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航空機用燃料電池APUSの世界市場 - 2023-2030


Global Aircraft Fuel Cell APUS Market - 2023-2030

概要 航空機用燃料電池APUの世界市場は、2022年に18億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 10.8%で成長し、2030年には57億米ドルに達すると予測されている。 世界の航空業界は急速な変化を遂げており... もっと見る

 

 

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2024年1月23日 US$4,350
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サマリー

概要
航空機用燃料電池APUの世界市場は、2022年に18億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 10.8%で成長し、2030年には57億米ドルに達すると予測されている。
世界の航空業界は急速な変化を遂げており、脱炭素化が重視されるようになっている。航空機の完全な電気化はまだ数十年先のことだが、航空機メーカーは燃料電池APUの試験を徐々に進めている。このような広範な試験により、完全に実用化可能なAPUシステムが次世代の民間航空機に組み込まれる可能性が高い。
民間航空宇宙分野で進行中の開発は、軍事分野にも波及する可能性が高く、戦闘機、軍用輸送機、UAV、巡航ミサイル、浮遊弾など幅広い用途に恩恵をもたらす。軍事用途への燃料電池APUの採用は、世界市場の成長見通しを大きく押し上げるだろう。
ダイナミクス
ドローン戦争の進展
現在進行中のロシア・ウクライナ戦争が証明しているように、現代の無人航空機は戦争の様相を変えている。ロシアとウクライナの双方は、互いの歩兵や軍事施設を標的にするため、浮遊弾薬、FPV、マルチローター・ドローンを広範囲に使用している。これにより、地上作戦における戦闘用ドローンの役割が改めて重視されるようになった。それゆえ、ウクライナもロシアも、戦場で得た経験に基づいて新しいタイプの無人機を開発している。
メーカー各社は、小火器の射撃に耐えられるよう本体を硬化させた新型ドローンを開発し、電子的な対抗手段に対しても硬化させている。軍隊はまた、敵の防空網を圧倒するために自律型ドローンの群れを配備することも検討している。多くのドローンは、長距離推進用に小型のAPUを利用する可能性が高い。
進行中の新型巡航ミサイルの開発
現代の戦争ドクトリンは、陸・空・海から発射される巡航ミサイルによって敵のインフラを破壊する精密空爆に大きな重点を置いている。米国、フランス、英国、ロシア、中国などの世界的大国は以前から精密攻撃能力を有していたが、新興軍事大国による採用は過去10年間で顕著になった。
2023年12月、イランは有効射程1000キロのタライェ巡航ミサイルを導入した。さらにインドは、独自開発したニルベイ巡航ミサイルのさまざまなバリエーションと構成をテストしている。2023年8月、トルコは11隻の自国製巡航ミサイル「アトマカ」を搭載すると発表した。さらに、ロシアとウクライナの戦争は、巡航ミサイルによる長距離精密攻撃の壊滅的な影響力を十分に実証した。
APUは巡航ミサイルに搭載され、初弾発射後のミサイル推進に使用される。現在進行中の新世代の巡航ミサイルの開発は、巡航ミサイルの推進用途に適した燃料電池式APUの新たな研究に拍車をかけるに違いない。
高い技術的複雑性
燃料電池補助動力装置はまだ新興技術であり、主流採用には至っていない。その要因のひとつは、完全に機能させるために克服しなければならない技術的な複雑さが非常に多いことである。重要な課題のひとつは、燃料電池で使用される水素燃料の貯蔵と取り扱いだ。
安全な輸送を保証するために、水素は液化され、圧力下で貯蔵されなければならない。さらに、貯蔵システムは、航空機の全体的な機能を妨げないよう、軽量で小さなフォームファクターでなければならない。燃料電池システムには、運転中に発生する熱を放散するためのコンパクトで効率的な冷却装置も必要である。これらの問題が未解決のままである限り、世界市場が大きく成長することはないだろう。
セグメント分析
世界の航空機用燃料電池APU市場は、燃料、用途、出力、エンドユーザー、地域によってセグメント化される。
0-100 kWセグメントが予測期間中に最も高い市場シェアを獲得する見込み
0-100 kW出力セグメントは、航空宇宙産業で進行中のトレンドとの互換性により、大きな市場シェアを獲得する。0-100 kWの出力レンジのAPUは、中高度長耐久(MALE)UAV、ロイタリング弾薬、長距離精密巡航ミサイルに主に使用される。
測量や娯楽などの用途でドローンの利用が増加していることも、このセグメントの成長に寄与する。さらに、小規模のゼロエミッション航空機の開発も、出力0~100kWのセグメントで補助動力装置の大規模な需要を生み出す可能性が高い。
地理的浸透
新たなイノベーションが北米市場の成長を促進
北米が世界市場で最も高いシェアを占めると予想される主な理由は、米国の高度な研究開発エコシステムである。質の高い学術機関と多数の研究機関に支えられ、米国は新たな航空宇宙技術の研究をリードする最前線に立ってきた。米国は、燃料電池APU技術の特許取得と商業化において、他のヨーロッパやアジア諸国より大きく先行している。
イノベーション・エコシステム全体は、米国政府機関からの潤沢な資金によって支えられている。例えば、2023年11月、米空軍のイノベーション部門であるAFWERXは、次世代垂直離着陸(VTOL)航空機用の新しいクリーン水素燃料電池技術を開発するため、ピアセッキ・エアクラフト社に3,700万米ドルの助成金を授与した。
COVID-19の影響分析
COVID-19パンデミックは、世界の航空宇宙産業にとって困難な時期であった。多くの進行中の研究開発プロジェクトが、施錠やその他の職場制限のために中断された。ボーイングやエアバスのような大手航空機メーカーは、市場の変化に迅速に対応するのに苦労した。事業の継続は、既存の航空機の受注をこなすことに集中した。
軍用航空宇宙産業は、比較的影響が少なかった。というのも、萌芽的な新興技術の研究開発のために、政府からの助成金や資金援助が途切れることなく続いたからである。明確な製品パイプラインを持つ大手コングロマリットは大きな問題に直面しなかったが、ベンチャーキャピタルからの資金が枯渇したため、パンデミックの期間中に多くの小規模新興企業が倒産した。大手コングロマリットは、倒産した新興企業が開発した技術の知的財産権を購入することができた。パンデミック後は、主にロシアのウクライナ侵攻が原因で、軍事費が急増した。そのため、世界の燃料電池APU市場は新たな成長機会を目の当たりにすることになるだろう。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
ロシア・ウクライナ戦争は、世界の航空機用燃料電池APU市場の今後の発展に大きな影響を与えるだろう。燃料電池APUはまだ発展途上の技術だが、偵察用無人機や長距離巡航ミサイルの使用頻度が高まることで、世界の軍事大国の現代戦のドクトリンが変化することになる。それは、燃料電池APUの開発に新たな弾みを与えるだろう。
ロシアは経済を戦時体制に切り替え、重要な軍事装備の生産を増やしている。しかし、ウクライナ侵攻によってロシアに課された厳しい経済制裁は、軍事用途の燃料電池APUを開発・展開する軍事産業の長期的な可能性を妨げている。
燃料別
- 水素
- その他
用途別
- 固定翼航空機
- 回転翼航空機
- UAV(無人航空機
- 空対空ミサイル(AAMs)
出力別
- 0-100 kW
- 100 kW - 1 MW
- 1MW以上
エンドユーザー別
- OEM
- MRO
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
o メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主要開発
- 2023年6月、欧州の航空機メーカーであるエアバスは、アップネクスト・プログラムの一環として、改良型A330型機に水素燃料電池を動力源とするAPUを搭載する試験を実施した。この試験により、燃料電池APUの飛行中運転が成功することが実証された。
- 2023年8月、米国の航空宇宙部品メーカーであるR&Dダイナミクス社が、エアバス社のアップネクスト燃料電池APUプログラム向けに燃料電池コンプレッサーを供給する契約をエアバス社から獲得した。
- 2022年12月、デンマークの燃料電池メーカーであるブルーワールド・テクノロジーズは、船舶に搭載される従来のディーゼル発電機に代わるメタノール燃料電池を動力源とするAPUを発売した。
競争状況
同市場の主な世界企業には、ハネウェル・インターナショナル社、ゼロアビア社、エアバス社、エンブラエル社、ボーイング社、マーヴィン・グループ、デューイ・エレクトロニクス社、パワーセル・スウェーデン社、Doosan Mobility Innovation社、H3ダイナミクス社などが含まれる。
レポートを購入する理由
- 燃料、用途、出力、エンドユーザー、地域に基づく世界の航空機用燃料電池APU市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- パウチテープ市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の航空機用燃料電池APU市場レポートは、約61の表、57の図、195ページを提供します。
対象読者
- 航空機メーカー
- 航空機整備会社
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.燃料別スニペット
3.2.アプリケーション別
3.3.出力別
3.4.エンドユーザー別
3.5.地域別
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.ドローン戦争の進展
4.1.1.2.新型巡航ミサイルの開発
4.1.2.制約
4.1.2.1.高い技術的複雑性
4.1.3.機会
4.1.4.インパクト分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.燃料別
7.1.はじめに
7.1.1.燃料別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(燃料別
7.2.水素
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.その他
8.用途別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
8.1.2.市場魅力度指数(用途別
8.2.固定翼機
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.ロータリー航空機
8.4.UAV(無人航空機
8.5.空対空ミサイル(AAMs)
9.出力別
9.1.はじめに
9.1.1.出力別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.1.2.市場魅力度指数(出力別
9.2.0~100kW
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.100 kW - 1 MW
9.4.1MW以上
10.エンドユーザー別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
10.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
10.2.OEM*市場
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.MRO
11.地域別
11.1.はじめに
11.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
11.1.2.市場魅力度指数、地域別
11.2.北米
11.2.1.はじめに
11.2.2.主な地域別ダイナミクス
11.2.3.燃料別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
11.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 用途別
11.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):出力別
11.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
11.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.2.7.1.米国
11.2.7.2.カナダ
11.2.7.3.メキシコ
11.3.ヨーロッパ
11.3.1.はじめに
11.3.2.地域別の主な動き
11.3.3.燃料別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
11.3.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 航空機別
11.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、出力別
11.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.3.7.1.ドイツ
11.3.7.2.イギリス
11.3.7.3.フランス
11.3.7.4.イタリア
11.3.7.5.スペイン
11.3.7.6.その他のヨーロッパ
11.4.南米
11.4.1.はじめに
11.4.2.地域別主要市場
11.4.3.燃料別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 4.4.
11.4.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 用途別
11.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):出力別
11.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
11.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.4.7.1.ブラジル
11.4.7.2.アルゼンチン
11.4.7.3.その他の南米地域
11.5.アジア太平洋
11.5.1.はじめに
11.5.2.主な地域別ダイナミクス
11.5.3.燃料別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 5.4.
11.5.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 用途別
11.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):出力別
11.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
11.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.5.7.1.中国
11.5.7.2.インド
11.5.7.3.日本
11.5.7.4.オーストラリア
11.5.7.5.その他のアジア太平洋地域
11.6.中東・アフリカ
11.6.1.はじめに
11.6.2.地域別の主な動き
11.6.3.燃料別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 6.4.
11.6.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 用途別
11.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):出力別
11.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
12.競争環境
12.1.競争シナリオ
12.2.市場ポジショニング/シェア分析
12.3.M&A分析
13.企業プロフィール
13.1.ハネウェル・インターナショナル *
13.1.1.会社概要
13.1.2.製品ポートフォリオと説明
13.1.3.財務概要
13.1.4.主な展開
13.2.株式会社ゼロアビア
13.3.エアバス
13.4.エンブラエル
13.5.ボーイング
13.6.マーヴィン・グループ
13.7.デューイ・エレクトロニクス・コーポレーション
13.8.パワーセル・スウェーデンAB
13.9.斗山モビリティ・イノベーション
13.10.H3 ダイナミクス
リストは網羅的ではない
14.付録
14.1.会社概要とサービス
14.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Aircraft Fuel Cell APUs Market reached US$ 1.8 billion in 2022 and is expected to reach US$ 5.7 billion by 2030, growing with a CAGR of 10.8% during the forecast period 2023-2030.
The global aviation industry is undergoing a rapid shift, with growing emphasis on decarbonization. Although fully electric aircraft are still decades away, aircraft manufacturers are gradually trialing fuel cell APUs. Such extensive trials are likely to result in a fully workable APU system being integrated into the next generation of civilian aircraft.
The ongoing developments in civilian aerospace sector are also likely to spillover into the military domain, benefiting a wide range of applications such as fighter jets, military transport aircraft, UAVs, cruise missiles and loitering munitions. The adoption of fuel cell APUs for military applications will significantly boost the growth prospects of the global market.
Dynamics
Advancements in Drone Warfare
Modern unmanned aircraft have changed the face of warfare, as is evidenced by the ongoing Russia-Ukraine war. Both the sides are extensively using loitering munitions, FPV and multi rotor drones to target each other’s infantry and military installations. It has placed renewed emphasis on the role of combat drones in ground operations. Hence, both Ukraine and Russia are developing new types of drones based on the experience gained on the battlefield.
Manufacturers are developing new drones with hardened bodies to withstand small arms fire and are also hardening them against electronic countermeasures. Armies are also looking at deploying autonomous drone swarms to overwhelm enemy air defences. Many drones are likely to utilize compact APUs for long range propulsion.
Ongoing Development of New Cruise Missiles
The modern doctrine of warfare places a major emphasis on precision air strikes to destroy enemy infrastructure through land, air or sea-launched cruise missiles. While global powers such as U.S., France, UK, Russia and China have had precision strike capabilities for a long time, their adoption by emerging military powers has become more pronounced over the past decade.
In December 2023, Iran inducted the Talaeiyeh cruise missile, with an effective range of 1000 kms. Furthermore, India is testing different variations and configuration of its indigenously developed Nirbhay cruise missiles. In August 2023, Turkey announced that 11 of its warships will be equipped with the indigenous Atmaca cruise missile. Furthermore, the Russia-Ukraine war has adequately demonstrated the devastating impact of long-range precision strikes by cruise missiles.
APUs are used in cruise missiles for missile propulsion after initial launch, during which rocket boosters get it upto flying speed. The ongoing development of a new generation of cruise missile will undoubtedly spur new research into fuel cell-powered APUs suitable for cruise missile propulsion applications.
High Technological Complexity
Fuel cell auxiliary power units are still an emerging technology and have not yet led to mainstream adoption. One factor is the sheer number of technological complexities that need to be overcome in order to ensure its full functioning. One of the key challenges is the storage and handling of hydrogen fuel used in the fuel cells.
Hydrogen must be liquified and stored under pressure to ensure safe transportation. Furthermore, the storage system must be lightweight and have small form factor so as not to impede the overall functioning of the aircraft. The fuel cell system also requires a compact and efficient cooling to dissipate the heat generated during the operation. As long as these issues remained unsolved, the global market is unlikely to experience major growth.
Segment Analysis
The global aircraft fuel cell APUs market is segmented based on fuel, application, power output, end-user and region.
0-100 kW segment is expected to garner the highest market share during the forecast period
The 0-100 kW power output segment will garner a large market share due to its compatibility with the ongoing trends in the aerospace industry. APUs in the 0-100 kW power range are largely used for medium altitude long endurance (MALE) UAVs, loitering munitions and long range precision cruise missiles.
The increasing usage of drones in applications such as surveying and entertainment will also be conducive to the growth of this segment. Furthermore, the development of small-scale zero emission aircraft are also likely to create sizeable demand for auxiliary power units in the 0-100 kW power output segment.
Geographical Penetration
New Innovations to Propel Market Growth in North America
North America is expected to have the highest share within the global market principally due to the advanced R&D ecosystem of U.S. Supported by high-quality academia and a plethora of research institutions, U.S. has been at the forefront of leading research in emerging aerospace technologies. U.S. has a major head start over other European and Asian countries in patenting and commercializing fuel cell APU technology.
The entire innovation ecosystem is backed by generous funding from U.S. governmental agencies. For instance, in November 2023, the AFWERX, the innovation branch of U.S. Air Force, awarded a US$ 37 million grant to Piasecki Aircraft to develop new clean hydrogen fuel cell technologies for next-generation vertical takeoff and landing (VTOL) aircraft.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic represented a challenging time for the global aerospace industry. Many ongoing R&D projects were disrupted due to lockdowns and other workplace restrictions. Large aircraft manufacturers, such as Boeing and Airbus struggled to quickly adapt to changing market conditions, as fleeting grounding and a virtual halt to international air travel led to drying up of new aircraft orders. Business continuity focused on fulfilling existing aircraft orders.
The military aerospace industry was relatively less affected, as government grants and funding continued uninterrupted for researching and developing nascent emerging technologies. Large conglomerates with well-defined product pipelines did not face major challenges but many small startups went bankrupt over the course of the pandemic, as venture capital funding dried up. Large conglomerates were able to purchase IP rights for the technologies developed by these defunct startups. The post-pandemic period witnessed a surge in military spending, primarily due to Russia’s invasion of Ukraine. The global fuel cell APU market will thus witness new growth opportunities.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The Russia-Ukraine war will have a major influence on the future development of the global aircraft fuel cell APUs market. Although fuel cell APUs is still a nascent technology, the increasingly frequent usage of reconnaissance drones and long range cruise missiles will lead to changes in modern warfare doctrines of all global military powers. It will give a new impetus to the development of fuel cell APUs.
Russia has switched its economy to a war-footing and has increased the production of critical military equipment. However, the harsh economic sanctions imposed on Russia for the invasion of Ukraine has hobbled the military industry’s long term potential to develop and deploy fuel cell APUs for military applications.
By Fuel
• Hydrogen
• Others
By Application
• Fixed Wing Aircraft
• Rotary Aircraft
• UAVs
• Air-to-Air Missiles (AAMs)
By Power Output
• 0-100 kW
• 100 kW – 1 MW
• Above 1 MW
By End-User
• OEMs
• MRO
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In June 2023, the European aircraft manufacturer Airbus, trialed a hydrogen fuel cell powered APU on a modified A330 aircraft as part of its UpNext program. The trial demonstrated the successful in-flight operation of fuel cell APUs.
• In August 2023, R&D dynamics, a U.S.-based aerospace components manufacturer, won a contract from Airbus to supply fuel cell compressors for the Airbus UpNext fuel cell APU program.
• In December 2022, Blue World Technologies, a Danish fuel cell manufacturer, launched a methanol fuel cell powered APU to replace conventional diesel generators onboard marine vessels.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Honeywell International Inc., Zeroavia Inc., Airbus, Embraer, Boeing, The Marvin Group, The Dewey Electronics Corporation, Powercell Sweden AB, Doosan Mobility Innovation and H3 Dynamics.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global aircraft fuel cell APUs market segmentation based on fuel, application, power output, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of pouch tapes market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global aircraft fuel cell APUs market report would provide approximately 61 tables, 57 figures and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Aircraft Manufacturers
• Aircraft Maintenance Companies
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Fuel
3.2. Snippet by Application
3.3. Snippet by Power Output
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Advancements in Drone Warfare
4.1.1.2. Ongoing Development of New Cruise Missiles
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Technological Complexity
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Fuel
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fuel
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Fuel
7.2. Hydrogen*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Others
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Fixed Wing Aircraft*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Rotary Aircraft
8.4. UAVs
8.5. Air-to-Air Missiles (AAMs)
9. By Power Output
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Power Output
9.2. 0-100 kW*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. 100 kW – 1 MW
9.4. Above 1 MW
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. OEMs*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. MRO
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fuel
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fuel
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fuel
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fuel
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fuel
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Output
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Honeywell International Inc. *
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Zeroavia Inc.
13.3. Airbus
13.4. Embraer
13.5. Boeing
13.6. The Marvin Group
13.7. The Dewey Electronics Corporation
13.8. Powercell Sweden AB
13.9. Doosan Mobility Innovation
13.10. H3 Dynamics
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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