リトアニアのモバイルEコマース(物品)事情Mobile E-Commerce (Goods) in Lithuania パンデミックは、多くのリトアニア人が混雑した店舗を避け、個人的な接触のリスクを回避しようと、モバイルeコマースにより依存したため、2021年のモバイルeコマースによる小売額売上を引き続き押し上げました。... もっと見る
サマリーパンデミックは、多くのリトアニア人が混雑した店舗を避け、個人的な接触のリスクを回避しようと、モバイルeコマースにより依存したため、2021年のモバイルeコマースによる小売額売上を引き続き押し上げました。モバイルeコマースを利用する心理は、一般的なeコマースと非常に似ており、同様の傾向を採用している。とはいえ、レビュー期間の終わりには、モバイルeコマースやアプリケーションによる購入の伸びは例外的で、eコマース全体に占めるその金額シェアは増加している......。Euromonitor Internationalのリトアニアのモバイルeコマース(商品)レポートは、業界を牽引する主要トレンドと開発に関する洞察を提供しています。このレポートでは、すべての小売チャネルを調査し、セクターの洞察を提供しています。チャネルにはハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容小売店、衣類・履物小売店、家具・調度品店、DIY・ハードウェア店、耐久財小売店、レジャー・個人用品小売店などが含まれています。また、主要な小売業者のプロフィールと、その業績および直面している課題についての分析も掲載しています。また、自動販売機、ホームショッピング、インターネット通販、ダイレクト販売など、無店舗型小売業に関する分析も行っています(提供可能な場合)。 データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 本レポートを購入する理由 * モバイルEコマース(グッズ)市場の詳細なイメージを得ることができます。 * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する。 * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドの理解。 * 5年後を予測し、今後の市場動向を把握することができます。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ビリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼できる情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Mobile E-Commerce (Goods) in LithuaniaEuromonitor International April 2022 List Of Contents And Tables MOBILE E-COMMERCE (GOODS) IN LITHUANIA KEY DATA FINDINGS 2021 DEVELOPMENTS Mobile e-commerce continues to register exceptional sales growth in 2021 Social networks a strong connection point between consumers and mobile e-commerce in 2021 Mobile apps easily adaptable to advertise and communicate directly with consumers PROSPECTS AND OPPORTUNITIES 5G technology set to benefit mobile e-commerce during the forecast period Demand for convenience likely to boost even more sales over the forecast period Mobile apps will increasingly be used for a variety of uses during the forecast period CHANNEL DATA Table 1 Mobile E-Commerce (Goods): Value 2016-2021 Table 2 Mobile E-Commerce (Goods): % Value Growth 2016-2021 Table 3 Mobile E-Commerce (Goods) Forecasts: Value 2021-2026 Table 4 Mobile E-Commerce (Goods) Forecasts: % Value Growth 2021-2026 RETAILING IN LITHUANIA EXECUTIVE SUMMARY Retailing in 2021: The big picture Retailers invest in e-commerce capabilities to gain more customers in 2021 Delivery services sharpened in 2021 What next for retailing? OPERATING ENVIRONMENT Informal retailing Opening hours Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2021 Physical retail landscape Cash and carry Seasonality Christmas Easter Payments Delivery and collections Emerging business models MARKET DATA Table 5 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2016-2021 Table 6 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2016-2021 Table 7 Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2016-2021 Table 8 Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021 Table 9 Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2016-2021 Table 10 Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021 Table 11 Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2016-2021 Table 12 Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021 Table 13 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021 Table 14 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021 Table 15 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2016-2021 Table 16 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2016-2021 Table 17 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2016-2021 Table 18 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021 Table 19 Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021 Table 20 Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021 Table 21 Store-based Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021 Table 22 Store-based Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021 Table 23 Store-based Retailing LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021 Table 24 Non-Store Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021 Table 25 Non-Store Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021 Table 26 Non-Grocery Specialists GBO Company Shares: % Value 2017-2021 Table 27 Non-Grocery Specialists GBN Brand Shares: % Value 2018-2021 Table 28 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021 Table 29 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021 Table 30 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2021-2026 Table 31 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2021-2026 Table 32 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2021-2026 Table 33 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026 Table 34 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2021-2026 Table 35 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026 Table 36 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2021-2026 Table 37 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026 Table 38 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026 Table 39 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026 Table 40 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2021-2026 Table 41 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2021-2026 Table 42 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2021-2026 Table 43 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026 DISCLAIMER SOURCES Summary 2 Research Sources
SummaryThe pandemic continued to boost retail value sales through mobile e-commerce in 2021 as many Lithuanians relied more on mobile e-commerce, as they sought to avoid crowded stores and risk personal contact. The psychology behind using mobile e-commerce is very similar to that of e-commerce in general, adopting similar trends. Nevertheless, the growth in purchases through mobile e-commerce and applications was exceptional at the end of the review period, increasing its value share of total e-commer... Table of ContentsMobile E-Commerce (Goods) in LithuaniaEuromonitor International April 2022 List Of Contents And Tables MOBILE E-COMMERCE (GOODS) IN LITHUANIA KEY DATA FINDINGS 2021 DEVELOPMENTS Mobile e-commerce continues to register exceptional sales growth in 2021 Social networks a strong connection point between consumers and mobile e-commerce in 2021 Mobile apps easily adaptable to advertise and communicate directly with consumers PROSPECTS AND OPPORTUNITIES 5G technology set to benefit mobile e-commerce during the forecast period Demand for convenience likely to boost even more sales over the forecast period Mobile apps will increasingly be used for a variety of uses during the forecast period CHANNEL DATA Table 1 Mobile E-Commerce (Goods): Value 2016-2021 Table 2 Mobile E-Commerce (Goods): % Value Growth 2016-2021 Table 3 Mobile E-Commerce (Goods) Forecasts: Value 2021-2026 Table 4 Mobile E-Commerce (Goods) Forecasts: % Value Growth 2021-2026 RETAILING IN LITHUANIA EXECUTIVE SUMMARY Retailing in 2021: The big picture Retailers invest in e-commerce capabilities to gain more customers in 2021 Delivery services sharpened in 2021 What next for retailing? OPERATING ENVIRONMENT Informal retailing Opening hours Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2021 Physical retail landscape Cash and carry Seasonality Christmas Easter Payments Delivery and collections Emerging business models MARKET DATA Table 5 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2016-2021 Table 6 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2016-2021 Table 7 Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2016-2021 Table 8 Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021 Table 9 Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2016-2021 Table 10 Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021 Table 11 Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2016-2021 Table 12 Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021 Table 13 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021 Table 14 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021 Table 15 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2016-2021 Table 16 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2016-2021 Table 17 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2016-2021 Table 18 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021 Table 19 Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021 Table 20 Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021 Table 21 Store-based Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021 Table 22 Store-based Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021 Table 23 Store-based Retailing LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021 Table 24 Non-Store Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021 Table 25 Non-Store Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021 Table 26 Non-Grocery Specialists GBO Company Shares: % Value 2017-2021 Table 27 Non-Grocery Specialists GBN Brand Shares: % Value 2018-2021 Table 28 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021 Table 29 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021 Table 30 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2021-2026 Table 31 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2021-2026 Table 32 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2021-2026 Table 33 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026 Table 34 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2021-2026 Table 35 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026 Table 36 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2021-2026 Table 37 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026 Table 38 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026 Table 39 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026 Table 40 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2021-2026 Table 41 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2021-2026 Table 42 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2021-2026 Table 43 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026 DISCLAIMER SOURCES Summary 2 Research Sources
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(EC)の最新刊レポート
Euromonitor International社のEC分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(e-commerce)の最新刊レポート
よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/14 10:27 156.77 円 166.04 円 201.95 円 |