天然着色料の世界市場 - 2023-2030Global Natural Food Colors Market - 2023-2030 市場概要 世界の天然着色料市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は7.54%である。 天然... もっと見る
サマリー市場概要世界の天然着色料市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は7.54%である。 天然着色料とは、有機的に生成されたものである。天然着色料の原料には、新鮮な果物や野菜、それらから抽出された天然抽出物が含まれる。天然着色料は、着色ニーズに応じて様々な天然源から抽出される。しかし、着色料の原料として最も一般的なものは、ニンジン、ブドウ、オレンジ、ホウレンソウ、ビートルーツ、イラクサ、ウコンなどである。カルミンはユニークな天然色素のひとつで、アルメニア産の昆虫から抽出され、最も純粋なカルミンとして知られている。カルミンは、2種類以上の天然色素の組み合わせから得られる。その上、野菜や果物から抽出される天然着色料には多くの健康上の利点があり、身体に必要な栄養素が豊富に含まれており、これが市場成長を促進する重要な要因となっている。 市場ダイナミクス 食品・飲料業界における天然着色料の採用拡大が市場を牽引 食品・飲料業界では、合成着色料の使用には多くの規制がある。合成着色料は、人間の消費に有害な多くの化学物質で製造されている。その結果、メーカーは天然色素の生産に集中しており、天然色素の需要が増加している。また、天然添加物や有機添加物に対する需要の高まりも、市場の成長を促進すると推定される。天然着色料に関連する健康上の利点は、市場成長にプラスの影響を与えると推定される。カロテノイドは、体の免疫力を構築するのに役立つ抗酸化物質であり、クルクミンは、多くのウイルスに対する免疫ブースターとして機能するいくつかの健康上の利点を持っています。また、クルクミンには多くのウイルスに対する免疫力を高める作用があるなど、いくつかの健康効果がある。 天然着色料の利点に関する意識の高まりが天然着色料市場全体の成長を促進する 合成着色料に対する天然着色料の需要は、オーガニック製品に対する消費者の意識の高まり、合成着色料に関連する健康被害、天然着色料に関連する健康上の利点により拡大している。食品の生産量を増やすために人工的な生産源を使用することが増え、多くの健康被害につながっている。現在では、健康意識の高まりや環境に優しい製品への傾倒といった要因が、世界中で自然栽培食品への需要を促進している。その結果、食品メーカーは加工後の食品や飲料の魅力を回復させるために有機食品着色料を広く使用している。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界の天然着色料市場は、種類、供給源、形態、用途、地域によって区分される。 液状セグメントが最大の市場シェアを占める 液状セグメントは予測期間中に急成長すると推定される。飲料、ベーカリー、製菓、セイボリー用途で液体形態の天然着色料の使用量が増加しており、今後数年間で天然着色料市場の成長が拡大するとみられる。液体状の天然着色料は、様々な製剤に使用しやすく、簡単に溶かすことができ、また、異なる色調で入手可能である。一方、粉末状は、シリアル、風味製品、冷菓、その他の食品に広く使用されているため、予測期間中に市場シェアを拡大し、次いで液体となる可能性が高い。 地理的分析 地域における天然着色料需要の高まり 北米は世界の天然着色料市場で最も高いシェアを占めており、合成着色料の使用を制限する規制や法律の存在と相まって、合成着色料に含まれる有害物質が癌やその他の心血管障害を引き起こす疾病に関する消費者意識の高まりにより、予測期間中に成長すると推定される。この要因は、予測期間にわたって天然食品着色料市場を牽引すると推定される。そのほか、この地域の料理需要は、観光客の頻度が高いことから観光人口が増加し、また、運動会の増加も、予測期間にわたって天然食品着色料の需要を増加させると推定される。 競争状況 同市場の主な世界的プレーヤーには、ADM、Sysco Corporation、Conagra Brands, Inc.、Royal Ridge Fruits、Capricorn Food Products India Ltd.、ALFA LAVAL、Tricom Fruit Products Ltd.、Capuzzo S.r.l.、Freudenberg Group、Saraf Food Ltd.、Conagra Brands, Inc.などがいる。 レポートを購入する理由 - タイプ、ソース、フォーム、アプリケーション、地域に基づく世界の天然着色料市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することにより、市場における商機を特定する。 - 天然着色料市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - 徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後、冷静にまとめられた市場分析からなるPDFレポート。 - すべての主要市場プレーヤーの主要製品からなるエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界の天然着色料市場レポートは、約93表、109図、190ページを提供します。 2023年のターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Source 3.3. Market Snippet by Form 3.4. Market Snippet by Application 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing adoption of natural food colors in food and beverage industry 4.1.1.2. XX 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Stringent regulations on processing natural food colors may hamper the market 4.1.2.2. XX 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. XX 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Carmine* 7.2.1. Introduction 7.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Anthocyanins 7.4. Caramel 7.5. Carotenoids 7.6. Chlorophyll 7.7. Others 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Plant* 8.2.1. Introduction 8.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Animal 9. By Form 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 9.2. Powder * 9.2.1. Introduction 9.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Liquid 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Processed food products 10.3. Beverages 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis andY-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis andY-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. ADM* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Sysco Corporation 13.3. Conagra Brands, Inc. 13.4. Royal Ridge Fruits 13.5. Capricorn Food Products India Ltd. 13.6. ALFA LAVAL 13.7. Tricom Fruit Products Ltd 13.8. Capuzzo S.r.l. 13.9. Freudenberg Group 13.10. Saraf Foods Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Source 3.3. Market Snippet by Form 3.4. Market Snippet by Application 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing adoption of natural food colors in food and beverage industry 4.1.1.2. XX 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Stringent regulations on processing natural food colors may hamper the market 4.1.2.2. XX 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. XX 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Carmine* 7.2.1. Introduction 7.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Anthocyanins 7.4. Caramel 7.5. Carotenoids 7.6. Chlorophyll 7.7. Others 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Plant* 8.2.1. Introduction 8.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Animal 9. By Form 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 9.2. Powder * 9.2.1. Introduction 9.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Liquid 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Processed food products 10.3. Beverages 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis andY-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis andY-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. ADM* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Sysco Corporation 13.3. Conagra Brands, Inc. 13.4. Royal Ridge Fruits 13.5. Capricorn Food Products India Ltd. 13.6. ALFA LAVAL 13.7. Tricom Fruit Products Ltd 13.8. Capuzzo S.r.l. 13.9. Freudenberg Group 13.10. Saraf Foods Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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