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電気自動車向けオフグリッド充電 2024-2034年:技術、ベンチマーク、プレーヤー、予測


Off-Grid Charging For Electric Vehicles 2024-2034: Technologies, Benchmarking, Players and Forecasts

本レポートでは、オフグリッドEV充電のためのいくつかの技術オプションの評価とベンチマークを行い、この急成長産業における様々なプレーヤーへの詳細な市場取材とインタビューを行っている。BEVの普及が... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IDTechEx
アイディーテックエックス
2024年3月19日 US$7,000
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254 英語

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サマリー

本レポートでは、オフグリッドEV充電のためのいくつかの技術オプションの評価とベンチマークを行い、この急成長産業における様々なプレーヤーへの詳細な市場取材とインタビューを行っている。BEVの普及が進むにつれ、ユーティリティ・グリッドはますます逼迫しており、配電網の容量がEV充電インフラの必要な展開をサポートできるかという懸念が高まっている。さらに、建設業など新たな分野での電化の拡大は、充電要件に独自の課題と機会をもたらしている。これらの問題に対処するため、グリッドに依存しない充電システムの開発と導入が進められており、IDTechExのレポートでは技術とプレイヤーを幅広くカバーし分析している。
 
オフグリッド バッテリーと再生可能エネルギーの統合
自然エネルギーを利用した充電の重要な側面の一つは、間欠性(特に風力と太陽光)の問題に対処することである。これは通常、オンサイト・バッテリーを統合することで行われ、システムのエネルギー容量が増加し、充電率が向上する。これはハイブリッド・システムに拡張することも可能で、発電量が過剰な時や、充電の必要性から送電網から引き出せる電力が増える時に、エネルギーを送電網に戻すことができる。
 
 
太陽光発電キャノピーと水素発電機が選ばれる自然エネルギー
 
 
さまざまなエネルギー源を動力源とする、完全なオフグリッドやハイブリッドの幅広いソリューションが市場に登場している。ソーラーキャノピー充電器は現在最も成熟した市場であり、インフラを必要とせずに100%再生可能な電力を供給する。水素燃料電池技術は、分散型発電においてますます普及しており、多くの支持者が、汚染と炭素集約的なディーゼル発電機に代わるグリーンな発電機と見なしている。水素発電機は、一時的で高出力の出力を提供し、IDTechExは、増加する建設用電気自動車に強力な価値提案を提供すると考えている。
 
代替エネルギー源 - AWE、LNG、そしてその先へ
IDTechExのレポートは、空中風力エネルギー(AWE)、従来型風力、化石燃料など、さまざまな代替エネルギー源もカバーしている。IDTechExのベンチマークでは、単位面積当たりの出力、OPEX、CAPEX、設置の複雑さ、電力の安定性などの側面を考慮し、本レポート内で各技術の相対的な長所と短所を評価しています。この分析結果は、本レポートに掲載されている。
 
 
最終用途部門-建設とフリート
IDTechExの調査によると、車両の電動化を目指すフリート事業者は、その運行燃料となる十分な電力を調達する上で増大する課題に直面している。端的に言えば、これらの場所は車両を充電するために電力を必要とするようには建設されていないのです。また、送電網のアップグレードには時間がかかり、法外なコストがかかる。米国では送電網への接続に平均4年近くかかるという。ネット・ゼロ目標がより厳しくなり、電化の推進が高まるにつれ、送電網の整備よりもインフラ整備の方がはるかに早く必要になることが予想される。その中で、オフグリッド充電は、二酸化炭素を大量に排出するディーゼル発電機に頼ることなく電力を供給する有力な候補となる。ディーゼルでBEVに電力を供給することは、効率が悪いだけでなく、ICEに代わるクリーンな選択肢としてのEVの評判を損なう可能性がある。ほとんどの場合、グリッド電力はオンサイトの再生可能エネルギー発電よりも常に安価で安定しているが、さまざまなエネルギー源をハイブリッド的に統合することで、既存のグリッド接続を「補強」することができる。IDTechExが調査の中で遭遇した一般的な例は、グリッド接続が限られているが、より高速でより多くのアウトレットを可能にしたいと望んでいるフリートや公道事業者であった。送電網のアップグレードには数年かかることがありますが、ハイブリッド充電システムを統合することで、必要な電力を供給することができます。これは、潜在的な停電から遮断されることを望む、ミッション・クリティカルな車両に応用できる。系統電力、再生可能エネルギーで充電されたバッテリー、非常用燃料電池を組み合わせて充電することで、エネルギーの安全性を高めることができる。
 
ディーゼル発電機が段階的に廃止される建設業界
IDTechExは、オフグリッド充電ハードウェアの重要な機会として、建設業界の電化を挙げている。大型でパワフルな車両は、大量の電気エネルギーと、急速充電と車両のダウンタイムを最小限に抑えるための高出力出力を必要とする。建設現場はその性質上、未開発の地域にあることが多いため、グリッド電力の調達は困難である可能性が高く、特にこのような現場は一時的なものであるため、グリッド容量を構築する価値がない。このような状況において、水素発電ユニットは、高出力、一時的な設置、燃料量の拡張性を兼ね備えている。ディーゼル発電機は騒音と粒子状汚染物質(NOx)も排出するため、特に都市部では規制が厳しくなることが予想される。このためIDTechExでは、オフグリッド充電が建設用電気自動車の選択ソリューションとして台頭する大きな機会があると予想している。
 
本レポートは、台頭しつつあるオフグリッドEV充電市場に関する技術分析とビジネスインテリジェンスを提供します。その内容は以下の通りです:
 
オフグリッドEV充電の背景、老朽化し疲弊したユーティリティグリッドのレビュー
市場プレーヤーや主要供給制約を含む、主要地域別のユーティリティグリッドの状態の評価。BEVの普及がもたらすであろう影響と、現在提案されているグリッド負荷管理戦略の評価。
送電網コンポーネントのアップグレード予定、地域別送電網成長における年間支出。
 
主要なオフグリッド技術、ソーラー水素、風力の技術分析とベンチマーク。
Beam Global社、Paired Power社、AFC Energy社、GeoPura社、GenCell社、KitePower社、その他多数の企業を網羅。
さまざまなソリューションの相対的な強み、弱み、機会、脅威を、独立した技術者が詳細に評価。設置の規模や複雑さ、CAPEX、OPEX、安定性、グリーン・クレデンシャル、その他のパラメーターを考慮。
 
セクター別、地域別のきめ細かな10年予測
建設、フリートオペレーター、公共など、さまざまな最終用途セクターにわたる詳細できめ細かな予測。地域別には、欧州(さらに詳細な内訳を含む)、米国、中国、RoWなどの主要地域を含む。10年間の設置台数、市場収益、水素必要量(Mtpa単位)。

 



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目次

1. 要旨
1.1. 要旨 (1)
1.2. エグゼクティブ・サマリー (2)
1.3. 充電レベルの概要
1.4. BEV充電とグリッド
1.5. オフグリッドEV充電 - 複数の動機
1.6. オフグリッド充電 - 主要コンポーネント
1.7. オフグリッド充電と系統連系充電
1.8. オフグリッドソリューションの分類
1.9. 発電状況 - オフグリッド発電
1.10. 定義 - オフグリッドとモバイル
1.11. 発電事情 - 発電
1.12. オフグリッド充電技術の比較
1.13. オフグリッド充電市場の展望 - 技術的概要
1.14. 水素EVジェネレーター - 様々な出力レンジを持つ
1.15. 長期的展望 - グリッドの改善とスマート充電
1.16. 電動モビリティ部門-中長期見通し
1.17. 比較ベンチマーク - 設置面積 vs ピーク出力
1.18. AWE、ソーラー、水素EV充電 主要指標
1.19. 主要EV充電セグメント
1.20. ソーラーキャノピーの成長は最も早いが、成長は頭打ちになる
1.21. 2034年、オフグリッド充電市場は水素が支配する
1.22. AWE、ニッチで小規模な展望を維持
2. ユーティリティ・グリッドの概要
2.1. はじめに
2.1.1. 電気グリッド - 概要
2.1.2. 送電網 - 発電、送電、配電
2.1.3. 電気グリッド
2.1.4. エイジング・グリッド
2.1.5. 自動車の電動化がもたらす課題
2.1.6. MW負荷時の送電網の脆弱性
2.1.7. 米国、中国、欧州における送電網への投資とOECD
2.1.8. 長いグリッド建設リードタイム
2.1.9. グリッド・サプライチェーン
2.1.10. 高圧送電 - ACまたはDC
2.1.11. ユーティリティ・グリッド送配電市場の展望
2.1.12. ユーティリティ・グリッド・トランスの市場展望
2.2. グリッド地域別内訳
2.2.1. 電力網の地域格差
2.2.2. USグリッド
2.2.3. 米国の電力需要
2.2.4. USグリッド - 自然災害、異常気象
2.2.5. イギリス - ナショナル・グリッド
2.2.6. 南アフリカ - 不安定な電力
2.2.7. 南アフリカ - AEVERSA
2.2.8. 中国 - 急成長
2.2.9. 中国-分散型発電
2.2.10. 中国 - EVの電気使用量
2.2.11. 中国 - 送電網の見通し
2.2.12. 120Vと230V - DCFCの新たな課題
2.2.13. グリッド課題へのソリューション
2.2.14. EV不動産 - グリッドの最大化
2.2.15. EPRI - データから将来のグリッド要件を予測する
3. ソーラーキャノピー充電
3.1. ソーラーキャノピー概要
3.1.1. ソーラーキャノピー充電 - 概要
3.1.2. ソーラーEV充電
3.1.3. オフグリッド充電用ソーラー
3.1.4. 太陽光発電とEV充電
3.1.5. さまざまな市場向けのソーラー充電
3.1.6. 都市型ソーラー充電
3.1.7. 地方の充電ネットワーク
3.1.8. ソーラー充電器 - 定義
3.1.9. 主要コンポーネントと差別化分野
3.2. 太陽電池
3.2.1. 動作原理
3.2.2. PV技術
3.2.3. 1st世代セルが優勢
3.2.4. 単結晶Si
3.2.5. 多結晶シリコン
3.2.6. 単結晶と多結晶の比較
3.3. PVサプライチェーン
3.3.1. PVサプライチェーン
3.3.2. PVの世界市場 - 中国がリード
3.3.3. サプライチェーン
3.4. PVの発展 - トラッキング、インバーター、バイフェーシャル
3.4.1. ミスアライメント角度とパワーロス
3.4.2. 太陽追尾方式
3.4.3. 単軸トラッカー
3.4.4. 二軸トラッカー
3.4.5. 損失の定量化
3.4.6. バイフェイシャル太陽電池
3.4.7. バイフェイシャル太陽電池
3.4.8. アルベドと収量
3.4.9. インバーター
3.4.10. インバータの主な種類
3.4.11. インバーター - 比較
3.4.12. インバーター市場シェア
3.4.13. ヨッタ・マイクロインバーターとリーフ
3.5. 現在の市場環境
3.5.1. 現在のソーラーキャノピーの比較
3.5.2. ビーム・グローバル
3.5.3. ビーム・グローバル - EV ARC
3.5.4. ビーム・グローバル - 直流充電
3.5.5. ビーム・グローバル - ソーラーに限らない
3.5.6. ビーム・グローバル - 米国政府への幅広い販売
3.5.7. ビーム・グローバル - SWOT分析
3.5.8. ペアパワー - バイフェーシャル&ソーラートラッカーなし
3.5.9. ヨッタ・エナジー - REV
3.5.10. Aterno PowerPark - 非バッテリーソリューション
3.5.11. COSTCO - ケーススタディ
3.5.12. NRMA - ソーラー・ディーゼル・ハイブリッド・ソリューション?
3.5.13. オフグリッド電気ボート充電
3.6. ソーラーキャノピー分析
3.6.1. ソーラーキャノピー - コスト内訳 (1)
3.6.2. ソーラーキャノピー - コスト内訳 (2)
3.6.3. ソーラーキャノピー - コスト内訳 (3)
3.6.4. ソーラー - 面積要件
3.6.5. ソーラー - 出力と面積
3.6.6. ソーラーキャノピーの経済性 - コスト競争力がない
3.6.7. エレクトリファイ・アメリカ - 戦略の転換
3.6.8. トラッキングとバイフェイシャル - 効率の向上
3.6.9. ソーラーキャノピー充電 - タイムライン
3.7. ソーラー・ビヨンド・キャノピー
3.7.1. レッドシー・グローバル - 大規模オフグリッド充電
3.8. ソーラーキャノピー地域別普及率
3.8.1. 世界のソーラーポテンシャル
3.8.2. 世界のソーラーポテンシャル対摂取量
3.8.3. 欧州におけるソーラー普及
3.8.4. 中国 - 2023年太陽光発電設備の急増
3.8.5. 中国 - ユーティリティ・スケールと分散型発電の比較
3.8.6. 米国-好調なソーラーキャノピー・フリート販売
3.8.7. ソーラーキャノピーEV充電器の普及率 - 分野・地域別
3.8.8. 地域別普及率 - ソーラー
3.8.9. ソーラーキャノピー - 概要
4. 水素燃料電池ビール充電
4.1. 水素はじめに
4.1.1. 水素EV充電 - 概要
4.1.2. 水素充電と燃料電池電気自動車の比較
4.1.3. 水素内蔵バッテリーによる充電
4.1.4. 水素EV充電 - 主な特長
4.2. 水素経済概要
4.2.1. 水素経済 - 生産と輸送
4.2.2. 水素経済とその主要な構成要素
4.2.3. の色水素
4.2.4. の色水素(2)
4.2.5. 水素産業の現状
4.2.6. 水素のエネルギー密度
4.2.7. 輸送水素
4.3. 燃料 - 排出ガス & コスト
4.3.1. 水素 - 排出量とコスト
4.3.2. H2によるRTEの非効率性
4.3.3. 燃料密度
4.3.4. Passenger Car CO2 Emissions:水素 Charging, BEV & ICE Europe
4.3.5. Passenger Car CO2 Emissions:水素 Charging, BEV & ICE China
4.3.6. 発電によるCO2排出量
4.3.7. ポンプでの水素コスト (1/2)
4.3.8. ポンプでの水素コスト (2/2)
4.3.9. 水素対グリッド充電コスト
4.3.10. ノルウェーにおける1kWhあたりの燃料費比較
4.3.11. The Challenge: Green水素 Cost Reduction
4.3.12. H2のキャリア燃料としてのアンモニア
4.4. 燃料電池技術の概要
4.4.1. はじめに燃料電池へ
4.4.2. 燃料電池技術の比較
4.4.3. 燃料電池技術の概要
4.4.4. 燃料電池の選択 - AFCとPEMリード
4.4.5. EV充電におけるH2利用の推進力
4.4.6. EV充電用燃料電池 - 2つの導入例
4.5. 水素ジェネレーター・ランドスケープ
4.5.1. 水素発電機市場のプレーヤー
4.5.2. 水素燃料電池発電機 - 燃料電池の選択
4.5.3. AFCエネルギー - 臨時電力用燃料電池技術
4.5.4. AFCエネルギー - キャリア燃料としてのアンモニア
4.5.5. AFCエネルギー - ユーストンHS2用地
4.5.6. ジオプラ - 強力な財務的・技術的バックアップ
4.5.7. ジオプラ - EaaS
4.5.8. GeoPura - The水素 Power Unit
4.5.9. ジオプラ - ケーススタディ
4.5.10. ジェンセル - 概要
4.5.11. ジェンセル - 主要市場
4.5.12. GenCell - プラチナ・フリー触媒
4.5.13. GenCell - アンモニア分解
4.5.14. GenCell - EVOX、直流充電とエネルギー・セキュリティーを狙う
4.5.15. GM Hydrotec PowerCube - モバイルDC急速充電
4.5.16. Hitachi Energy - HyFlex水素 Generator
4.6. 水素充電器の普及
4.6.1. 水素 EV充電器の普及 - Sectors & Regions
4.6.2. セクター別導入率水素
4.6.3. 地域別普及率水素
4.6.4. 水素EV充電器 - 概要
5. 風力充電
5.1. 風力発電の概要
5.1.1. 風力充電 - まとめ
5.1.2. 風力発電の概要
5.2. タービン
5.2.1. 風力タービンの平均出力
5.2.2. Windタービン - Size and Capacity Increasing
5.2.3. Windタービン - Downscaling Issues
5.2.4. 電気船の風力タービン充電 - Damen S7017
5.2.5. Windタービン for Fleet Charging, TSG Kempower - Case Study
5.3. エアボーン・ウインド・エナジー(AWE)
5.3.1. 空中風力発電 - マカニの失敗
5.3.2. 技術的背景 - システムの分類
5.3.3. 技術的背景 - 例
5.3.4. AWEバリュー・プロポジション - より速く、より安定したスピード
5.3.5. 現在までのAWE技術ロードマップ
5.3.6. 空中風力エネルギー - 方法
5.3.7. パンプド・フィギュア・オブ・エイト
5.3.8. フォルクスワーゲンがAWEを探求
5.3.9. カイトパワー
5.3.10. 取り組むべき課題
5.3.11. 空域に関する懸念
5.3.12. AWE - 展望
5.3.13. オフグリッドEV充電における風力の展望
6. 代替エネルギー源
6.1.1. ディーゼル、RNG、LNG
6.1.2. Larson Electronics - プロパン充填
6.1.3. Lチャージ - ポータブルLNGチャージャー
6.1.4. マイクロタービンの概要
6.1.5. キャップストーン・エンジニアリング - EV充電
6.1.6. バイオチャージャー - 薪でEV充電
7. 技術ベンチマーク
7.1.1. テクノロジー・ベンチマークの概要
7.1.2. 比較ベンチマーク - 設置面積 vs ピーク出力
7.1.3. Power Output -水素 Emerges on Top
7.1.4. 比較ベンチマーキング - 価格
7.1.5. kWあたりの価格 - ハードウェアの比較
7.1.6. コスト - AWEが最も高価なオプション。
7.1.7. Green Credentials -水素 Depends on Fuel Source
7.1.8. 断続性 - ソーラーが最も不安定
7.1.9. AWE, Solar,水素 EV Benchmarking Summary
8. 市場予測
8.1. 方法論の概要
8.1.1. 予測方法
8.1.2. 予想の前提
8.2. ソーラーキャノピー充電器予想
8.2.1. ソーラー・キャノピー・チャージャーはじめに
8.2.2. ソーラーキャノピー予測 - 公共&フリート
8.2.3. ソーラーキャノピー予測 - 公共施設
8.2.4. ソーラーキャノピー予測 - フリート設置
8.2.5. ソーラーキャノピー予測-設置ベース
8.2.6. ソーラーキャノピーの予測-市場価値
8.3. 水素EV充電器の見通し
8.3.1. 水素EV充電器の見通しs -はじめに
8.3.2. 水素EV充電器 - 電力分割
8.3.3. 水素EV充電器 - 充電条件
8.3.4. 水素EV充電器 - 普及台数予測
8.3.5. 水素EV充電器 - 市場価値予測
8.3.6. 水素EV充電器-セクター別予測
8.3.7. 水素EVチャージャー - 地域別予測
8.3.8. 水素需要 - 建設
8.3.9. 水素EV充電器の見通し - 概要
8.4. オフグリッド充電予測
8.4.1. Off-Grid Charging Outlook - $16 Billion Market within10 years

 

 

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Summary

この調査レポートでは、電気自動車向けオフグリッド充電のためのいくつかの技術オプションの評価とベンチマークを行っています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • ユーティリティ・グリッドの概要
  • ソーラーキャノピー充電
  • 水素燃料電池の充電
  • 風力充電
  • 代替エネルギー
  • 技術ベンチマーク
  • 市場予測
 
Report Summary
 
This report assesses and benchmarks several technology options for off-grid EV charging and provides in-depth market coverage and interviews of a range of players in this rapidly growing industry. As BEV uptake increases, utility grids are becoming increasingly strained, leading to growing concerns about the capacity of distribution networks being able to support the necessary roll-out of EV charging infrastructure. Additionally, the expansion of electrification in new sectors such as construction presents unique challenges and opportunities in charging requirements. To address these issues, grid-independent charging systems are being developed and deployed, and IDTechEx's report contains extensive coverage and analysis of technology and players.
 
Off-grid: Battery and Renewables Integration
One of the key aspects of any renewables-based charging is dealing with the problem of intermittency (wind and solar in particular). This is usually done via integrating an on-site battery, which increases the energy capacity of the system and thus possible charging rates. This can be extended into hybrid systems, where energy can be distributed back to the grid in times of excess generation, or when the charging requirements increase the power that can be drawn from the grid.
 
 
Photovoltaic Canopies and Hydrogen Generators are the renewables of choice
 
 
A wide range of fully off-grid and hybrid solutions are emerging to the market, powered by a range of energy sources. Solar canopy chargers are currently the most mature market and offer 100% renewable electricity without any infrastructure required. Hydrogen fuel cell technology is increasingly prevalent in distributed generation and is seen by many advocates as a green alternative to polluting and carbon-intensive diesel generators. Hydrogen generators offer temporary and high-powered outputs, which IDTechEx believes offers strong value propositions to the growing numbers of electric construction vehicles.
 
Alternative Energy Sources - AWE, LNG and beyond
IDTechEx's report also covers a range of alternative energy sources, such as airborne wind energy (AWE), conventional wind, and fossil fuels. IDTechEx benchmarking assesses the relative strengths and weaknesses of each technology within this report, considering aspects such as power per unit area, OPEX, CAPEX, complexity of installation, stability of power and more. The results of this analysis are disseminated in this report.
 
 
End Use Sectors - Construction and Fleet
IDTechEx research indicates that fleet operators seeking to electrify their vehicles are facing increasing challenges in sourcing sufficient electrical power to fuel their operations. This problem is often exacerbated by the lack of available infrastructure in their depts - put simply, these locations were never built to require electricity to charge vehicles. Grid upgrades are also slow and prohibitively expensive, with the average wait time to get a grid connection in the US approaching 4 years. As net-zero targets get stricter and the push for electrification grows, infrastructure is expected to be required much quicker than the grid can be built out. In this context, off-grid charging presents itself as a strong candidate for supplying this power without having to resort to carbon-intensive diesel generators. Powering BEVs with diesel is not only inefficient but potentially damaging to the EV reputation as a cleaner alternative to ICEs. In most cases grid electricity will always be cheaper and more stable than on-site renewable generation, however hybridized integration of a range of energy sources can 'augment' the existing grid connection. A common example IDTechEx encountered in its research was fleet and public highway operators how had a limited grid connection but wished to enable faster and more outlets. A grid upgrade can take up to several years, but integration of hybrid charging systems can provide the necessary power boost, potentially on a temporary basis whilst improvement works are carried out. This has applications for mission critical fleets, who wish to be insulated from potential power outages. By charging from a combination of grid power, renewables charged batteries, and an emergency fuel-cell, energy security can be enhanced.
 
As construction goes electric diesel generators are phased out
IDTechEx identifies the electrification of the construction industry as a key opportunity for off-grid charging hardware. The larger and more powerful vehicles will require large quantities of electrical energy, and high-power outputs to charge quickly and minimize vehicle downtime. As construction sites are by their nature often in undeveloped areas, sourcing grid power is likely to be a challenge, especially as the temporary nature of these sites negates the value of building out grid capacity. In this context, hydrogen generator units offer a combination of high-power outputs, temporary installation and scalable amounts of fuel. Diesel generators also emit noise and particulate pollution (NOx), and it is expected that regulations, especially in urban areas will become tougher. IDTechEx therefore expects there to be a significant opportunity for off-grid charging to emerge as the choice solution for electric construction vehicles.
 
This report provides technical analysis and business intelligence about the emerging off-grid EV charging market. This includes:
 
A review of the context of off-grid EV charging, a ageing and strained utility grid
Assessment of the state of utility grids by key regions, including market players and key supply constraints. An assessment of the likely impacts of BEV uptake, as well as current and proposed grid load management strategies.
Grid component upgrade timelines, annual expenditure in grid growth by region.
 
Technical analysis and benchmarking of key off-grid technologies, solar hydrogen and wind
Player coverage including Beam Global, Paired Power, AFC Energy, GeoPura, GenCell, KitePower and many more.
In depth independent technical assessment of relative strengths, weaknesses, opportunities and threats of the differing solutions. Considerations include installation size and complexity, CAPEX, OPEX, stability, green credentials and other parameters.
 
Granular 10-year forecasts by sector and region
In-depth and granular forecasts across various end-use sectors including construction, fleet operators, and public. Regional resolution includes key regions such as Europe (further breakdowns included), USA, China and RoW. Unit installations, market revenues, and hydrogen requirements in Mtpa over 10 years.


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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Executive Summary (1)
1.2. Executive Summary (2)
1.3. Overview of Charging Levels
1.4. BEV Charging and the Grid
1.5. Off-Grid EV Charging - Multiple Motivations
1.6. Off-Grid Charging - Key Components
1.7. Off-Grid vs Grid-Tied Charging
1.8. Categorization of Off-Grid Solutions
1.9. Generation Landscape - Off-grid Operation
1.10. Definitions - Off-grid vs Mobile
1.11. Generation Landscape - Power Production
1.12. Comparison of Off-Grid Charging Technologies
1.13. Off-Grid Charging Market Landscape - Technological Overview
1.14. Hydrogen EV Generator - Has a Range of Power Outputs
1.15. Long Term Outlook - Grid Improvement & Smart Charging
1.16. Electric Mobility Sectors - Medium & Long Term Outlook
1.17. Comparison Benchmarking - Installation Area vs Peak Power Output
1.18. AWE, Solar, Hydrogen EV Charging Key Metrics
1.19. Key EV Charging Segments
1.20. Solar Canopy Uptake is Quickest, but Growth Set to Plateau
1.21. Off-Grid Charging Market Dominated by Hydrogen in 2034
1.22. AWE Outlook Remains Niche and Small
2. UTILITY GRIDS OVERVIEW
2.1. Introduction
2.1.1. Electrical Grid - Summary
2.1.2. The Electrical Grid - Generation, Transmission & Distribution
2.1.3. The Electrical Grid
2.1.4. Aging Grid
2.1.5. Electrification of Vehicles Presents a Challenge
2.1.6. Grid Fragility Under MW Loads
2.1.7. Investment in Grids Across US, China, Europe & OECD
2.1.8. Lengthy Grid Construction Lead Times
2.1.9. Grid Supply Chain
2.1.10. High Voltage Transmission - AC or DC
2.1.11. Utility Grid Transmission and Distribution Market Landscape
2.1.12. Utility Grid Transformers Market Landscape
2.2. Grid Regional Breakdown
2.2.1. Regional Disparity in Utility Grids
2.2.2. US Grid
2.2.3. US Electricity Demand
2.2.4. US Grid - Natural Disasters, Extreme Weather
2.2.5. United Kingdom - The National grid
2.2.6. South Africa - Insecure Power
2.2.7. South Africa - AEVERSA
2.2.8. China - Rapid Growth
2.2.9. China - Decentralised Power Generation
2.2.10. China - EV Electrical Usage
2.2.11. China - Grid Outlook
2.2.12. 120V vs 230V - An Emerging Issue for DCFC
2.2.13. Solutions to Grid Challenges
2.2.14. EV Realty - Maximising the Grid
2.2.15. EPRI - Predicting Future Grid Requirements from Data
3. SOLAR CANOPY CHARGING
3.1. Solar Canopy Overview
3.1.1. Solar Canopy Charging - Summary
3.1.2. Solar Powered EV Charging
3.1.3. Solar for Off-Grid Charging
3.1.4. Photovoltaics and EV Charging
3.1.5. Solar Charging for Different markets
3.1.6. Urban Solar Charging
3.1.7. Rural Charging Networks
3.1.8. Solar Charger - Definitions
3.1.9. Key Components and Areas of Differentiation
3.2. Photovoltaic Cell
3.2.1. Principles of Operation
3.2.2. PV technologies
3.2.3. 1st Generation Cells dominant
3.2.4. Monocrystalline Si
3.2.5. Polycrystalline Si
3.2.6. Monocrystalline vs Polycrystalline
3.3. PV Supply Chain
3.3.1. PV Supply Chain
3.3.2. Global Market for PV - China Leads
3.3.3. Supply Chains
3.4. PV Developments - Tracking, Inverters and Bifacials
3.4.1. Angle of Misalignment and Power Loss
3.4.2. Solar Tracking Methods
3.4.3. Single Axis Trackers
3.4.4. Dual-Axis Trackers
3.4.5. Quantifying the Loss
3.4.6. Bifacial Photovoltaics
3.4.7. Bifacial Photovoltaics
3.4.8. Albedo and Yield
3.4.9. Inverters
3.4.10. Key Types of Inverter
3.4.11. Inverters - a Comparison
3.4.12. Inverter Market Share
3.4.13. Yotta Microinverter and Leaf
3.5. Current Market Landscape
3.5.1. Comparison of current solar canopies
3.5.2. Beam Global
3.5.3. Beam Global - EV ARC
3.5.4. Beam Global - DC charging
3.5.5. Beam Global - Not Limited to Solar
3.5.6. Beam Global - Extensive Sales to US GOVT
3.5.7. Beam Global - SWOT Analysis
3.5.8. Paired Power - Bifacials & No Solar Tracker
3.5.9. Yotta Energy - REV
3.5.10. Aterno PowerPark - Non-Battery Solution
3.5.11. COSTCO - Case Study
3.5.12. NRMA - Solar Diesel Hybrid Solution?
3.5.13. Off-Grid Electric Boat Charging
3.6. Solar Canopy Analysis
3.6.1. Solar Canopy - Cost Breakdown (1)
3.6.2. Solar Canopy - Cost Breakdown (2)
3.6.3. Solar Canopy - Cost Breakdown (3)
3.6.4. Solar - Area Requirements
3.6.5. Solar - Output and Area
3.6.6. Solar Canopy Economics - Not Cost Competitive
3.6.7. Electrify America - A Change in Strategy
3.6.8. Tracking vs Bifacial - Efficiency Gains
3.6.9. Solar Canopy Charging - Timeline
3.7. Solar Beyond Canopies
3.7.1. Red Sea Global - Large Scale Off-Grid Charging
3.8. Solar Canopy Regional Uptake
3.8.1. Global Solar Potential
3.8.2. Global Solar Potential vs Uptake
3.8.3. Solar Uptake in Europe
3.8.4. China - 2023 Surge in Photovoltaics Installations
3.8.5. China - Utility Scale vs Distributed Generation
3.8.6. USA - Strong Solar Canopy Fleet sales
3.8.7. Solar Canopy EV Charger Uptake - Sectors & Regions
3.8.8. Uptake by Region - Solar
3.8.9. Solar Canopies - Summary
4. HYDROGEN FUEL CELL BEV CHARGING
4.1. Hydrogen Introduction
4.1.1. Hydrogen EV Charging - Summary
4.1.2. Hydrogen Charging vs Fuel Cell Electric Vehicles
4.1.3. Hydrogen Charging with Integrated Battery
4.1.4. Hydrogen EV Charging - Key Qualities
4.2. Hydrogen Economy Overview
4.2.1. Hydrogen Economy - Production & Transport
4.2.2. Hydrogen economy and its key components
4.2.3. The Colors of Hydrogen
4.2.4. The Colors of Hydrogen (2)
4.2.5. State of the hydrogen industry
4.2.6. Energy density of hydrogen
4.2.7. Transporting Hydrogen
4.3. Fuel - Emissions & Costs
4.3.1. Hydrogen - Emissions & Costs
4.3.2. Inefficiencies of RTE with H2
4.3.3. Fuel Densities
4.3.4. Passenger Car CO2 Emissions: Hydrogen Charging, BEV & ICE Europe
4.3.5. Passenger Car CO2 Emissions: Hydrogen Charging, BEV & ICE China
4.3.6. CO2 Emission from Electricity Generation
4.3.7. Cost of hydrogen at the pump (1/2)
4.3.8. Cost of hydrogen at the pump (2/2)
4.3.9. Hydrogen vs Grid Charging Costs
4.3.10. Fuel Cost Comparison per kWh of Propulsion in Norway
4.3.11. The Challenge: Green Hydrogen Cost Reduction
4.3.12. Ammonia as a Carrier Fuel For H2
4.4. Fuel Cell Technologies Overview
4.4.1. Introduction to fuel cells
4.4.2. Comparison of fuel cell technologies
4.4.3. Overview of fuel cell technologies
4.4.4. Fuel Cell Choice - AFC and PEM lead
4.4.5. Drivers for H2 use in EV Charging
4.4.6. Fuel Cells For EV Charging - Two Implementations
4.5. Hydrogen Generator Landscape
4.5.1. Hydrogen Generator Market Players
4.5.2. Hydrogen Fuel Cell Generators - Choice of Fuel Cell
4.5.3. AFC Energy - Fuel Cell Technology for Temporary Power
4.5.4. AFC Energy - Ammonia as a carrier fuel
4.5.5. AFC Energy - Euston HS2 Site
4.5.6. GeoPura - Strong Financial and Technical Backing
4.5.7. GeoPura - EaaS
4.5.8. GeoPura - The Hydrogen Power Unit
4.5.9. GeoPura - Case Studies
4.5.10. GenCell - Overview
4.5.11. GenCell - Key Markets
4.5.12. GenCell - Platinum Free Catalyst
4.5.13. GenCell - Ammonia Cracking
4.5.14. GenCell - EVOX Targets DC Charging and Energy Security
4.5.15. GM Hydrotec PowerCube - Mobile DC Fast Charging
4.5.16. Hitachi Energy - HyFlex Hydrogen Generator
4.6. Hydrogen Charger Uptake
4.6.1. Hydrogen EV Charger Uptake - Sectors & Regions
4.6.2. Uptake by Sector - Hydrogen
4.6.3. Uptake by Region - Hydrogen
4.6.4. Hydrogen EV Chargers - Summary
5. WIND POWERED CHARGING
5.1. Wind Power Summary
5.1.1. Wind Charging - Summary
5.1.2. Wind Power - an Overview
5.2. Turbines
5.2.1. Wind Turbine Average Power Sizes
5.2.2. Wind Turbines - Size and Capacity Increasing
5.2.3. Wind Turbines - Downscaling Issues
5.2.4. Electric Ship Wind Turbine Charging - Damen S7017
5.2.5. Wind Turbines for Fleet Charging, TSG Kempower - Case Study
5.3. Airborne Wind Energy (AWE)
5.3.1. Airborne Wind Energy - Failure of Makani
5.3.2. Technological Landscape - Classifications of System
5.3.3. Technological Landscape - Examples
5.3.4. AWE Value Proposition - Faster & More Consistent Speeds
5.3.5. AWE Technology Roadmap to Present Day
5.3.6. Airborne Wind Energy - Methods
5.3.7. Pumped Figure of 8
5.3.8. Volkswagen Explores AWE
5.3.9. KitePower
5.3.10. Issues to Address
5.3.11. Airspace Concerns
5.3.12. AWE - Outlook
5.3.13. Outlook for Wind in Off-Grid EV Charging
6. ALTERNATIVE ENERGY SOURCES
6.1.1. Diesel, RNG, LNG
6.1.2. Larson Electronics - Propane Charging
6.1.3. L-Charge - Portable LNG Charger
6.1.4. Microturbines - an Overview
6.1.5. Capstone Engineering - EV Charging
6.1.6. BioCharger - Wood Burning EV Charging
7. TECHNOLOGY BENCHMARKING
7.1.1. Technology Benchmarking Overview
7.1.2. Comparison Benchmarking - Installation Area vs Peak Power Output
7.1.3. Power Output - Hydrogen Emerges on Top
7.1.4. Comparison Benchmarking - Price
7.1.5. Price per kW - Hardware Comparison
7.1.6. Cost - AWE is the Most Expensive Option Outright and per kW.
7.1.7. Green Credentials - Hydrogen Depends on Fuel Source
7.1.8. Intermittency - Solar is the Least Stable
7.1.9. AWE, Solar, Hydrogen EV Benchmarking Summary
8. MARKET FORECASTS
8.1. Methodology Overview
8.1.1. Forecast Methodology
8.1.2. Forecast Assumptions
8.2. Solar Canopy Charger Forecast
8.2.1. Solar Canopy Chargers - Introduction
8.2.2. Solar Canopy Forecasts - Public & Fleet
8.2.3. Solar Canopy Forecasts - Public Installations
8.2.4. Solar Canopy Forecasts - Fleet Installations
8.2.5. Solar Canopy Forecasts - Installation Base
8.2.6. Solar Canopy Forecast - Market Value
8.3. Hydrogen EV Charger Forecast
8.3.1. Hydrogen EV Charger Forecasts - Introduction
8.3.2. Hydrogen EV Charger - Power Splits
8.3.3. Hydrogen EV Charger - Charging Requirements
8.3.4. Hydrogen EV Charger - Unit Deployment Forecasts
8.3.5. Hydrogen EV Charger - Market Value Forecasts
8.3.6. Hydrogen EV Charger - Sector Forecasts
8.3.7. Hydrogen EV Charger - Regional Forecasts
8.3.8. Hydrogen Demand - Construction
8.3.9. Hydrogen EV Charger Forecast - Summary
8.4. Off-Grid Charging Forecast
8.4.1. Off-Grid Charging Outlook - $16 Billion Market within 10 years

 

 

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