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電動航空機用充電インターフェースの世界市場 - 2023-2030


Global Electric Aircraft Charging Interfaces Market - 2023-2030

市場概要 電動航空機用充電インターフェースの世界市場は、2022年に5.4億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率20.7%で成長し、2030年には21億米ドルに達すると予測されている。気候変動に... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年8月4日 US$4,350
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サマリー

市場概要
電動航空機用充電インターフェースの世界市場は、2022年に5.4億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率20.7%で成長し、2030年には21億米ドルに達すると予測されている。気候変動に関する問題や環境に優しい輸送の必要性が、電気航空機と関連する充電インフラの需要を促進している。電気航空機の充電インターフェースは、持続可能なエネルギー源の使用を可能にし、二酸化炭素排出量を削減し、持続可能性を促進する。
環境保全への注目の高まりは、重要な市場促進要因である。予測期間中、民間航空における電気航空機充電インターフェースは、世界市場の3分の1以上を占めると推定される。エアバスは、A380とA350のモデルで3つの油圧システムを2つの電気システムに置き換えた。ワイドボディ機では、エアバスは油圧システムを電気ジェネレーターで代用する意向である。
市場ダイナミクス
カーボンフットプリント削減への関心の高まり
事業を環境目標に合致させるため、多くの航空会社や航空関連企業が企業の持続可能性イニシアチブを実施している。この取り組みには、二酸化炭素排出量を削減し、環境に優しい航空機の実践を促進する取り組みが含まれる。持続可能性の目標を達成するためには、関連する充電インフラと同様に、電気航空機が不可欠である。
事業利益を確保するため、大手航空機メーカーは電動化にシフトしている。アンペールは、15人乗り航空機の燃料費を90%削減し、メンテナンス費用を50%削減すると予測している。このような低コスト化により、収益性の低い路線のサービス復活が期待される。
コリンズ・エアロスペース(White 2020)によると、ユナイテッド・テクノロジーズ・コーポレーションの社内研究によると、商用ハイブリッド電気推進および電気推進により、航空機の騒音は85%も減少し(電気の場合)、燃料消費は40%向上し、CO2排出量は20%以上最小化され、航空会社の運航・保守コストは最大20%低下する(電気およびハイブリッド)。その結果、世界の電気航空機用充電インターフェース市場は、航空業界の電気航空機利用の増加から恩恵を受けることになる。
地域旅行の増加
地域旅行は、環境の持続可能性がますます重要になってきている小規模な地域や地方を結ぶために利用されることがある。電気航空機は、二酸化炭素排出量の削減、騒音公害の軽減、大気環境の改善など、環境面で大きなメリットをもたらします。地域旅行における電気航空機の利用は、政府、航空会社、旅行者の持続可能性の目標と一致し、電気航空機の充電インターフェースの需要を生み出している。
ヨーロッパでは、人口の半分が地方空港から30分以内に住んでいるのに対し、商業空港は40%である。米国では、地方空港から30分以内に住む人が90%であるのに対し、商業空港は60%である。電気飛行機は、遠隔地発着のフライトに現実的で費用対効果の高い代替手段を提供し、移動時間と料金を削減する。
限られたインフラと規制
電気航空機の充電インフラが不十分であることは、市場成長の主な制約のひとつである。一般的な化石燃料で動く航空機と比較して、電気航空機の充電インフラはまだ開発の初期段階にある。普及して確立された充電インフラの不足は、電気航空機の受け入れと運用を妨げ、充電インターフェースの需要に影響を与える可能性がある。
電気航空機と充電インターフェースの規制環境は絶えず発展している。電気航空機の充電インターフェースに関する規制、安全基準、認証プロセスは、政府や航空当局が策定しなければならない。規制や認証手続きには時間がかかるため、市場の拡大が制限され、製造業者や運航業者に不確実性をもたらす可能性がある。
COVID-19影響分析
疫病の流行中、航空業界の当面の焦点は生存、復旧、乗客の安全であった。その結果、業界の焦点と資源は、充電インターフェースなどの電気航空機の取り組みから離れた可能性がある。焦点のシフトは、電気航空機の充電インターフェースの開発と配備の一時的な停止を引き起こした。
グリーン転換は大規模に行われており、航空業界における活動も拡大している。スウェーデン・エネルギー庁は2018年、航空機用の持続可能なバイオ燃料の奨励・推進を任務とした。この計画は2021年に拡大され、あらゆる種類の持続可能な燃料に加え、電気航空機、水素を動力とする航空機、充電・給油インフラの促進も含まれるようになった。その結果、エネルギー庁は2021年にこのテーマに関する18の研究プロジェクトを支援した。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
ロシア・ウクライナ戦争は地政学的な不確実性を引き起こす可能性があり、国際商業や企業関係に影響を及ぼす可能性がある。ボーイングは3月上旬にロシア製チタンの購入を中止した。この障害にもかかわらず、エアバスは2022年のガイダンスを再確認し、短期・中期的にはチタン供給ニーズは満たされていると述べている。しかし、業界はロシア以外の供給源を探す動きを強めている。エアバスもボーイングも最近チタンを購入している。
紛争とその影響は、電動航空機の世界展開を加速させた。経済的不安定を引き起こし、あるいは地域の航空インフラに影響を及ぼし、電気航空機の展開と採用を遅らせる。それは、電気航空機の充電インターフェースの需要に一連の反響を引き起こした。規制の不確実性は、企業が国際市場で事業を展開し、変化する規範に準拠することを困難にする可能性もある。
セグメント分析
電動航空機用充電インターフェースの世界市場は、タイプ、電力、用途、地域によって区分される。
プラグの互換性と技術の進歩がプラグインタイプを牽引
予測期間中、プラグインタイプは世界のスマート電力貯蔵市場の約1/3を占めると予想される。プラグイン型電気航空機の充電コネクタは、幅広い航空機モデルや充電インフラとの互換性が必要である。SAE J1772、CHAdeMO、CCS(複合充電システム)などのプラグ設計の標準化は、相互運用性を提供し、事業者の充電手順を簡素化する。
業界は、プラグイン充電インターフェースの市場を牽引する共通規格の開発に取り組んでいる。充電プロセスを強化するため、電力供給、ケーブル管理、充電プロトコルの強化が開発されている。さらに、リアルタイム監視や遠隔管理といったスマート充電ソリューションの開発も、運用効率を高めるために研究されている。
地理的分析
アジア太平洋地域における電動航空機への投資と研究開発の増加
アジア太平洋地域は、世界の電気航空機充電インターフェース市場の約1/4を占め、予測期間2023-2030年に最も高い成長率を示すと予測されている。中国には大きな航空市場があり、電気航空機技術への関心と投資が高まっている。電気航空機の需要が拡大するにつれて、充電インフラの需要も増加する。
中国は2019年に4人乗りの電気航空機の初飛行を実施した。同国は短距離移動用のバッテリー式飛行機を作る意向だ。テストされた電気飛行機は中国製のRX4Eという機体で、重量は1,200kg、1回の充電で300kmの飛行が可能だ。この飛行機は飛行試験中に東北部の都市、瀋陽から離陸した。
2023年には、自律型航空機(AAV)の技術プラットフォーム組織として確立された中国企業EHang Holdingsとアブダビを拠点とするメーカーMonarch Holdingが協力し、旅客・貨物輸送用の持続可能な電動航空機とドローンを生産・管理する中東・北アフリカ初の施設をアブダビに設立すると発表した。
競争状況
世界の主要プレーヤーには、ロールス・ロイス・ホールディングス・ピーエルシー、ベータ・テクノロジーズ、エレクトロ.エアロ社、イートン、ジョビー・アビエーション、エンブラエル、ABB社、リリウム、エヴィエーション、チャージポイントなどが含まれる。
レポートを購入する理由
- タイプ、パワー、アプリケーション、地域に基づく世界の電動航空機充電インターフェース市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 電動航空機充電インターフェース市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品からなるエクセルで利用可能な製品マッピング。
世界の電動航空機充電インターフェース市場レポートは、約61の表、57の図、202ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Power
3.3. Market Snippet by Application
3.4. Market Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Focus to Reduce Carbon Footprint
4.1.1.2. Rise in Regional Travel
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Technological Drawbacks and High Initial Costs
4.1.2.2. Limited Infrastructure and Regulations
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Plug-in*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Wireless
7.4. Others
8. By Power
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Power
8.2. Low Power*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Medium Power
8.4. High Power
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. General Aviation*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Commercial Aviation
9.4. Military and Defense
10. By Region
10.1. Introduction
10.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.3. Market Attractiveness Index, By Region
10.4. North America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. U.S.
10.4.6.2. Canada
10.4.6.3. Mexico
10.5. Europe
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. Germany
10.5.6.2. UK
10.5.6.3. France
10.5.6.4. Italy
10.5.6.5. Spain
10.5.6.6. Rest of Europe
10.6. South America
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.6.6.1. Brazil
10.6.6.2. Argentina
10.6.6.3. Rest of South America
10.7. Asia-Pacific
10.7.1. Introduction
10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
10.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.7.6.1. China
10.7.6.2. India
10.7.6.3. Japan
10.7.6.4. Australia
10.7.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.8. Middle East and Africa
10.8.1. Introduction
10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Rolls-Royce Holdings Plc
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Raw Material Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Beta Technologies
12.3. Electro.Aero Pty Ltd
12.4. Eaton
12.5. Joby Aviation
12.6. Embraer
12.7. ABB Ltd.
12.8. Lilium
12.9. Eviation
12.10. ChargePoint
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Service
13.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
Global Electric Aircraft Charging Interfaces Market reached US$ 0.54 billion in 2022 and is expected to reach US$ 2.1 billion by 2030 growing with a CAGR of 20.7% during the forecast period 2023-2030. Issues concerning climate change and the need for environmentally friendly transportation are driving demand for electric aircraft and related charging infrastructure. Electric aircraft charging interfaces allow for the use of sustainable energy sources, lowering carbon footprints and promoting sustainability.
The increased focus on environmental conservation is an important market driver. During the forecast period, electric aircraft charging interfaces in commercial aviation are estimated to account for more than one-third of the global market. Airbus replaced three hydraulic systems by two electric systems in A380 and A350 models. On wide-body aircraft, Airbus intends to substitute hydraulic power systems with electrical generators.
Market Dynamics
Rising Focus to Reduce Carbon Footprint
To match their operations with environmental goals, many airlines and aviation companies have implemented corporate sustainability initiatives. The initiatives include initiatives to cut carbon emissions and promote environmentally friendly aircraft practices. Electric aircraft, as well as the related charging infrastructure, are essential to meet the sustainability goals.
To ensure business profits, major aircraft manufacturers are shifting toward electrification. Ampaire predicts a 90% reduction in fuel expenditures and a 50% decrease in maintenance costs for 15-passenger aircraft. Such lower-cost arrangements are expected to allow for the revival of service on less profitable routes.
According to Collins Aerospace (White 2020), internal United Technologies Corporation studies indicate that commercial hybrid-electric and electric propulsion can decrease aircraft noise by as much as 85% (for electric), enhance fuel consumption by 40%, minimize CO2 emissions by over 20% and lower operating & maintenance costs for airlines by up to 20% (electric and hybrid). As a result, the global electric aircraft charging interfaces market will benefit from the industry's increasing usage of electric aircraft.
Rise in Regional Travel
Regional travel can be used to connect smaller or rural places, where environmental sustainability is becoming increasingly important. Electric aircraft provide considerable environmental benefits, such as lower carbon emissions, less noise pollution and better air quality. The usage of electric aircraft for regional travel matches with government, airline and traveler sustainability goals, generating demand for electric aircraft charging interfaces.
In Europe, half of the population lives within 30 minutes of a regional airport, compared to 40% for a commercial airport. In U.S., 90% of people reside within 30 minutes of a regional airport, compared to 60% for a commercial airport. Electric aircraft provide a realistic, cost-effective alternative for flights to and from remote regions, reducing travel time and prices.
Limited Infrastructure and Regulations
The insufficient charging infrastructure for electric aircraft is one of the key constraints of the market growth. In comparison to typical fossil-fuel-powered aircraft, electric aircraft charging infrastructure is still in its early phases of development. The shortage of a widespread and established charging infrastructure can hamper the acceptance and operation of electric aircraft, affecting the demand for charging interfaces.
The regulatory landscape for electric aircraft and charging interfaces is continually developing. Regulations, safety standards and certification processes for electric aircraft charging interfaces must be developed by governments and aviation authorities. Since regulation and certification procedures are time-consuming, they can limit market expansion and create uncertainty for producers and operators.
COVID-19 Impact Analysis
During the epidemic, the aviation industry's immediate focus has been on survival, recovery and passenger safety. As a result, the industry's focus and resources may have shifted away from electric aircraft initiatives, such as charging interfaces. The shift in focus caused a temporary halt in the development and deployment of electric aircraft charging interfaces.
The green transition is taking place on a large scale and activities in the aviation industry are expanding. The Swedish Energy Agency was tasked with encouraging and promoting sustainable biofuels for aircraft in 2018. The plan was expanded in 2021 to encompass all types of sustainable fuels, as well as the promotion of electric aircraft, hydrogen-powered aircraft and charging and fueling infrastructure. As a result, the Energy Agency supported 18 research projects on the subject in 2021.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The Russia-Ukraine war has the potential to cause geopolitical uncertainty, which could have consequences for international commerce and corporate relations. Boeing stopped purchasing Russian titanium in early March. Despite this obstacle, Airbus has reaffirmed its 2022 guidance and stated that its titanium supply needs are satisfied in the short and medium term. However, the industry is increasing its search for non-Russian sources. Both Airbus and Boeing have recently purchased titanium.
The conflict and its repercussions accelerated the global deployment of electric aircraft. It causes economic instability or has an impact on the region's aviation infrastructure, slowing the deployment and adoption of electric aircraft. It triggered a series of repercussions in the demand for electric aircraft charging interfaces. Regulatory uncertainty can also make it difficult for businesses to operate in international marketplaces and comply with changing norms.
Segment Analysis
The global electric aircraft charging interfaces market is segmented based on type, power, application and region.
Plug Compatibility and Technological Advancements Drives the Plug-in Type
During the forecast period, the plug-in type is expected to hold around 1/3rd of the global smart power storage market. Plug-in electric aircraft charging connectors must be compatible with a wide range of aircraft models as well as charging infrastructure. Plug design standardization, such as SAE J1772, CHAdeMO or CCS (Combined Charging System), provides interoperability and simplifies the charging procedure for operators.
The industry is working to develop common standards that will drive the market for plug-in charging interfaces. To enhance the charging process, enhancements in power delivery, cable management and charging protocols are being developed. Furthermore, smart charging solution developments such as real-time monitoring and remote management are being investigated to improve operational efficiency.
Geographical Analysis
Rising Investments and R&D for Electric Aircrafts in Asia-Pacific
Asia-Pacific is anticipated to hold around 1/4th of the global electric aircraft charging interfaces market and grow at the highest rate during the forecast period 2023-2030. China has a big aviation market and interest in and investment in electric aircraft technology is increasing. As the demand for electric aircraft grows, so will the demand for charging infrastructure.
China conducted the initial flight of a four-seater electric aircraft in 2019. The country intends to create battery-powered planes for short-distance travel. The tested electric plane, the Chinese-made RX4E aircraft, weighs 1,200 kg and can fly 300 kilometers on a single charge. The plane took off from the northeastern city of Shenyang during the flight test.
In 2023, Chinese company EHang Holdings, an established autonomous aerial vehicle (AAV) technology platform organization and Abu Dhabi-based manufacturer Monarch Holding, announced to collaborate to establish Middle East and North Africa's first facility to produce and manage sustainable electric-powered aircraft and drones for passenger and cargo transportation in Abu Dhabi.
Competitive Landscape
The major global players include Rolls-Royce Holdings Plc, Beta Technologies, Electro.Aero Pty Ltd, Eaton, Joby Aviation, Embraer, ABB Ltd., Lilium, Eviation and ChargePoint.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global electric aircraft charging interfaces market segmentation based on type, power, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of electric aircraft charging Interfaces market level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global electric aircraft charging interfaces market report would provide approximately 61 tables, 57 figures and 202 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Power
3.3. Market Snippet by Application
3.4. Market Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Focus to Reduce Carbon Footprint
4.1.1.2. Rise in Regional Travel
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Technological Drawbacks and High Initial Costs
4.1.2.2. Limited Infrastructure and Regulations
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Plug-in*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Wireless
7.4. Others
8. By Power
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Power
8.2. Low Power*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Medium Power
8.4. High Power
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. General Aviation*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Commercial Aviation
9.4. Military and Defense
10. By Region
10.1. Introduction
10.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.3. Market Attractiveness Index, By Region
10.4. North America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. U.S.
10.4.6.2. Canada
10.4.6.3. Mexico
10.5. Europe
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. Germany
10.5.6.2. UK
10.5.6.3. France
10.5.6.4. Italy
10.5.6.5. Spain
10.5.6.6. Rest of Europe
10.6. South America
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.6.6.1. Brazil
10.6.6.2. Argentina
10.6.6.3. Rest of South America
10.7. Asia-Pacific
10.7.1. Introduction
10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
10.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.7.6.1. China
10.7.6.2. India
10.7.6.3. Japan
10.7.6.4. Australia
10.7.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.8. Middle East and Africa
10.8.1. Introduction
10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Rolls-Royce Holdings Plc
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Raw Material Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Beta Technologies
12.3. Electro.Aero Pty Ltd
12.4. Eaton
12.5. Joby Aviation
12.6. Embraer
12.7. ABB Ltd.
12.8. Lilium
12.9. Eviation
12.10. ChargePoint
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Service
13.2. Contact Us

 

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調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2024/07/05 10:26

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