世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アジア太平洋地域のPOS端末調査 - 2025年

アジア太平洋地域のPOS端末調査 - 2025年


Asia/Pacific POS Terminal Study 2025

製品概要 2025年アジア太平洋地域のPOS端末に関する調査では、アジア太平洋地域全体のPOS端末の市場環境を調査している。各国/地域の一般的な小売環境とともに、以下の小売市場セグメントについて、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 言語
IHL Group
IHLグループ
2025年3月5日 US$4,995
エンタープライズライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
通常2営業日以内 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

製品概要

2025年アジア太平洋地域のPOS端末に関する調査では、アジア太平洋地域全体のPOS端末の市場環境を調査している。各国/地域の一般的な小売環境とともに、以下の小売市場セグメントについて、国別の出荷台数、設置台数、予測を考察しています:

  • 食品/食料品
  • ドラッグストア/薬局
  • ハイパーマーケット
  • 量販店
  • 百貨店
  • 専門店 
  • ホスピタリティ

ハイライト

各国/地域の一般的な小売環境とともに、以下の小売市場セグメントについて、国別の出荷額、設置ベース、予測を解説する:

  • 食品/食料品
  • ドラッグストア/薬局
  • ハイパーマーケット
  • 量販店
  • 百貨店
  • 専門店 店舗 ホスピタリティ

プレビュー

FAQs

POSとは何ですか?

IHLでは、POSデバイスとして分類しているものの定義を明確に述べることが重要だと考えています。当社の分析では、POS を PC ベースのワークステーション、すなわち PC クラスのプロセッサーベースおよび LAN 利用可能な端末と定義しています。電子送金端末をPOSに含める人もいるかもしれないが、ここでは含めない。

この調査では、PC on Cash Drawer Devices(PCOCD)を含めているが、特定の市場が大きな影響を受けない限り、ベンダーを区別することは試みていない。

また、電子レジスター(ECR)も調査には含めていない。POSとECRは、プロセッサーと接続性という点では境界が曖昧になっていますが、機能性、拡張性、サービス性という点では明確に区別できると考えています。

本レポートでは、市場セグメント情報にも注目しているため、各市場セグメントに含まれる金融機関のタイプを区別することが重要である。以下はその例である:

食品/食料品:

これは食料品店であり、規模は単一レーンの小規模店から複数レーンのフルサービス・スーパーマーケットまで様々である。

ドラッグストア/薬局:

パーソナルケア用品や医薬品を販売する店舗で、1店舗につき1~5台の端末を設置することができる。

ハイパーマーケット: これは国によって異なる幅広いセグメントである。多くの国では、フルサービスの食料品店に加え、通常ディスカウントストアに含まれる商品も1つ屋根の下にある。他の国では、スーパーストアーのフォーマット(ウォルマート・スーパーセンターのようなもの)から、フルラインの食料品店と組み合わせたフルラインの百貨店(大型家電付き)まで、様々な店舗がある。

百貨店: 伝統的に大型の店舗で、商品も高級で、デパートスタイルのレジを備え、ハードとソフトの商品を含む。

マスマーチャンダイザー: ハイパーマーケットのような業態で、非食品または限られた食品のみを扱い、フロントエンドチェックアウトを使用する。ディスカウントストアも含まれる。

Specialty Stores(専門店): 特定のニッチ商品に特化した店。アパレル、ニュース、靴、DIYタイプの店舗が含まれる。

ホスピタリティ: レストラン、バー、パブ、ホテル、コンビニエンスストアが含まれる。

この調査は社内で共有できますか?

はい。各リサーチ製品には企業向けライセンスが付属していますので、御社の社内であればどなたでも無料でご利用いただけます。詳しくは以下をご覧ください。

この調査をパートナーや顧客と共有することはできますか?

ただし、IHLと販売ライセンス契約を結んでいる場合はその限りではありません。基本的に、私たちは、ライセンスを購入すべきパートナーやクライアントにこの研究を提供することを望んでいません。これは私たちの生業であり、もし人々がこれに違反すれば、私たちはもはや研究を行うことができません。

プレゼンテーションやプレスリリースでこの研究を引用してもいいですか?

ほとんどの場合は問題ありませんが、まずはihl(at)ihlservices.comまでご連絡ください。通常、パーセンテージ(例:これは20%の増加)で共有されるものは問題ありません。ドルや単位での共有は通常お断りしています。しかし、私たちはあなたと一緒に仕事をすることができます。私たちは、あなたが調査を購入し、使用していることを理解していますので、通常、私たちのIPを保護し、あなたのニーズを満たす良い妥協点を見つけることができます。

これは調査ですか、それとも論文ですか?

両方です。この種の影響調査に関しては、芸術と科学の一部です。数字の裏にはいくつかの一次調査があります。そして、それらをセグメントや市場全体にわたって外挿し、全体的な規模を算出します。これを主要顧客や他のアナリストに実施し、彼らの見識と見解を得てから発表します。つまり、CIOによる詳細な一次調査データと、合計100年以上のリテールサイジングの経験を持つ数多くのアナリストが、モデルを構築しているのです。

調査に記載されている以外の詳細も入手可能ですか?

はい。私たちは、世界のあらゆる地域の300以上のテクノロジーをセグメント別に調査できる、非常に詳細なRetail WorldView IT Sizingモデルを持っています。そのため、お客様のニーズに合わせて調査結果をカスタマイズすることも可能です。

調査を執筆したアナリストや提携したアナリストにアクセスできますか?

はい。IHLリサーチ・スタディの主な差別化ポイントのひとつは、アナリストと1時間まで面会できることです。これは、より多くのデータを得るということではなく、どのようにデータにたどり着き、そのデータからどのような結論に至ったかをより深く理解するためのものです。

価格

エンタープライズライセンスは 、調査へのアクセスや、組織内および完全子会社内での共有が可能なライセンスです。

IHLグループの一般に入手可能なリサーチはすべて電子ライセンスであり、購入時に選択されたライセンスタイプによって制限されます。 シングルユーザーライセンスの場合、リサーチを購入された方のみがリサーチを使用することができます。

エンタープライズライセンスの場合は、社内で自由に共有することができます。ただし、IHLグループの許可なく、この情報を購入企業以外のパートナーや他者と共有しないでください。このライセンスは、ジョイントベンチャーやその他のパートナーシップには適用されません。その関係が完全子会社でない場合は、両当事者ともライセンスが必要となります。

実質的には、これは以下のことを意味します:

  1. 購入企業は、国際機関が購入企業の完全子会社である限り、社内でデータおよび調査を世界中で使用できる。
  2. IHLグループの書面による明示的な承認がない限り、データや調査の全部または一部をパートナーや顧客に配布することはできません。
  3. 購買会社は、特定のチャートなど、顧客へのプレゼンテーションにおいてデータの一部を引用(限定的使用)することができます。この場合、個々のユニット情報ではなく、パーセンテージの構成要素に限定されます。IHLグループの書面による明示的な承認がない限り、単位データを外部と共有することはできません。プレゼンテーションの中でデータを参照する場合は、そのデータについてIHLグループのクレジットを含める必要があります。
  4. 購買会社は、IHLグループの書面による承認があれば、印刷物において定性的な引用を行うことができます。
  5. 書面による承認が必要な場合は、ihl(at)ihlservices.comまでご連絡ください。

ディストリビューテッドライセンスの場合、該当する場合は、見込み顧客および潜在的な機関投資家と調査を共有することができます。 パートナーやその他の業者と共有することはできません。



ページTOPに戻る


目次

目次

概要

1.トレンド/障壁

2.アジア/太平洋市場概要

2.1 POS出荷 歴史 2.2 POS設置台数の歴史

3.日本

3.1 小売の概要 3.2 POS出荷の歴史 3.3 POS設置ベースの歴史

4.中国

4.1 小売の概要 4.2 POS出荷の歴史 4.3 POS設置ベースの歴史

5.インド

5.1 小売の概要 5.2 POS出荷台数の歴史 5.3 POS設置台数の歴史

6.オーストラリア / ニュージーランド

6.1 小売業の概要 6.2 POS出荷台数の歴史 6.3 POS設置台数の歴史

7. 韓国

7.1 小売業の概要 7.2 POS出荷台数の歴史 7.3 POS設置台数の歴史

8.ベトナム

8.1 小売の概要 8.2 POS 出荷履歴 8.3 POS設置台数履歴

9.台湾

9.1 小売の概要 9.2 POS 出荷履歴 9.3 POS設置台数履歴

10. 香港

10.1 小売の概要 10.2 POS 出荷履歴 10.3 POSインストールベース履歴

11.その他のアジア/太平洋

11.1 小売の概要 11.2 POS 出荷 歴史 11.3 POS設置台数の歴史

12.サマリー表

12.1 2022年~2024年のセグメント別POS出荷実績

12.2 2022年~2024年のPOSセグメント別設置台数推移

13.予測

12.1 2024年から2029年までのセグメント別出荷予測

12.2 2024年から2029年までのセグメント別設置台数予測

参考文献

ページTOPに戻る



図表リスト

List of Figures

Figure 1 Asia/Pacific POS Shipment History and Forecast

Figure 2 Asia/Pacific POS Installed Base History and Forecast

Figure 3 Japan POS Shipment History and Forecast

Figure 4 Japan POS Installed Base History and Forecast

Figure 5 Japan POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 6 China POS Shipment History and Forecast

Figure 7 China POS Installed Base History and Forecast

Figure 8 China POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 9 India POS Shipment History and Forecast

Figure 10 India POS Installed Base History and Forecast

Figure 11 India POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 12 Australia/New Zealand POS Shipment History and Forecast

Figure 13 Australia/New Zealand POS Installed Base History and Forecast

Figure 14 Australia/New Zealand POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 15 South Korea POS Shipment History and Forecast

Figure 16 South Korea POS Installed Base History and Forecast

Figure 17 South Korea POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 18 Vietnam POS Shipment History and Forecast

Figure 19 Vietnam POS Installed Base History and Forecast

Figure 20 Vietnam POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 21 Taiwan POS Shipment History and Forecast

Figure 22 Taiwan POS Installed Base History and Forecast

Figure 23 Taiwan POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 24 Hong Kong POS Shipment History and Forecast

Figure 25 Hong Kong POS Installed Base History and Forecast

Figure 26 Hong Kong POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 27 Other Asia/Pacific POS Shipment History and Forecast

Figure 28 Other Asia/Pacific POS Installed Base History and Forecast

Figure 29 Other Asia/Pacific POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 30 2024– 2029 Asia/Pacific Projected Shipments by Retail Segment

Figure 31 2024 – 2029 Asia/Pacific Projected Installed Base by Retail Segment

 

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Product Overview

In our 2025 Asia/Pacific POS Terminal study we explore the market climate for POS terminals throughout the region Asia/Pacific region. Along with the general retail environment for each country/region, we discuss the country-by-country shipments, installed base, and forecasts for the following retail market segments:

  • Food/Grocery
  • Drug Stores/Pharmacies
  • Hypermarkets
  • Mass Merchants
  • Department Stores
  • Specialty Stores
  • Hospitality

Highlights

Along with the general retail environment for each country/region, we discuss the country by country shipments, installed base, and forecasts for the following retail market segments:

  • Food/Grocery
  • Drug Stores/Pharmacies
  • Hypermarkets
  • Mass Merchants
  • Department Stores
  • Specialty Stores Hospitality

Preview

FAQs

What do you define as POS?

At IHL we believe it is important that we state clearly the definitions of what we are classifying as a POS device. For the purposes of our analysis, we are defining POS as PC-based workstations, namely PC-class Processor-based and LAN-available terminals. Although others might include Electronic Funds Terminals as POS, we do not include them here.

In our research, we do include PC on Cash Drawer Devices (PCOCD), however, we do not attempt to distinguish between vendors unless a particular market is affected significantly.

We do not include Electronic Cash Registers (ECR’s) in our study. Although the lines have blurred as to POS and ECR in terms of processors and connectivity, we believe there is a clear distinction in functionality, expandability, and serviceability between the devices.

As this report also looks at market segment information, it is important that we distinguish the types of institutions we include in each market segment. These are the following:

Food/Grocery: This is a grocery store, and size can range from a single-lane, mom-and-pop store to a multi-lane full service supermarket.

Drug Store/Pharmacy: This is store that sells personal care and medicinal items and can have from 1-5 terminals per store.

Hypermarkets: This is a broad segment that varies by country. In many, it includes a full service Food store as well as products typically included at Discounters under one roof. In other countries, stores can range anywhere from a Superstore format (think Wal-Mart Supercenter) to a full-line Department Store (with large appliances) combined with a full-line Grocery store.

Department Stores: Traditionally larger format stores, upscale in products and including hard and soft goods with department style checkout.

Mass Merchandisers: Like a Hypermarket format, only carrying non-food items or limited food items and using a front-end checkout. Also includes Discounters.

Specialty Stores: Stores that focus on particular product line niches. Includes apparel, news, shoes, and DIY type stores.

Hospitality: Includes Restaurants, Bars, Pubs, Hotels, and Convenience Store outlets.

Can I share this study in my company?

Yes, each of research products come with an enterprise license so it is free for anyone internal to your organization. See below for more.

Can I share this study with partners and clients?

Not in entirety unless you have negotiated a distribution license with IHL. Basically we don’t want the study going to partners and clients who should otherwise purchase a license. This is what we do for a living, and if people violate this we can no longer do the research.

Can I quote this study in my presentations and press releases?

In most cases this is fine but we ask that you run it by us first at ihl(at)ihlservices.com. Typically things shared in percentages (ie. this is 20% increase) then that is fine. Items in raw $$$ or units typically we will not allow to share. But we can work with you on this. We realize that you buy the research to use, so we can usually find a nice compromise that protects our IP and meets your needs.

Was this a survey or a paper?

A little of both. When it comes to this sort of impact study it is part art and science. We have several primary research studies behind the numbers. These are then extrapolated across segments and markets to provide overall sizing. We run this by key clients and other analysts for their insight and view as well before we release. So the cornerstone is detailed primary research data with CIOs meshed with numerous analysts with over 100 combined years of retail sizing experience to build the models.

Is more detail available beyond what is in the study?

Yes, indeed. We have an extremely detailed Retail WorldView IT Sizing model that allows us to look at over 300 technologies across every region of the world by segment. So we can customize the research output just for your needs.

Can I get access to the analysts who wrote or partnered in the study?

Yes, one of the core differentiators of IHL Research Studies is that included in part of the price is up to 1 hour with the analyst to ask follow-up questions or dig further into any assumptions. This does not extend to getting more data, just better insight into how we arrived at the data and came to the conclusions from that data.

Pricing

Enterprise License – a license that allows for the research to be accessed and shared internally with anyone else within the organization and wholly owned subsidiaries.

All of IHL Group’s generally available research are electronic licenses and are limited by the license type chosen for purchase.  For Single User Licenses this means that the person buying the research is the only person to use the research.

For Enterprise Licenses, these can be shared freely within the company. We only ask that this information not be shared with partners or others outside the purchasing company without authorization from IHL Group. The license does not extend to joint ventures or other partnerships. If the relationship is not a wholly-owned subsidiary, then both parties would need a license.

Practically, this implies the following:

  1. The purchasing company can use the data and research worldwide internally as long as the international organizations are wholly owned subsidiaries of the purchasing company.
  2. The data or any research cannot be distributed in whole or in part to partners or customers without express written approval from IHL Group.
  3. The purchasing company may quote components of the data (limited use) in presentations to customers such as specific charts. This is limited to percentage components, not individual unit information. Unit data cannot be shared externally without express written approval from IHL Group. All references to the data in presentations should include credit to IHL Group for the data.
  4. The purchasing company can reference qualitative quotes in printed material with written approval from IHL Group.
  5. All requests requiring written approval should be submitted to ihl(at)ihlservices.com and will be reviewed within one business day.

For Distributed Licenses, if applicable, the research can be shared with prospective customers and potential institutional investors.  It cannot be shared with partners or other vendors who should be purchasing their own licenses.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

INTRODUCTION

1. TRENDS/BARRIERS

2. ASIA/PACIFIC MARKET OVERVIEW

2.1 POS Shipment History 2.2 POS Installed Base History

3. JAPAN

3.1 Retail Overview 3.2 POS Shipment History 3.3 POS Installed Base History

4. CHINA

4.1 Retail Overview 4.2 POS Shipment History 4.3 POS Installed Base History

5. INDIA

5.1 Retail Overview 5.2 POS Shipment History 5.3 POS Installed Base History

6. AUSTRALIA / NEW ZEALAND

6.1 Retail Overview 6.2 POS Shipment History 6.3 POS Installed Base History

7. SOUTH KOREA

7.1 Retail Overview 7.2 POS Shipment History 7.3 POS Installed Base History

8. VIETNAM

8.1 Retail Overview 8.2 POS Shipment History 8.3 POS Installed Base History

9. TAIWAN

9.1 Retail Overview 9.2 POS Shipment History 9.3 POS Installed Base History

10. HONG KONG

10.1 Retail Overview 10.2 POS Shipment History 10.3 POS Installed Base History

11. OTHER ASIA/PACIFIC

11.1 Retail Overview 11.2 POS Shipment History 11.3 POS Installed Base History

12. Summary Tables

12.1 POS Historical Shipments by Segment from 2022 – 2024

12.2 POS Historical Installed Base by Segment from 2022– 2024

13. FORECASTS

12.1 Projected Shipments by Segment from 2024 – 2029

12.2 Projected Installed Base by Segment from 2024 – 2029

REFERENCES

 

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Figures

Figure 1 Asia/Pacific POS Shipment History and Forecast

Figure 2 Asia/Pacific POS Installed Base History and Forecast

Figure 3 Japan POS Shipment History and Forecast

Figure 4 Japan POS Installed Base History and Forecast

Figure 5 Japan POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 6 China POS Shipment History and Forecast

Figure 7 China POS Installed Base History and Forecast

Figure 8 China POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 9 India POS Shipment History and Forecast

Figure 10 India POS Installed Base History and Forecast

Figure 11 India POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 12 Australia/New Zealand POS Shipment History and Forecast

Figure 13 Australia/New Zealand POS Installed Base History and Forecast

Figure 14 Australia/New Zealand POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 15 South Korea POS Shipment History and Forecast

Figure 16 South Korea POS Installed Base History and Forecast

Figure 17 South Korea POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 18 Vietnam POS Shipment History and Forecast

Figure 19 Vietnam POS Installed Base History and Forecast

Figure 20 Vietnam POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 21 Taiwan POS Shipment History and Forecast

Figure 22 Taiwan POS Installed Base History and Forecast

Figure 23 Taiwan POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 24 Hong Kong POS Shipment History and Forecast

Figure 25 Hong Kong POS Installed Base History and Forecast

Figure 26 Hong Kong POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 27 Other Asia/Pacific POS Shipment History and Forecast

Figure 28 Other Asia/Pacific POS Installed Base History and Forecast

Figure 29 Other Asia/Pacific POS Terminal Shipments and Installed Base by Retail Segment

Figure 30 2024– 2029 Asia/Pacific Projected Shipments by Retail Segment

Figure 31 2024 – 2029 Asia/Pacific Projected Installed Base by Retail Segment

 

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(店舗)の最新刊レポート


よくあるご質問


IHL Group社はどのような調査会社ですか?


IHLグループ (IHL Group) は、米国テネシー州に本社をおき、世界の小売業とサービス業向けのIT技術を専門に調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/03/12 10:26

149.08 円

163.03 円

195.53 円

ページTOPに戻る