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ヴィーガン菓子市場 - 世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2032年予測 - 製品別、技術別、グレード別、用途別、エンドユーザー別、地域別:(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ)

ヴィーガン菓子市場 - 世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2032年予測 - 製品別、技術別、グレード別、用途別、エンドユーザー別、地域別:(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ)


Vegan Confectionery Market - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast 2032 - By Product, Technology, Grade, Application, End-user, Region: (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America and Middle East and Africa)

植物由来で環境に優しく、健康志向の代替品を求める消費者が増えているため、ヴィーガン菓子市場は急成長を遂げている。同市場は2025年に19.8億米ドルに達し、2032年には年平均成長率7.9%で33.7億米ドルにまでさ... もっと見る

 

 

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Fairfield Market Research
フェアフィールドマーケットリサーチ
2025年1月27日 US$4,995
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サマリー

植物由来で環境に優しく、健康志向の代替品を求める消費者が増えているため、ヴィーガン菓子市場は急成長を遂げている。同市場は2025年に19.8億米ドルに達し、2032年には年平均成長率7.9%で33.7億米ドルにまでさらに成長すると予測されている。この拡大には、消費者の嗜好の変化、持続可能性に関する意識の高まり、革新的な植物由来の菓子オプションの開発が寄与している。

市場概要

ヴィーガン菓子には、チョコレート、グミ、焼き菓子、キャンディなど多様なスイーツが含まれる。これらの製品は、乳製品、ゼラチン、ハチミツなどの動物由来原料を使用していないため、ヴィーガンで倫理的意識の高い消費者の増加に理想的である。各社は、ヴィーガンスイーツの食感や風味を高めることに注力し、味や魅力において従来の菓子と遜色ないことを保証している。

市場牽引要因

1.持続可能性への懸念 - 環境意識が高まるにつれ、消費者は従来の菓子と比べて二酸化炭素排出量が少ないビーガン菓子を選ぶようになっている。

2.健康志向の選択 - オーガニックで栄養価の高い原材料を使用することが多いヴィーガン菓子は、クリーンラベルやアレルゲンフリーの選択肢を求める健康志向のバイヤーを惹きつけている。

3.倫理的な消費傾向 - 消費者は、無農薬で倫理的な原材料を使用した製品を優先する傾向が強まっており、これが植物由来の菓子の需要を牽引している。

4.支持的な規制 - 世界中の政府や組織が持続可能で植物由来の食品生産を推進しており、市場拡大を後押ししている。

事業成長の機会

1.新製品開発 - 研究開発への投資により、伝統的な菓子の風味や食感を再現した革新的なビーガン菓子が生まれている。

2.電子商取引の成長 - オンライン小売の拡大により、ヴィーガン菓子ブランドへのアクセスが拡大し、市場へのリーチが広がっている。

3.戦略的提携 - 企業は市場での存在感を高めるために提携を結び、ヴィーガンブランドを買収している。

4.拡大する新興市場 - アジア太平洋地域と中南米で植物性食生活の採用が増加しており、大きな成長機会をもたらしている。

地域別市場動向

- 北米 - 菜食文化が根強く、可処分所得が高く、植物由来の製品イノベーションが増加しており、市場をリードしている。

- 欧州 - 菜食主義運動の高まり、厳格な食品表示法、革新的製品への需要を背景に急拡大。

- アジア太平洋地域 - 健康意識の高まり、持続可能性への意識、植物由来の製品ポートフォリオの拡大が牽引し、最も急成長している地域。

- 中南米および中東・アフリカ - 植物ベースの食生活と倫理的な食品調達に対する消費者の関心の高まりに伴い、潜在的な市場として浮上しつつある。

課題と市場制約

1.原料調達の制約 - 植物由来の原料の入手可能性とコストが生産と価格に影響を及ぼす。

2.フレーバーとテクスチャーの調整 - 従来の菓子と同じ味と口当たりを実現することは、メーカーにとって依然として課題である。

3.コスト高 - ヴィーガン菓子は、特殊な原料や製造工程を必要とするため、割高になることが多い。

主な業界プレーヤー

ヴィーガン菓子セクターの主要企業は、持続可能性、倫理的な調達、継続的なイノベーションに注力している。主な企業は以下の通り:

- モンデリーズ・インターナショナル

- ネスレ

- バリー・カレボー

- ソー・デリシャス・デイリーフリー

- ハーシー社

- マース・インコーポレーテッド

- ケロッグ社

- ターザチョコレート

- アルテルエコ

- フリーダム製菓

- ディランズ・キャンディ・バー

- エンドルフィン

- グッディオ

業界の革新と発展

- 2023年4月ビーガン協会が「ビーガンチョコレート」を発表:植物由来のチョコレートの消費を促進するため、"Good for You, Good for the Planet "キャンペーンを開始。

- 新製品の紹介:大手ブランドがヴィーガン菓子のポートフォリオを拡大し続けている。

- 持続可能性への投資:企業は環境に優しいパッケージングや責任ある原材料調達を採用している。

市場細分化

製品タイプ別:

- ビーガンチョコレートバー

- ビーガントリュフ

- ビーガングミとゼリー

- ビーガンマシュマロ

- ビーガンハードキャンディ

- ビーガン甘草

- ビーガンキャラメル

- ビーガンファッジ

- ビーガン焼き菓子

- ビーガンのプリンとデザート

- ビーガンチョコレートスプレッド

流通チャネル別

- フードサービス(HoReCa、ベーカリー&パティスリー)

- 空港小売

- トラベルリテール(飛行機、クルーズ船)

- 小売

- オンライン小売

地域別

- 北米

- ヨーロッパ

- アジア太平洋

- ラテンアメリカ

- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.ヴィーガン菓子の世界市場スナップショット
1.2.将来予測
1.3.主な市場動向
1.4.地域別スナップショット(金額別、2025年
1.5.アナリストの推奨
2.市場概要
2.1.市場の定義とセグメント
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.3.バリューチェーン分析
2.4.ポーターのファイブフォース分析
2.5.規制情勢
2.6.COVID-19影響分析
2.6.1.供給
2.6.2.需要
2.7.経済概況
2.7.1.世界経済予測
2.8.PESTLE分析
3.価格動向分析, 2019 - 2032
3.1.主要ハイライト
3.2.世界平均価格分析、製品別、単位当たり米ドル
3.3.ヴィーガン菓子の価格に影響を与える顕著な要因
3.4.世界平均価格分析(地域別)、単位当たり米ドル
4.ヴィーガン菓子の世界市場展望、2019年~2032年
4.1.ヴィーガン菓子の世界市場展望、製品別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
4.1.1.主なハイライト
4.1.1.1.ビーガンチョコレートバー
4.1.1.2.ビーガン・トリュフ
4.1.1.3.ビーガングミとゼリー
4.1.1.4.ビーガンマシュマロ
4.1.1.5.ビーガンハードキャンディ
4.1.1.6.ビーガン甘草
4.1.1.7.ビーガン・キャラメル
4.1.1.8.ヴィーガン・ファッジ
4.1.1.9.ヴィーガン焼き菓子
4.1.1.10.ビーガンのプリンとデザート
4.1.1.11.ヴィーガン・チョコレート・スプレッド
4.2.ヴィーガン菓子の世界市場展望、流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
4.2.1.主要ハイライト
4.2.1.1.フードサービス(HoReCa、ベーカリー&パティスリー)
4.2.1.2.空港小売
4.2.1.3.トラベルリテール(飛行機、クルーズ船)
4.2.1.4.オンライン小売
4.2.1.5.その他
4.3.ヴィーガン菓子の世界市場展望、地域別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
4.3.1.主要ハイライト
4.3.1.1.北米
4.3.1.2.欧州
4.3.1.3.アジア太平洋
4.3.1.4.ラテンアメリカ
4.3.1.5.中東・アフリカ
4.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
5.北米のヴィーガン菓子市場の展望(2019年~2032年
5.1.北米のヴィーガン菓子市場展望、製品別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
5.1.1.主なハイライト
5.1.1.1.ビーガンチョコレートバー
5.1.1.2.ビーガン・トリュフ
5.1.1.3.ビーガングミとゼリー
5.1.1.4.ビーガンマシュマロ
5.1.1.5.ビーガンハードキャンディ
5.1.1.6.ビーガン甘草
5.1.1.7.ビーガン・キャラメル
5.1.1.8.ヴィーガン・ファッジ
5.1.1.9.ヴィーガン焼き菓子
5.1.1.10.ビーガンのプリンとデザート
5.1.1.11.ヴィーガン・チョコレート・スプレッド
5.2.北米のヴィーガン菓子市場展望:流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019~2032年
5.2.1.主要ハイライト
5.2.1.1.フードサービス(HoReCa、ベーカリー&パティスリー)
5.2.1.2.空港小売
5.2.1.3.トラベルリテール(飛行機、クルーズ船)
5.2.1.4.オンライン小売
5.2.1.5.その他
5.3.北米のヴィーガン菓子市場展望、国別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
5.3.1.主要ハイライト
5.3.1.1.米国のビーガン菓子市場:製品別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
5.3.1.2.米国のヴィーガン菓子市場:流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
5.3.1.3.カナダのビーガン菓子市場:製品別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
5.3.1.4.カナダのヴィーガン菓子市場:流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
5.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
6.欧州のヴィーガン菓子市場の展望(2019年~2032年
6.1.欧州ビーガン菓子市場の展望、製品別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
6.1.1.主なハイライト
6.1.1.1.ビーガンチョコレートバー
6.1.1.2.ビーガン・トリュフ
6.1.1.3.ビーガングミとゼリー
6.1.1.4.ビーガンマシュマロ
6.1.1.5.ビーガンハードキャンディ
6.1.1.6.ビーガン甘草
6.1.1.7.ビーガン・キャラメル
6.1.1.8.ヴィーガン・ファッジ
6.1.1.9.ヴィーガン焼き菓子
6.1.1.10.ビーガンのプリンとデザート
6.1.1.11.ヴィーガン・チョコレート・スプレッド
6.2.欧州のヴィーガン菓子市場の展望、流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
6.2.1.主なハイライト
6.2.1.1.フードサービス(HoReCa、ベーカリー&パティスリー)
6.2.1.2.空港小売
6.2.1.3.トラベルリテール(飛行機、クルーズ船)
6.2.1.4.オンライン小売
6.2.1.5.その他
6.2.2.BPS分析/市場魅力度分析
6.3.欧州ヴィーガン菓子市場の展望、国別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
6.3.1.主要ハイライト
6.3.1.1.ドイツのビーガン菓子市場:製品別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
6.3.1.2.ドイツのヴィーガン菓子市場:流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
6.3.1.3.イギリスのビーガン菓子市場:製品別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
6.3.1.4.イギリスのビーガン菓子市場:流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
6.3.1.5.フランスのビーガン菓子市場:製品別金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
6.3.1.6.フランスのヴィーガン菓子市場:流通経路別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
6.3.1.7.イタリアのビーガン菓子市場:製品別市場規模(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
6.3.1.8.イタリアのヴィーガン菓子市場:流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
6.3.1.9.トルコのヴィーガン菓子市場:製品別金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019~2032年
6.3.1.10.トルコのヴィーガン菓子市場:流通経路別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
6.3.1.11.ロシアのヴィーガン菓子市場:製品別市場規模(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
6.3.1.12.ロシアのヴィーガン菓子市場:流通経路別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
6.3.1.13.その他のヨーロッパのビーガン菓子市場:製品別市場規模(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
6.3.1.14.その他のヨーロッパのビーガン菓子市場:流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
6.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
7.アジア太平洋地域のヴィーガン菓子市場の展望(2019年~2032年
7.1.アジア太平洋地域のビーガン菓子市場展望、製品別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
7.1.1.主なハイライト
7.1.1.1.ビーガンチョコレートバー
7.1.1.2.ビーガン・トリュフ
7.1.1.3.ビーガングミとゼリー
7.1.1.4.ビーガンマシュマロ
7.1.1.5.ビーガンハードキャンディ
7.1.1.6.ビーガン甘草
7.1.1.7.ビーガン・キャラメル
7.1.1.8.ヴィーガン・ファッジ
7.1.1.9.ヴィーガン焼き菓子
7.1.1.10.ビーガンのプリンとデザート
7.1.1.11.ヴィーガン・チョコレート・スプレッド
7.2.アジア太平洋地域のビーガン菓子市場展望、流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
7.2.1.主なハイライト
7.2.1.1.フードサービス(HoReCa、ベーカリー&パティスリー)
7.2.1.2.空港小売
7.2.1.3.トラベルリテール(飛行機、クルーズ船)
7.2.1.4.オンライン小売
7.2.1.5.その他
7.2.2.BPS分析/市場魅力度分析
7.3.アジア太平洋地域のヴィーガン菓子市場の展望、国別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
7.3.1.主要ハイライト
7.3.1.1.中国のビーガン菓子市場:製品別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
7.3.1.2.中国のヴィーガン菓子市場:流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
7.3.1.3.日本のビーガン菓子市場:製品別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
7.3.1.4.日本のヴィーガン菓子市場:流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
7.3.1.5.韓国のビーガン菓子市場:製品別金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
7.3.1.6.韓国のビーガン菓子市場:流通経路別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
7.3.1.7.インドのビーガン菓子市場:製品別金額(億米ドル)・数量(個)、2019~2032年
7.3.1.8.インドのヴィーガン菓子市場:流通経路別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
7.3.1.9.東南アジアのヴィーガン菓子市場:製品別金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
7.3.1.10.東南アジアのヴィーガン菓子市場:流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
7.3.1.11.その他のアジア太平洋地域のビーガン菓子市場:製品別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
7.3.1.12.アジア太平洋地域の残りのヴィーガン菓子市場:流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
7.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
8.ラテンアメリカのヴィーガン菓子市場展望(2019年~2032年
8.1.ラテンアメリカのヴィーガン菓子市場展望、製品別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
8.1.1.主なハイライト
8.1.1.1.ビーガンチョコレートバー
8.1.1.2.ビーガン・トリュフ
8.1.1.3.ビーガングミとゼリー
8.1.1.4.ビーガンマシュマロ
8.1.1.5.ビーガンハードキャンディ
8.1.1.6.ビーガン甘草
8.1.1.7.ビーガン・キャラメル
8.1.1.8.ヴィーガン・ファッジ
8.1.1.9.ヴィーガン焼き菓子
8.1.1.10.ビーガンのプリンとデザート
8.1.1.11.ヴィーガン・チョコレート・スプレッド
8.2.ラテンアメリカのヴィーガン菓子市場展望:流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
8.2.1.主なハイライト
8.2.1.1.フードサービス(HoReCa、ベーカリー&パティスリー)
8.2.1.2.空港小売
8.2.1.3.トラベルリテール(飛行機、クルーズ船)
8.2.1.4.オンライン小売
8.2.1.5.その他
8.2.2.BPS分析/市場魅力度分析
8.3.ラテンアメリカのヴィーガン菓子市場展望、国別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
8.3.1.主要ハイライト
8.3.1.1.ブラジルのビーガン菓子市場:製品別市場規模(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
8.3.1.2.ブラジルのヴィーガン菓子市場:流通経路別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
8.3.1.3.メキシコのヴィーガン菓子市場:製品別金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
8.3.1.4.メキシコのヴィーガン菓子市場:流通経路別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
8.3.1.5.アルゼンチンのビーガン菓子市場:製品別市場規模(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
8.3.1.6.アルゼンチンのヴィーガン菓子市場:流通経路別市場規模(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
8.3.1.7.ラテンアメリカのその他の地域のビーガン菓子市場:製品別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
8.3.1.8.ラテンアメリカの残りのヴィーガン菓子市場:流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
8.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
9.中東・アフリカのヴィーガン菓子市場展望(2019年~2032年
9.1.中東・アフリカのヴィーガン菓子市場の展望:製品別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
9.1.1.主なハイライト
9.1.1.1.ビーガンチョコレートバー
9.1.1.2.ビーガン・トリュフ
9.1.1.3.ビーガングミとゼリー
9.1.1.4.ビーガンマシュマロ
9.1.1.5.ビーガンハードキャンディ
9.1.1.6.ビーガン甘草
9.1.1.7.ビーガン・キャラメル
9.1.1.8.ヴィーガン・ファッジ
9.1.1.9.ヴィーガン焼き菓子
9.1.1.10.ビーガンのプリンとデザート
9.1.1.11.ヴィーガン・チョコレート・スプレッド
9.2.中東・アフリカのヴィーガン菓子市場展望:流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
9.2.1.主なハイライト
9.2.1.1.フードサービス(HoReCa、ベーカリー&パティスリー)
9.2.1.2.空港小売
9.2.1.3.トラベルリテール(飛行機、クルーズ船)
9.2.1.4.オンライン小売
9.2.1.5.その他
9.2.2.BPS分析/市場魅力度分析
9.3.中東・アフリカのヴィーガン菓子市場展望、国別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
9.3.1.主なハイライト
9.3.1.1.GCCのビーガン菓子市場:製品別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
9.3.1.2.GCCのビーガン菓子市場:流通チャンネル別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
9.3.1.3.南アフリカのビーガン菓子市場:製品別市場規模(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
9.3.1.4.南アフリカのヴィーガン菓子市場:流通経路別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
9.3.1.5.エジプトのビーガン菓子市場:製品別金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019~2032年
9.3.1.6.エジプトのビーガン菓子市場:流通経路別、金額(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
9.3.1.7.ナイジェリアのヴィーガン菓子市場:製品別市場規模(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
9.3.1.8.ナイジェリアのヴィーガン菓子市場:流通経路別市場規模(億米ドル)・数量(個)、2019年~2032年
9.3.1.9.その他の中東・アフリカのビーガン菓子市場:製品別金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
9.3.1.10.中東・アフリカの残りのヴィーガン菓子市場:流通チャネル別、金額(億米ドル)・数量(ユニット)、2019年~2032年
9.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
10.競争環境
10.1.各社の市場シェア分析、2025年
10.2.競合ダッシュボード
10.3.企業プロフィール
10.3.1.モンデリーズ・インターナショナル
10.3.1.1.会社概要
10.3.1.2.製品ポートフォリオ
10.3.1.3.財務概要
10.3.1.4.事業戦略と展開
10.3.2.ネスレ
10.3.2.1.会社概要
10.3.2.2.製品ポートフォリオ
10.3.2.3.財務概要
10.3.2.4.事業戦略と展開
10.3.3.バリー・カレボー
10.3.3.1.会社概要
10.3.3.2.製品ポートフォリオ
10.3.3.3.財務概要
10.3.3.4.事業戦略と展開
10.3.4.ソー・デリシャス・デイリーフリー
10.3.4.1.会社概要
10.3.4.2.製品ポートフォリオ
10.3.4.3.財務概要
10.3.4.4.事業戦略と展開
10.3.5.ハーシー社
10.3.5.1.会社概要
10.3.5.2.製品ポートフォリオ
10.3.5.3.財務概要
10.3.5.4.事業戦略と展開
10.3.6.マース・インコーポレイテッド
10.3.6.1.会社概要
10.3.6.2.製品ポートフォリオ
10.3.6.3.財務概要
10.3.6.4.事業戦略と展開
10.3.7.ケロッグ社
10.3.7.1.会社概要
10.3.7.2.製品ポートフォリオ
10.3.7.3.財務概要
10.3.7.4.事業戦略と展開
10.3.8.ターザチョコレート
10.3.8.1.会社概要
10.3.8.2.製品ポートフォリオ
10.3.8.3.財務概要
10.3.8.4.事業戦略と展開
10.3.9.アルテルエコ
10.3.9.1.会社概要
10.3.9.2.製品ポートフォリオ
10.3.9.3.財務概要
10.3.9.4.事業戦略と展開
10.3.10.フリーダムコンフェクショナリー
10.3.10.1.会社概要
10.3.10.2.製品ポートフォリオ
10.3.10.3.財務概要
10.3.10.4.事業戦略と展開
11.付録
11.1.調査方法
11.2.報告書の前提条件
11.3.頭字語および略語

 

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Summary

The vegan confectionery market is experiencing a surge in growth as consumers increasingly seek plant-based, eco-friendly, and health-conscious alternatives. The market is expected to reach USD 1.98 billion in 2025 and is projected to grow further to USD 3.37 billion by 2032, at a CAGR of 7.9%. This expansion is fueled by changing consumer preferences, increased awareness about sustainability, and the development of innovative plant-based confectionery options.

Market Overview

Vegan confectionery includes a diverse range of sweets such as chocolates, gummies, baked goods, and candies. These products are free from animal-derived ingredients like dairy, gelatin, and honey, making them ideal for the growing number of vegan and ethically conscious consumers. Companies are focusing on enhancing the texture and flavor of vegan sweets, ensuring they match traditional confectionery in taste and appeal.

Market Drivers

1. Sustainability Concerns – As environmental awareness grows, consumers are opting for vegan confectionery due to its lower carbon footprint compared to conventional sweets.

2. Health-Conscious Choices – Vegan confectionery, often made with organic, nutrient-rich ingredients, attracts health-conscious buyers seeking clean-label and allergen-free options.

3. Ethical Consumption Trends – Consumers are increasingly prioritizing cruelty-free and ethically sourced products, which is driving demand for plant-based confections.

4. Supportive Regulations – Governments and organizations worldwide are promoting sustainable and plant-based food production, aiding market expansion.

Business Growth Opportunities

1. New Product Development – Investment in R&D is leading to innovative vegan confectionery that replicates traditional sweets' flavors and textures.

2. E-Commerce Growth – The expansion of online retail is increasing accessibility and market reach for vegan confectionery brands.

3. Strategic Collaborations – Companies are forming alliances and acquiring vegan brands to strengthen their market presence.

4. Expanding Emerging Markets – Rising adoption of plant-based diets in Asia-Pacific and Latin America presents significant growth opportunities.

Regional Market Trends

• North America – Leading the market with a strong vegan culture, high disposable income, and an increasing number of plant-based product innovations.

• Europe – Expanding rapidly with a growing vegan movement, strict food labeling laws, and demand for innovative products.

• Asia-Pacific – The fastest-growing region, driven by rising health consciousness, sustainability awareness, and an expanding plant-based product portfolio.

• Latin America and Middle East & Africa – Emerging as potential markets with increasing consumer interest in plant-based diets and ethical food sourcing.

Challenges and Market Constraints

1. Ingredient Sourcing Limitations – The availability and cost of plant-based ingredients impact production and pricing.

2. Flavor and Texture Adjustments – Achieving the same taste and mouthfeel as traditional confectionery remains a challenge for manufacturers.

3. Higher Costs – Vegan confectionery often comes at a premium due to specialized ingredients and production processes.

Key Industry Players

Leading companies in the vegan confectionery sector focus on sustainability, ethical sourcing, and continuous innovation. Prominent players include:

• Mondelez International

• Nestlé

• Barry Callebaut

• So Delicious Dairy Free

• Hershey Company

• Mars Incorporated

• Kellogg Company

• Taza Chocolate

• Alter Eco

• Freedom Confectionery

• Dylan's Candy Bar

• Endorfin

• Goodio

Industry Innovations and Developments

• April 2023: The Vegan Society launched the "Vegan Chocolate: Good for You, Good for the Planet" campaign to promote plant-based chocolate consumption.

• New Product Introductions: Leading brands continue to expand their vegan confectionery portfolios.

• Sustainability Investments: Companies are adopting eco-friendly packaging and responsible ingredient sourcing.

Market Segmentation

By Product Type:

• Vegan Chocolate Bars

• Vegan Truffles

• Vegan Gummies and Jellies

• Vegan Marshmallows

• Vegan Hard Candies

• Vegan Licorice

• Vegan Caramels

• Vegan Fudge

• Vegan Baked Goods

• Vegan Puddings and Desserts

• Vegan Chocolate Spreads

By Distribution Channel:

• Food Service (HoReCa, Bakeries & Patisseries)

• Airport Retail

• Travel Retail (Airplanes, Cruise Ships)

• Retail

• Online Retailers

By Region:

• North America

• Europe

• Asia-Pacific

• Latin America

• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Vegan Confectionery Market Snapshot
1.2. Future Projections
1.3. Key Market Trends
1.4. Regional Snapshot, by Value, 2025
1.5. Analyst Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Definitions and Segmentations
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunities
2.3. Value Chain Analysis
2.4. Porter’s Five Forces Analysis
2.5. Regulatory Landscape
2.6. COVID-19 Impact Analysis
2.6.1. Supply
2.6.2. Demand
2.7. Economic Overview
2.7.1. World Economic Projections
2.8. PESTLE Analysis
3. Price Trend Analysis, 2019 - 2032
3.1. Key Highlights
3.2. Global Average Price Analysis, by Products, US$ per Unit
3.3. Prominent Factors Affecting Vegan Confectionery Prices
3.4. Global Average Price Analysis, by Region, US$ per Unit
4. Global Vegan Confectionery Market Outlook, 2019 - 2032
4.1. Global Vegan Confectionery Market Outlook, by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
4.1.1. Key Highlights
4.1.1.1. Vegan Chocolate Bars
4.1.1.2. Vegan Truffles
4.1.1.3. Vegan Gummies and Jellies
4.1.1.4. Vegan Marshmallows
4.1.1.5. Vegan Hard Candies
4.1.1.6. Vegan Licorice
4.1.1.7. Vegan Caramels
4.1.1.8. Vegan Fudge
4.1.1.9. Vegan Baked Goods
4.1.1.10. Vegan Puddings and Desserts
4.1.1.11. Vegan Chocolate Spreads
4.2. Global Vegan Confectionery Market Outlook, by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
4.2.1. Key Highlights
4.2.1.1. Food Service (HoReCa, Bakeries & Patisseries)
4.2.1.2. Airport Retail
4.2.1.3. Travel Retail (airplanes, Cruise ships)
4.2.1.4. Online Retailers
4.2.1.5. Misc.
4.3. Global Vegan Confectionery Market Outlook, by Region, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
4.3.1. Key Highlights
4.3.1.1. North America
4.3.1.2. Europe
4.3.1.3. Asia Pacific
4.3.1.4. Latin America
4.3.1.5. Middle East & Africa
4.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
5. North America Vegan Confectionery Market Outlook, 2019 - 2032
5.1. North America Vegan Confectionery Market Outlook, by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
5.1.1. Key Highlights
5.1.1.1. Vegan Chocolate Bars
5.1.1.2. Vegan Truffles
5.1.1.3. Vegan Gummies and Jellies
5.1.1.4. Vegan Marshmallows
5.1.1.5. Vegan Hard Candies
5.1.1.6. Vegan Licorice
5.1.1.7. Vegan Caramels
5.1.1.8. Vegan Fudge
5.1.1.9. Vegan Baked Goods
5.1.1.10. Vegan Puddings and Desserts
5.1.1.11. Vegan Chocolate Spreads
5.2. North America Vegan Confectionery Market Outlook, by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
5.2.1. Key Highlights
5.2.1.1. Food Service (HoReCa, Bakeries & Patisseries)
5.2.1.2. Airport Retail
5.2.1.3. Travel Retail (airplanes, Cruise ships)
5.2.1.4. Online Retailers
5.2.1.5. Misc.
5.3. North America Vegan Confectionery Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
5.3.1. Key Highlights
5.3.1.1. U.S. Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
5.3.1.2. U.S. Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
5.3.1.3. Canada Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
5.3.1.4. Canada Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
5.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
6. Europe Vegan Confectionery Market Outlook, 2019 - 2032
6.1. Europe Vegan Confectionery Market Outlook, by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.1.1. Key Highlights
6.1.1.1. Vegan Chocolate Bars
6.1.1.2. Vegan Truffles
6.1.1.3. Vegan Gummies and Jellies
6.1.1.4. Vegan Marshmallows
6.1.1.5. Vegan Hard Candies
6.1.1.6. Vegan Licorice
6.1.1.7. Vegan Caramels
6.1.1.8. Vegan Fudge
6.1.1.9. Vegan Baked Goods
6.1.1.10. Vegan Puddings and Desserts
6.1.1.11. Vegan Chocolate Spreads
6.2. Europe Vegan Confectionery Market Outlook, by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.2.1. Key Highlights
6.2.1.1. Food Service (HoReCa, Bakeries & Patisseries)
6.2.1.2. Airport Retail
6.2.1.3. Travel Retail (airplanes, Cruise ships)
6.2.1.4. Online Retailers
6.2.1.5. Misc.
6.2.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
6.3. Europe Vegan Confectionery Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.3.1. Key Highlights
6.3.1.1. Germany Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.3.1.2. Germany Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.3.1.3. U.K. Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.3.1.4. U.K. Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.3.1.5. France Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.3.1.6. France Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.3.1.7. Italy Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.3.1.8. Italy Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.3.1.9. Turkey Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.3.1.10. Turkey Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.3.1.11. Russia Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.3.1.12. Russia Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.3.1.13. Rest of Europe Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.3.1.14. Rest of Europe Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
6.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
7. Asia Pacific Vegan Confectionery Market Outlook, 2019 - 2032
7.1. Asia Pacific Vegan Confectionery Market Outlook, by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
7.1.1. Key Highlights
7.1.1.1. Vegan Chocolate Bars
7.1.1.2. Vegan Truffles
7.1.1.3. Vegan Gummies and Jellies
7.1.1.4. Vegan Marshmallows
7.1.1.5. Vegan Hard Candies
7.1.1.6. Vegan Licorice
7.1.1.7. Vegan Caramels
7.1.1.8. Vegan Fudge
7.1.1.9. Vegan Baked Goods
7.1.1.10. Vegan Puddings and Desserts
7.1.1.11. Vegan Chocolate Spreads
7.2. Asia Pacific Vegan Confectionery Market Outlook, by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
7.2.1. Key Highlights
7.2.1.1. Food Service (HoReCa, Bakeries & Patisseries)
7.2.1.2. Airport Retail
7.2.1.3. Travel Retail (airplanes, Cruise ships)
7.2.1.4. Online Retailers
7.2.1.5. Misc.
7.2.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
7.3. Asia Pacific Vegan Confectionery Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
7.3.1. Key Highlights
7.3.1.1. China Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
7.3.1.2. China Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
7.3.1.3. Japan Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
7.3.1.4. Japan Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
7.3.1.5. South Korea Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
7.3.1.6. South Korea Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
7.3.1.7. India Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
7.3.1.8. India Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
7.3.1.9. Southeast Asia Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
7.3.1.10. Southeast Asia Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
7.3.1.11. Rest of Asia Pacific Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
7.3.1.12. Rest of Asia Pacific Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
7.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
8. Latin America Vegan Confectionery Market Outlook, 2019 - 2032
8.1. Latin America Vegan Confectionery Market Outlook, by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
8.1.1. Key Highlights
8.1.1.1. Vegan Chocolate Bars
8.1.1.2. Vegan Truffles
8.1.1.3. Vegan Gummies and Jellies
8.1.1.4. Vegan Marshmallows
8.1.1.5. Vegan Hard Candies
8.1.1.6. Vegan Licorice
8.1.1.7. Vegan Caramels
8.1.1.8. Vegan Fudge
8.1.1.9. Vegan Baked Goods
8.1.1.10. Vegan Puddings and Desserts
8.1.1.11. Vegan Chocolate Spreads
8.2. Latin America Vegan Confectionery Market Outlook, by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
8.2.1. Key Highlights
8.2.1.1. Food Service (HoReCa, Bakeries & Patisseries)
8.2.1.2. Airport Retail
8.2.1.3. Travel Retail (airplanes, Cruise ships)
8.2.1.4. Online Retailers
8.2.1.5. Misc.
8.2.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
8.3. Latin America Vegan Confectionery Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
8.3.1. Key Highlights
8.3.1.1. Brazil Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
8.3.1.2. Brazil Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
8.3.1.3. Mexico Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
8.3.1.4. Mexico Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
8.3.1.5. Argentina Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
8.3.1.6. Argentina Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
8.3.1.7. Rest of Latin America Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
8.3.1.8. Rest of Latin America Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
8.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
9. Middle East & Africa Vegan Confectionery Market Outlook, 2019 - 2032
9.1. Middle East & Africa Vegan Confectionery Market Outlook, by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
9.1.1. Key Highlights
9.1.1.1. Vegan Chocolate Bars
9.1.1.2. Vegan Truffles
9.1.1.3. Vegan Gummies and Jellies
9.1.1.4. Vegan Marshmallows
9.1.1.5. Vegan Hard Candies
9.1.1.6. Vegan Licorice
9.1.1.7. Vegan Caramels
9.1.1.8. Vegan Fudge
9.1.1.9. Vegan Baked Goods
9.1.1.10. Vegan Puddings and Desserts
9.1.1.11. Vegan Chocolate Spreads
9.2. Middle East & Africa Vegan Confectionery Market Outlook, by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
9.2.1. Key Highlights
9.2.1.1. Food Service (HoReCa, Bakeries & Patisseries)
9.2.1.2. Airport Retail
9.2.1.3. Travel Retail (airplanes, Cruise ships)
9.2.1.4. Online Retailers
9.2.1.5. Misc.
9.2.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
9.3. Middle East & Africa Vegan Confectionery Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
9.3.1. Key Highlights
9.3.1.1. GCC Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
9.3.1.2. GCC Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
9.3.1.3. South Africa Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
9.3.1.4. South Africa Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
9.3.1.5. Egypt Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
9.3.1.6. Egypt Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
9.3.1.7. Nigeria Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
9.3.1.8. Nigeria Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
9.3.1.9. Rest of Middle East & Africa Vegan Confectionery Market by Products, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
9.3.1.10. Rest of Middle East & Africa Vegan Confectionery Market by Distribution Channel, Value (US$ Bn) & Volume (Units), 2019 - 2032
9.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
10. Competitive Landscape
10.1. Company Market Share Analysis, 2025
10.2. Competitive Dashboard
10.3. Company Profiles
10.3.1. Mondelez International
10.3.1.1. Company Overview
10.3.1.2. Product Portfolio
10.3.1.3. Financial Overview
10.3.1.4. Business Strategies and Development
10.3.2. Nestlé
10.3.2.1. Company Overview
10.3.2.2. Product Portfolio
10.3.2.3. Financial Overview
10.3.2.4. Business Strategies and Development
10.3.3. Barry Callebaut
10.3.3.1. Company Overview
10.3.3.2. Product Portfolio
10.3.3.3. Financial Overview
10.3.3.4. Business Strategies and Development
10.3.4. So Delicious Dairy Free
10.3.4.1. Company Overview
10.3.4.2. Product Portfolio
10.3.4.3. Financial Overview
10.3.4.4. Business Strategies and Development
10.3.5. Hershey Company
10.3.5.1. Company Overview
10.3.5.2. Product Portfolio
10.3.5.3. Financial Overview
10.3.5.4. Business Strategies and Development
10.3.6. Mars Incorporated
10.3.6.1. Company Overview
10.3.6.2. Product Portfolio
10.3.6.3. Financial Overview
10.3.6.4. Business Strategies and Development
10.3.7. Kellogg Company
10.3.7.1. Company Overview
10.3.7.2. Product Portfolio
10.3.7.3. Financial Overview
10.3.7.4. Business Strategies and Development
10.3.8. Taza Chocolate
10.3.8.1. Company Overview
10.3.8.2. Product Portfolio
10.3.8.3. Financial Overview
10.3.8.4. Business Strategies and Development
10.3.9. Alter Eco
10.3.9.1. Company Overview
10.3.9.2. Product Portfolio
10.3.9.3. Financial Overview
10.3.9.4. Business Strategies and Development
10.3.10. Freedom Confectionery
10.3.10.1. Company Overview
10.3.10.2. Product Portfolio
10.3.10.3. Financial Overview
10.3.10.4. Business Strategies and Development
11. Appendix
11.1. Research Methodology
11.2. Report Assumptions
11.3. Acronyms and Abbreviations

 

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2025/03/07 10:26

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