エアタクシー電動垂直離着陸(eVTOL)航空機 2024-2044年:技術、プレーヤーAir Taxis: Electric Vertical Take-Off and Landing (eVTOL) Aircraft 2024-2044: Technologies, Players 離陸のためのタクシー:未来の空飛ぶタクシー IDTechExの最新レポート「エアタクシー: 電動垂直離着陸(eVTOL)航空機 2024-2044年:技術、プレーヤー」は、エキサイティングな新興都市航空モビリティ... もっと見る
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サマリー
離陸のためのタクシー:未来の空飛ぶタクシー
IDTechExの最新レポート「エアタクシー: 電動垂直離着陸(eVTOL)航空機 2024-2044年:技術、プレーヤー」は、エキサイティングな新興都市航空モビリティ(UAM)市場を企業が理解することを目的としています。本レポートでは、さまざまな電動垂直離着陸(eVTOL)航空機の設計アーキテクチャの長所と短所の評価から、航空グレードのバッテリー、高度な電気モーターと推進システム、複合材料、eVTOL地上インフラなどの主要な実現技術における機会に関するより詳細な情報まで、包括的な詳細を提供しています。eVTOLエアタクシー市場に関する情報と洞察とともに、本レポートにはeVTOLエアタクシーの販売、市場収益、バッテリー需要、バッテリー市場収益に関するIDTechExの20年間の見通しが記載されている。
「空飛ぶタクシー」はまだ私たちの日常生活の一部にはなっていませんが、技術は進歩し、規制当局は認証経路を開発し、一般市民は興味をそそられています。航空会社、空港、航空宇宙企業は、新しいタイプの旅客輸送を計画に組み込もうとしている。一方、自動車メーカーや、より広範なモビリティ・エコシステムに関わるその他の企業は、eVTOL航空機が都市や地域レベルでの旅客輸送に持続可能な新たな選択肢を提供する可能性があることを知っているため、eVTOL航空機に関連する開発を注意深く見守っている。
IDTechExによるアーバンエアモビリティ(UAM)におけるエアタクシー/旅客ドローン運用の分析によると、エアタクシーの展開が頻繁に話題になる地域があるが、これは単に実行可能とは思えず、通勤客に大きな費用負担を強いるだけで目に見える利益をもたらさないことが示唆されている。しかし、IDTechExの調査は、eVTOL航空機が、競合する輸送手段よりも低コストで、より速く、より直接的で、フレキシブルな旅を提供できる可能性があるアプリケーションも示している。この可能性こそが、航空業界内外の巨大企業の注目を集め、この黎明市場に大規模な投資を呼び起こしたのである。
先進的な航空モビリティのエコシステムは、新たなバリューチェーンの原動力となるだろう。出典:IDTechEx
実際、世界最大手の航空宇宙企業や自動車企業の多くは、eVTOL機が破壊的な新輸送手段になりうると認識し、eVTOL機への関心を高めている。大手航空宇宙サプライヤーであるRTX Corporation、GE、SAFRAN、Honeywellはいずれも、電気およびハイブリッド電気パワートレイン・コンポーネント、自律飛行用システム、高度航空交通管理システムを含むeVTOL関連技術に投資している。さらに、東レやヘクセルのような複合材料メーカーは、eVTOL設計のいくつかの側面に必要とされる高度な軽量材料についてOEMと協力してきた。自動車産業も関心を寄せており、トヨタ、現代自動車、ステランティス、XPeng、スズキ、ホンダは、eVTOLプロジェクトに資金を提供したり、協力したり、独自のプロジェクトを実施している。
近年、eVTOL航空機のコンセプトが何百と発表されているが、実際に飛行したものはほとんどなく、認証、商業打ち上げ、規模での運用の見通しが立っているものはさらに少ない。一握りのeVTOL企業は、10年半ばまでにeVTOLの規制認証を取得したいと考えている。これは、旅客機の商業運航を開始するために必要な型式証明を取得するための重要なステップである。これは、旅客機の商業運航を開始するために必要な型式証明を取得するための重要なステップである。これらのデモンストレーターは通常、スケールモデルやプロトタイプよりも大型で先進的であり、eVTOL航空機の最終的な商業化に向けた重要な一歩となる。
主な電動垂直離着陸(eVTOL)航空機のアーキテクチャ。出典:IDTechEx
2023年、各社は生産施設についても一歩前進し、具体的な立地計画を発表した。メーカー各社はまた、生産の効率化を図ることで、スケールアップの可能性を高めている。いち早く市場に投入された企業は、技術的最前線に立つブランド・リーダーとして、この電撃的な新市場の顔となる機会を得ることになる。
バッテリーの焦点の多くは、エネルギー貯蔵あたりのコスト(たとえば1キロワット時あたりのドル)である。しかし、重力との絶え間ない戦いを強いられる航空分野では、エネルギー密度(キログラム当たりワット時)という指標がさらに不可欠となる。航空業界は、電動垂直離着陸を維持するために必要なバッテリー性能を達成しなければならない。これを可能にするには、バッテリー密度を現在の約200ワット時/キログラムからほぼ倍増させる必要があり、これらのバッテリーは航空グレードの安全基準を達成しなければならない。このことは、これらの乗り物の騒音と運用コストを削減する上で極めて重要である。
このIDTechEx レポートは、過去数年間の最も興味深い調査のいくつかを統合し、この新興産業における中核的な課題と機会に焦点を当てている。旅客の高度な航空モビリティには多くのハードルが残されているが、起業家、既存事業者、その他の業界関係者はそれらに取り組む準備を整えている。実現可能な航空機を設計し、認証するまでの道のりは、技術的に困難であり、資本集約的である。航空宇宙分野では、先進的な航空モビリティほどペースの速い分野は少ないが、市場参入が近づくにつれ、その難易度は高まる一方である。認証取得の進捗状況、資金消費、生産と運航の準備が頭打ちになりつつある。
主要な側面
本レポートでは、以下のような主要な側面を取り上げている:
目次
Summary
この調査レポートは、さまざまな電動垂直離着陸(eVTOL)航空機の設計アーキテクチャの長所と短所の評価から、航空グレードのバッテリー、高度な電気モーターと推進システム、複合材料、eVTOL地上インフラなどの主要な実現技術における機会に関するより詳細な情報まで、包括的な詳細を提供しています。
主な掲載内容(目次より抜粋)
Report Summary
Taxiing for take-off: The flying cab in your future
IDTechEx's new report "Air Taxis: Electric Vertical Take-Off and Landing (eVTOL) Aircraft 2024-2044: Technologies, Players" is intended to help companies understand the exciting emerging urban air mobility (UAM) market. This report provides comprehensive detail, from an assessment of the pros and cons of the different electric vertical take-off and landing (eVTOL) aircraft design architectures, through to more nuanced detail on opportunities in key enabling technologies, such as aviation grade batteries, advanced electric motors and propulsion systems, composite materials and eVTOL ground infrastructure. Along with information and insight into the eVTOL air taxi market this report contains IDTechEx's 20-year outlook for eVTOL air taxi sales, market revenue, battery demand and battery market revenue.
Although "flying taxis" are not yet part of our daily lives, the technology is advancing, regulators are developing certification pathways, and the public is intrigued. Airlines, airports, and aerospace companies are incorporating new types of passenger transport into their plans. Meanwhile, automotive OEMs and others in the broader mobility ecosystem are carefully following developments related to eVTOL aircraft, knowing that they could provide a new sustainable option for passenger transport at the urban and regional level.
IDTechEx analysis of air taxi / passenger drone operations within Urban Air Mobility (UAM) suggests that there are frequently talked about areas for air taxi deployment which simply do not look viable, offering commuters no perceivable benefit at a greater expense. However, IDTechEx's research also indicates applications where eVTOL aircraft could provide a faster, more direct, and flexible journey, at a lower cost than competing transport modes. It is this potential which has attracted the attention of huge companies both inside and outside the aviation industry and stirred major investment into this nascent market.
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The advanced air mobility ecosystem will power a new value chain. Source: IDTechEx
Indeed, many of the world's largest aerospace and automotive companies are ramping up their interest in eVTOL aircraft, recognising it as a potentially disruptive new transport mode. The major aerospace suppliers RTX Corporation, GE, SAFRAN, and Honeywell, are all investing in eVTOL related technologies including electric and hybrid-electric powertrain components, systems for autonomous flight and advanced air traffic management systems. Furthermore, composite material manufacturers like Toray and Hexcel have been working with OEMs on the advanced lightweight materials required for several facets of eVTOL design. The automotive industry is taking an interest as well, with Toyota, Hyundai, Stellantis, XPeng, Suzuki, and Honda, all funding, collaborating on, or conducting their own eVTOL projects.
Hundreds of concepts of eVTOL aircraft have been introduced in recent years, however very few of them have actually flown, and even fewer have any outlook for certification, commercial launch, or operations at scale. Some handful of eVTOL companies hope to receive regulatory certification for their eVTOLs by the middle of the decade. The years leading up to 2024 saw some OEMs finishing assembly of type-conforming eVTOLs, which is an important step on the path to achieving type certification required to begin commercial passenger operations. Full scale demonstrators have also been made by few OEMs. These demonstrators are usually larger and more advanced than scale models or prototypes, representing a significant step towards the eventual commercialization of eVTOL aircraft.
Main Electric Vertical Take-Off and Landing (eVTOL) Aircraft Architectures. Source: IDTechEx.
In 2023, companies took steps forward with production facilities as well, announcing site specific plans. Manufacturers are also improving the chances of scale-up by taking steps to make production more efficient, which will enable more rapid production of serial aircraft and aircraft systems at lower cost. Those to market first will have the opportunity to be the face of this electrifying new market as a brand leader at the technological forefront.
Much of the focus for batteries has been on cost per energy storage (for example, dollar per kilowatt-hour). But for aviation, which fights a constant battle against gravity, the metric of energy density (watt-hour per kilogram) is even more essential. The industry must achieve the battery performance required to sustain electric vertical takeoff and landing. To enable this, battery density must nearly double from today's approximately 200 watt-hours per kilogram, and these batteries must achieve aviation-grade safety standards. This is critical to reduce the noise and cost of operating these vehicles.
This IDTechEx report consolidates some of the most interesting research from the past few years, focusing on the core challenges and opportunities in this emerging industry. While many hurdles remain for passenger advanced air mobility, entrepreneurs, incumbents, and other industry stakeholders are prepared to tackle them. The path to designing and certifying a viable aircraft can be technically challenging and capital intensive. Few sectors of aerospace are as fast-paced as advanced air mobility, but as market entry draws closer, the stakes are only rising. Certification progress, cash consumption and preparations for production and operation are coming to a head.
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2024/06/28 10:26 162.07 円 173.83 円 207.48 円 |