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ハイブリッド推進航空機用エンジンの世界市場 - 2023-2030


Global Hybrid Propulsion Aircraft Engines Market - 2023-2030

市場概要 世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場は、2022年に243億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率7.3%で成長し、2030年には421億米ドルに達すると予測されている。航空機メーカーと... もっと見る

 

 

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2023年8月4日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場は、2022年に243億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率7.3%で成長し、2030年には421億米ドルに達すると予測されている。航空機メーカーと航空会社は、革新的な技術、設計、素材の導入、エンジンのアップグレード、空気力学の最適化、軽量素材の適用を通じて燃費を改善するために緊密に協力し、世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場を牽引している。
これにより、燃料消費量だけでなく公害も削減できると期待されている。プラット・アンド・ホイットニー社やNASAといった航空機エンジン分野の企業は、航空機エンジンの運用効率を高めるため、研究開発に多額の投資を行っている。予測期間中、民間航空機は世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場のほぼ1/3を占める。
2022年2月、エアバスはCFMインターナショナルと提携し、水素を燃料とする航空機エンジンを開発し、2035年までに排出ガスゼロの航空機を導入することを目標としている。このような戦略は、世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場を前進させると予想される。
市場ダイナミクス
環境問題への関心の高まり
ハイブリッド航空産業の急速な台頭は、大きな社会的・経済的利益をもたらすだけでなく、困難な環境汚染の課題も増加させている。人間に対する環境の成長と保全は、ハイブリッド航空産業の発展にとって共通の目標となっている。汚染物質の主な悪影響は、地球の気温変化に影響を与える温室効果と、成層圏オゾンの減少による地表紫外線の増加である。
大気中の粒子の化学組成は、航空機から発生するNOxによって変化する可能性がある。例えば、多用途戦闘機F/A-18スーパーホーネットの「グリーンホーネット」は現在、通常のジェット燃料とカメリナベースのバイオ燃料を半々で使用している。すべての航空機がハイブリッドであるわけではないが、バイオ燃料が既存の航空機の動力源となる能力があることを示している。
航空交通量の増加
世界的な航空交通量の増加、低燃費エンジンを含む航空機の近代化計画、製造会社によるエンジン納入率の着実な増加、これらすべてが世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場の企業成長を増大させている。ボーイングとエアバスは、2022年3月にそれぞれ41機と63機の民間航空機を引き渡し、前年同月の29機と72機から増加した。
2022年にはボーイングが95機、エアバスが142機を納入したのに対し、2021年第1四半期にはボーイングが77機、エアバスが125機を納入した。ボーイングは18機、エアバスは17機、それぞれ前年同期を上回っている。
規制と技術的課題
ハイブリッド推進システムは、規制当局が分析・認証する必要のある新しい技術と操作コンセプトを提供する。規制と認証のプロセスには時間がかかり、高い安全基準と性能基準を満たさなければならない。ハイブリッド推進技術は変化しているため、必要な許認可の取得が困難な場合があり、その結果、市場への浸透と認可の遅れが生じる。
ハイブリッド推進システム、特に電気コンポーネントを備えた推進システムは、まだ発展途上の技術である。業界の信頼と認知を得るためには、技術的成熟度と信頼性を達成することが不可欠である。市場は、ハイブリッド推進システムの性能、耐久性、安全性に関して、航空機メーカー、運航会社、規制当局からの疑念や不確実性に直面する可能性がある。このような制約を克服するためには、これらのシステムの信頼性と長期的な実行可能性を実証することが重要である。
COVID-19影響分析
旅行の制限、戸締まりに関する予防措置、健康と安全に対する乗客の懸念により、パンデミックは航空旅行需要の大幅な減少をもたらした。その結果、航空会社は経営難に陥り、航空機の発注や納入が減少した。需要の落ち込みは、ハイブリッド推進航空機エンジンの市場に直接的な影響を及ぼし、メーカー各社は受注と設置の停止を余儀なくされた。
パンデミックは、ハイブリッド推進システムの開発・配備を含む、現在進行中の多くの航空イニシアティブの妨げとなった。航空機メーカーや航空会社は、プロジェクトを予定通りに完了させることが困難になり、その結果、遅延や時にはキャンセルに見舞われた。ハイブリッド推進エンジンの需要とそれを支えるサプライチェーンにも影響を与えた。
ロシア・ウクライナ紛争の影響
ロシアとウクライナの紛争は、ハイブリッド推進航空機エンジンの規制および認証プロセスに影響を及ぼす。規制機関は、サプライチェーンの弾力性、セキュリティ、安全性に関してさらなる精査と基準を課す可能性がある。この修正は、ハイブリッド推進システムの規制上の許認可を得るための時間と費用に影響する可能性があり、それによって市場参入と受容に影響する。
ロシア・ウクライナ戦争は地政学的な不確実性を引き起こす可能性があり、国際商取引や企業関係に影響を及ぼす可能性がある。不確実性だけでなく、対立する国々が課す可能性のある制裁措置や貿易制限は、ハイブリッド推進航空機エンジンの世界的な市場ダイナミクスを混乱させる可能性がある。企業は変化する地政学的状況をうまく乗り切ることが困難になる可能性があり、ハイブリッド推進分野における事業や投資に影響を及ぼすことになる。
ボーイングは3月上旬にロシア製チタンの購入を中止した。この障害にもかかわらず、エアバスは2022年のガイダンスを再確認し、短期・中期的にはチタン供給ニーズは満たされていると述べた。しかし、業界はロシア以外の供給源を探す動きを強めている。エアバスもボーイングも最近チタンを購入している。
セグメント分析
世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場は、航空機タイプ、コンポーネント、出力範囲、エンドユーザー、地域によってセグメント化される。
電気モーターは可動部品が少なく、メンテナンスが少なくて済む
電気モーターは、予測期間2023-2030年に世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場の約1/3を占めると予想されている。電気モーターは、メンテナンスの必要性が低く、性能が高いなど、多くの利点があるため、人気が高まっている。ハイブリッド推進航空機エンジンでは、電気モーターは標準的なガスタービンエンジンと組み合わせて利用され、複合動力システムを提供することが多い。
航空機の個々の設計や要件に応じて、これらのモーターは翼、尾翼、胴体など、航空機のさまざまな部分に装備することができます。電気モーターは可動部品が少なく、メンテナンスが最小限で済むため、信頼性が高い。設計もシンプルで、可動部間の摩擦によるエネルギーの浪費もありません。この機能により、電気モーターの効率が向上する。
地理的分析
アジア太平洋地域における有力プレーヤーの存在
アジア太平洋地域は、2023~2030年の予測期間中、世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場の約1/4を占める大きな成長が見込まれている。インドや中国のような成長国における防衛予算と航空機保有数の増加が、地域の繁栄を後押しすると予測されている。パンデミックの影響を受けた2020年においても、中国の国内交通量は概ね安定しており、同国の航空会社の財政回復に貢献した。
中国民用航空局(CAAC)によると、中国の国内旅客数は2021年に5億7,000万人を超え、COVID以前の旅客数の約85%に相当する。さらにボーイングによると、2040年までに約8,700機の航空機が中国国内で引き渡される予定だ。
この地域の地政学的な困難のため、各国は先進的な航空機の購入や老朽化した航空機の交換によって航空能力を向上させるための投資を強化している。予測期間中、これらの要因が同地域におけるハイブリッド推進航空機エンジン市場の拡大を促進すると予想される。
競争状況
世界の主要企業には、クランフィールド・エアロスペース・ソリューションズ、エアバス、アラカイ・テクノロジーズ、GKNエアロスペース・サービス・リミテッド、ロッキード・マーチン・コーポレーション、サフランS.A.、シーメンスAG、ボーイング、ロールス・ロイス・ホールディングス・ピーエルシー、レイセオン・テクノロジーズ・コーポレーションなどが含まれる。
レポートを購入する理由
- 航空機のタイプ、コンポーネント、出力範囲、エンドユーザー、地域に基づく世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- ハイブリッド推進航空機エンジン市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場レポートは、約69の表、69の図、205ページを提供します。
出力範囲 2023年
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Aircraft Type
3.2. Snippet by Component
3.3. Snippet by Power Range
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Fuel and Cost Efficiency
4.1.1.2. Increasing Air Traffic
4.1.1.3. Rise in Environmental Concerns
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Costs of Development and Limited Infrastructure
4.1.2.2. Regulatory and Technological Challenges
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Aircraft Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Aircraft Type
7.2. General Aircraft*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Commercial Aircraft
7.4. Military Aircraft
8. By Component
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
8.2. Electric Motor*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Power Generation System
8.4. Fuel-based Engines
8.5. Others
9. By Power Range
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Power Range
9.2. Short Range*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Medium Range
9.4. Long Range
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Commercial Airlines*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Military and Defense
10.4. Government Agencies
10.5. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Cranfield Aerospace Solutions* (https://www.nike.com/golf)
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Recent Developments
13.2. Airbus
13.3. Alakai Technologies
13.4. GKN Aerospace Services Limited
13.5. Lockheed Martin Corporation
13.6. Safran S.A.
13.7. Siemens AG
13.8. Boeing
13.9. Rolls-Royce Holdings plc.
13.10. Raytheon Technologies Corporation
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
Global Hybrid Propulsion Aircraft Engines Market reached US$ 24.3 billion in 2022 and is expected to reach US$ 42.1 billion by 2030, growing with a CAGR of 7.3% during the forecast period 2023-2030. Aircraft manufacturers and airlines are driving the global hybrid propulsion aircraft engines market by collaborating closely to improve fuel economy through implementing innovative technologies, designs and materials, upgrading engines, optimising aerodynamics and applying lighter materials.
It is expected to reduce pollution as well as fuel consumption. Companies in the aircraft engine sector, such as Pratt & Whitney and NASA, are making significant investments in R&D to increase the operational efficiency of an aircraft engine. During the projected period, commercial aircrafts account for almost 1/3rd of the global hybrid propulsion aircraft engines market.
In February 2022, Airbus established a partnership with CFM International to develop a hydrogen-fueled aircraft engine, with the goal of introducing zero-emission aircraft by 2035. Such strategies are expected to drive the global hybrid propulsion aircraft engines market forward.
Market Dynamics
Rise in Environmental Concerns
The rapid rise of the hybrid aviation industry provides not only major social and economic benefits, but also an increasing number of difficult environmental pollution challenges. The growth and preservation of the environment on humans has become a common goal for the hybrid aviation industry's development. The main adverse effects of pollutants are the greenhouse effect, which affects global temperature change and the decrease of stratospheric ozone, which results in increased surface UV radiation.
The chemical composition of particles in the atmosphere can be altered by the NOx generated by aircraft. For example, the "Green Hornet," F/A-18 Super Hornet multirole fighter jet is currently fuelled by a 50/50 combination of normal jet fuel and camelina-based biofuel. Although not every aircraft is a hybrid, it indicates that biofuels have the ability to power existing aircraft.
Increasing Air Traffic
Increased worldwide aviation traffic, a fleet modernization programme that includes fuel-efficient engines and a steadily growing rate of engine deliveries by manufacturing companies all increase company growth in the global hybrid propulsion aircraft engines market. Boeing and Airbus delivered 41 and 63 commercial aircraft in March 2022, respectively, an increase from 29 and 72 deliveries in the same month last year.
In 2022, Boeing delivered 95 planes and Airbus delivered 142, compared to 77 planes delivered by Boeing and 125 planes delivered by Airbus in the first quarter of 2021. Boeing and Airbus had 18 and 17 deliveries ahead of the first three months of last year, respectively.
Regulatory and Technological Challenges
Hybrid propulsion systems provide new technologies and operating concepts that require regulatory bodies to analyse and certify. The regulation and certification processes can be time-consuming and high safety and performance standards must be met. Since hybrid propulsion technologies are changing, acquiring requisite permits may be difficult, resulting in market penetration and approval delays.
Hybrid propulsion systems, particularly those with electric components, are still developing technology. It is essential to achieve technological maturity and dependability in order to gain industry trust and recognition. The market could face doubt and uncertainty from aircraft manufacturers, operators and regulatory authorities about hybrid propulsion system performance, durability and safety. To overcome the constraints, it is important to demonstrate the dependability and long-term viability of these systems.
COVID-19 Impact Analysis
Due to travel limitations, lockdown precautions and passenger concerns about health and safety, the pandemic resulted in a major decrease in air travel demand. As a result, airlines experienced financial difficulties, resulting in fewer aircraft orders and delivery. The drop in demand had a direct influence on the market for hybrid propulsion aircraft engines, as manufacturers saw a halt in orders and installations.
The pandemic hampered a number of ongoing aviation initiatives, including the development and deployment of hybrid propulsion systems. Aircraft manufacturers and airlines encountered difficulties in completing projects on time, resulting in delays and sometimes cancellations. It had an impact on the demand for hybrid propulsion engines and the supply chain that supported them.
Russia- Ukraine War Impact
The conflict between Russia and Ukraine have an impact on the regulatory and certification processes for hybrid propulsion aircraft engines. Regulatory organisations may impose additional scrutiny and standards for supply chain resilience, security and safety. The modifications may affect the time and expense of gaining regulatory permits and certifications for hybrid propulsion systems, thereby affecting market entry and acceptance.
The Russia-Ukraine war has the potential to cause geopolitical uncertainty, which could have consequences for international commerce and corporate relations. The uncertainty, as well as potential sanctions or trade restrictions imposed by conflicting countries, can disrupt global market dynamics for hybrid propulsion aircraft engines. Companies may experience difficulties navigating the changing geopolitical context, which will have an influence on their operations and investments in the hybrid propulsion sector.
Boeing stopped purchasing Russian titanium in early March. Despite this obstacle, Airbus has reaffirmed its 2022 guidance and stated that its titanium supply needs are satisfied in the short and medium term. However, the industry is increasing its search for non-Russian sources. Both Airbus and Boeing have recently purchased titanium.
Segment Analysis
The global hybrid propulsion aircraft engines market is segmented based on aircraft type, component, power range, end-user and region.
Electric Motors has Few Moving Components and Require Less Maintenance
Electric motors is expected to hold about 1/3rd of the global hybrid propulsion aircraft engines market during the forecast period 2023-2030. Electric motors are becoming more popular due to their numerous benefits, including lower maintenance requirements and higher performance. In hybrid propulsion aircraft engines, electric motors are often utilised in conjunction with standard gas turbine engines to provide a combined power system.
Depending on the aircraft's individual design and requirements, these motors can be equipped into different parts of the aircraft, like the wings, tail or fuselage. Electric motors are highly reliable as they have few moving parts and require minimal maintenance. The design is simple and friction between moving parts wastes no energy. The function improves the efficiency of electric motors.
Geographical Analysis
Presence of Strong Players in Asia-Pacific
Asia-Pacific is anticipated to have significant growth holding around 1/4th of the global hybrid propulsion aircraft engines market during the forecast period 2023-2030. Rising defence budgets and air fleets in growing countries like India and China are projected to help drive regional prosperity. Even during the pandemic-affected 2020, China's generally consistent domestic traffic aided the country's airlines' financial recovery.
According to the Civil Aviation Administration of China (CAAC), the country's domestic passenger traffic exceeded 570 million in 2021, representing around 85% of its pre-COVID volume. Furthermore, according to Boeing, around 8,700 aircraft are scheduled to be delivered in the country by 2040.
Owing to the region's geopolitical difficulties, countries are boosting their investment to improve their aviation capabilities by purchasing advanced aircraft and replacing ageing aircraft. During the forecast period, the factors are expected to fuel the expansion of the hybrid propulsion aircraft engines market in the region.
Competitive Landscape
The major global players include Cranfield Aerospace Solutions, Airbus, Alakai Technologies, GKN Aerospace Services Limited, Lockheed Martin Corporation, Safran S.A., Siemens AG, Boeing, Rolls-Royce Holdings plc. and Raytheon Technologies Corporation.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global hybrid propulsion aircraft engines market segmentation based on aircraft type, component, power range, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of hybrid propulsion aircraft engines market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global hybrid propulsion aircraft engines market report would provide approximately 69 tables, 69 figures and 205 Pages.
Power Range 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Aircraft Type
3.2. Snippet by Component
3.3. Snippet by Power Range
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Fuel and Cost Efficiency
4.1.1.2. Increasing Air Traffic
4.1.1.3. Rise in Environmental Concerns
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Costs of Development and Limited Infrastructure
4.1.2.2. Regulatory and Technological Challenges
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Aircraft Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Aircraft Type
7.2. General Aircraft*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Commercial Aircraft
7.4. Military Aircraft
8. By Component
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
8.2. Electric Motor*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Power Generation System
8.4. Fuel-based Engines
8.5. Others
9. By Power Range
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Power Range
9.2. Short Range*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Medium Range
9.4. Long Range
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Commercial Airlines*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Military and Defense
10.4. Government Agencies
10.5. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Russia
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Cranfield Aerospace Solutions* (https://www.nike.com/golf)
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Recent Developments
13.2. Airbus
13.3. Alakai Technologies
13.4. GKN Aerospace Services Limited
13.5. Lockheed Martin Corporation
13.6. Safran S.A.
13.7. Siemens AG
13.8. Boeing
13.9. Rolls-Royce Holdings plc.
13.10. Raytheon Technologies Corporation
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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