ナッツ製品市場Nut Products Market 市場概要 ナッツは、食用に適さない硬い殻と、一般に食用に適する種子から成る果実である。ほとんどのナッツは劣った卵巣を持つ雌しべから生まれる。健康意識の高まりと相まって、植物性食品やグルテンフリー製... もっと見る
サマリー市場概要ナッツは、食用に適さない硬い殻と、一般に食用に適する種子から成る果実である。ほとんどのナッツは劣った卵巣を持つ雌しべから生まれる。健康意識の高まりと相まって、植物性食品やグルテンフリー製品への消費者の傾斜が強まっていることが、世界のナッツ製品市場を牽引すると予想される。さらに、簡便食品に対する需要の増加、食品添加物としてのナッツの人気の高まり、製品発売の増加などが、世界のナッツ製品市場の成長を促進する要因となっている。世界のナッツ製品市場は、2023年から2030年の予測期間中に5.8%の高いCAGRに達すると推定される。 市場ダイナミクス: ナッツの健康効果に対する意識の高まり ナッツの摂取は慢性疾患リスクの軽減に関連しており、カシューナッツ、ピーナッツの外皮、ココナッツの殻などのナッツ製品は、食品保存機能だけでなく抗菌性も発揮する。さらに、ナッツ製品の摂取が人間の健康に及ぼす有益な効果は、これらの製品に含まれる植物性タンパク質、脂肪酸、ミネラル、植物ステロール、食物繊維、ビタミン、フェノールの存在に起因する。ナッツ類を摂取すると、アテローム性LDLサブフラクションの形成が少なくなり、その結果、ナッツ類やその製品のコレステロール低減効果やナッツ類に含まれる飽和脂肪の割合が低いことから、心筋梗塞の発生が少なくなる。NCBIの研究によれば、ナッツ製品の摂取は、酸化ストレス、血管反応性、炎症、高血圧、メタボリックシンドローム、内臓脂肪率に対して消費者に利益をもたらす。米国FDAの観察によると、ナッツは被験者の2型糖尿病のリスクを低減し、血糖値を調整し、抗酸化物質を多く含むため冠動脈性心臓病のリスクを低減する。これに加えて、アーモンド、カシューナッツ、クルミ、ピスタチオなどの木の実類やピーナッツなどの豆類は、人間の健康に有益な多くの成分を含む密度の高い食物である。 さらに、ナッツを原材料とする食品・飲料製品の使用が増加することで、予言期間中にナッツ製品産業の範囲が拡大する。ベーカリー、加工食品、製菓におけるナッツ製品の大規模な需要は、消費者に健康的でおいしい食事のための数多くの選択肢を提供し、それによってビジネスの展望を舵取りしている。ピーナッツ、ヘーゼルナッツ、アーモンド、ブラジルナッツ、マカデミアナッツ、松の実、クルミ、カシューナッツといったナッツ製品の大規模生産により、ナッツ製品市場は今後数年間で勢いを増すだろう。例えば、国際ナッツ&ドライフルーツ統計年鑑2019/2020によると、木の実の世界生産量は過去10年間安定したペースで伸び続け、2019/2020シーズンには約460万トンに達した。アーモンドとクルミが生産量の上位を占め、世界シェアの31%と21%を占め、カシューナッツ(17%)、ピスタチオ(14%)、ヘーゼルナッツ(12%)が続いた。残りの5%はピーカン、マカダミアナッツ、ブラジルナッツ、松の実である。 市場細分化: 菓子分野が世界のナッツ製品市場を支配する見込み これは、大手企業による投資の増加、低カロリー食品への需要の増加、嗜好への傾倒の高まり、簡便食品への需要の増加といった要因によるものである。カリフォルニア・アーモンド協会が実施した調査によると、消費者の70%がプレーン・チョコレートよりもナッツ入りチョコレートを好んで食べている。また、85%の消費者が、ナッツがチョコレートをより栄養価の高いものにすることに、強く、あるいは、やや同意している。 一方、タイプ別に見ると、ナッツ・ペースト分野は予測期間中に最も高いCAGR(年平均成長率)YY%で成長すると予想される。ナッツ・ペーストは、パン、ケーキ、ビスケットに塗るナッツ・スプレッドとして主に使用される。技術の発達と栄養特性に対する消費者の意識の高まりにより、様々なナッツペーストが開発されている。ピーナッツバターは最も消費されているスプレッド食品のひとつで、ピーナッツを粉砕し、乾煎りして作られる。ニュージーランドのブランドであるフィックス&フォッグは、オーストラリアやAPACの消費者からナッツバターのバリエーションを増やしたいという要望が高まっていることから、従来のピーナッツ製品にとどまらないイノベーションに取り組んでいるという。フィックス&フォッグは、スモーク&ファイヤー、ダークチョコレート、コーヒー・メープルなど様々なフレーバーのピーナッツバターで知られているが、最近では、カシューナッツ、アーモンド、ヘーゼルナッツ、8種類のナッツと種子を使ったエブリシング・バターなど、他の種類のナッツバターも製造している。 地理的浸透: 北米が世界のナッツ製品市場を支配すると予想される 北米はナッツ製品の世界市場で圧倒的なシェアを占めているが、これは同地域の消費者の可処分所得が高く、ナッツ食品の需要と消費が高まっているためである。2019/2020年の世界シェアの40%を占める北米は、世界最大の木の実生産国であり、次いで中東(世界生産量の18%)が続き、その生産量は主にヘーゼルナッツ(地域シェアの50%)とピスタチオ(37%)で構成されている。アーモンドやピーナッツなどのナッツ類は、比較的低脂肪で健康的なオメガ3脂肪酸を含むなど、糖尿病患者にやさしいヘルシーなスナックとして高い評価を得ている。また、生のナッツを料理に使ったり、トレイル・ミックスなどのセイボリーに混ぜたりする用途が増加していることから、北米では健康志向の消費者が多く集まっている。北米のナッツ製品市場では、米国が最大の市場収益シェアを占めている。2018/2019年のシェアは38%で、米国は世界の木の実生産をリードし続けている。アーモンド(国別シェア62%)、ピスタチオ(19%)、クルミ(15%)が最も生産量の多い作物であった。2019/20年の世界のピーナッツ生産量は4,100万トン以上に達し、中国が世界のピーナッツ作物の38%を占め、インドが15%で続いた。次いでナイジェリア(8%)、米国(6%)、セネガル(3%)、アルゼンチン(3%)が20%を生産した。 競争状況: 世界のナッツ製品市場は、Olam International、Barry Callebaut、Blue Diamond Growers、Zentis GmbH & Co.KG、Mount Franklin Foods、Kerry Groupなどである。主要プレーヤーは、製品発売、提携、M&Aなど様々な主要戦略を採用し、世界的に市場に貢献している。例えば、2020年11月、La Morella Nuts社は「Mediterranean Nut Craft」を発売した。この拡大により、地中海ナッツ・クラフトの専門家は、世界中で高まっている健康的な嗜好品と植物由来の製品に対するニーズを取り込む。2019年5月、Tierra FarmはLathamに12,000平方フィートの新しい流通倉庫を拡張し、オーガニック製品の卸売り会社が年間売上高4,500万米ドル以上に成長するのに貢献した。2020年6月、マウント・フランクリン・フーズはナッツバター愛好家向けのスナック「Nubu Nut Butter Bites」を発売した。これは、ナッツの嗜好品でより健康的な間食を求める消費者の嗜好に応えるものと期待されている。2019年3月、ブルーダイヤモンドはアーモンドとフルーツを発売し、製品ラインを拡大した。 COVID-19の影響パンデミックは世界のナッツ製品市場にプラスの影響を与えた COVID-19パンデミックは、人々の優先順位を変え、健康的で免疫力を高める食品の購入により多くの投資を行ったため、ナッツ製品市場にプラスの影響を与えた。COVID-19の流行期間中、オンライン・ショップを通じてナッツとナッツ製品の驚異的な売上増加が観察され、これが調査対象市場の需要を維持した。ほとんどの人々は、商品がなくなるのを恐れ、一度に大量に購入することを好んだ。そのため、どの地域でも、大容量のバスケットがナッツ製品を維持する重要な理由となっている。さらに、パンデミック(世界的大流行)時には、すぐに食べられる製品の需要が高まった。アーモンドなどのナッツ類はビタミンEが豊富であるため、ナッツ製品の需要も増加している。そのため、免疫システムを改善し、免疫システムの脆弱性によって起こる病気を予防することができる。クルミは免疫力を高める素晴らしい食品のひとつであり、心臓の健康、皮膚、骨の健康も改善します。 レポートを購入する理由 - 予測期間における世界のナッツ製品の現在の市場シナリオと実行可能性を理解する - 世界のナッツ製品市場の構成をタイプ、ナッツの種類、用途の観点から可視化し、主要企業、成長可能性、市場戦略を特定する - 市場に存在する主な規制を特定し、予測期間における市場への影響を理解する - 市場競争、製品価格、新製品開発、市場に関連する特許出願などの主要ビジネス要因を理解する 提供内容 - 徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の結果、最も関連性の高い分析を冷静にまとめたPDFレポート - 世界のナッツ製品市場の貴重なデータポイントを記載したエクセルデータシート - 地域および国レベルのセグメンテーション - 主要市場プレイヤーの主要製品に関するエクセルによる製品マッピング - 主要市場プレイヤーの事業収益($)と収益シェア(%)を網羅した市場シェア分析 世界のナッツ製品市場レポートでは、約45の市場データテーブル、45の図、180ページへのアクセスを提供します。 対象読者 - 食品・飲料メーカー - 輸出入企業 - 製薬会社 - 業界投資家/投資銀行 - 教育・研究機関 - 研究専門家 目次1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Nut Type 3.3. Market Snippet by Application 3.4. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply chain analysis 5.3. Pricing analysis 5.4. Patent Analysis 5.5. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or a Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Nut Butter* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2029 7.3. Nut Pastes 7.4. Salted & Flavored Nuts 7.5. Plain Nuts 7.6. Caramelized Nuts 7.7. Nut Flour 7.8. Others 8. By Nut Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Nut Type Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Nut Type Segment 8.2. Almonds* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2029 8.3. Hazelnuts 8.4. Walnuts 8.5. Cashews 8.6. Pistachios 8.7. Peanuts 8.8. Brazil Nuts 8.9. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment 9.2. Confectionery Products* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2029 9.3. Ice Cream & Frozen Desserts 9.4. Cereals & Snack Bars 9.5. Savoury Products 9.6. Bakery Products 9.7. Beverages 9.8. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key region-specific dynamics 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nut Type 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. South America 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nut Type 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Brazil 10.3.6.2. Argentina 10.3.6.3. Rest of South America 10.4. Europe 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nut Type 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Germany 10.4.6.2. The U.K. 10.4.6.3. France 10.4.6.4. Spain 10.4.6.5. Italy 10.4.6.6. Rest of Europe 10.5. Asia Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nut Type 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nut Type 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive scenario 11.2. Competitor strategy analysis 11.3. Market positioning/share analysis 11.4. Mergers and acquisitions analysis 12. Company Profiles 12.1. Olam International* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. Barry Callebaut 12.3. Blue Diamond Growers 12.4. Kerry Group 12.5. Zentis GmbH & Co. KG 12.6. Mount Franklin Foods 12.7. Mandelin Almonds 12.8. Lubeca 12.9. Puratos 12.10. ALMENDRAS LLOPIS S.A.U.(*List not Exhaustive*) 13. DataM Intelligence 13.1. Appendix 13.2. About us and our services 13.3. Contact us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Nut Type 3.3. Market Snippet by Application 3.4. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply chain analysis 5.3. Pricing analysis 5.4. Patent Analysis 5.5. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or a Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Nut Butter* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2029 7.3. Nut Pastes 7.4. Salted & Flavored Nuts 7.5. Plain Nuts 7.6. Caramelized Nuts 7.7. Nut Flour 7.8. Others 8. By Nut Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Nut Type Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Nut Type Segment 8.2. Almonds* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2029 8.3. Hazelnuts 8.4. Walnuts 8.5. Cashews 8.6. Pistachios 8.7. Peanuts 8.8. Brazil Nuts 8.9. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment 9.2. Confectionery Products* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2029 9.3. Ice Cream & Frozen Desserts 9.4. Cereals & Snack Bars 9.5. Savoury Products 9.6. Bakery Products 9.7. Beverages 9.8. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key region-specific dynamics 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nut Type 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. South America 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nut Type 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Brazil 10.3.6.2. Argentina 10.3.6.3. Rest of South America 10.4. Europe 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nut Type 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Germany 10.4.6.2. The U.K. 10.4.6.3. France 10.4.6.4. Spain 10.4.6.5. Italy 10.4.6.6. Rest of Europe 10.5. Asia Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nut Type 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nut Type 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive scenario 11.2. Competitor strategy analysis 11.3. Market positioning/share analysis 11.4. Mergers and acquisitions analysis 12. Company Profiles 12.1. Olam International* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. Barry Callebaut 12.3. Blue Diamond Growers 12.4. Kerry Group 12.5. Zentis GmbH & Co. KG 12.6. Mount Franklin Foods 12.7. Mandelin Almonds 12.8. Lubeca 12.9. Puratos 12.10. ALMENDRAS LLOPIS S.A.U.(*List not Exhaustive*) 13. DataM Intelligence 13.1. Appendix 13.2. About us and our services 13.3. Contact us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |