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メタバース、勇敢な新世界? - 最先端の選択肢としてのビデオゲーム


Metaverse, a brave new world? - Video gaming as the most advanced option

フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート 「メタバース、勇敢な新世界? - 最先端の選択肢としてのビデオゲーム」 では、メタバースの性質と主だった価値の提案、実現要因と制限を紹介します。 ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 ページ数 言語
IDATE
イダテ社
2022年3月17日 お問い合わせください
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60 英語

 

サマリー

フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「メタバース、勇敢な新世界? - 最先端の選択肢としてのビデオゲーム」では、メタバースの性質と主だった価値の提案、実現要因と制限を紹介します。
また、ゲーム産業におけるメタバースの潜在的な影響についても言及します。

このレポートの分析は、ビデオゲーム市場における様々な具体的なケーススタディをカバーし、そのエコシステム、ビジネスモデル、そして主なメタバース機能に焦点を当てます。次に、メタバースゲーミングの経済学について詳述し、多様化と収益増加の両方の観点から適用可能な主要モデルについて説明します。

メタバースがゲーム業界に与える潜在的な影響(および「逆」)についてのこれらのビジョンは、ゲーム及び、より広範なメタバースの開発に対する推進力と障壁を特定するのに役立ちます。

地理的領域

  •     世界

プレイヤー

  •         アップル
  •         アクシーインフィニティ
  •         バイトダンス/ティックトック
  •         ディセントラランド
  •         エピック・ゲームズ
  •         META (フェイスブック)
  •         マイクロソフト
  •         マインクラフト
  •         ロブロックス
  •         サムスン
  •         テンセント
  •         ザ・サンドボックス


 



その他詳細

メタバース、勇敢な新世界?
最先端の選択肢としてのビデオゲーム

ジャック・バジョン著
マーケットインテリジェンスビジネスユニット コンサルタント/ メディア、流通、通信メディアコンバージェンス
60ページ - 2022年3月17日発行

    参考 M00043MRA
    配信:DigiWorld Interactiveプラットフォーム上
    使用可能な言語 英語
    タグ:ゲーム, メタバース, ビデオゲーム



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目次

1.エグゼクティブサマリー

2.範囲と定義

2.1.メタバースの定義
2.2.メタバース潜在的収益
2.3.メタバース・バリュー・プロポジション
2.4.メタバースキーコンセプト
2.5.メタバースのキーイネーブラー
2.6.メタバースの限界

3.メタバースにおける主要プレイヤーの位置づけ

3.1.アップル
3.2.バイトダンス/TikTok
3.3.META (フェイスブック)
3.4.マイクロソフト
3.5.Nvidia
3.6.サムスン
3.7.テンセント

4.メタバースゲーミングのユースケース

4.1.メタバースとゲーム
4.2.エピック・ゲームズ
4.3.マインクラフト
4.4.ロブロックス
4.5.アクシーインフィニティ
4.6.ディセントランド
4.7.ザ・サンドボックス

5.メタバースゲーム経済学

5.1.メタバースゲーム収益
5.2.メタバースゲーミングの経済学
5.3.ゲーム内課金
5.4.NFTs取引
5.5.プレイして稼ぐ
5.6.イベント有料化
5.7.バーチャル・コマース
5.8.マーケティング&広告

6.メタバースゲームの展望

6.1.ゲームはどのようにメタバースを具体化できるか
6.2.ゲーム業界におけるメタバースの影響
6.3.市場開拓の要因(ドライバーとバリア)

7.用語解説

 

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Summary

Summary

In this study, we present the nature and main value proposition of the metaverse, as well as its key enablers and limitations.

We address the potential impacts of metaverse on the gaming industry.

Our analysis covers various concrete case studies over the video games market, with a focus on their ecosystem, business model, as well as of their main metaverse features.

We then detail the economics of metaverse gaming, describing the key models than can be applied in the perspective of both diversification and increase in revenues.

Our vision of the potential impact of metaverse on the gaming industry (and “vice versa”) serves to identify the drivers and barriers for gaming and more broadly for the development of the metaverse.

Geographic Area

  • World

Players

  •     Apple
  •     Axie Infinity
  •     ByteDance/TikTok
  •     Decentraland
  •     Epic Games
  •     META (Facebook)
  •     Microsoft
  •     Minecraft
  •     Roblox
  •     Samsung
  •     Tencent
  •     The Sandbox

 



Other details

Metaverse, a brave new world?
Video gaming as the most advanced option


By Jacques Bajon, Consultant, Market Intelligence Business Unit / Media, distribution, telecom-media convergence
60 pages - Published on 17 March 2022

    Reference: M00043MRA
    Delivery: on the DigiWorld Interactive platform
    Languages available: English
    Tags: gaming, metaverse, Video game



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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Scope & definitions
2.1. Metaverse definitions
2.2. Metaverse potential revenues
2.3. Metaverse value proposition
2.4. Metaverse key concepts
2.5. Metaverse key enablers
2.6. Metaverse limitations

3. Key players positioning in the Metaverse
3.1. Apple
3.2. ByteDance/TikTok
3.3. META (Facebook)
3.4. Microsoft
3.5. Nvidia
3.6. Samsung
3.7. Tencent

4. Metaverse gaming use cases
4.1. Metaverse and gaming
4.2. Epic Games
4.3. Minecraft
4.4. Roblox
4.5. Axie Infinity
4.6. Decentraland
4.7. The Sandbox

5. Metaverse gaming economics
5.1. Metaverse gaming revenues
5.2. Economics of Metaverse gaming
5.3. In-game purchases
5.4. NFTs trading
5.5. Play to earn
5.6. Pay for events
5.7. Virtual commerce
5.8. Marketing & ads

6. Metaverse gaming prospects
6.1. How gaming can concretise the metaverse
6.2. Impacts of metaverse in the gaming industry
6.3. Market development factors (Drivers and barriers)

7. Glossary

 

 

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