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軽量複合材の世界機体市場 - 2023-2030


Global Light-Weight Composite Fuselage Market - 2023-2030

市場概要 世界の軽量複合材機市場は、2022年に2億8,720万米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率8.1%で成長し、2030年には5億3,530万米ドルに達すると予測されている。 エアバスやボーイングの... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年8月4日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界の軽量複合材機市場は、2022年に2億8,720万米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率8.1%で成長し、2030年には5億3,530万米ドルに達すると予測されている。
エアバスやボーイングのような大手航空宇宙企業は、航空機の設計に軽量複合材を積極的に使用しており、市場を支配している。これらの企業は、軽量複合材の機体の能力と製造手順を向上させるため、研究開発に多額の投資を行ってきた。
中国は現在、軽量複合材胴体市場の世界的拡大において重要な役割を果たしている。軽量複合材胴体の開発は、中国の国営航空宇宙メーカーであるコマックにとって主要な目的であった。同社のナローボディ民間機C919の胴体設計には、かなりの量の複合材料が使われている。コマックの目標は、軽量複合材を使用することで航空会社の燃料効率を改善し、運航コストを下げることである。そのため、地域別シェアの半分近くを中国が占めている。
市場ダイナミクス
複合材製造における高度な自動化
自動化により、製造工程全体で一貫した品質管理が確保される。人間による検査と比べ、自動化された検査方法は、ボイド、剥離、不均一な繊維配置などの欠陥をより正確に見つけることができる。その結果、製品の信頼性と品質が向上します。
自動化された装置で大きな硬化構造を製造できることは、複合材料の大きな利点です。少ない労力と費用で、機体全体のバレル(縦断面)を製造することができます。ワンピース・バレル・テクノロジーは、安定した品質と高い生産率で膨大な量の機体バレルを生産します。これは、極めて高い自動化レベルを使用することによって実現される。
軽量航空機への需要の高まり
軽量航空機は、航続距離の増加、加速の高速化、操縦性の向上など、より高い性能特性を備えています。これらの利点は、厳しい条件下での運航や長時間のフライトを行う航空会社にとって特に重要である。複合材の胴体は、航空機への負荷を軽減し、性能を向上させるのに役立つ。
エアバスA220(旧ボンバルディアCSシリーズ)は、軽量な複合材構造により性能が向上した航空機の優れた例である。A220の複合材設計は、離着陸性能を高め、航続距離と燃料効率を向上させている。
高い初期資本コスト
軽量機体用の複合材料、製造技術、品質管理システムを開発・改善するためには、大規模な研究開発(R&D)が必要である。メーカーにとって、研究開発業務への投資は高コストを伴う。複合材機体の構造的完全性、安全性、信頼性を保証するためには、試験、シミュレーション、認証手続きを実施しなければならない。軽量複合材機体を市場に導入するための高い初期コストは、こうしたコストによって増大する。
COVID-19影響分析
パンデミックによる運航経費の増加と収入の減少により、航空会社は深刻な財政難に見舞われた。軽量複合材の機体市場は、航空機購入を延期またはキャンセルした多くの航空会社によって影響を受けた。
研究開発努力は伝染病の流行によって妨げられ、新規の軽量複合材料および技術の採用が遅れた。高度な複合材の機体の開発と市場での受け入れは、この遅れによって妨げられた。
セグメント分析
世界の軽量複合材胴体市場は、材料、航空機、地域によって区分される。
耐疲労性により炭素繊維複合材料がセグメント成長を牽引
炭素繊維複合材料は、その高い耐疲労性により、性能を顕著に低下させることなく、繰り返される負荷と除荷に耐えることができる。機体構造は飛行中に繰り返し荷重を受けるため、この特性は不可欠です。炭素繊維複合材料はこれらの荷重に長期間耐えることができるため、機体の寿命と耐久性が向上する。そのため、炭素繊維複合材料分野は予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想される。
地理的分析
米国の石油・ガス産業における廃水問題に取り組むための太陽光発電の活用
米国は、軽量複合材機体市場の拡大に大きく貢献しており、メーカーは技術、材料、製造プロセスの進歩を積極的に推進している。
例えば、スピリット・エアロシステムズ(Spirit AeroSystems)というアメリカの重要な航空宇宙サプライヤーは、軽量複合材胴体部品の生産に大きく貢献している。同社は、ボーイング787やエアバスA350を含む重要なプロジェクトに携わり、複合材機体構造の高度な製造能力を確立してきた。スピリット・エアロシステムズの大規模な複合材胴体部分の製造経験は、効果的で手頃なソリューションを提供することにより、市場の拡大に貢献している。したがって、予測期間中、米国が地域別シェアの3/4以上を占めている。
競争状況
世界の主要企業には、エアバス、ボーイング、ボンバルディア・エアロスペース(現在はエアバス・カナダとしてエアバスの一部)、エンブラエル、三菱航空機、コマック(中国商用飛機総公司)、ガルフストリーム・エアロスペース、ダッソー・アビエーション、ピラタス・エアクラフト、テキストロン・アビエーションが含まれる。
レポートを購入する理由
- 材料、航空機、地域に基づく世界の軽量複合機胴体市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 軽量複合材の機体市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の軽量複合機市場レポートは、約53の表、46の図、181ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Material
3.2. Snippet by Aircraft
3.3. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. High Levels of Automation in Composite Manufacturing
4.1.1.2. Increasing Demand for Light-Weight Aircrafts
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Initial Capital Costs
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Material
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
7.2. Carbon Fiber Composite*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Glass Fiber Composite
7.4. Other
8. By Aircraft
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Aircraft
8.2. Commercial*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Military
8.4. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. UK
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Russia
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Airbus*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Recent Developments
11.2. Boeing
11.3. Bombardier Aerospace (now part of Airbus as Airbus Canada)
11.4. Embraer
11.5. Mitsubishi Aircraft Corporation
11.6. Comac (Commercial Aircraft Corporation of China)
11.7. Gulfstream Aerospace
11.8. Dassault Aviation
11.9. Pilatus Aircraft Ltd.
11.10. Textron Aviation
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
Global Light-Weight Weight Composite Fuselage Market reached US$ 287.2 million in 2022 and is expected to reach US$ 535.3 mllion by 2030, growing with a CAGR of 8.1% during the forecast period 2023-2030.
Major aerospace companies like Airbus and Boeing, which have been aggressively using lightweight composite materials in their aircraft designs, dominate the market. These businesses have made significant investments in R&D to improve the capabilities and manufacturing procedures of lightweight composite fuselages.
China is currently playing a key role in the expansion of the market for lightweight composite fuselages globally. The development of lightweight composite fuselages has been the primary objective for Comac, a Chinese state-owned aerospace producer. The fuselage design for the company's C919 narrow-body commercial aircraft contains a sizable amount of composite materials. The goal of Comac is to improve fuel efficiency and lower operational costs for airlines by using lightweight composites. Therefore, China accounts for nearly half of the regional share.
Market Dynamics
High Levels of Automation in Composite Manufacturing
Consistent quality control is ensured throughout the manufacturing process thanks to automation. Compared to human inspection, automated inspection methods are more accurate in finding flaws like voids, delaminations, or uneven fibre placement. This results in higher product reliability and quality.
The ability to manufacture large cured structures on automated equipment is a significant benefit of composite materials. It can be achieved to produce entire fuselage barrels (longitudinal sections) with little effort and expense. One Piece Barrel Technology produces vast volumes of fuselage barrels with consistent quality and high production rates. This is done by using extremely high automation levels.
Increasing Demand for Light-Weight Aircrafts
Lightweight aircraft have higher performance characteristics, such as increased range capabilities, faster acceleration, and improved manoeuvrability. These benefits are especially crucial for airlines operating in difficult conditions or on lengthy flights. Composite fuselages help lighten the load on the aircraft, improving performance.
The Airbus A220, formerly the Bombardier CSeries, is an excellent example of an aircraft with better performance because of its lightweight composite construction. The A220's composite design enhances takeoff and landing performance, increases range, and fuel efficiency.
High Initial Capital Costs
To develop and improve composite materials, manufacturing techniques, and quality control systems for lightweight fuselages, extensive research and development (R&D) is needed. For manufacturers, investing in R&D operations entails high costs. To assure the structural integrity, safety, and dependability of composite fuselages, testing, simulations, and certification procedures must be carried out. The high initial cost of introducing lightweight composite fuselages to the market is increased by these costs.
COVID-19 Impact Analysis
Due to the pandemic's higher operating expenses and decreased income, airlines experienced serious financial difficulties. The market for lightweight composite fuselages was impacted by the many airlines which delayed or cancelled their aircraft purchases.
Research and development efforts were hampered by the epidemic, which delayed the adoption of novel lightweight composite materials and technologies. The development and market acceptance of sophisticated composite fuselages were hampered by this delay.
Segment Analysis
The global light-weight weight composite fuselage market is segmented based on material, aircraft and region.
Owing to Fatigue Resistance, Carbon Fiber Composites Drives the Segmental Growth
Because of their high fatigue resistance, carbon fibre composites can tolerate repeated loading and unloading without noticeably degrading their performance. Due to the cyclic loads that fuselage structures experience during flight operations, this feature is essential. The lifetime and durability of the fuselage are increased because carbon fibre composites can withstand these loads for a prolonged period of time. Therefore, carbon fiber compsoites material segment is expected to grow at a highest CAGR during the forecasted period.
Geographical Analysis
Harnessing Solar Power to Tackle Wastewater Challenges in the U.S. Oil and Gas Industry
U.S. has significantly contributed to the expansion of the market for lightweight composite fuselage, with manufacturers aggressively promoting technological, material, and manufacturing process advancements.
For instance, a significant American aerospace supplier named Spirit AeroSystems has contributed significantly to the production of lightweight composite fuselage components. They have engaged in significant projects including the Boeing 787 and the Airbus A350 and have established sophisticated manufacturing capabilities for composite fuselage structures. Spirit AeroSystems' experience in producing composite fuselage sections on a big scale has helped the market expand by offering effective and affordable solutions. Therefore, U.S. is contributing more than 3/4th of the regional shares during the forecasted period.
Competitive Landscape
The major global players include Airbus, Boeing, Bombardier Aerospace (now part of Airbus as Airbus Canada), Embraer, Mitsubishi Aircraft Corporation, Comac (Commercial Aircraft Corporation of China), Gulfstream Aerospace, Dassault Aviation, Pilatus Aircraft Ltd. and Textron Aviation.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global light-weight weight composite fuselage market segmentation based on material, aircraft and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of light-weight weight composite fuselage market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global light-weight weight composite fuselage market report would provide approximately 53 tables, 46 figures and 181 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Material
3.2. Snippet by Aircraft
3.3. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. High Levels of Automation in Composite Manufacturing
4.1.1.2. Increasing Demand for Light-Weight Aircrafts
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Initial Capital Costs
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Material
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
7.2. Carbon Fiber Composite*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Glass Fiber Composite
7.4. Other
8. By Aircraft
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Aircraft
8.2. Commercial*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Military
8.4. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. UK
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Russia
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Airbus*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Recent Developments
11.2. Boeing
11.3. Bombardier Aerospace (now part of Airbus as Airbus Canada)
11.4. Embraer
11.5. Mitsubishi Aircraft Corporation
11.6. Comac (Commercial Aircraft Corporation of China)
11.7. Gulfstream Aerospace
11.8. Dassault Aviation
11.9. Pilatus Aircraft Ltd.
11.10. Textron Aviation
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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