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デジタルエンターテイメントにおけるテック・ジャイアンツ: 規模効果でリーダーシップを発揮


Tech Giants in Digital Entertainment: Scale effect drives to leadership

本レポートは、デジタルエンタテインメント市場(映像、音楽、ゲーム)をテックジャイアンツという特殊な視点から考察したものである。 主な掲載内容 イントロダクションでは、デジタルエンタ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 ページ数 言語
IDATE
イダテ社
2022年5月16日 お問い合わせください
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48 英語

 

サマリー

本レポートは、デジタルエンタテインメント市場(映像、音楽、ゲーム)をテックジャイアンツという特殊な視点から考察したものである。

主な掲載内容

  • イントロダクションでは、デジタルエンタテインメントの収益と消費動向の市場ダイナミクスを解説、Tech Giantsの主要な資産の一部を紹介。
  • セグメント別(ビデオ、音楽、ゲーム)のデジタルエンタテインメントの収益と利用を取り上げる。各セグメントについて、テックジャイアンツの相対的な位置づけと世界的な市場シェアを記録。
  • 主要なインターネットプレーヤーについて、デジタルエンタテインメントの位置づけと関連するビジネスモデルについて詳細に分析。セグメント別(ビデオ/音楽/ゲーム)の収益については、推定値も交えて解説。米国(Amazon、Apple、Google/YouTube、Meta/Facebook)、中国(Alibaba、Tencent)、またはその両方(TikTok、Bytedance)のプレーヤーについて紹介。
  • 最終章では、様々な角度から市場の展望を述べている。まず、Tech Giantsがエンタテインメント産業に与える影響を分析。次に、デジタルエンタテインメントにおけるTech Giantsのさらなる発展に対する様々な推進要因と障壁を詳述している。最後に、市場予測では、2025年までの世界のエンタテインメント業界におけるTech Giantsの市場シェアの推移を提案している。また、セグメント別のトップ3プレイヤーの市場シェアの推移も掲載。

対象地域

  • 世界

プレーヤー

  • アリババ
  • アップル
  • アマゾン
  • グーグル/ユーチューブ
  • メタ/フェイスブック
  • テンセント
  • TikTok/バイダンス

 


その他詳細

  •     レファレンス番号:M00050MRA
  •     配信:DigiWorld Interactiveプラットフォーム上
  •     言語:英語
  •     タグ:広告, アプリケーション, アプリ, デジタルエンターテインメント, エンターテインメント, インターネットプレーヤー, 音楽, 巨大企業, ビデオ, ビデオゲーム

 



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目次

1. エグゼクティブサマリー

2. 市場ダイナミクス
2.1. デジタルエンタテインメント市場 - 規模とトレンド
2.2. デジタル広告収入
2.3. アプリ収入
2.4. デジタルエンタテインメント消費
2.5. アドレス可能な市場
2.6. テックジャイアンツの資金力
2.7. テクノロジーとプラットフォーム
2.8. 拡張された現実

3. 市場セグメント
3.1. 映像サービス - 収入と利用状況
3.2. 動画サービス-技術大手の位置づけ
3.3. 音楽サービス-収入と利用状況
3.4. 音楽サービス - テックジャイアンツのポジショニング
3.5. テレビゲーム-売上高・用途
3.6. ビデオゲーム - 巨大企業の位置付け

4. プレイヤーのプロファイル
- アップル
- アマゾン
- メタ/フェイスブック
- グーグル/ユーチューブ
- アリババ
- テンセント
- バイトダンス/TikTok
- エンターテインメントにおけるテックジャイアントの位置づけの総合評価

5. 市場展望
5.1. テックジャイアンツのエンタテインメント業界への影響
5.2. Tech Giantsの市場発展要因
5.3. 市場展望-2025年予測

 

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Summary

This report examines the digital entertainment market (video, music, games) from the specific perspective of the Tech Giants.

  • The introductory section describes the market dynamics of digital entertainment revenues and consumption trends. Some of the Tech Giants’ key assets are then presented.
  • The next section addresses digital entertainment revenues and usage by segment (video, music, video games). For each segment, the relative positioning and global market shares of the Tech Giants are documented.
  • The major Internet players are then analysed in detail with respect to their positioning in digital entertainment and associated business models. Revenues by segment (video/music/video games) are documented, sometimes through estimates. We profile players from the United States (Amazon, Apple, Google/YouTube, Meta/Facebook), from China (Alibaba, Tencent) or both (TikTok/Bytedance).
  • In the final section, the report describes the market prospect from different angles. It first analyses the impact of Tech Giants on the entertainment industry. Then, it details the various drivers and barriers to the further development of Tech Giants in digital entertainment. Finally, market forecasts propose an evolution of the Tech Giants’ market share in the global entertainment industry until 2025. The evolution of the market shares of the top 3 players by segment are also presented.

Geographic Area

  • World

Players

  • Alibaba
  • Apple
  • Amazon
  • Google/YouTube
  • Meta/Facebook
  • Tencent
  • TikTok/Bytdance

Other Details
Tech Giants in Digital Entertainment
Scale effect drives to leadership
By Jacques Bajon, Director of studies
48 pages - Published on 16 May 2022

  • Reference: M00050MRA
  • Delivery: on the DigiWorld Interactive platform
  • Languages available: English
  • Tags: Advertising, applications, apps, digital entertainment, entertainment, Internet player, music, Tech giants, Video, video games


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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market dynamics
2.1. The digital entertainment market – Sizing and trends
2.2. Digital advertising revenues
2.3. App revenues
2.4. Digital entertainment consumption
2.5. Addressable market
2.6. Financial weight of Tech Giants
2.7. Technologies and platforms
2.8. Enhanced reality

3. Market segments
3.1. Video services – Revenues and usages
3.2. Video services – Positioning of Tech Giants
3.3. Music services – Revenues and usages
3.4. Music services – Positioning of Tech Giants
3.5. Video games – Revenues and usages
3.6. Video games – Positioning of Tech Giants

4. Players’ profiles
• Apple
• Amazon
• Meta/Facebook
• Google/YouTube
• Alibaba
• Tencent
• ByteDance/TikTok
• Synthesis of Tech Giants positioning in entertainment

5. Market prospect
5.1. Impacts of Tech Giants on the entertainment industry
5.2. Market development factors for Tech Giants
5.3. Market prospect – Forecasts 2025

 

 

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