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中南米のPOS端末調査 - 2024年


Latin/South America POS Terminal Study - 2024

製品概要 この調査レポートは中南米と南米のPOS端末市場を調査・分析したものです。2024』は57ページで、22図を掲載しています。ラテン/中南米地域全体のPOS端末の市場環境を調査しています。 本... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
IHL Group
IHLグループ
2024年4月29日 US$4,995
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サマリー

製品概要

この調査レポートは中南米と南米のPOS端末市場を調査・分析したものです。2024』は57ページで、22図を掲載しています。ラテン/中南米地域全体のPOS端末の市場環境を調査しています。

本レポートは、説明のない単なる数字にとどまらず、各国・各セグメントにおける小売業について深く掘り下げ、POS購入の意思決定を形成している要因を明らかにしている。私たちは、お客様が数字を見るだけでなく、データの背後にある市場を理解することで、将来に向けてより多くの情報に基づいた意思決定を行うことが重要であると考えています。ラテンアメリカと南アメリカのPOS端末市場調査には、ラタムの電子POS端末市場の国別出荷台数、インストールベース、予測、トレンドが含まれています。これはベンダーの市場シェアレポートではなく、世界で最も急成長している市場におけるPOS技術の現状を改めて調査したものであることにご留意ください。

さらに、ラテンアメリカと南アメリカのPOS端末市場調査では、2024年の市場に影響を与えた新たな動向や影響、今後の市場決定に役立つ動向について取り上げています。また、出荷台数と設置台数の推定市場価値と、2027年までの出荷台数と設置台数の予測も掲載しています。

各都道府県/地域の一般的な小売環境とともに、以下の小売市場セグメントについて、国別の出荷台数、設置台数、および予測について説明する:

  • 食品/スーパーマーケット 食品や食料品を販売する店舗で、1店舗あたり4~20台の端末を設置している
  • ドラッグストア/薬局 パーソナルケア用品や医薬品を扱う店舗で、1店舗あたり2~5台の端末を設置
  • ハイパーマーケット これは、国によって異なる幅広いセグメントである。多くの国では、フルサービスの食料品店に加え、通常ディスカウントストアに含まれる商品も一つ屋根の下にある。他の国では、スーパーストアーのフォーマット(ウォルマート・スーパーセンターのようなもの)から、フルラインの食料品店とフルラインの百貨店(大型家電もある)の組み合わせまで、様々な店舗がある
  • 百貨店: 伝統的に大型の店舗で、商品も高級で、デパートスタイルのレジを備えたハード・ソフトグッズを含む
  • マス・マーチャント ハイパーマーケットのような形態で、非食品または限られた食品のみを扱い、フロントエンドのチェックアウトを使用する。ディスカウントストアも含まれる
  • 専門店: ニッチな商品に特化したショップ。アパレル、ニュース、シューズ、DIYなど
  • コンビニエンス/ガス 限られた種類の食品や医薬品を販売する店舗で、顧客の便宜のために長時間営業している。
  • ホスピタリティだ: レストラン、バー、パブ、ホテルの紹介

FQA

ラテンアメリカEPOS定義

IHLでは、何をPOSデバイスとして分類するのか、その定義を明確に示すことが重要であると考えている。当社の分析では、POS を PC ベースのワークステーション、すなわち PC クラスのプロセッサーベース端末および LAN 利用可能端末と定義している。電子送金端末をPOSに含める人もいるかもしれないが、ここでは含めない。

我々の調査では、PCオン・キャッシュ・ドロワー・デバイス(PCOCD)を含めているが、特定の市場が大きな影響を受けない限り、ベンダーを区別しようとはしていない。

電子レジスター(ECR)は本調査には含まれていない。POSとECRは、プロセッサーと接続性という点では境界が曖昧になっているが、機能性、拡張性、サービス性という点では明確に区別されると考えている。

本レポートは市場セグメント情報にも注目しているため、各市場セグメントに含まれる金融機関のタイプを区別することが重要である。以下の通りである:

食品/スーパーマーケット:食品や食料品を販売する店舗で、1店舗あたり4~20台の端末を設置している。

ドラッグストア/薬局:パーソナルケア用品や医薬品を扱う店舗で、1店舗あたり2~5台の端末を設置。

ハイパーマーケット:これは、国によって異なる幅広いセグメントである。多くの国では、フルサービスの食品店と、一般的にディスカウントストアに含まれる商品がひとつ屋根の下にある。他の国では、スーパーストアーのフォーマット(ウォルマート・スーパーセンターのようなもの)から、フルラインの食料品店と組み合わせたフルラインの百貨店(大型家電を含む)まで、様々な店舗がある。

百貨店:伝統的に大型の店舗で、商品も高級で、デパートスタイルのレジを備えたハード・ソフトグッズを含む。

量販店:ハイパーマーケットのような形態で、非食品または限られた食品のみを扱い、フロントエンドのチェックアウトを使用する。ディスカウントストアも含まれる。

専門店:ニッチな商品に特化したショップ。アパレル、ニュース、シューズ、DIYなど。

ホスピタリティ:レストラン、バー、パブ、ホテル、コンビニエンスストア。

価格

エンタープライズ・ライセンス組織内および完全所有子会社内の誰もが研究にアクセスし、社内で共有できるライセンス。

IHLグループの一般に入手可能なリサーチはすべて電子ライセンスであり、購入時に選択されたライセンスタイプによって制限されます。 シングルユーザーライセンスの場合、これはリサーチを購入された方のみがリサーチを使用できることを意味します。

エンタープライズライセンスの場合、社内で自由に共有することができます。ただし、IHLグループの許可なく、購入企業以外のパートナーや他者と共有することはご遠慮ください。このライセンスは、ジョイントベンチャーやその他のパートナーシップには適用されません。完全子会社でない場合は、双方のライセンスが必要となります。

現実的には、これは次のことを意味する:

  1. 購買会社は、国際機関が購買会社の完全子会社である限り、世界中のデータや調査を社内で利用することができる。
  2. IHLグループの書面による明示的な承認なしに、データまたは調査の全部または一部をパートナーまたは顧客に配布することはできません。
  3. 購買会社は、特定のチャートなど、顧客へのプレゼンテーションにおいて、データの構成要素を引用することができる(限定的な使用)。この場合、個々のユニット情報ではなく、パーセンテージの構成要素に限定されます。IHLグループの書面による明示的な承認がない限り、単位データを外部と共有することはできません。プレゼンテーションの中でデータを引用する場合は、そのデータについてIHLグループのクレジットを明記する必要があります。
  4. 購買企業は、IHLグループの書面による承認があれば、印刷物において定性的な見積もりを参照することができます。
  5. 書面による承認が必要なすべてのリクエストは、ihl(at)ihlservices.comに提出する必要があります。

ディストリビューテッドライセンスの場合、該当する場合は、見込み顧客や潜在的な機関投資家と調査を共有することができます。 パートナーや他のベンダーと共有することはできません。



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目次

はじめに

はじめに
市場セグメントの定義
使用されるPOS定義
国の詳細

  1. ラタム諸国小売業におけるPOS関連動向
  2. ラテンアメリカ市場概要
  3. メキシコ

3.1 小売の概要
3.2 POS出荷台数の歴史と予測
3.3 POS設置ベースの歴史 予想

  1. ブラジル

4.1 小売の概要
4.2 POS出荷履歴 予想
4.3 POS設置台数の歴史 予想

  1. コロンビア

5.1 小売の概要
5.2 POS出荷履歴 予想
5.3 POS設置台数の歴史 予想

  1. チリ

6.1 小売の概要
6.2 POS出荷履歴 予想
6.3 POS設置台数の歴史 予想

  1. アルゼンチン

7.1 小売の概要
7.2 POS出荷履歴 予想
7.3 POS設置台数の歴史 予想

  1. ペルー

8.1 小売の概要
8.2 POS出荷履歴 予想
8.3 POS設置台数の歴史 予想

  1. ベネズエラ

9.1 小売の概要
9.2 POS出荷履歴 予想
9.3 POS設置台数の歴史 予想

  1. その他ラテンアメリカ

10.1 小売の概要
10.2 POS出荷履歴 予想
10.3 POS設置台数の歴史 予想

  1. サマリー表

11.1 過去のセグメント別出荷台数
11.2 セグメント別設置台数の推移

  1. 予想

12.1 2023年からのセグメント別出荷予測 ?2028
12.2 2023年からのセグメント別設置台数予測 ?2028

  1. 参考文献

 

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図表リスト

図表一覧

図 1 POS 出荷の歴史と予測
図2 POS設置ベースの歴史と予測
図3 メキシコPOS出荷の歴史と予測
図4 メキシコのPOS設置台数の歴史と予測
図5 ブラジルPOS出荷台数の歴史と予測
図6 ブラジルPOS設置台数の歴史と予測
図7 コロンビアのPOS出荷台数の歴史と予測
図8 コロンビアのPOS設置台数の歴史と予測
図9 チリPOS出荷台数の歴史と予測
図 10 チリPOS設置台数の歴史と予測
図11 アルゼンチンPOS出荷台数の歴史と予測
図 12 アルゼンチンPOS設置台数の歴史と予測
図 13 ペルーのPOS出荷台数の歴史と予測
図 14 ペルーのPOS設置台数の歴史と予測
図15 ベネズエラPOS出荷台数の歴史と予測
図 16 ベネズエラPOS設置台数の歴史と予測
図17 その他のLATAM地域のPOS出荷台数の歴史と予測
図 18 その他のLATAM地域のPOS設置台数の歴史と予測
図 19 過去のセグメント別出荷台数
図 20 セグメント別設置ベースの歴史
図 21 2028 年までのセグメント別出荷台数予測
図 22 2028 年までのセグメント別設置台数予測

 

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Summary

Product Overview

Our Latin America and South America Point-of-Sale (POS) Terminal Market Study – 2024 is 57 pages in length and has 22 figures. It explores the market climate for POS terminals throughout the Latin/Central and South American region.

More than just numbers without explanation, this report goes deep into discussion of retailing in the countries and segments to reveal the forces that are shaping POS purchase decisions. We believe it is important for our customers to not only see numbers but understand the market behind the data so as to make more informed decisions for the future. The Latan America and South America Point-of-Sale (POS) Terminal Market Study includes country-by-country shipments, installed base, forecasts and trends for the electronic point-of-sale terminal market in LATAM. Note that this is not a vendor market share report, but rather a fresh look at the state of POS technology in the world’s fastest growing market.

Additionally, the Latin America and South America Point-of-Sale (POS) Terminal Market Study covers emerging trends and influences that affected the market in 2024 and those that will help form market decisions in the future. It also includes estimated market value for shipments and installed base and a forecast for shipments and installed base through 2027.

Along with the general retail environment for each county/region, we discuss the country-by-country shipments, installed base, and forecasts for the following retail market segments:

  • Food/Supermarket: Stores that sell food and grocery items and have between 4-20 terminals per store.
  • Drug Stores/Pharmacy: Stores that sell personal care and medicinal items and have 2-5 terminals per store.
  • Hypermarkets: This is a broad segment that varies by country. In many, it includes a full-service Food store as well as products typically included at Discounters under one roof. In other countries, stores can range anywhere from a Superstore format (think Wal-Mart Supercenter) to a full-line Department Store (with large appliances) combined with a full-line Grocery store.
  • Department Stores: Traditionally larger format stores, upscale in products and including hard and soft goods with department style checkout.
  • Mass Merchants: Like a Hypermarket format, only carrying non-food items or limited food items and using a front-end checkout. Also includes Discounters.
  • Specialty Stores: Stores that focus on particular product line niches. Includes apparel, news, shoes, and DIY type stores.
  • Convenience/Gas: Stores selling a limited variety of food and pharmaceutical items; open long hours for the convenience of customers.
  • Hospitality: Includes Restaurants, Bars, Pubs and Hotels.

FQAs

Latin America EPOS Definitions

At IHL we believe it is important that we state clearly the definitions of what we are classifying as a POS device. For the purposes of our analysis, we are defining POS as PC-based workstations, namely PC-class Processor-based and LAN-available terminals. Although others might include Electronic Funds Terminals as POS, we do not include them here.

In our research, we do include PC on Cash Drawer Devices (PCOCD), however, we do not attempt to distinguish between vendors unless a particular market is affected significantly.

We do not include Electronic Cash Registers (ECR’s) in our study. Although the lines have blurred as to POS and ECR in terms of processors and connectivity, we believe there is a clear distinction in functionality, expandability, and serviceability between the devices.

As this report also looks at market segment information, it is important that we distinguish the types of institutions we include in each market segment. These are the following:

Food/Supermarket: Stores that sell food and grocery items and have between 4-20 terminals per store.

Drug Stores/Pharmacy: Stores that sell personal care and medicinal items and have 2-5 terminals per store.

Hypermarkets: This is a broad segment that varies by country. In many, it includes a full service Food store as well as products typically included at Discounters under one roof. In other countries, stores can range anywhere from a Superstore format (think Wal-Mart Supercenter) to a full-line Department Store (with large appliances) combined with a full-line Grocery store.

Department Stores: Traditionally larger format stores, upscale in products and including hard and soft goods with department style checkout.

Mass Merchandisers: Like a Hypermarket format, only carrying non-food items or limited food items and using a front-end checkout. Also includes Discounters.

Specialty Stores: Stores that focus on particular product line niches. Includes apparel, news, shoes, and DIY type stores.

Hospitality: Includes Restaurants, Bars, Pubs, Hotels, and Convenience Store outlets.

Pricing

Enterprise License – a license that allows for the research to be accessed and shared internally with anyone else within the organization and wholly owned subsidiaries.

All of IHL Group’s generally available research are electronic licenses and are limited by the license type chosen for purchase.  For Single User Licenses this means that the person buying the research is the only person to use the research.

For Enterprise Licenses, these can be shared freely within the company. We only ask that this information not be shared with partners or others outside the purchasing company without authorization from IHL Group. The license does not extend to joint ventures or other partnerships. If the relationship is not a wholly-owned subsidiary, then both parties would need a license.

Practically, this implies the following:

  1. The purchasing company can use the data and research worldwide internally as long as the international organizations are wholly owned subsidiaries of the purchasing company.
  2. The data or any research cannot be distributed in whole or in part to partners or customers without express written approval from IHL Group.
  3. The purchasing company may quote components of the data (limited use) in presentations to customers such as specific charts. This is limited to percentage components, not individual unit information. Unit data cannot be shared externally without express written approval from IHL Group. All references to the data in presentations should include credit to IHL Group for the data.
  4. The purchasing company can reference qualitative quotes in printed material with written approval from IHL Group.
  5. All requests requiring written approval should be submitted to ihl(at)ihlservices.com and will be reviewed within one business day.

For Distributed Licenses, if applicable, the research can be shared with prospective customers and potential institutional investors.  It cannot be shared with partners or other vendors who should be purchasing their own licenses.

 

 



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Table of Contents

INTRODUCTION

Introduction
Market Segment Definitions
POS Definitions Used
Country Details

  1. POS-Related Trends in LATAM Retail
  2. Latin America Market Overview
  3. Mexico

3.1 Retail Overview
3.2 POS Shipments History and Forecast
3.3 POS Installed Base History and Forecast

  1. Brazil

4.1 Retail Overview
4.2 POS Shipments History and Forecast
4.3 POS Installed Base History and Forecast

  1. Colombia

5.1 Retail Overview
5.2 POS Shipments History and Forecast
5.3 POS Installed Base History and Forecast

  1. Chile

6.1 Retail Overview
6.2 POS Shipments History and Forecast
6.3 POS Installed Base History and Forecast

  1. Argentina

7.1 Retail Overview
7.2 POS Shipments History and Forecast
7.3 POS Installed Base History and Forecast

  1. Peru

8.1 Retail Overview
8.2 POS Shipments History and Forecast
8.3 POS Installed Base History and Forecast

  1. Venezuela

9.1 Retail Overview
9.2 POS Shipments History and Forecast
9.3 POS Installed Base History and Forecast

  1. Other Latin America

10.1 Retail Overview
10.2 POS Shipments History and Forecast
10.3 POS Installed Base History and Forecast

  1. Summary Tables

11.1 Historical Shipments by Segment
11.2 Historical Installed Base by Segment

  1. Forecasts

12.1 Forecast Shipments by Segment from 2023 – 2028
12.2 Forecast Installed Base by Segment from 2023 – 2028

  1. References

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List of Tables/Graphs

List of Figures

Figure 1 POS Shipment History and Forecast
Figure 2 POS Installed Base History and Forecast
Figure 3 Mexico POS Shipment History and Forecast
Figure 4 Mexico POS Installed Base History and Forecast
Figure 5 Brazil POS Shipment History and Forecast
Figure 6 Brazil POS Installed Base History and Forecast
Figure 7 Colombia POS Shipment History and Forecast
Figure 8 Colombia POS Installed Base History and Forecast
Figure 9 Chile POS Shipment History and Forecast
Figure 10 Chile POS Installed Base History and Forecast
Figure 11 Argentina POS Shipment History and Forecast
Figure 12 Argentina POS Installed Base History and Forecast
Figure 13 Peru POS Shipment History and Forecast
Figure 14 Peru POS Installed Base History and Forecast
Figure 15 Venezuela POS Shipment History and Forecast
Figure 16 Venezuela POS Installed Base History and Forecast
Figure 17 Other LATAM POS Shipment History and Forecast
Figure 18 Other LATAM POS Installed Base History and Forecast
Figure 19 Historical Shipments by Segment
Figure 20 Historical Installed base by Segment
Figure 21 Forecast Shipments by Segment thru 2028
Figure 22 Forecast Installed Base by Segment thru 2028

 

 

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