能なライセンス シングルユーザーライセンス- 1人のユーザーが使用するために設計された低価格のライセンスで、社内で他のユーザーと共有したり、パートナー、顧客、その他の関係者と外部で共有することはできません。 エンタープライズライセンス - 組織内および完全子会社内の誰もが研究にアクセスし、内部で共有することができるライセンスです。 IHLグループのライセンスと公正使用契約 IHLグループの一般に入手可能なリサーチはすべて電子ライセンスであり、購入時に選択したライセンスタイプによって制限されます。シングルユーザーライセンスの場合、これはリサーチを購入する人がリサーチを使用する唯一の人であることを意味します。 エンタープライズライセンスの場合は、社内で自由に共有することができます。ただし、IHLグループの許可なく、購入企業以外のパートナーや他者と共有しないようお願いしています。このライセンスは、ジョイントベンチャーやその他の提携企業には適用されません。もし、100%子会社ではない関係であれば、両者ともライセンスが必要になります。 実務的には、次のようなことを意味します: 1.購買会社は、国際機関が購買会社の100%子会社である限り、全世界のデータや調査を社内で利用することができます。 2.IHLグループの書面による明示的な承認なしに、データや調査の全部または一部をパートナーや顧客に配布することはできません。 3.購買会社は、顧客に対するプレゼンテーションにおいて、特定のチャートなどデータの一部を引用することができます(限定的な使用)。ただし、これは構成比に限定され、個々のユニット情報ではありません。IHL グループの書面による明示的な承認がない限り、ユニットデータを外部と共有することはできません。プレゼンテーションにおけるデータの引用は、IHLグループへのクレジット表示を含む必要があります。 4.購買会社は、IHLグループの書面による承認があれば、印刷物で定性的な引用を参照することができます。 5.書面による承認を必要とするすべての要求は、ihl(at)ihlservices.comに提出する必要があり、1営業日以内に確認されます。 ディストリビューテッドライセンスの場合、該当する場合は、見込み客や潜在的な機関投資家と調査を共有することができます。 パートナーや他のベンダーが独自にライセンスを購入すべき場合は、共有することはできません。 目次目次 イントロダクション
紹介/背景と目的 1.動向、促進要因、阻害要因 2.EMEA市場概要
2.1 POS出荷台数の推移と予測 3. ドイツ
3.1 小売の概要 4.フランス
4.1 小売の概要 5.イギリス
5.1 小売の概要 6.イタリア
6.1 小売の概要 7. ベネルクス
7.1 小売の概要 8. スカンジナビア
8.1 小売の概要 9. スペイン
9.1 小売の概要 10. オーストリア/スイス
10.1 小売の概要 11. ロシア
11.1 小売の概要 12. その他の地域
12.1 小売の概要 13.サマリーテーブル
13.1 POS 過去の出荷実績、2020-2022 14. フォーキャスト
14.1 セグメント別出荷台数予測、2022-2027 15.参考文献 図表の一覧
Figure 1 – EMEA POS Shipment History and Forecast by Region
SummaryProduct Overview
Date of publication March 1, 2023 Growth was back in 2021 after the COVID slowdown of shipments in 2020. This report comes out at a time of chaos with Russia’s recent invasion of Ukraine. Our 24rd annual EMEA POS report is 65 pages in length, and explores the market climate for EPOS terminals in the Europe/Middle East/Africa region. More than just numbers without explanation, this report goes deep into discussion of retailing in the countries and segments to reveal the forces that are shaping EPOS purchase decisions. We believe it is important for our customers to not only see numbers, but understand the market behind the data so as to make more informed decisions for the future. The report includes country by country shipments, installed base, forecasts and trends for the electronic point-of-sale terminal market in EMEA. Additionally, the report covers emerging trends and influences that affected the market in 2022 and those that will help form market decisions in the future. It also includes forecasts for shipments through 2027. Highlights Along with the general retail environment for each country/region, we discuss the country by country shipments, installed base, and forecasts for the following retail market segments:
Food/Grocery Preview
FAQS EMEA EPOS Definitions At IHL we believe it is important that we state clearly the definitions of what we are classifying as a POS device. For the purposes of our analysis, we are defining POS as PC-based workstations, namely PC-class Processor-based and LAN-available terminals. Although others might include Electronic Funds Terminals as POS, we do not include them here. In our research, we do include PC on Cash Drawer Devices (PCOCD), however, we do not attempt to distinguish between vendors. We do include Self-Checkout units in our figures but do not break these out in the discussion. We do not include Electronic Cash Registers (ECR’s) in our study. Although the lines have blurred as to POS and ECR in terms of processors and connectivity, we believe there is a clear distinction in functionality, expandability, and serviceability between the devices. Finally, a note about Mobile POS. Although we reference Mobile POS in trends and barriers, this report does not count the Mobile POS. We have several other research reports that do so. This is about fixed position, PC-based POS terminals. For a complete view of shipments of all devices reference our SMB or Mobile POS Studies. As this report also looks at market segment information, it is important that we distinguish the types of institutions we include in each market segment. These are the following: Food/Grocery: Stores that sell food and grocery items, regardless of store size. Drug Stores: Stores that sell personal care and medicinal goods. Superstores/Warehouse Clubs: Large, austere stores such as Costco, Sam’s Club, also includes stores like Walmart Supercenters and Super Target. Mass Merchants: Like a Superstore, but only carrying non‐food items or limited food items and using a front‐end checkout. Also includes Discounters / Dollar Stores. Department Stores: Traditionally larger format stores, upscale in products and including hard and soft goods with department style checkout. Specialty Category Killers: Stores that focus on a particular hardgoods product line. Includes DIY, Auto Parts, Books, Sporting Goods, Pets, Furniture, Electronics, etc. Specialty Others: Stores that focus on a particular softgoods product line. Includes Apparel, Accessories, Footwear, etc. Convenience/Gas: Includes gas stations and forecourts. Hospitality: Includes pubs, bars, restaurants with sit-down service, fast food restaurants, hotels, motels, resorts and other accommodation facilities (non-Casino), casinos, gaming facilities, cruise ships, and a wide variety of facilities such as movie theaters, stage theaters, theme parks, sporting arenas, museums, zoos, etc. For the purposes of this report we do not count units that are in labs; we only count those in pilot or in rollout.
Can I share this study in my company?
Can I share this study with partners and clients? Can I quote this study in my presentations and press releases? In most cases this is fine but we ask that you run it by us first at ihl(at)ihlservices.com. Typically things shared in percentages (ie. this is 20% increase) then that is fine. Items in raw $$$ or units typically we will not allow to share. But we can work with you on this. We realize that you buy the research to use, so we can usually find a nice compromise that protects our IP and meets your needs.
Was this a survey or a paper?
Is more detail available beyond what is in the study?
Can I get access to the analysts who wrote or partnered in the study? Pricing License Options Single User License – a lower priced license that is designed for use for a single user, not to be shared internal with other users or externally to partner, customers or other parties. Enterprise License – a license that allows for the research to be accessed and shared internally with anyone else within the organization and wholly owned subsidiaries. IHL Group License and Fair Use Agreement All of IHL Group’s generally available research are electronic licenses and are limited by the license type chosen for purchase. For Single User Licenses this means that the person buying the research is the only person to use the research. For Enterprise Licenses, these can be shared freely within the company. We only ask that this information not be shared with partners or others outside the purchasing company without authorization from IHL Group. The license does not extend to joint ventures or other partnerships. If the relationship is not a wholly-owned subsidiary, then both parties would need a license. Practically, this implies the following: 1. The purchasing company can use the data and research worldwide internally as long as the international organizations are wholly owned subsidiaries of the purchasing company. 2. The data or any research cannot be distributed in whole or in part to partners or customers without express written approval from IHL Group. 3. The purchasing company may quote components of the data (limited use) in presentations to customers such as specific charts. This is limited to percentage components, not individual unit information. Unit data cannot be shared externally without express written approval from IHL Group. All references to the data in presentations should include credit to IHL Group for the data. 4. The purchasing company can reference qualitative quotes in printed material with written approval from IHL Group. 5. All requests requiring written approval should be submitted to ihl(at)ihlservices.com and will be reviewed within one business day. For Distributed Licenses, if applicable, the research can be shared with prospective customers and potential institutional investors. It cannot be shared with partners or other vendors who should be purchasing their own licenses. Table of ContentsTable of Contents INTRODUCTION
Introduction / Background and Objectives 1. TRENDS, DRIVERS & BARRIERS 2. EMEA MARKET OVERVIEW
2.1 POS Shipment History and Forecast 3. GERMANY
3.1 Retail Overview 4. FRANCE
4.1 Retail Overview 5. UNITED KINGDOM (UK)
5.1 Retail Overview 6. ITALY
6.1 Retail Overview 7. BENELUX
7.1 Retail Overview 8. SCANDINAVIA
8.1 Retail Overview 9. SPAIN
9.1 Retail Overview 10. AUSTRIA / SWITZERLAND
10.1 Retail Overview 11. RUSSIA
11.1 Retail Overview 12. OTHER EMEA
12.1 Retail Overview 13. SUMMARY TABLES
13.1 POS Historical Shipments from 2020-2022 14. FORECASTS
14.1 Projected Shipments by Segment from 2022-2027 15. REFERENCES List of Figures
Figure 1 – EMEA POS Shipment History and Forecast by Region
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よくあるご質問IHL Group社はどのような調査会社ですか?IHLグループ (IHL Group) は、米国テネシー州に本社をおき、世界の小売業とサービス業向けのIT技術を専門に調査しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
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