世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

加水分解植物性タンパク質の世界市場 - 2023-2030


Global Hydrolyzed Vegetable Protein Market - 2023-2030

市場概要 加水分解植物性タンパク質の世界市場規模は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は5%... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年5月2日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
121 英語

 

サマリー

市場概要
加水分解植物性タンパク質の世界市場規模は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は5%である。
大豆、トウモロコシ、小麦由来の加水分解植物性タンパク質は塩酸で調理され、得られた溶液は水酸化ナトリウムで中和される。植物性タンパク質は酸によってアミノ酸に変換される。
ソース、シチュー、スープ、味付けスナック食品、グレイビーソース、ホットドッグ、ディップ、ドレッシングなどの風味増強剤としてなど、食品・飲料の幅広い用途で広く使用されている。
市場ダイナミクス
健康意識の高まりによるアクティブなライフスタイルの人気の高まりが市場成長を牽引すると予想される
世界中の人々の健康意識の高まりが、加水分解植物性タンパク質市場を牽引する主な要因である。加水分解植物性タンパク質市場の成長を促進する主な要因の1つは、ソース、シチュー、スープ、味付けスナック食品、グレイビーソース、ホットドッグ、ディップ、ドレッシングなど、様々な食品の風味増強剤として加水分解植物性タンパク質の使用が増加していること、また、健康志向の消費者の間で植物ベースの食事、タンパク質ベースの食事、タンパク質が豊富な天然素材に対する需要が高まっていることである。
栄養補助食品の採用拡大が市場成長を促進
消費者のライフスタイルの変化だけでなく、加工食品や調理済み食品素材に対する需要の高まりが市場成長の機会を増大させている。加工食品の風味改良、サプリメントなど、加水分解植物性タンパク質の膨大な用途は、多くの発展途上国の未開拓の可能性によって可能になった。これらの用途は、加水分解植物性タンパク質市場に有利な成長機会を生み出している。
COVID-19インパクト分析
COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を復活させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。
セグメント分析
世界の加水分解植物性タンパク質市場は、供給源、形態、用途、地域に基づいてセグメント化される。
定性的加工によるエンドウ豆の需要増加
エンドウ豆セグメントは、2022年の加水分解植物性タンパク質の世界市場シェアで最高を占めた。エンドウタンパク加水分解物は、その高いタンパク質含有量と、筋肉成長の改善、筋肉痛の減少、血圧低下などの潜在的な健康上の利点により、アスリート、ボディビルダー、健康志向の個人の間で人気のあるタンパク質サプリメントである。
総合的な健康増進と運動能力の向上を目指す人々にとって、その利点から望ましい選択肢である。無傷のタンパク質と比較してアミノ酸の吸収が良いため、筋肉への栄養素の供給が最適であることから、スポーツ医学で頻繁に使用されている。
地理的分析
北米におけるコンビニエンス食品の需要増加
北米は、風味増強剤や機能性成分としてHVPの需要を大量に生み出す、大規模で確立された食品・飲料産業のため、世界の加水分解植物性タンパク質の支配的な地域であり、この地域は2022年の収益で市場を支配した。
同地域の加工食品や簡便食品に対する需要の高まりも市場拡大に寄与している。さらに、この地域には医療栄養製品にHVPを使用する強力なヘルスケア分野がある。
競争状況
世界の主要企業には、味の素株式会社、Kerry Group Plc.、Aipu Food Industry、Titan Biotech、Cargill Inc.、Roquette Frères、DSM、Tate & Lyle、ADM、Griffith Foods、MGPが含まれる。
レポートを購入する理由
- 世界の加水分解植物性タンパク質市場を、供給源、形態、用途、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 加水分解植物性タンパク質の市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成される製品マッピングをエクセルで提供。
加水分解植物性タンパク質の世界市場レポートは、約61の表、60の図と121ページを提供するであろう。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

ページTOPに戻る


目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Source
3.2. Snippet by Form
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increased demand for foods with plant-based proteins drives market growth
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The presence of monosodium glutamate is an impediment to market expansion
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Infant formula is anticipated to have a positive effect on market growth
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Source
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Source
7.2. Pea*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Soy
7.4. Wheat
7.5. Corn
7.6. Rice
7.7. Others
8. By Form
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
8.2. Dry Powder*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Liquid
8.4. Paste
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Food and Beverage*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Personal Care Products
9.4. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Ajinomoto Co., Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Kerry Group Plc.
12.3. Aipu Food Industry
12.4. Titan Biotech
12.5. Cargill Inc.
12.6. Roquette Frères
12.7. DSM
12.8. Tate & Lyle
12.9. ADM
12.10. Griffith Foods
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Market Overview
The Global Hydrolyzed Vegetable Protein Market size reached US$ XX million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ XX million by 2030. The market is growing at a CAGR of 5% during the forecast period (2023-2030).
Hydrolyzed vegetable protein that comes from soy, corn, or wheat is cooked in hydrochloric acid and the resulting solution is neutralized with sodium hydroxide. Vegetable proteins are converted into their amino acids with the acid.
It is widely used in a wide range of food and beverage applications, including as a flavor enhancer for sauces, stews, soups, seasoned snack foods, gravies, hot dogs, dips, dressings and other foods.
Market Dynamics
The Growing Popularity of an Active Lifestyle as a Result of Increased Health Awareness is Expected to Drive Market Growth
Growing health consciousness among people all over the world is the main factor driving the hydrolyzed vegetable protein market. One of the main factors driving the growth of the hydrolyzed vegetable protein market is the increased use of hydrolyzed vegetable protein as flavor enhancers for a variety of foods, including sauces, stews, soups, seasoned snack foods, gravies, hot dogs, dips and dressings, as well as the rise in demand for plant-based diets, protein-based diets and protein-rich natural ingredients among consumers who are health conscious.
The Growing Adoption of Nutritional Supplements Promotes Market Growth
The increased opportunities for market growth rising demand for processed and ready-to-eat food products and materials, as well as shifting consumer lifestyles. The vast array of applications for hydrolyzed vegetable protein, such as improved flavors for processed foods, supplements and others, have been made possible by the untapped potential of numerous developing nations. These applications have generated lucrative growth opportunities for the hydrolyzed vegetable protein market.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario, and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it to pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Segment Analysis
The global hydrolyzed vegetable protein market is segmented based on source, form, application, and region.
Increasing Demand for Peas Due to its Qualitative Processing
The pea segment held the highest global hydrolyzed vegetable protein market share in 2022. Pea protein hydrolysate is a popular protein supplement among athletes, bodybuilders, and health-conscious individuals due to its high protein content and potential health benefits, including improved muscle growth, decreased muscle soreness and lowered blood pressure.
It is a desirable choice because of its benefits for people looking to increase their overall health and athletic performance. It is frequently used in sports medicine because, compared to intact proteins, it allows for better amino acid absorption, resulting in the best possible nutrient delivery to muscles.
Geographical Analysis
Increased Demand for Convenience Food Products in North America
North America’s dominant region in the global hydrolyzed vegetable protein due to the large and well-established food and beverage industry, which generates a significant amount of demand for HVP as a flavor enhancer and functional ingredient, the region dominated the market with a revenue in 2022.
The region's rising demand for processed and convenience foods has also contributed to the market's expansion. Additionally, the region has a strong healthcare sector that uses HVP in medical nutrition products.
Competitive Landscape
The major global players include Ajinomoto Co., Inc., Kerry Group Plc., Aipu Food Industry, Titan Biotech, Cargill Inc., Roquette Frères, DSM, Tate & Lyle, ADM, Griffith Foods, and MGP.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global hydrolyzed vegetable protein market segmentation based on source, form, application, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of hydrolyzed vegetable protein market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The Global Hydrolyzed Vegetable Protein Market Report Would Provide Approximately 61 Tables, 60 Figures and 121 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Source
3.2. Snippet by Form
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increased demand for foods with plant-based proteins drives market growth
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The presence of monosodium glutamate is an impediment to market expansion
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Infant formula is anticipated to have a positive effect on market growth
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Source
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Source
7.2. Pea*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Soy
7.4. Wheat
7.5. Corn
7.6. Rice
7.7. Others
8. By Form
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
8.2. Dry Powder*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Liquid
8.4. Paste
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Food and Beverage*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Personal Care Products
9.4. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Ajinomoto Co., Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Kerry Group Plc.
12.3. Aipu Food Industry
12.4. Titan Biotech
12.5. Cargill Inc.
12.6. Roquette Frères
12.7. DSM
12.8. Tate & Lyle
12.9. ADM
12.10. Griffith Foods
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/18 10:26

151.13 円

164.11 円

199.39 円

ページTOPに戻る