世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

The programmatic TV market


プログラマティックTV市場: 実現するアドレッサブルTV

フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート 「プログラマティックTV市場: 実現するアドレッサブルTV」 は、アドレッサブルTVとコネクティッドTVという2つの主要な参入ポイントの観点から、プログラマ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 ページ数 言語
IDATE
イダテ社
2021年3月23日 お問い合わせください
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
62 英語

 

Summary

フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「プログラマティックTV市場: 実現するアドレッサブルTV」は、アドレッサブルTVとコネクティッドTVという2つの主要な参入ポイントの観点から、プログラマティックTV市場の原動力と推進力を分析している。

まず米国/欧州の主要5カ国における国内展開のスナップショットを掲載し、市場の主要プレーヤーが提供するソリューションを分析。第2部では、メディア企業や通信事業者、独立系企業など、主要なプロバイダーが提供するソリューションを紹介。最後にアドレッサブルTVとコネクティッドTVにおける動画広告分野の2024年までの市場予測を掲載している。



SUMMARY

This report analyses the dynamics and momentum of the programmatic TV market from the perspective of its two main points of entry: addressable TV and connected TV.

It begins with a snapshot of national deployments in the United States and five major European countries, providing an analysis of the solutions offered by the leading players in these markets.
The second part looks at the solutions being marketed by the leading providers: media and telecoms companies and independent players.
It concludes with market forecasts up to 2024 for the addressable TV and connected TV video advertising segments.

Along the way, it answers the following questions:

  • Will the addressable TV market develop in Europe?
  • What are the keys to the success for addressable TV and connected TV markets?
  • Who are the trailblazers?
  • What is the market outlook for the next five years?

Geographic Aria

  • Europe
    •     France
    •     Germany
    •     Italy
    •     Spain
    •     United Kingdom
  • North America
    •     United States

Players

  • 4C
  • ABC Television Group
  • Adobe
  • Advertising Cloud DSP
  • Altice
  • Amazon
  • AT&T
  • Atresmedia
  • BT Sport
  • Cablevision
  • Canal+
  • Channel 4
  • Charter Communications
  • Comcast
  • Cox Communications
  • Deutsche Telekom
  • DirecTV
  • Dish Network
  • France Télévisions
  • Google
  • ITV
  • M6
  • Magnite
  • MediaMath
  • Mediaocean
  • Mediaset
  • NBCUniversal
  • Orange
  • ProSiebenSat.1
  • RAI
  • Realytics
  • Roku
  • RTL Group
  • SFR
  • Singtel
  • Sky
  • smartclip
  • SpotX
  • Telefónica
  • TF1
  • The Walt Disney Company
  • TheTradeDesk
  • Time Warner Cable
  • Turner Broadcasting
  • ViacomCBS
  • Virgin Media
  • Vizio
  • Vodafone
  • WarnerMedia
  • Xandr

 


Other Details

The programmatic TV market:Addressable TV becoming a reality
By Jacques Bajon, Consultant, Market Intelligence Business Unit / Media, distribution, telecom-media convergence
62 pages - Published on 23 March 2021

  • Reference: M00002MRA
  • Delivery: on the DigiWorld Interactive platform
  • Languages available: French, English
  • Tags: addressable advertising, addressable TV, Connected TV, programmatic TV, segmented TV advertising, video advertising


ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market dynamics
2.1. Programmatic TV
2.2. Addressable or segmented TV advertising
2.3. All systems go for segmented advertising
2.4. Connected TV market momentum in the United States
2.5. Awareness of a change at work in the sector

3. Programmatic TV market players
3.1. The United States
3.1.1. NBCUniversal
3.1.2. ViacomCBS
3.1.3. Turner Broadcasting
3.1.4. Disney-ABC TV Group
3.1.5. DirecTV/AT&T
3.1.6. Comcast
3.1.7. Dish
3.1.8. Altice USA (Cablevision)
3.1.9. Charter Communications/Time Warner Cable
3.2. The UK
3.2.1. ITV
3.2.2. Channel 4
3.2.3. BT Sport
3.2.4. Virgin Media
3.2.5. Sky
3.3. Germany
3.3.1. RTL Group
3.3.2. ProSiebenSat.1
3.3.3. Deutsche Telekom
3.3.4. Vodafone
3.4. France
3.4.1. TF1
3.4.2. France Télévisions
3.4.3. M6
3.4.4. Canal+
3.4.5. Orange
3.4.6. SFR (Altice France)
3.5. Italy
3.5.1. Mediaset
3.5.2. RAI
3.6. Spain
3.6.1. Atresmedia
3.6.2. Telefónica

4. Programmatic TV solutions providers
4.1. Xandr (WarnerMedia/AT&T)
4.2. Smartclip
4.3. SpotX – Magnite
4.4. Advertising Cloud DSP – Adobe4
4.5. Google Marketing Platform
4.6. Nielsen
4.7. OAR
4.8. Ad Tech platform suppliers
4.9. Media and telecom companies’ Ad Tech platforms

5. Market forecasts
5.1. Addressable TV advertising market trends
5.2. Addressable TV advertising market forecasts
5.3. Connected TV video advertising market trends
5.4. Connected TV video advertising market forecasts

 

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD(programmatic TV)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


IDATE社はどのような調査会社ですか?


フランスの調査会社イダテ社(IDATE)は、40年以上にわたり、ヨーロッパをリードするデジタル経済のシンクタンクとして、デジタル技術が社... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る