加水分解植物性タンパク質の世界市場 - 2023-2030Global Hydrolyzed Vegetable Protein Market - 2023-2030 市場概要 加水分解植物性タンパク質の世界市場規模は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は5%... もっと見る
サマリー市場概要加水分解植物性タンパク質の世界市場規模は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は5%である。 大豆、トウモロコシ、小麦由来の加水分解植物性タンパク質は塩酸で調理され、得られた溶液は水酸化ナトリウムで中和される。植物性タンパク質は酸によってアミノ酸に変換される。 ソース、シチュー、スープ、味付けスナック食品、グレイビーソース、ホットドッグ、ディップ、ドレッシングなどの風味増強剤としてなど、食品・飲料の幅広い用途で広く使用されている。 市場ダイナミクス 健康意識の高まりによるアクティブなライフスタイルの人気の高まりが市場成長を牽引すると予想される 世界中の人々の健康意識の高まりが、加水分解植物性タンパク質市場を牽引する主な要因である。加水分解植物性タンパク質市場の成長を促進する主な要因の1つは、ソース、シチュー、スープ、味付けスナック食品、グレイビーソース、ホットドッグ、ディップ、ドレッシングなど、様々な食品の風味増強剤として加水分解植物性タンパク質の使用が増加していること、また、健康志向の消費者の間で植物ベースの食事、タンパク質ベースの食事、タンパク質が豊富な天然素材に対する需要が高まっていることである。 栄養補助食品の採用拡大が市場成長を促進 消費者のライフスタイルの変化だけでなく、加工食品や調理済み食品素材に対する需要の高まりが市場成長の機会を増大させている。加工食品の風味改良、サプリメントなど、加水分解植物性タンパク質の膨大な用途は、多くの発展途上国の未開拓の可能性によって可能になった。これらの用途は、加水分解植物性タンパク質市場に有利な成長機会を生み出している。 COVID-19インパクト分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を復活させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界の加水分解植物性タンパク質市場は、供給源、形態、用途、地域に基づいてセグメント化される。 定性的加工によるエンドウ豆の需要増加 エンドウ豆セグメントは、2022年の加水分解植物性タンパク質の世界市場シェアで最高を占めた。エンドウタンパク加水分解物は、その高いタンパク質含有量と、筋肉成長の改善、筋肉痛の減少、血圧低下などの潜在的な健康上の利点により、アスリート、ボディビルダー、健康志向の個人の間で人気のあるタンパク質サプリメントである。 総合的な健康増進と運動能力の向上を目指す人々にとって、その利点から望ましい選択肢である。無傷のタンパク質と比較してアミノ酸の吸収が良いため、筋肉への栄養素の供給が最適であることから、スポーツ医学で頻繁に使用されている。 地理的分析 北米におけるコンビニエンス食品の需要増加 北米は、風味増強剤や機能性成分としてHVPの需要を大量に生み出す、大規模で確立された食品・飲料産業のため、世界の加水分解植物性タンパク質の支配的な地域であり、この地域は2022年の収益で市場を支配した。 同地域の加工食品や簡便食品に対する需要の高まりも市場拡大に寄与している。さらに、この地域には医療栄養製品にHVPを使用する強力なヘルスケア分野がある。 競争状況 世界の主要企業には、味の素株式会社、Kerry Group Plc.、Aipu Food Industry、Titan Biotech、Cargill Inc.、Roquette Frères、DSM、Tate & Lyle、ADM、Griffith Foods、MGPが含まれる。 レポートを購入する理由 - 世界の加水分解植物性タンパク質市場を、供給源、形態、用途、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 加水分解植物性タンパク質の市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成される製品マッピングをエクセルで提供。 加水分解植物性タンパク質の世界市場レポートは、約61の表、60の図と121ページを提供するであろう。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Source 3.2. Snippet by Form 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increased demand for foods with plant-based proteins drives market growth 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The presence of monosodium glutamate is an impediment to market expansion 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Infant formula is anticipated to have a positive effect on market growth 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Source 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 7.2. Pea* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Soy 7.4. Wheat 7.5. Corn 7.6. Rice 7.7. Others 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Dry Powder* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Liquid 8.4. Paste 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Food and Beverage* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Personal Care Products 9.4. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Ajinomoto Co., Inc.* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Kerry Group Plc. 12.3. Aipu Food Industry 12.4. Titan Biotech 12.5. Cargill Inc. 12.6. Roquette Frères 12.7. DSM 12.8. Tate & Lyle 12.9. ADM 12.10. Griffith Foods LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Source 3.2. Snippet by Form 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increased demand for foods with plant-based proteins drives market growth 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The presence of monosodium glutamate is an impediment to market expansion 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Infant formula is anticipated to have a positive effect on market growth 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Source 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 7.2. Pea* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Soy 7.4. Wheat 7.5. Corn 7.6. Rice 7.7. Others 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Dry Powder* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Liquid 8.4. Paste 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Food and Beverage* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Personal Care Products 9.4. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Ajinomoto Co., Inc.* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Kerry Group Plc. 12.3. Aipu Food Industry 12.4. Titan Biotech 12.5. Cargill Inc. 12.6. Roquette Frères 12.7. DSM 12.8. Tate & Lyle 12.9. ADM 12.10. Griffith Foods LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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