世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

リトアニアのeコマース(物品)事情


E-Commerce (Goods) in Lithuania

COVID-19は電子商取引の金額売上を押し上げ、2020年に2桁の成長を記録し、この傾向は2021年も続く。封鎖期間中、小売業者がビジネスを継続し、顧客とコンタクトを取るために利用できる唯一のチャネルはEコマース... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2022年4月25日 US$990
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
38 英語

 

サマリー

COVID-19は電子商取引の金額売上を押し上げ、2020年に2桁の成長を記録し、この傾向は2021年も続く。封鎖期間中、小売業者がビジネスを継続し、顧客とコンタクトを取るために利用できる唯一のチャネルはEコマースでした。同時に、消費者がEコマース・プラットフォームを利用して買い物をするようになったのもこの時期でした。その結果、多くの消費者が新たにオンラインショッピングを利用するようになり、また他の消費者もオンラインショッピングの利用を増加させました。

リトアニアのEコマース(商品)レポートは、業界を牽引する主要トレンドと開発に関する洞察を提供します。本レポートでは、すべての小売チャネルを調査し、セクターの洞察を提供しています。チャネルにはハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容小売店、衣類・履物小売店、家具・調度品店、DIY・ハードウェア店、耐久財小売店、レジャー・個人用品小売店などが含まれています。また、主要な小売業者のプロフィールと、その業績および直面している課題についての分析も掲載しています。また、自動販売機、ホームショッピング、インターネット通販、ダイレクト販売など、無店舗型小売業に関する分析も行っています(提供可能な場合)。

対象製品越境EC(商品)、商品カテゴリー別EC(商品)、モバイルEC(商品)。

データ収録範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* E-コマース(グッズ)市場の詳細なイメージを得ることができます。
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する。
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドの理解。
* 5年後を予測し、今後の市場動向を把握することができます。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ビリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼できる情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

E-Commerce (Goods) in Lithuania
Euromonitor International
April 2022

List Of Contents And Tables

E-COMMERCE (GOODS) IN LITHUANIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
E-commerce continues to benefit from pandemic during 2021
Retailers start live streaming via social platforms, boosting e-commerce sales in 2021
More older people start using e-commerce during 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
E-commerce sales likely to rise over the forecast period as more retailers adopt omnichannel business model
Competition set to increase as more international players enter Lithuania during the forecast period
Room for retailers’ e-commerce capabilities to expand over the forecast period
CHANNEL DATA
Table 1 E-Commerce (Goods) by Channel and Category: Value 2016-2021
Table 2 E-Commerce (Goods) by Channel and Category: % Value Growth 2016-2021
Table 3 E-Commerce (Goods) GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 4 E-Commerce (Goods) GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 5 Forecast E-Commerce (Goods) by Channel and Category: Value 2021-2026
Table 6 Forecast E-Commerce (Goods) by Channel and Category: % Value Growth 2021-2026
RETAILING IN LITHUANIA
EXECUTIVE SUMMARY
Retailing in 2021: The big picture
Retailers invest in e-commerce capabilities to gain more customers in 2021
Delivery services sharpened in 2021
What next for retailing?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retailing
Opening hours
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2021
Physical retail landscape
Cash and carry
Seasonality
Christmas
Easter
Payments
Delivery and collections
Emerging business models
MARKET DATA
Table 7 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2016-2021
Table 8 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2016-2021
Table 9 Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 10 Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 11 Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 12 Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 13 Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 14 Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 15 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021
Table 16 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021
Table 17 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2016-2021
Table 18 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 19 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 20 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 21 Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 22 Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 23 Store-based Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 24 Store-based Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 25 Store-based Retailing LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 26 Non-Store Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 27 Non-Store Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 28 Non-Grocery Specialists GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 29 Non-Grocery Specialists GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 30 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 31 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021
Table 32 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2021-2026
Table 33 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2021-2026
Table 34 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 35 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 36 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 37 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
Table 38 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 39 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 40 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026
Table 41 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026
Table 42 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2021-2026
Table 43 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 44 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 45 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

ページTOPに戻る


 

Summary

COVID-19 boosted e-commerce value sales, recording double-digit growth in 2020, with this trend continuing in 2021. During the lockdown, e-commerce was the only channel available for retailers across product areas to continue to operate their businesses and remain in contact with customers. At the same time this was also when consumers were driven to start using e-commerce platforms for shopping. Consequently, many new consumers were introduced to online shopping, while others increased their nu...

Euromonitor International's E-Commerce (Goods) in Lithuania report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Product coverage: Cross-Border E-Commerce (Goods), E-Commerce (Goods) by Product Category, Mobile E-Commerce (Goods).

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the E-Commerce (Goods) market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

E-Commerce (Goods) in Lithuania
Euromonitor International
April 2022

List Of Contents And Tables

E-COMMERCE (GOODS) IN LITHUANIA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
E-commerce continues to benefit from pandemic during 2021
Retailers start live streaming via social platforms, boosting e-commerce sales in 2021
More older people start using e-commerce during 2021
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
E-commerce sales likely to rise over the forecast period as more retailers adopt omnichannel business model
Competition set to increase as more international players enter Lithuania during the forecast period
Room for retailers’ e-commerce capabilities to expand over the forecast period
CHANNEL DATA
Table 1 E-Commerce (Goods) by Channel and Category: Value 2016-2021
Table 2 E-Commerce (Goods) by Channel and Category: % Value Growth 2016-2021
Table 3 E-Commerce (Goods) GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 4 E-Commerce (Goods) GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 5 Forecast E-Commerce (Goods) by Channel and Category: Value 2021-2026
Table 6 Forecast E-Commerce (Goods) by Channel and Category: % Value Growth 2021-2026
RETAILING IN LITHUANIA
EXECUTIVE SUMMARY
Retailing in 2021: The big picture
Retailers invest in e-commerce capabilities to gain more customers in 2021
Delivery services sharpened in 2021
What next for retailing?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retailing
Opening hours
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2021
Physical retail landscape
Cash and carry
Seasonality
Christmas
Easter
Payments
Delivery and collections
Emerging business models
MARKET DATA
Table 7 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2016-2021
Table 8 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2016-2021
Table 9 Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 10 Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 11 Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 12 Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 13 Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 14 Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 15 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021
Table 16 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021
Table 17 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2016-2021
Table 18 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 19 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 20 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 21 Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 22 Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 23 Store-based Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 24 Store-based Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 25 Store-based Retailing LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 26 Non-Store Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 27 Non-Store Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 28 Non-Grocery Specialists GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 29 Non-Grocery Specialists GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 30 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 31 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021
Table 32 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2021-2026
Table 33 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2021-2026
Table 34 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 35 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 36 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 37 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
Table 38 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 39 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 40 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026
Table 41 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026
Table 42 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2021-2026
Table 43 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 44 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 45 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る