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機体フレームモデリングの世界市場 - 2023-2030


Global Fuselage Frame Modelling Market - 2023-2030

市場概要 機体フレームモデリングの世界市場は、2022年に4億3380万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 6.8%で成長し、2030年には7億3510万米ドルに達すると予測されている。 航空宇宙産業が発展し、... もっと見る

 

 

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2023年8月4日 US$4,350
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サマリー

市場概要
機体フレームモデリングの世界市場は、2022年に4億3380万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 6.8%で成長し、2030年には7億3510万米ドルに達すると予測されている。
航空宇宙産業が発展し、民間、軍事、一般航空分野で航空機のニーズが高まっているため、機体フレームモデリングの世界市場は一貫して成長している。航空機の新規受注、機体の拡大、航空機の近代化プログラムなどの要因が市場規模に影響を与えている。
中国国内の航空機製造業は急速に拡大している。民間航空機、特にリージョナルジェット機やナローボディ旅客機は、中国商用飛機総公司(COMAC)やAVIC Commercial Aircraft Company Ltd. (ACAC)などの企業によって積極的に開発・生産されている。(ACAC)のような企業によって活発に開発・生産されている。こうした取り組みが機体フレーム・モデリング・サービスの需要を高め、市場は拡大している。そのため、中国が地域シェアの半分を占めており、CAGRが最も高い成長が見込まれている。
市場ダイナミクス
軽量で燃料効率の高い航空機への需要の高まり
エンジニアは、軽量化と強度・耐久性のバランスをとるために機体フレームモデリングを使用することで、航空機の構造設計を最適化することができる。フレームと構造要素は、複雑なモデリングツールと解析を使用して、重量を最小限に抑えながら耐荷重を最大化するように構築できます。
航空機が構造的に健全であり、安全規制に適合していることを確認することで、この最適化により航空機の燃料消費を抑えることができます。胴体フレームのモデリングを利用して構造設計を最適化し、燃料効率を高めた航空機に、エアバスA350 XWBがある。
増加する航空機の生産と機体拡大
世界の胴体フレームモデリング市場は、航空機の生産と保有機数の増加により拡大している。航空機需要の増加に伴い、安全で最適かつ構造的に健全な設計を保証するために、胴体フレームの正確かつ効果的なモデリングが求められている。
航空機の生産量が増加しているため、メーカーはフレーム構造を改善するための研究開発プロジェクトに投資することができます。エンジニアが複数の設計案を評価し、フレーム構造を反復し、軽量化、構造的完全性、および性能のために最適化できるようにすることで、胴体フレームのモデリングはこのプロセスで重要な役割を果たします。
知識と認識の不足
胴体フレームモデリングに対する理解不足は、業界の技術革新を妨げる可能性があります。エンジニアは、高度なモデリング手法のおかげで、新たな設計の機会、軽量化構築戦略、性能向上機能を調査することができます。メーカーがこれらの手順を知らないと、技術革新のチャンスや、より最先端で効果的なフレーム構造を生み出すチャンスを逃してしまうかもしれません。
機体フレームのモデリングは、材料の経済的な使用と構造構造の最適化に役立ちます。材料や資源を効果的に使用できないのは、この分野の専門知識が不足していることが原因かもしれない。その結果、余計な重量が増加し、価格が上昇し、燃料効率が低下する可能性があり、航空機産業全体の成長と競争力を阻害することになる。
COVID-19 影響分析
航空宇宙企業にとっては、パンデミックによる経済破綻の結果、財務上の制約が生じた。予算削減とコスト削減の取り組みが多くの組織で実施され、機体フレームのモデリング・プロジェクトを含む研究開発への投資に影響を及ぼした。疫病の流行中、支出制限と予算削減は市場拡大の妨げとなった。
エンジニア、デザイナー、モデラーのチームは、移動の制限や監禁手続きのために物理的に協力することができなかった。遠隔地での作業が一般的になるにつれ、作業の調整、効果的なコミュニケーション、必要なモデリング・ツールやソフトウェアへのアクセスが難しくなった。機体フレームのモデリング作業の効率とスピードは、こうした制約によって妨げられていた。
セグメント分析
世界の胴体フレームモデリング市場は、サービス、航空機、地域によって区分される。
性能最適化がモデリングと解析セグメントの成長を牽引
エンジニアは、モデリングと解析技術を使って機体フレーム構造の性能を最大限に引き出すことができる。エンジニアは、さまざまな荷重シナリオをシミュレーションし、構造的な反応を評価することで、問題箇所を特定し、軽量化、空力特性の改善、全体的な性能向上のために設計を最適化することができます。
燃費の向上、排出ガスの低減、運転効率の向上は、すべてこの最適化によるメリットです。例えば、モデリングと解析は、軽量で燃費の良い航空機の追求において、軽量化目標を達成するためのフレーム構造の最適化を可能にする。そのため、モデリングと解析分野は予測期間中に最も高い成長率を記録すると予想される。
地理的分析
強力な研究開発が米国の胴体フレームモデリング市場の成長を促進
航空宇宙分野では、米国は研究開発のための強固なエコシステムを有している。大学や企業の研究機関、NASAのような組織は、機体フレームモデリングに関する多くの研究を行っている。世界市場は、モデリング手法、材料、構造設計の改善も含めた彼らの貢献から利益を得ている。そのため、米国は予測期間中、地域別シェアの3/4以上を占めている。
競争状況
世界の主要プレーヤーには、エアバス、ボーイング、ボンバルディア・エアロスペース、エンブラエル、レオナルドS.p.A.(旧フィンメカニカ)、ロッキード・マーチン、サフラン、ノースロップ・グラマン、三菱重工業、COMAC(中国商用機総公司)などが含まれる。
レポートを購入する理由
- サービス、航空機、地域に基づく世界の機体フレームモデリング市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 機体フレームモデリング市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の機体フレームモデリング市場レポートは、約53の表、48の図、188ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Service
3.2. Snippet by Aircraft
3.3. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Demand for Lightweight and Fuel-Efficient Aircraft
4.1.1.2. Growing Aircraft Production and Fleet Expansion
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Lack of Knowledge and Awareness
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Service
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Service
7.2. Modeling and Analysis*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Structural Optimization
7.4. Design Validation
7.5. Prototyping
7.6. Others
8. By Aircraft
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Aircraft
8.2. Commercial Aircraft*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Military Aircraft
8.4. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. UK
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Russia
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Airbus*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Recent Developments
11.2. Boeing
11.3. Bombardier Aerospace
11.4. Embraer
11.5. Leonardo S.p.A. (formerly Finmeccanica)
11.6. Lockheed Martin Corporation
11.7. Safran
11.8. Northrop Grumman Corporation
11.9. Mitsubishi Heavy Industries
11.10. COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China)
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
Global Fuselage Frame Modelling Market reached US$ 433.8 million in 2022 and is expected to reach US$ 735.1 mllion by 2030, growing with a CAGR of 6.8% during the forecast period 2023-2030.
Due to the developing aerospace industry and the increased need for aircraft in the commercial, military and general aviation sectors, the global market for fuselage frame modelling has consistently grown. Factors including new aircraft orders, fleet expansions and aircraft modernization programmes have an impact on the market size.
China's domestic aircraft manufacturing industry has expanded rapidly. Commercial aircraft, particularly regional jets and narrow-body airliners, are actively developed and produced by companies like Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) and AVIC Commercial Aircraft Company Ltd. (ACAC). The market is expanding as a result of these initiatives, which increase the demand for fuselage frame modelling services. Therefore, Chine holds the half of the rgeional shares and is expected to grow at a highest CAGR.
Market Dynamics
Increasing Demand for Lightweight and Fuel-Efficient Aircraft
Engineers can optimise the aircraft's structural design by using fuselage frame modelling to balance weight reduction with strength and durability. Frames and structural elements can be built to maximise load-bearing capacity while minimising weight using complex modelling tools and analysis.
By making sure the aircraft is structurally sound and complies with safety regulations, this optimization helps the aircraft use less fuel. An aeroplane that makes use of fuselage frame modelling to get an optimised structural design for increased fuel efficiency is the Airbus A350 XWB.
Growing Aircraft Production and Fleet Expansion
The global fuselage frame modelling market is expanding as a result of increasing aircraft production and fleet expansion. Accurate and effective modelling of fuselage frames is required to assure safe, optimal and structurally sound designs as the demand for aircraft rises.
Manufacturers are able to invest in R&D projects to improve frame structures because of rising aircraft output. By enabling engineers to evaluate multiple design alternatives, iterate on the frame structure and optimise it for weight reduction, structural integrity and performance, fuselage frame modelling plays a crucial part in this process.
Lack of Knowledge and Awareness
Lack of understanding of fuselage frame modelling may prevent industry innovation. Engineers can investigate new design opportunities, lightweight building strategies and increased performance features thanks to advanced modelling methodologies. Manufacturers may pass up chances for innovation and the creation of more cutting-edge and effective frame constructions if they are unaware of these procedures.
Fuselage frame modelling aids in the economical use of materials and the optimisation of structural structures. The ineffective use of materials and resources could be caused by a lack of expertise in this area. This could result in added weight that is superfluous, higher prices and less fuel efficiency, which would impede the aircraft industry's overall growth and competitiveness.
COVID-19 Impact Analysis
Financial limitations were a result of the pandemic's economic collapse for aerospace companies. Budget reductions and cost-cutting initiatives were implemented by many organisations, which had an effect on their investments in R&D, including projects for modelling fuselage frames. During the epidemic, expenditure restrictions and reduced budgets hampered market expansion.
Teams of engineers, designers and modellers were unable to physically cooperate due to travel restrictions and lockdown procedures. As remote labour became more common, it became more difficult to coordinate tasks, communicate effectively and have access to the modelling tools and software that were required. The effectiveness and speed of fuselage frame modelling activities were hampered by these constraints.
Segment Analysis
The global fuselage frame modelling market is segmented based on service, aircraft and region.
Performance Optimization Drives the Modelling and Analysis Segmental Growth
Engineers are able to maximise the performance of fuselage frame constructions using modelling and analysis techniques. Engineers can pinpoint problem areas and optimise the design for weight loss, improved aerodynamics and improved overall performance by simulating various load scenarios and evaluating the structural reaction.
Increased fuel efficiency, lower emissions and higher operational efficiency are all benefits of this optimisation. For instance, modelling and analysis allow for the optimisation of frame structures in the quest of lightweight and fuel-efficient aircraft in order to reach weight reduction goals. Therefore, modelling and analysis segment is expected to register a highest growth rate during the forecasted period.
Geographical Analysis
Strong Research and Developments Propel the Growth of U.S. Fuselage Frame Modelling Market
In the aerospace sector, U.S. has a robust ecosystem for research and development. Universities and corporate research organisations, as well as organisations like NASA, conduct a lot of study on fuselage frame modelling. The global market benefits from their contributions, which also include improvements in modelling methods, materials and structural design. Therefore, U.S. is contributing more than 3/4th of the regional shares during the forec asted period.
Competitive Landscape
The major global players include Airbus, Boeing, Bombardier Aerospace, Embraer, Leonardo S.p.A. (formerly Finmeccanica), Lockheed Martin Corporation, Safran, Northrop Grumman Corporation, Mitsubishi Heavy Industries and COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China).
Why Purchase the Report?
• To visualize the global fuselage frame modelling market segmentation based on service, aircraft and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of fuselage frame modelling market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global fuselage frame modelling market report would provide approximately 53 tables, 48 figures and 188 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Service
3.2. Snippet by Aircraft
3.3. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Demand for Lightweight and Fuel-Efficient Aircraft
4.1.1.2. Growing Aircraft Production and Fleet Expansion
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Lack of Knowledge and Awareness
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Service
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Service
7.2. Modeling and Analysis*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Structural Optimization
7.4. Design Validation
7.5. Prototyping
7.6. Others
8. By Aircraft
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Aircraft
8.2. Commercial Aircraft*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Military Aircraft
8.4. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. UK
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Russia
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Service
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Airbus*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Recent Developments
11.2. Boeing
11.3. Bombardier Aerospace
11.4. Embraer
11.5. Leonardo S.p.A. (formerly Finmeccanica)
11.6. Lockheed Martin Corporation
11.7. Safran
11.8. Northrop Grumman Corporation
11.9. Mitsubishi Heavy Industries
11.10. COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China)
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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