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天然着色料の世界市場 - 2023-2030


Global Natural Food Colors Market - 2023-2030

市場概要 世界の天然着色料市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は7.54%である。 天然... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年4月11日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界の天然着色料市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は7.54%である。
天然着色料とは、有機的に生成されたものである。天然着色料の原料には、新鮮な果物や野菜、それらから抽出された天然抽出物が含まれる。天然着色料は、着色ニーズに応じて様々な天然源から抽出される。しかし、着色料の原料として最も一般的なものは、ニンジン、ブドウ、オレンジ、ホウレンソウ、ビートルーツ、イラクサ、ウコンなどである。カルミンはユニークな天然色素のひとつで、アルメニア産の昆虫から抽出され、最も純粋なカルミンとして知られている。カルミンは、2種類以上の天然色素の組み合わせから得られる。その上、野菜や果物から抽出される天然着色料には多くの健康上の利点があり、身体に必要な栄養素が豊富に含まれており、これが市場成長を促進する重要な要因となっている。
市場ダイナミクス
食品・飲料業界における天然着色料の採用拡大が市場を牽引
食品・飲料業界では、合成着色料の使用には多くの規制がある。合成着色料は、人間の消費に有害な多くの化学物質で製造されている。その結果、メーカーは天然色素の生産に集中しており、天然色素の需要が増加している。また、天然添加物や有機添加物に対する需要の高まりも、市場の成長を促進すると推定される。天然着色料に関連する健康上の利点は、市場成長にプラスの影響を与えると推定される。カロテノイドは、体の免疫力を構築するのに役立つ抗酸化物質であり、クルクミンは、多くのウイルスに対する免疫ブースターとして機能するいくつかの健康上の利点を持っています。また、クルクミンには多くのウイルスに対する免疫力を高める作用があるなど、いくつかの健康効果がある。
天然着色料の利点に関する意識の高まりが天然着色料市場全体の成長を促進する
合成着色料に対する天然着色料の需要は、オーガニック製品に対する消費者の意識の高まり、合成着色料に関連する健康被害、天然着色料に関連する健康上の利点により拡大している。食品の生産量を増やすために人工的な生産源を使用することが増え、多くの健康被害につながっている。現在では、健康意識の高まりや環境に優しい製品への傾倒といった要因が、世界中で自然栽培食品への需要を促進している。その結果、食品メーカーは加工後の食品や飲料の魅力を回復させるために有機食品着色料を広く使用している。
COVID-19影響分析
COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。
セグメント分析
世界の天然着色料市場は、種類、供給源、形態、用途、地域によって区分される。
液状セグメントが最大の市場シェアを占める
液状セグメントは予測期間中に急成長すると推定される。飲料、ベーカリー、製菓、セイボリー用途で液体形態の天然着色料の使用量が増加しており、今後数年間で天然着色料市場の成長が拡大するとみられる。液体状の天然着色料は、様々な製剤に使用しやすく、簡単に溶かすことができ、また、異なる色調で入手可能である。一方、粉末状は、シリアル、風味製品、冷菓、その他の食品に広く使用されているため、予測期間中に市場シェアを拡大し、次いで液体となる可能性が高い。
地理的分析
地域における天然着色料需要の高まり
北米は世界の天然着色料市場で最も高いシェアを占めており、合成着色料の使用を制限する規制や法律の存在と相まって、合成着色料に含まれる有害物質が癌やその他の心血管障害を引き起こす疾病に関する消費者意識の高まりにより、予測期間中に成長すると推定される。この要因は、予測期間にわたって天然食品着色料市場を牽引すると推定される。そのほか、この地域の料理需要は、観光客の頻度が高いことから観光人口が増加し、また、運動会の増加も、予測期間にわたって天然食品着色料の需要を増加させると推定される。
競争状況
同市場の主な世界的プレーヤーには、ADM、Sysco Corporation、Conagra Brands, Inc.、Royal Ridge Fruits、Capricorn Food Products India Ltd.、ALFA LAVAL、Tricom Fruit Products Ltd.、Capuzzo S.r.l.、Freudenberg Group、Saraf Food Ltd.、Conagra Brands, Inc.などがいる。
レポートを購入する理由
- タイプ、ソース、フォーム、アプリケーション、地域に基づく世界の天然着色料市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することにより、市場における商機を特定する。
- 天然着色料市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
- 徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後、冷静にまとめられた市場分析からなるPDFレポート。
- すべての主要市場プレーヤーの主要製品からなるエクセルで利用可能な製品マッピング。
世界の天然着色料市場レポートは、約93表、109図、190ページを提供します。
2023年のターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Source
3.3. Market Snippet by Form
3.4. Market Snippet by Application
3.5. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing adoption of natural food colors in food and beverage industry
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Stringent regulations on processing natural food colors may hamper the market
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Carmine*
7.2.1. Introduction
7.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Anthocyanins
7.4. Caramel
7.5. Carotenoids
7.6. Chlorophyll
7.7. Others
8. By Source
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source
8.2. Plant*
8.2.1. Introduction
8.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Animal
9. By Form
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
9.2. Powder *
9.2.1. Introduction
9.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Liquid
10. By Application
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
10.2. Processed food products
10.3. Beverages
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis andY-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.7. Market Size Analysis andY-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. ADM*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Sysco Corporation
13.3. Conagra Brands, Inc.
13.4. Royal Ridge Fruits
13.5. Capricorn Food Products India Ltd.
13.6. ALFA LAVAL
13.7. Tricom Fruit Products Ltd
13.8. Capuzzo S.r.l.
13.9. Freudenberg Group
13.10. Saraf Foods Ltd.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The global natural food colors market reached US$ XX million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ XX million by 2030. The market is growing at a CAGR of 7.54% during the forecast period (2023-2030).
Natural food colors are the ones which are derived organically. The raw materials for natural food colors include fresh fruits & vegetables and natural extracts derived from them. Natural food colors are extracted from various natural sources depending on the coloring needs. However, most common raw materials for colors include carrots, grapes, oranges, spinach, beetroots, nettles, and turmeric. Carmine is one of the unique natural colors, which is derived from an insect, which is extracted from the Armenian insect, and is known as the purest form of carmine. Carmine can be derived from combination of two or more natural colors. Besides, there are many health benefits associated with natural food colors that are extracted from vegetables & fruits, which contain nutrients that are required by the body in abundance, which is a key factor that is driving the market growth.
Market Dynamics
Increasing adoption of natural food colors in food and beverage industry drives the market
There are many regulations on synthetic food colors to use in the food & beverage industry. The synthetic colors are manufactured with lot of chemicals that are harmful to human consumption. As a result, the manufacturers are concentrating on production of natural colors, which in rise demand for natural colors is increasing even, they are more expensive. Besides, the growing demand for natural and organic additives is also estimated to drive the market growth. The health benefits associated with natural food colors are estimated to have a positive impact on the market growth. Carotenoids are the antioxidants which aids in building body immunity and curcumin has several health benefits that acts as an immunity booster against many viruses. In turn, the growing awareness of the same among customers is driving the market growth for natural colors.
Growing awareness about the benefits of natural food colors fuels the growth of the overall natural food colors market
The demand for natural food colors over synthetic food colors is growing due to increasing consumer awareness for organic products, health hazards associated with synthetic colors, and health benefits associated with natural food colors. Increased use of artificial production sources to increase the food production has led to many health hazards. Nowadays, factors such as increase in health consciousness and inclination towards environment-friendly products are driving the demand for naturally grown food products across the world. As a result, food product manufactures are widely using organic food colors to restore the attractiveness of food and beverages after processing.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown, and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Segment Analysis
The global natural food colors market is segmented based on type, source, form, application, and region.
The liquid form segment held the largest market share
The liquid form segment is estimated to grow at a rapid pace over the forecast period. The growing usage of liquid forms of natural food color in beverage, bakery, confectionery, and savory applications is likely to increase the growth of the natural food colors market in the coming years. The liquid form of natural food colors is easy for using in a variety of formulation, can be simply dissolved, and also they are available in different color shades. On the other hand, the powder form is likely to increase the market share over the forecast period, followed by liquid, since they are widely used in cereals, savory products, frozen desserts, and other food products.
Geographical Analysis
Rising demand for natural food colors in the region
North America holds the highest share in the global natural food colors market and is estimated to grow over the forecast period owing to the increase in consumer awareness regarding diseases which occurs due to harmful substances present in synthetic colors that cause cancer and other cardiovascular disorders coupled with the presence of regulations and laws limiting the use of synthetic food colors. This factor is estimated to drive the natural food color market over the forecast period. Besides, the region’s cuisine demand has been increased by a high frequency of tourists, which led to a growing tourism demographic, and also an increase in athletic events is estimated to increase the demand for natural food colors over the projected period.
Competitive Landscape
The major global players in the market include ADM, Sysco Corporation, Conagra Brands, Inc., Royal Ridge Fruits , Capricorn Food Products India Ltd., ALFA LAVAL, Tricom Fruit Products Ltd, Capuzzo S.r.l., Freudenberg Group, Saraf Food Ltd.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global natural food colors market segmentation based on type, source, form, application, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities in the market by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of natural food colors market-level with all segments.
• PDF report consisting of cogently put-together market analysis after exhaustive qualitative interviews and in-depth market study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major market players.
The global natural food colors market report would provide approximately 93 tables, 109 figures and 190 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Source
3.3. Market Snippet by Form
3.4. Market Snippet by Application
3.5. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing adoption of natural food colors in food and beverage industry
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Stringent regulations on processing natural food colors may hamper the market
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Carmine*
7.2.1. Introduction
7.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Anthocyanins
7.4. Caramel
7.5. Carotenoids
7.6. Chlorophyll
7.7. Others
8. By Source
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source
8.2. Plant*
8.2.1. Introduction
8.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Animal
9. By Form
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
9.2. Powder *
9.2.1. Introduction
9.2.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Liquid
10. By Application
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
10.2. Processed food products
10.3. Beverages
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis andY-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.7. Market Size Analysis andY-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. ADM*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Sysco Corporation
13.3. Conagra Brands, Inc.
13.4. Royal Ridge Fruits
13.5. Capricorn Food Products India Ltd.
13.6. ALFA LAVAL
13.7. Tricom Fruit Products Ltd
13.8. Capuzzo S.r.l.
13.9. Freudenberg Group
13.10. Saraf Foods Ltd.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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