欧州/中東/アフリカPOS端末調査 - 2024年Europe/Middle East/Africa POS Terminal Study - 2024 製品概要 第26回欧州・中東・アフリカPOS端末市場調査レポートは、ドイツ、フランス、英国、ベルギー、スカンジナビア、イタリア、スペイン、その他の国々におけるEPOS端末のEMEA POS端末市場動向、出... もっと見る
その他の価格についてはデータリソースまでお問合せください。
サマリー製品概要 第26回欧州・中東・アフリカPOS端末市場調査レポートは、ドイツ、フランス、英国、ベルギー、スカンジナビア、イタリア、スペイン、その他の国々におけるEPOS端末のEMEA POS端末市場動向、出荷台数、予測を調査しています。 本レポートは、説明のない単なる数字にとどまらず、EPOS購入の意思決定を形成している力を明らかにするために、国やセグメントにおける小売業について深く掘り下げています。私たちは、お客様が数字を見るだけでなく、データの背後にある市場を理解し、将来に向けてより多くの情報に基づいた意思決定を行うことが重要であると考えています。本レポートには、国別の出荷台数、インストールベース、欧州/中東/アフリカのPOS端末市場の予測、EMEAの電子POS端末市場の動向などが含まれています。 さらに、2023年に市場に影響を与えた新たなトレンドや影響、今後の市場決定に役立つであろうトレンドも取り上げている。また、2028年までの出荷予測も掲載している。 各国・地域の一般的な小売環境とともに、以下の小売市場セグメントについて、国別の出荷台数、設置台数、予測を解説する:
ハイライト 各国・地域の一般的な小売環境とともに、以下の小売市場セグメントについて、国別の出荷台数、設置台数、予測を解説する: 食品/食料品ドラッグストアスーパーストア/倉庫クラブ量販店百貨店専門カテゴリー・キラー専門分野 その他コンビニエンス/ガスホスピタリティ
よくあるご質問 EMEA EPOSの定義IHLでは、何をPOSデバイスとして分類するのか、その定義を明確に示すことが重要であると考えている。当社の分析では、POS を PC ベースのワークステーション、すなわち PC クラスのプロセッサーベース端末および LAN 利用可能端末と定義している。電子送金端末をPOSに含める人もいるかもしれないが、ここでは含めない。 当社の調査では、PC-on-Cash Drawer Devices(PCOCD)を含めているが、ベンダーの区別はしていない。Self-Checkout装置も数字に含めているが、議論では区別していない。 電子レジスター(ECR)は本調査には含まれていない。POSとECRは、プロセッサーと接続性という点では境界が曖昧になっているが、機能性、拡張性、サービス性という点では明確に区別されると考えている。 最後に、モバイルPOSについての注意点である。トレンドと障壁の中でモバイルPOSについて言及しているが、このレポートではモバイルPOSをカウントしていない。そのような調査レポートは他にもいくつかある。これは固定位置のPCベースのPOS端末に関するものである。すべてのデバイスの出荷台数については、当社のSMBまたはモバイルPOS調査を参照してください。 本レポートは市場セグメント情報にも注目しているため、各市場セグメントに含まれる金融機関のタイプを区別することが重要である。以下の通りである: 食料品/食料雑貨: 店舗規模に関係なく、食品と食料品を販売する店舗。 ドラッグストア:パーソナルケア用品や医薬品を扱う店。 スーパーストア/倉庫クラブ:コストコやサムズクラブといった大型で渋い店には、ウォルマート・スーパーセンターやスーパー・ターゲットといった店も含まれる。 量販店:スーパーのようなものだが、非食品または限られた食品のみを扱い、フロントエンドチェックアウトを使用する。また、ディスカウントストアやダラーストアも含まれる。 百貨店: 伝統的に大型の店舗で、商品も高級で、デパート・スタイルのチェックアウトを備えたハード・ソフトグッズを含む。 専門カテゴリーキラー: 特定のハードグッズ製品に特化した店舗。DIY、自動車部品、書籍、スポーツ用品、ペット、家具、電化製品など。 その他専門分野:特定のソフト・グッズ製品に特化した店舗。アパレル、アクセサリー、シューズなど。 コンビニエンス/ガス:ガソリンスタンドとフォアコートの紹介。 ホスピタリティだ:パブ、バー、着席サービスのレストラン、ファーストフード店、ホテル、モーテル、リゾートなどの宿泊施設(カジノ以外)、カジノ、ゲーミング施設、クルーズ船、映画館、舞台劇場、テーマパーク、スポーツ競技場、博物館、動物園など多種多様な施設を含む。 この報告書では、ラボにあるユニットはカウントしていない。 価格 ライセンスオプションエンタープライズ・ライセンス組織内および完全所有子会社内の誰もが研究にアクセスし、社内で共有できるライセンス。 IHLグループ使用許諾および公正使用規約IHLグループの一般に入手可能な研究はすべて電子ライセンスであり、購入の際に選択したライセンスタイプによって制限されます。 についてシングルユーザーライセンスこれは、調査を購入した人だけがその調査を使用できることを意味する。 についてエンタープライズ・ライセンスこれらの情報は、社内で自由に共有することができます。IHLグループの許可なく、これらの情報をパートナーや購入企業以外の他者と共有しないようお願いいたします。このライセンスは、ジョイントベンチャーやその他のパートナーシップには適用されません。完全子会社でない場合は、双方にライセンスが必要です。 現実的には、これは次のことを意味する:
ディストリビューテッドライセンスの場合、該当する場合は、見込み顧客や潜在的な機関投資家と調査を共有することができます。 パートナーや他のベンダーと共有することはできません。 目次目次 概要
概要/背景と目的 1.トレンド、推進と阻害要因 2.エメア市場概要
2.1 POS出荷の歴史と予測 3. ドイツ
3.1 小売業の概要 4.フランス
4.1 小売業の概要 5.イギリス
5.1 小売業の概要 6.イタリア
6.1 小売業の概要 7. ベネルクス
7.1 小売業の概要 8. スカンディナビア
8.1 小売業の概要 9. スペイン
9.1 小売業の概要 10. オーストリア / スイス
10.1 小売業の概要 11. ロシア
11.1 小売の概要 12. その他のEMEA
12.1 小売業の概要 13.サマリー表
13.1 2021-2023年のPOS出荷台数推移 14. 予測
14.1 2023~2028年のセグメント別出荷台数予測 15.参考文献 図表リスト図表一覧
図1-EMEA地域別POS出荷台数推移と予測
SummaryProduct Overview Our 26th annual Europe/Middle East/Africa POS Terminal Market Study report explores the trends, shipments, and forecasts of the EMEA POS terminal market climate for EPOS terminals in Germany, France, UK, Belgium, Scandinavia, Italy, Spain and other countries. More than just numbers without explanation, this report goes deep into discussion of retailing in the countries and segments to reveal the forces that are shaping EPOS purchase decisions. We believe it is important for our customers to not only see numbers but understand the market behind the data so as to make more informed decisions for the future. The report includes country by country shipments, installed base, forecasts of Europe/Middle East/Africa POS Terminal Market and trends for the electronic point-of-sale terminal market in EMEA. Additionally, the report covers emerging trends and influences that affected the market in 2023 and those that will help form market decisions in the future. It also includes forecasts for shipments through 2028. Along with the general retail environment for each country/region, we discuss the country-by-country shipments, installed base, and forecasts for the following retail market segments:
Highlights Along with the general retail environment for each country/region, we discuss the country by country shipments, installed base, and forecasts for the following retail market segments: Food/Grocery Drug Stores Superstores/Warehouse Clubs Mass Merchants Department Stores Specialty Category Killers Specialty Others Convenience/Gas Hospitality
FAQs EMEA EPOS DefinitionsAt IHL we believe it is important that we state clearly the definitions of what we are classifying as a POS device. For the purposes of our analysis, we are defining POS as PC-based workstations, namely PC-class Processor-based and LAN-available terminals. Although others might include Electronic Funds Terminals as POS, we do not include them here. In our research, we do include PC on Cash Drawer Devices (PCOCD), however, we do not attempt to distinguish between vendors. We do include Self-Checkout units in our figures but do not break these out in the discussion. We do not include Electronic Cash Registers (ECR’s) in our study. Although the lines have blurred as to POS and ECR in terms of processors and connectivity, we believe there is a clear distinction in functionality, expandability, and serviceability between the devices. Finally, a note about Mobile POS. Although we reference Mobile POS in trends and barriers, this report does not count the Mobile POS. We have several other research reports that do so. This is about fixed position, PC-based POS terminals. For a complete view of shipments of all devices reference our SMB or Mobile POS Studies. As this report also looks at market segment information, it is important that we distinguish the types of institutions we include in each market segment. These are the following: Food/Grocery: Stores that sell food and grocery items, regardless of store size. Drug Stores: Stores that sell personal care and medicinal goods. Superstores/Warehouse Clubs: Large, austere stores such as Costco, Sam’s Club, also includes stores like Walmart Supercenters and Super Target. Mass Merchants: Like a Superstore, but only carrying non‐food items or limited food items and using a front‐end checkout. Also includes Discounters / Dollar Stores. Department Stores: Traditionally larger format stores, upscale in products and including hard and soft goods with department style checkout. Specialty Category Killers: Stores that focus on a particular hardgoods product line. Includes DIY, Auto Parts, Books, Sporting Goods, Pets, Furniture, Electronics, etc. Specialty Others: Stores that focus on a particular softgoods product line. Includes Apparel, Accessories, Footwear, etc. Convenience/Gas: Includes gas stations and forecourts. Hospitality: Includes pubs, bars, restaurants with sit-down service, fast food restaurants, hotels, motels, resorts and other accommodation facilities (non-Casino), casinos, gaming facilities, cruise ships, and a wide variety of facilities such as movie theaters, stage theaters, theme parks, sporting arenas, museums, zoos, etc. For the purposes of this report we do not count units that are in labs; we only count those in pilot or in rollout. Pricing License OptionsEnterprise License – a license that allows for the research to be accessed and shared internally with anyone else within the organization and wholly owned subsidiaries. IHL Group License and Fair Use AgreementAll of IHL Group’s generally available research are electronic licenses and are limited by the license type chosen for purchase. For Single User Licenses this means that the person buying the research is the only person to use the research. For Enterprise Licenses, these can be shared freely within the company. We only ask that this information not be shared with partners or others outside the purchasing company without authorization from IHL Group. The license does not extend to joint ventures or other partnerships. If the relationship is not a wholly-owned subsidiary, then both parties would need a license. Practically, this implies the following:
For Distributed Licenses, if applicable, the research can be shared with prospective customers and potential institutional investors. It cannot be shared with partners or other vendors who should be purchasing their own licenses.
Table of ContentsTable of Contents INTRODUCTION
Introduction / Background and Objectives 1. TRENDS, DRIVERS & BARRIERS 2. EMEA MARKET OVERVIEW
2.1 POS Shipment History and Forecast 3. GERMANY
3.1 Retail Overview 4. FRANCE
4.1 Retail Overview 5. UNITED KINGDOM (UK)
5.1 Retail Overview 6. ITALY
6.1 Retail Overview 7. BENELUX
7.1 Retail Overview 8. SCANDINAVIA
8.1 Retail Overview 9. SPAIN
9.1 Retail Overview 10. AUSTRIA / SWITZERLAND
10.1 Retail Overview 11. RUSSIA
11.1 Retail Overview 12. OTHER EMEA
12.1 Retail Overview 13. SUMMARY TABLES
13.1 POS Historical Shipments from 2021-2023 14. FORECASTS
14.1 Projected Shipments by Segment from 2023-2028 15. REFERENCES
List of Tables/GraphsList of Figures
Figure 1 – EMEA POS Shipment History and Forecast by Region
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(店舗)の最新刊レポート
IHL Group社のPOS/セルフサービスハードウェア分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(pos)の最新刊レポートよくあるご質問IHL Group社はどのような調査会社ですか?IHLグループ (IHL Group) は、米国テネシー州に本社をおき、世界の小売業とサービス業向けのIT技術を専門に調査しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |