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鉱業における電気自動車 2024-2044年:技術、プレーヤー、予測


Electric Vehicles in Mining 2024-2044: Technologies, Players, and Forecasts

IDTechExのレポート「鉱業における電気自動車 2024-2044年:技術、プレーヤー、予測」は、急成長する鉱業用電気自動車産業を深く詳細に分析している。70以上の車両を分析し、バッテリーサイズ、充電、価格設定... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IDTechEx
アイディーテックエックス
2024年3月4日 US$7,000
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283 英語

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サマリー

IDTechExのレポート「鉱業における電気自動車 2024-2044年:技術、プレーヤー、予測」は、急成長する鉱業用電気自動車産業を深く詳細に分析している。70以上の車両を分析し、バッテリーサイズ、充電、価格設定、その他の実現技術の傾向を明らかにしている。本レポートでは、これらのトレンドとその他のトレンドについて詳細に調査している。
 
電気鉱山車市場は初期段階にあるが、ますます多くの大手OEMが製品の電動化を進めており、鉱山会社はEVの採用に前向きであることを示している。また、補完的なセクターがさらなる発展段階にあること(バッテリー、パワーエレクトロニクス、充電など)や、政策的な推進力、安全衛生上のメリット、総所有コスト(TCO)の削減の可能性なども、この産業の成長を後押しするだろう。本レポートでは、これらの要因を考慮し、電気鉱山車市場は2044年までに230億米ドル以上に成長し、年平均成長率は32%になると予測している。
 
 
規制ではなくTCOが導入の主な要因になる
 
鉱業は全世界のCO2排出量の2~3%を占めており、その40~50%はディーゼルエンジンによるものである。鉱業は温室効果ガスの排出量が比較的少ないため(特に路上走行車と比較して)、脱炭素化を目標とする政策があまり見られないのは当然である。中国やカナダのような地域で導入されている限定的な規制は、それだけで電動化を促進するのに必要な長期的な政府のコミットメントを提供するものではない。
 
それよりも、総所有コスト(TCO)の削減が採用の強力なインセンティブになるだろう。鉱山機械にはさまざまな負荷サイクルがあるが、最も過酷な負荷サイクルでは、1日平均20時間、あるいは24時間稼働することもある。これらの車両はその過程で大量のディーゼルを消費します。ディーゼルは電気よりも高価であり、価格変動の影響を大きく受けます。IDTechExの分析によると、150トンの運搬トラック1台が年間85万米ドル以上の燃料を必要とし、電動化によって車両の耐用年数中、エネルギーコストだけで550万米ドル以上を節約できるという。これは、メンテナンスの削減による節約と相まって、バッテリーやその他の電気部品の追加コストを余裕で上回るだろう。現在、電動採掘機の生産量は非常に少ないため、早期の電動化に伴うプレミアムが下がる余地は大いにある。そうなれば、ディーゼル鉱山機械に対する電気鉱山機械の優位性は、より顕著になるだろう。
 
電動運搬トラックの登場
 
運搬トラックは、どの鉱山でも最も重要な資産のひとつであり、世界的に最も豊富な採掘車両のひとつであると同時に、すべての採掘車両の中で圧倒的に大きく、最も高価で、最も排出量が多い。現在の世界の運搬トラックは、年間174メガトンのCO2を排出している。運搬トラックの電化は、この業界で意味のある排出削減を達成し、鉱山会社が持続可能性の目標を達成するための鍵となる。
 
これまで、運搬トラック電化の努力の多くは、鉱山会社自身や独立した改造業者によるもので、共同で既存のディーゼル機械をバッテリーや燃料電池技術で改造してきた。しかし、OEMはますますこの分野に進出してきており、既存の車両のEVモデルを自社開発することで、電気運搬トラックの生産に積極的に関与している。
 
電気運搬トラックに必要な大型バッテリーは、現在、OEMの関与とEVの採用を促進するのに十分なほど進歩し、競争力のある価格になっている。これらのバッテリーは定期的に1 MWhを超え、最大のものは2 MWhに近づいている。本レポートでは、電動運搬トラックのサイズと性能の要求を満たすために、バッテリー・サプライヤーが採用している幅広い設計と化学物質について取り上げる。
 
世界の2大鉱業OEMであるキャタピラーとコマツは、ともに2030年までの商業化を目指して、試験段階にある電動運搬トラックを持っている。最近の提携や合意は、技術が最終的に商用化に十分な成熟度に達すれば、OEM側の大量生産を保証するほど鉱山会社からの十分な需要があることを示している。
 
坑内採掘用EVは今後も続く
 
坑内作業用車両(すなわち、電動坑内ローダーや電動坑内トラック)の電動化には、地上作業用車両が提供する利点に加えて、さらにいくつかの利点がある。まず第一に、電動坑内作業車の換気要件が軽減されることで、鉱山にとって莫大なOPEXの節約になります。ディーゼル燃焼エンジンが出す熱、騒音、振動、排ガスは、地上よりも地下の方が大きな懸念事項であり、坑内機械の電動化によって、鉱山労働者の健康と安全が大幅に改善される。
 
このような理由から、坑内作業用車両が鉱業電化の主な焦点となっている。これらの車両のバッテリーは最大でも500 kWh以下であるため、運搬トラックよりも電化・製品化が容易である。電動坑内トラックと電動坑内ローダーは、半世紀以上前から市場に出ており、その間にゆっくりとではあるが着実に普及が進んでいる。OEM各社は現在、市場の需要に応えるため、電気自動車製品の拡充に取り組んでいる。これには、より重い坑内作業車の電動化も含まれ、既存の最大モデルは現在、無負荷重量が55トンを超え、最も重いディーゼルモデルの重量に近づいている。IDTechExの分析によると、電動式地下車両の受注は着実に増加しており、今後も同様の傾向が続くと予想されている。
 
本レポートは、これらすべてのトレンドとそれ以上のものをまとめ、世界の鉱業に訪れている大変革を浮き彫りにしている。地域別、車両タイプ別に分類された20年間の詳細な予測は、業界内のこの変革に拍車をかける主要テクノロジーに関する重要な洞察を提供します。
 
主要な側面
 
本レポートは、6つの主要な車両タイプごとに、電気鉱山車産業に関する重要な市場情報を提供します。その内容は以下の通りです:
 
鉱業用車両の電動化を促進する背景と技術
  • 採掘用EVの利点と障壁
  • 主要OEMと主要電動化活動
  • 採掘用電気自動車分野における重要なトレンドの概要
 
主要な車両タイプの詳細分析
  • 各車両タイプについて、既存の電動採掘車モデルの性能ベンチマーク(耐久性、エネルギー使用量、充電、生産性など)を通じた分析
  • 技術、市場、サプライチェーンの各要因と商業化への影響の評価
  • 燃料節約、バッテリーコスト、メンテナンスを考慮した、各車両タイプの総所有コストの検討。
  • 主要なバッテリー技術、バッテリー化学、ベンチマーク、鉱山車両用バッテリーパックサプライヤーとともに、各鉱山車タイプのバッテリーサイジング
  • 電気モーター、充電・インフラ、水素、自律性など、電気鉱山車両用の実現技術のレビュー
 
市場分析
  • 幅広いOEMの70以上の電気鉱山車に関するレビューと分析
  • 販売台数、バッテリー需要(GWh)、収益(10億米ドル)をカバーする2024~2044年の市場予測

 



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目次

1. 要旨
1.1. 主な調査結果
1.2. 鉱山車輌
1.3. 電動化のための主要鉱山車種
1.4. 主要鉱業OEM
1.5. マイニングOEMの電化
1.6. 電化のメリット
1.7. 電化の障壁
1.8. EV運搬トラックの稼働時間見積もり
1.9. EV運搬トラックのTCO
1.10. EV運搬トラックのバッテリー交換
1.11. エネルギー価格のTCOへの影響
1.12. 電源探知式運搬トラック
1.13. 充電と換気のコスト
1.14. EVアンダーグラウンドローダー TCO
1.15. EVアンダーグラウンドローダー:車両寿命の影響
1.16. 車種別バッテリーサイジング
1.17. 車種別バッテリー化学
1.18. 地域別電池化学
1.19. デューティ・サイクルの要求に応えるためのオプション
1.20. OEMによる充電とバッテリー交換
1.21. EV鉱山車地域別販売台数予測
1.22. EV鉱山車販売台数予測(車種別
1.23. EV鉱山車両用電池の車種別需要予測(GWh)
1.24. EV採掘車の市場規模予測:車両タイプ別(10億米ドル)
1.25. 会社概要
2. 鉱業入門
2.1. 概要
2.1.1. 種類鉱山車輌
2.1.2. 表面鉱山車輌
2.1.3. 地下車両と採掘用軽車両
2.1.4. マイニング業界トップ15
2.1.5. 地域別主要鉱業OEM
2.2. 鉱山車電化の推進要因
2.2.1. CO₂排出貢献鉱山車輌
2.2.2. 鉱業企業の排出量目標
2.2.3. カナダ脱炭素社会へのインセンティブ鉱山車輌
2.2.4. 中国国家ダブルカーボン戦略
2.2.5. 鉱山現場の大気質
2.2.6. 坑内換気
2.2.7. 鉱夫の安全に関する考察
2.2.8. 燃料価格の変動
2.2.9. メンテナンスの節約
2.2.10. 電気自動車の生産性向上
2.2.11. マイニングEVへの期待
2.2.12. どこでマイニングEVが採用されるか?
3. 電気トラック
3.1. 概要
3.1.1. 運搬トラック概要
3.1.2. トラック電化の現状
3.1.3. 電気式運搬車のモデル概要
3.1.4. 運用ランタイムの見積もり
3.1.5. バッテリー寿命と充電が運搬トラックの生産性に及ぼす影響
3.1.6. ディーゼル電気ドライブライン運搬トラック
3.1.7. ディーゼル電気駆動
3.1.8. ディーゼル対電気のエネルギーコスト運搬トラック
3.1.9. 電気式運搬車改造のTCO
3.1.10. ICEとバッテリーの寿命
3.1.11. バッテリーとエンジンの交換が運搬トラックのTCOに及ぼす影響
3.1.12. 損益分岐点時間に対する代替率の影響
3.1.13. エネルギー価格感応度
3.2. モデル&ケーススタディ
3.2.1. XEMC SF31904
3.2.2. BelAZ 7558E プロトタイプ
3.2.3. キャタピラー&コマツ:電動化する業界リーダー運搬トラック
3.2.4. WAE 1.4MWh Haul Truck Battery Pack
3.2.5. Battery-Fuel Cell運搬トラック Development
3.2.6. BEV-FCEV運搬トラック
3.2.7. 開発電源探知式運搬トラック
4. 電動ダンプトラック
4.1. 概要
4.1.1. ダンプトラック概要
4.1.2. ダンプトラックの電動化に関わるOEM各社
4.1.3. 電動ダンプトラックのモデル概要
4.1.4. 必要なバッテリー容量の見積もり
4.1.5. 運用ランタイムの見積もり
4.1.6. 電動ダンプトラックのTCO
4.1.7. TCOとバッテリー交換率の比較
4.1.8. ダンプトラックの損益分岐時間
4.1.9. バッテリー価格に対するTCO感度
4.2. モデル&ケーススタディ
4.2.1. Kuhn Switzerland - リチウムシステムeDumper (コマツ)
4.2.2. XCMG XDR80TE
4.2.3. トンリーTLEシリーズ
4.2.4. Zoomlion バッテリーと燃料電池ダンプトラック
5. 電動ホイールローダー
5.1. 概要
5.1.1. ホイールローダー概要
5.1.2. ホイールローダー電化の現状
5.1.3. 電動ホイールローダーのモデル概要
5.1.4. ホイールローダーのバッテリー要件
5.1.5. 電動ホイールローダーの稼働時間
5.1.6. ホイールローダーのバッテリー耐久性
5.1.7. 電動ホイールローダーのTCO
5.1.8. ホイールローダーTCOのエネルギー価格
5.1.9. 電動ホイールローダーの損益分岐点
5.2. モデル&ケーススタディ
5.2.1. キャタピラー950GC電動プロトタイプ
5.2.2. ボルボ L120H 電動
5.2.3. SANY SW956E
5.2.4. リューゴン856H-Eマックス
5.2.5. バットモバイル機器BIT210とBME220
6. 電気式地下ローダー
6.1. 概要
6.1.1. アンダーグラウンドローダー概要
6.1.2. アンダーグラウンドローダーの電化状況
6.1.3. 電動式アンダーグラウンドローダーのモデル概要
6.1.4. 電動式アンダーグラウンドローダーのモデル概要(2)
6.1.5. アンダーグラウンドローダーの性能ベンチマーク
6.1.6. 地下車両の寿命とメンテナンス
6.1.7. 充電と換気
6.1.8. 電動式アンダーグラウンドローダー TCO
6.1.9. 変動する車両寿命におけるTCO
6.1.10. 燃料価格がアンダーグラウンドローダーのTCOに及ぼす影響
6.1.11. アンダーグラウンドローダー損益分岐時間
6.1.12. OEMはバッテリー交換にいくら請求するのか?
6.1.13. バッテリー交換によるTCO
6.2. モデル&ケーススタディ
6.2.1. サンドビック:トロとアルチザンモデル
6.2.2. エピロック・スクープトラム・シリーズ
6.2.3. キャタピラー R1700XE
6.2.4. RDH シャーフ・エレクトリック・シリーズ
6.2.5. ケーブル・エレクトリック・ローダー
6.2.6. コマツWX18H&WX22H
6.2.7. サンドビック&エピロック・エレクトリック・ドライブアンダーグラウンドローダー
7. 電気式地下トラック
7.1. 概要
7.1.1. 地下トラック概要
7.1.2. 地下トラック電化の現状
7.1.3. 電動式坑内作業車のモデル概要
7.1.4. パフォーマンス・ベンチマーク
7.1.5. 電気式坑内作業車のTCO
7.1.6. 耐用年数とディーゼル価格がTCOに及ぼす影響
7.1.7. ディーゼル価格の地下トラックTCOへの影響
7.2. モデル&ケーススタディ
7.2.1. アルチザン - サンドビックZシリーズ
7.2.2. サンドビックTH550BおよびTH665B
7.2.3. エピロック・マイントラック MT42 SG
7.2.4. RDHシャーフBEVトラック
7.2.5. コマツジョイバッテリー運搬車
8. 電動鉱業用軽車両
8.1. 概要
8.1.1. 鉱業用軽車両概要
8.1.2. 鉱業用軽自動車の電化状況
8.1.3. 電動鉱業用軽自動車のモデル概要 (1)
8.1.4. 電動鉱業用軽自動車のモデル概要(2)
8.1.5. 軽自動車ベンチマーキング
8.1.6. 鉱山用電気軽車両のレトロフィットTCO
8.1.7. 電気鉱山車OEMのTCO
8.1.8. EVの市場需要鉱業用軽車両
8.1.9. 鉱業用軽車両の運用需要と経済性
8.1.10. インセンティブ鉱業用軽車両
8.1.11. エネルギー価格効果
8.1.12. の損益分岐点時間鉱業用軽車両
8.2. モデル&ケーススタディ
8.2.1. ロキオンEVパーソネルキャリア
8.2.2. MEVCOハイラックス改造
8.2.3. 一時停止 - Danfoss MinCa 5.1
8.2.4. コバテラ KT200e
9. その他の電気鉱山車
9.1. 鉱業における掘削機
9.2. 掘削機の電化
9.3. 電気ショベルの例:ボルボとキャタピラー
9.4. ケーブル式油圧ショベル
9.5. 電動ドリルジャンボおよびボルトリグ
9.6. BEV電動リグの例
9.7. 表面ドリル
9.8. Shantui SD17E-X 電動ブルドーザー
9.9. その他のアンダーグラウンド鉱山車輌
9.10. マクリーン・エンジニアリング
9.11. ノルメ
9.12. ロキオンR700およびR710
10. 鉱山車両用リチウムイオン電池技術とサプライヤー
10.1. 概要
10.1.1. バッテリーの化学鉱山車輌
10.1.2. 車種別バッテリー化学
10.1.3. 地域別バッテリー化学
10.1.4. マイニング・バッテリー・システムの主要業績評価指標
10.1.5. バッテリーの信頼性
10.1.6. バッテリー化学のベンチマーク
10.1.7. LFPとNMCの比較
10.1.8. LTOバッテリーセル技術
10.1.9. LTOバッテリー運搬トラック
10.1.10. ナトリウムイオン電池入門
10.1.11. Naイオンと他の化学物質の比較
10.1.12. 鉱業におけるNaイオン電池
10.1.13. バッテリー輸送
10.1.14. バッテリー製造 世界流通
10.1.15. 鉱業用電池の需要予測分布
10.2. バッテリーパック 供給者
10.2.1. ABB
10.2.2. ノースボルト
10.2.3. 3MEテクノロジー
10.2.4. WAE
10.2.5. エナテックとクライセル・エレクトリック
10.2.6. 中国のバッテリーメーカーCATLとCALB
10.2.7. OEMがバッテリーパック・メーカーを買収
11. 電動鉱山車両用モーター
11.1. トラクション・モーターの種類
11.2. モータータイプの比較
11.3. ダンフォス・エディトロン
11.4. ABB
11.5. ダナeアクスル
11.6. ファストギア 4E300
11.7. 義偉ダンプトラックモータース
11.8. キャタピラー
11.9. RDH シャーフ・ビークル・モーターズ
11.10. 電動油圧システム
12. 鉱山車両用充電技術
12.1. デューティ・サイクルの要求に応えるためのオプション
12.2. 鉱山における充電の課題
12.3. マイクログリッド
12.4. 充電用水素
12.5. トリチウム
12.6. Lチャージ
12.7. ABB急速充電
12.8. 地雷を除去するためには、充電を遅らせる方がいいのだろうか?
12.9. バッテリー交換
12.10. ステーション交換
12.11. の利点と欠点バッテリー交換
12.12. バッテリー・アズ・ア・サービス
12.13. BaaSの価格
12.14. トロリーアシスト運搬トラック
12.15. トロリーシステムの課題
12.16. eMineトロリー・パイロットテスト
12.17. OEMトロリーシステム
12.18. ダイナミック・カテナリー充電
12.19. ブルーベイン
13. 水素自動車
13.1. 概要
13.1.1. 燃料電池自動車の魅力
13.1.2. 燃料電池自動車の導入障壁
13.1.3. 水素の色
13.1.4. グリーン・マシンのための燃料電池にはグリーン水素が必要だ
13.1.5. BEVとFCEVの効率比較
13.1.6. グリーン水素のコスト削減
13.1.7. 水素燃料とディーゼルのコスト比較
13.1.8. 水素燃焼エンジン(HICE)
13.1.9. BEV、FCEV、HICEの比較
13.2. モデル&ケーススタディ
13.2.1. コマツGM燃料電池930E
13.2.2. Cat C13D ハイドロジェン・ハイブリッド・エンジン
13.2.3. フォーテスキュー水素掘削機
13.2.4. FCEVから目を背ける鉱山会社
14. 自律走行採掘車
14.1. Why Automate鉱山車輌?
14.2. 鉱山会社にとってのオートメーションの利点
14.3. オートメーションへの鉱業の適合性
14.4. マイニングAVの課題
14.5. 一次センサーの種類
14.6. 悪天候作戦
14.7. 自動化を推進する企業
14.8. OEM活動例
14.9. 中国AHSビッグ3
14.10. 中国における自動化の推進力
14.11. ビッグ3の活動
14.12. 鉱業におけるセンサーのさらなる応用
14.13. プレアクト・テクノロジーズ
14.14. 鉱業におけるその他のLiDARプロバイダー
15. 予測
15.1. 予測方法 (1)
15.2. 予測方法(2)
15.3. 予測方法(3)
15.4. 予想の前提
15.5. EV鉱山車地域別販売台数予測
15.6. グローバルEV鉱山車販売台数予測(車種別
15.7. 中国EV鉱山車販売台数予測(車種別
15.8. 米国EV鉱山車販売台数予測(車種別
15.9. ヨーロッパEV鉱山車販売台数予測(車種別
15.10. RoWEV鉱山車販売台数予測(車種別
15.11. EV鉱山車両用電池の地域別需要予測(GWh)
15.12. EV鉱山車両用電池の車種別需要予測(GWh)
15.13. EV採掘車の地域別市場規模予測(億米ドル)
15.14. EV採掘車の市場規模予測:車両タイプ別(10億米ドル)

 

 

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Summary

この調査レポートは、急成長する鉱業用電気自動車産業について詳細に調査・分析しています。70以上の車両を分析し、バッテリーサイズ、充電、価格設定、その他の実現技術の傾向を明らかにしています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • 鉱業入門
  • 電動運搬トラック
  • 電動ダンプトラック
  • 電動ホイールローダー
  • 電動坑内ローダー
  • 電動坑内トラック
  • 電動採掘軽車両
  • その他電動採掘車
  • 鉱山車両用リチウムイオン電池技術とサプライヤー
  • 電動鉱山車両用モーター
  • 鉱山車両用充電技術
  • 水素で動く鉱山車
  • 自律走行鉱山車
 
Report Summary
 
IDTechEx's report 'Electric Vehicles in Mining 2024-2044: Technologies, Players, and Forecasts' provides a deep and detailed analysis of the fast-growing electric mining vehicle industry. Over 70 vehicles have been analyzed to reveal trends in battery sizing, charging, pricing, and other enabling technologies. These trends and more are explored in detail in this report.
 
The electric mining vehicle market is in its early stages, but more and more major OEMs are increasingly electrifying their products, and mining companies have shown they are willing to adopt EVs. The growth of the industry will also be driven by complementary sectors being at further development stages (e.g., batteries, power electronics, charging), as well as policy drivers, health and safety benefits, and potential savings in total costs of ownership (TCO). This report considers these factors to predict the electric mining vehicle market to grow to over US$23 billion by 2044, representing a 32% CAGR.
 
 
Adoption will largely be driven by TCO and not by regulation
 
The mining industry is responsible for 2-3% of all global CO2 emissions, with 40-50% of this coming from diesel combustion engines of mining vehicles. As mining is a relatively small greenhouse gas contributor - especially compared to on-road vehicles - it is no surprise that it has not seen many policies targeting decarbonization. The limited regulation that has been introduced in regions such as China and Canada does not provide the long-term governmental commitments that would be necessary to encourage an electric transition on its own.
 
Instead, a more potent incentive for adoption will come from total cost of ownership (TCO) savings. Mining machines have a wide range of possible duty cycles, but the most intense of those can require operating 20-hour days on average or even around the clock. These vehicles consume a lot of diesel in the process, which is both more expensive than electricity and subject to considerable price volatility. IDTechEx analysis highlights that a single 150-tonne haul truck will require over US$850,000 per year in fuel, and electrification could save over US$5.5 million in energy costs alone over the vehicle's lifetime. This, combined with the savings achieved through reduced maintenance, will comfortably exceed the additional costs of batteries and other electrical components. Since volumes of electric mining equipment are currently very small, there is lots of room for the premium associated with early electrification to fall. As it does the advantages of electric mining machines over diesel ones will only become more pronounced.
 
Electric haul trucks are coming
 
Haul trucks are amongst the most critical assets on any mine - as one of the most abundant mining vehicles globally as well as by far the largest, most expensive, and most emitting of all mining vehicles. The current global haul truck population emits 174 megatonnes of CO2 annually. The electrification of haul trucks will be key to achieving meaningful emissions reductions in the industry and assisting mining companies to meet their sustainability objectives.
 
Up to now, much of the effort in haul truck electrification has come from the mining companies themselves as well as independent retrofitters - working together to modify existing diesel machines with battery or fuel cell technology. However, OEMs are increasingly making their way into this space, taking an active part in the production of electric haul trucks by developing EV models of their existing vehicles in-house.
 
The large batteries needed for electric haul trucks are now sufficiently advanced and competitively priced to encourage OEM involvement and EV adoption. These batteries regularly exceed 1 MWh, with the largest ones approaching 2 MWh. The wide range of designs and chemistries battery suppliers are employing to meet the size and performance demands of electric haul trucks are covered in this report.
 
The two largest mining OEMs in the world, Caterpillar and Komatsu, both have electric haul trucks in the testing phase with aims for commercialization before 2030 - the technical details of which are available in this report. Recent partnerships and agreements have shown that, when the technology does eventually reach sufficient maturity for commercialization, there will be ample demand from mining companies to warrant mass production on the part of OEMs.
 
Underground mining EVs are here to stay
 
The electrification of underground mining vehicles (i.e. electric underground loaders and electric underground trucks) offers a couple of additional benefits on top of those provided by surface vehicles. First and foremost are the reduced ventilation requirements of electric underground vehicles, which can provide massive OPEX savings for mines. Heat, noise, vibrations, and emissions put out by diesel combustion engines are a bigger concern underground than on the surface, and electrification of underground machines can deliver significant improvements to miners' health and safety.
 
It is for these reasons that underground mining vehicles have been the predominant area of focus for mining electrification. The batteries of these vehicles top out at under 500 kWh, making them easier to electrify and commercialize than haul trucks. Electric underground trucks and electric underground loaders have been on the market for over half a decade now and have seen slow but steady adoption within that time. OEMs are now working on expanding their electric vehicle offerings to meet the market demand. This includes the electrification of heavier underground vehicles, with the largest existing models now weighing upwards of 55 tonnes unloaded - approaching the weight of even the heaviest diesel models. IDTechEx analysis shows that orders for electric underground vehicles have steadily increased, and they are expected to continue similarly moving forward.
 
This report brings together all these trends and more, highlighting the sea change that is coming to the global mining industry. The 20-year granular forecasts broken down by region and vehicle type provide critical insight into the key technologies fueling this transformation within the industry.
 
Key aspects
 
This report provides critical market intelligence about the electric mining vehicle industry in each of the six main vehicle types considered. This includes:
 
Context and technology fueling electrification of mining vehicles
  • Advantages and barriers to mining EVs
  • Major OEMs and key electrification activities
  • Overview of significant trends within the electric mining vehicle space
 
Detailed analysis of major vehicle types
  • Through performance benchmarking (including endurance, energy use, charging, productivity, and more) of existing electric mining vehicle models for each vehicle type
  • Assessment of technical, market, and supply chain factors and their impact on commercialization
  • Review of total costs of ownership for each vehicle type, accounting for fuel savings, battery costs, and maintenance, with considerations made for regional pricing differences
  • Battery sizing for each mining vehicle type, along with key battery technologies, battery chemistry, benchmarking, and battery pack suppliers for mining vehicles
  • A review of enabling technologies for electric mining vehicles, including electric motors, charging & infrastructure, hydrogen, autonomy, and more
 
Market analysis
  • Reviews and analysis of over 70 electric mining vehicles over a wide range of OEMs
  • Market forecasts from 2024-2044 covering unit sales, battery demand (GWh), and revenue (US$ Billion)

 



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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Key Report Findings
1.2. Mining Vehicles
1.3. Key Mining Vehicle Types for Electrification
1.4. Key Mining OEMs
1.5. Mining OEMs Electrifying
1.6. Advantages to Electrification
1.7. Barriers to Electrification
1.8. EV Haul Truck Runtime Estimates
1.9. EV Haul Truck TCO
1.10. Battery Replacements for EV Haul Trucks
1.11. Energy Price Impact on TCO
1.12. Power-Agnostic Haul Trucks
1.13. Charging and Ventilation Costs
1.14. EV Underground Loader TCO
1.15. EV Underground Loader: Impact of Vehicle Lifetimes
1.16. Battery Sizing by Vehicle Type
1.17. Battery Chemistry by Vehicle Type
1.18. Battery Chemistry by Region
1.19. Options for Meeting Duty Cycle Demands
1.20. OEMs Charging vs. Battery Swapping
1.21. EV Mining Vehicle Sales Forecast by Region
1.22. EV Mining Vehicle Sales Forecast by Vehicle Type
1.23. EV Mining Vehicle Battery Demand Forecast by Vehicle Type (GWh)
1.24. EV Mining Vehicle Market Size Forecast by Vehicle Type (US$ Billions)
1.25. Company Profiles
2. INTRODUCTION TO THE MINING INDUSTRY
2.1. Overview
2.1.1. Types of Mining Vehicles
2.1.2. Surface Mining Vehicles
2.1.3. Underground Vehicles and Mining Light Vehicles
2.1.4. Top 15 Mining Industry Players
2.1.5. Major Mining OEMs by Region
2.2. Drivers for Mining Vehicle Electrification
2.2.1. CO₂ Emission Contribution of Mining Vehicles
2.2.2. Emissions Targets of Mining Industry Companies
2.2.3. Canada Incentivizing Decarbonization of Mining Vehicles
2.2.4. China National Double-Carbon Strategy
2.2.5. Mine Site Air Quality
2.2.6. Ventilation of Underground Mines
2.2.7. Miner Safety Considerations
2.2.8. Fuel Price Volatility
2.2.9. Maintenance Savings
2.2.10. Productivity Benefits of Electric Vehicles
2.2.11. Expectations of Mining EVs
2.2.12. Where Might Mining EVs be Adopted?
3. ELECTRIC HAUL TRUCKS
3.1. Overview
3.1.1. Haul Trucks Overview
3.1.2. Status of Haul Truck Electrification
3.1.3. Summary of Electric Haul Truck Models
3.1.4. Operational Runtime Estimates
3.1.5. Effects of Battery Life and Charging on Haul Truck Productivity
3.1.6. Diesel Electric Driveline Haul Trucks
3.1.7. Diesel-Electric Drive
3.1.8. Energy Costs for Diesel vs Electric Haul Trucks
3.1.9. Electric Haul Truck Retrofit TCO
3.1.10. ICE and Battery Lifetime
3.1.11. Effect of Battery and Engine Replacements on Haul Truck TCO
3.1.12. Replacement Rates Effect on Breakeven Times
3.1.13. Energy Price Sensitivity
3.2. Models & Case Studies
3.2.1. XEMC SF31904
3.2.2. BelAZ 7558E Prototype
3.2.3. Caterpillar & Komatsu: Industry Leaders Electrifying Haul Trucks
3.2.4. WAE 1.4MWh Haul Truck Battery Pack
3.2.5. Battery-Fuel Cell Haul Trucks Development
3.2.6. BEV-FCEV Haul Trucks
3.2.7. Development of Power-Agnostic Haul Trucks
4. ELECTRIC DUMP TRUCKS
4.1. Overview
4.1.1. Dump Trucks Overview
4.1.2. OEMs Involved in Dump Truck Electrification
4.1.3. Summary of Electric Dump Truck Models
4.1.4. Estimating Battery Capacity Requirements
4.1.5. Operational Runtime Estimates
4.1.6. Electric Dump Truck TCO
4.1.7. TCO vs. Battery Replacement Rate
4.1.8. Dump Truck Breakeven Time
4.1.9. TCO Sensitivity to Battery Pricing
4.2. Models & Case Studies
4.2.1. Kuhn Schweiz - Lithium System eDumper (Komatsu)
4.2.2. XCMG XDR80TE
4.2.3. Tonly TLE Series
4.2.4. Zoomlion Battery and Fuel Cell Dump Trucks
5. ELECTRIC WHEEL LOADERS
5.1. Overview
5.1.1. Wheel Loaders Overview
5.1.2. Status of Wheel Loader Electrification
5.1.3. Summary of Electric Wheel Loader Models
5.1.4. Wheel Loader Battery Requirements
5.1.5. Electric Wheel Loader Runtimes
5.1.6. Wheel Loader Battery Endurance
5.1.7. Electric Wheel Loader TCO
5.1.8. Energy Prices for Wheel Loader TCO
5.1.9. Electric Wheel Loader Breakeven
5.2. Models & Case Studies
5.2.1. Caterpillar 950 GC Electric Prototype
5.2.2. Volvo L120H Electric
5.2.3. SANY SW956E
5.2.4. LiuGong 856H-E Max
5.2.5. Batt Mobile Equipment: BIT210 and BME220
6. ELECTRIC UNDERGROUND LOADERS
6.1. Overview
6.1.1. Underground Loaders Overview
6.1.2. Status of Underground Loader Electrification
6.1.3. Summary of Electric Underground Loader Models
6.1.4. Summary of Electric Underground Loader Models (2)
6.1.5. Underground Loader Performance Benchmarking
6.1.6. Underground Vehicle Lifetime and Maintenance
6.1.7. Charging vs. Ventilation
6.1.8. Electric Underground Loader TCO
6.1.9. TCO Over Variable Vehicle Lifetimes
6.1.10. Fuel Price Effect on Underground Loader TCO
6.1.11. Underground Loader Breakeven Time
6.1.12. How Much Will OEMs Charge for Battery-Swapping?
6.1.13. TCO with Battery-Swapping
6.2. Models & Case Studies
6.2.1. Sandvik: Toro and Artisan Models
6.2.2. Epiroc Scooptram Series
6.2.3. Caterpillar R1700XE
6.2.4. RDH Scharf Electric Series
6.2.5. Cable-Electric Loaders
6.2.6. Komatsu WX18H & WX22H
6.2.7. Sandvik & Epiroc Electric Drive Underground Loaders
7. ELECTRIC UNDERGROUND TRUCKS
7.1. Overview
7.1.1. Underground Trucks Overview
7.1.2. Status of Underground Truck Electrification
7.1.3. Summary of Electric Underground Truck Models
7.1.4. Performance Benchmarking
7.1.5. Electric Underground Truck TCO
7.1.6. Effect of Lifetime Years and Diesel Price on TCO
7.1.7. Diesel Pricing Effects on Underground Truck TCO
7.2. Models & Case Studies
7.2.1. Artisan - Sandvik Z Series
7.2.2. Sandvik TH550B and TH665B
7.2.3. Epiroc Minetruck MT42 SG
7.2.4. RDH Scharf BEV Trucks
7.2.5. Komatsu Joy Battery Haulers
8. ELECTRIC MINING LIGHT VEHICLES
8.1. Overview
8.1.1. Mining Light Vehicles Overview
8.1.2. Status of Mining Light Vehicle Electrification
8.1.3. Summary of Electric Mining Light Vehicle Models (1)
8.1.4. Summary of Electric Mining Light Vehicle Models (2)
8.1.5. Light Vehicle Benchmarking
8.1.6. Electric Mining Light Vehicle Retrofit TCO
8.1.7. Electric Mining Light Vehicle OEM TCO
8.1.8. Market Demand for EV Mining Light Vehicles
8.1.9. Mining Light Vehicle Operational Demands and Economics
8.1.10. Incentives for Mining Light Vehicles
8.1.11. Energy Price Effects
8.1.12. Breakeven Times of Mining Light Vehicles
8.2. Models & Case Studies
8.2.1. Rokion EV Personnel Carriers
8.2.2. MEVCO Hilux Retrofitting
8.2.3. Paus - Danfoss MinCa 5.1
8.2.4. Kovatera KT200e
9. OTHER ELECTRIC MINING VEHICLES
9.1. Excavators in Mining
9.2. Electrification of Excavators
9.3. Electric Excavator Examples: Volvo and Caterpillar
9.4. Cable-Electric Hydraulic Excavators
9.5. Electric Drilling Jumbos and Bolting Rigs
9.6. BEV Electric Rigs Examples
9.7. Surface Drills
9.8. Shantui SD17E-X Electric Bulldozer
9.9. Other Underground Mining Vehicles
9.10. MacLean Engineering
9.11. Normet
9.12. Rokion R700 and R710
10. LI-ION BATTERY TECHNOLOGY AND SUPPLIERS FOR MINING VEHICLES
10.1. Overview
10.1.1. Battery Chemistry of Mining Vehicles
10.1.2. Battery Chemistry by Vehicle
10.1.3. Regional Battery Chemistries
10.1.4. Key Performance Indicators For Mining Battery Systems
10.1.5. Battery Reliability
10.1.6. Battery Chemistry Benchmarking
10.1.7. LFP vs. NMC Comparison
10.1.8. LTO Battery Cell Technology
10.1.9. LTO Batteries for Haul Trucks
10.1.10. Introduction To Sodium-ion Batteries
10.1.11. Na-ion vs. Other Chemistries
10.1.12. Na-ion Batteries in Mining
10.1.13. Battery Transport
10.1.14. Battery Manufacturing Global Distribution
10.1.15. Distribution of Expected Battery Demand for Mining
10.2. Battery Pack Suppliers
10.2.1. ABB
10.2.2. Northvolt
10.2.3. 3ME Technology
10.2.4. WAE
10.2.5. Enertech and Kreisel Electric
10.2.6. Chinese Battery Manufacturers: CATL and CALB
10.2.7. OEMs Acquiring Battery Pack Manufacturers
11. MOTORS FOR ELECTRIC MINING VEHICLES
11.1. Summary of Traction Motor Types
11.2. Motor Types Comparison
11.3. Danfoss Editron
11.4. ABB
11.5. Dana e-Axles
11.6. Fast Gear 4E300
11.7. Yiwei Dump Truck Motors
11.8. Caterpillar
11.9. RDH Scharf Vehicle Motors
11.10. Electrically Powered Hydraulic Systems
12. CHARGING TECHNOLOGIES FOR MINING VEHICLES
12.1. Options for Meeting Duty Cycle Demands
12.2. Challenges for Charging in Mines
12.3. Microgrids
12.4. Hydrogen for Charging
12.5. Tritium
12.6. L-Charge
12.7. ABB FastCharge
12.8. Could slower charging be better for mines?
12.9. Battery-Swapping
12.10. Swapping Stations
12.11. Benefits and Drawbacks of Battery-Swapping
12.12. Battery-as-a-Service
12.13. BaaS Pricing
12.14. Trolley-Assisted Haul Trucks
12.15. Challenges for Trolley Systems
12.16. eMine Trolley Pilot Tests
12.17. OEM Trolley Systems
12.18. Dynamic Catenary Charging
12.19. BluVein
13. HYDROGEN POWERED MINING VEHICLES
13.1. Overview
13.1.1. Attraction of Fuel Cell Vehicles
13.1.2. Deployment Barriers of Fuel Cell Vehicles
13.1.3. Colors of Hydrogen
13.1.4. Fuel Cells for Green Machines Need Green Hydrogen
13.1.5. BEV vs. FCEV efficiency
13.1.6. Green Hydrogen Cost Reduction
13.1.7. Hydrogen Fuel vs. Diesel Costs
13.1.8. Hydrogen Combustion Engines (HICE)
13.1.9. BEV, FCEV, and HICE Comparison
13.2. Models & Case Studies
13.2.1. Komatsu - GM Fuel Cell 930E
13.2.2. Cat C13D Hydrogen-Hybrid Engine
13.2.3. Fortescue Hydrogen Powered Excavator
13.2.4. Mining Companies Turning Away from FCEVs
14. AUTONOMOUS MINING VEHICLES
14.1. Why Automate Mining Vehicles?
14.2. Automation Benefits for Mining Companies
14.3. Suitability of Mining to Automation
14.4. Challenges for Mining AVs
14.5. Primary Sensor Types
14.6. Adverse Weather Operation
14.7. Companies Driving Automation
14.8. OEM Activity Examples
14.9. Big 3 Chinese AHS Companies
14.10. Drivers for Automation in China
14.11. Big 3 Activity
14.12. Further Applications of Sensors in Mining
14.13. PreAct Technologies
14.14. Other LiDAR Providers in Mining
15. FORECASTS
15.1. Forecast Methodology (1)
15.2. Forecast Methodology (2)
15.3. Forecast Methodology (3)
15.4. Forecast Assumptions
15.5. EV Mining Vehicle Sales Forecast by Region
15.6. Global EV Mining Vehicle Sales Forecast by Vehicle Type
15.7. China EV Mining Vehicle Sales Forecast by Vehicle Type
15.8. US EV Mining Vehicle Sales Forecast by Vehicle Type
15.9. Europe EV Mining Vehicle Sales Forecast by Vehicle Type
15.10. RoW EV Mining Vehicle Sales Forecast by Vehicle Type
15.11. EV Mining Vehicle Battery Demand Forecast by Region (GWh)
15.12. EV Mining Vehicle Battery Demand Forecast by Vehicle Type (GWh)
15.13. EV Mining Vehicle Market Size Forecast by Region (US$ Billions)
15.14. EV Mining Vehicle Market Size Forecast by Vehicle Type (US$ Billions)

 

 

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