ゼラチン代替物の世界市場 - 2023-2030Global Gelatin Substitutes Market - 2023-2030 市場概要 材料としてのゼラチン代替物は、マシュマロ、ゼリー、ジャム、ケーキ、カスタード、グレーズ、グミ、フルーツシロップ、フラン、アイシング、パン生地などの食品にますます使用されるようになっている... もっと見る
サマリー市場概要材料としてのゼラチン代替物は、マシュマロ、ゼリー、ジャム、ケーキ、カスタード、グレーズ、グミ、フルーツシロップ、フラン、アイシング、パン生地などの食品にますます使用されるようになっている。最も広く使用されているゼラチン代替物のひとつである粉寒天は、業務用食品産業での用途が多いが、帯寒天は伝統的に家庭料理でのみ使用されてきた。そのため、食品・飲料用途での同製品の採用が増加しており、業界の成長にプラスの影響を与えると予想される。 さらに、慢性疾患に苦しむ人々の種類の増加、改善された医療インフラの普及、消耗品である医薬品の組み立てにゼラチン製品が採用されつつあることは、市場の拡大を後押しする最も重要なドライバーの一つである。 世界のゼラチン代替品市場は2022年にYY百万米ドルと評価された。2030年にはYY百万米ドルに達し、予測期間(2023-2030年)のCAGRは6.85%で成長すると予測される。 市場ダイナミクス:植物性食品へのシフト需要の高まりが市場を牽引 植物由来の食品原料の需要が高いのは、多くの消費者が植物由来の食品や飲料製品へのシフトなど、ライフスタイル、特に食習慣の大幅な変化を望んでいるからである。このような大規模な食生活の変化の背景には、植物性食品の健康上の利点に関する研究の高まりがあり、世界各地の公衆衛生機関がこれを後押ししている。植物性原料の市場は、動物性食品が健康や環境に及ぼす悪影響に対する認識や、動物福祉に関する意識の高まりによって押し上げられている。その結果、植物性ゼラチン代替食品は、有機食品や植物性食品原料の使用へのそうしたシフトによってプラスの影響を受けると予想される。従来の動物性ゼラチン・デザートとは異なり、植物性ゼラチン代替製品は冷蔵庫の外でも固いままであり、調理中にアルコールや酸性の液体をすぐに固めてしまう。さらに、ゼラチン代替品はゲル化点と融点の間に大きな温度差があるため、熱可逆性のゲルを形成することができる。それはドーナツやペストリーのような製品を滑らかに艶出しし、釉薬をより粘稠にする。代用ゼラチンのこうした特性は、今後数年間で製品需要を増大させると予想される。 市場の主要メーカーも、消費者の需要に応じて市場シェアを拡大するために新製品を投入している。例えば、2023年1月19日、Alland & Robert社は、ビーガン用ゼラチン代替品として機能するテクスチャリング剤を開発した。シンデオ・ゲリングと呼ばれるこの剤は、植物由来のハイドロコロイドとアカシアガムのみで作られている。アランド&ロバート社によると、市場に出回っているほとんどのヴィーガン用ゼラチン代替品は、テクスチャーと弾力性の点で物足りないが、シンデオ・ゲリングはこれらの問題を解決しているという。 しかし、メーカー間の競争の激化と生体材料の代替品の普及が、新興国における市場拡大の妨げになる可能性がある。 市場の細分化ゼラチン代替品の世界市場シェアは寒天セグメントが最も高い 寒天は、2022年にYY%以上の収益シェアで製品タイプセグメントを支配した。寒天は紅藻類のグラシラリアとゲリジウムから作られる天然のハイドロコロイドである。この製品は、他のカラギーナンやゼラチンゲルよりもコンパクトで耐性がある。また、ゲル強度もゼラチンより格段に高い。また、食品の風味や食感を向上させるために、糖、酸、タンパク質、陽イオンなどの異物を添加する必要性を減らすことができる。 さらに、ハイドロコロイド印象材として培地や歯科で寒天の使用が増加していることと、外科用潤滑剤における懸濁液、乳剤、カプセル、坐薬に対する製薬業界からの需要の高まりが相まって、世界のゼラチン代替品市場における寒天セグメントの大きな成長機会が期待されている。寒天はまた、化粧品業界で保湿剤やその他のスキンケア製品を作る際の重要な成分でもある。その結果、石鹸、ローション、口紅、軟膏、クリームなどの化粧品製造における主要成分として寒天の使用量が増加しており、予測期間中、ゼラチン代替物市場における寒天セグメントの成長を促進すると予想される。また、市場の主要メーカーは、消費者の需要に応じて市場シェアを拡大するために新製品を投入している。例えば、2021年10月にCargill, Inc.はカッパカラギーナンの新製品Satiagel VPC614を発売し、ポートフォリオを拡大した。この新製品は持続可能な方法で調達され、パーソナルケア&化粧品分野の固形製剤や高ゲル化用途向けに特別に設計されている。 地理的浸透:予測期間中は欧州が主要地域 欧州は2022年に最も高い売上シェアを持つ主要地域である。これは、パーソナルケア&化粧品、食品&飲料、医薬品&栄養補助食品を含む様々な最終用途産業における製品需要の増加に起因する。ゼラチン代替物は、英国では低カロリー料理を製造するために、でんぷんを使用しないパンや様々なデザートに広く使用されている。さらに、寒天は最も健康的なハイドロコロイドのひとつと考えられている。また、欧州食品安全機関(EFSA)によって食品添加物として承認されている。これらの要因が地域の成長に寄与すると予想される。同市場の主要メーカーも新製品を投入し、消費者の需要に応じて市場シェアを拡大するため、戦略的提携、合併、合弁、買収に注力している。例えば、2020年5月、Hispanagar社は、あらゆる溶液への低温溶解を可能にする高溶解性寒天製品QSolの発売を発表した。 アジア太平洋地域は、予測期間中に最も急成長している地域として拡大する見込みである。アジア太平洋地域では、急速な都市化、可処分所得の増加、人口の増加により、加工食品や包装食品の消費が増加している。その結果、同地域では製品需要が増加している。さらに、製薬・栄養補助食品産業の急成長と、オーガニックや植物由来の原料を使用する消費者の嗜好の変化が、市場の成長をさらに後押ししている。 競争環境: ゼラチン代替品市場の主要企業は、GELITA AG、Cargill, Incorporated、B&V srl、AGARMEX, S.A. DE C.V.、Java Biocolloid、NOW Foods、Great American Spice Company、Special Ingredients Ltd.、Brova Limited、AF Suterである。主要なゼラチン代替品メーカーは、革新的な製品ラインの研究を続けながら、合弁事業、パートナーシップ、合併、買収に投資している。ゼラチン代替品のトップブランドは、食品・飲料業界からの新たな配合に対する需要が高まる中、アップグレード製品や改良製品に注力している。例えば、2021年2月4日、ネスレは同社のRowntreeブランドが英国とアイルランドで新しいゼラチンフリーのグミ・デザート・パスティーユを発売すると発表した。マンゴー、ブルーベリー、チェリー、アップルの4つの新フレーバーで、すべてゼラチンフリーでベジタリアンが利用できる。同社は、ゼラチンを除去し、グミ・キャンディ本来の「柔らかさと弾力性」を保持するために、30種類の新しいヴィーガン・グミ・キャンディのレシピを試した。 COVID-19の影響世界のゼラチン代替品市場にプラスの影響 栄養補助食品、機能性食品、カプセル、グミ、ソフトジェル、錠剤などの栄養補助食品の需要は、健康意識の高まりと免疫力を高めるサプリメントの摂取に対する意識の高まりのために、パンデミックの間に増加した。さらに、パンデミックは消費者に焼き菓子、スナックバーなどの健康的で必要不可欠な食品を買いだめさせ、食品・飲料業界におけるゼラチン代替製品の需要につながった。主要メーカーはまた、消費者の需要に応じて市場シェアを拡大するために新製品を投入した。例えば、2020年12月12日、Jellatech社は動物性不使用のゼラチンとコラーゲンを発売した。従来、コラーゲンとゼラチンは豚の皮、豚や牛の骨、牛の割り皮、魚などの動物性副産物から得ていた。ジェラテック社は、これらの原料を動物性不使用の方法で製造する最初の新興企業となる。 この世界のゼラチン代替品市場に関する調査レポートは、約53の市場データ表、50の図表、200ページを提供している。 目次1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Application 3.3. Market Snippet by Function 3.4. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Demand and Supply Side Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Technological Advancements 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Agar-Agar* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 7.3. Pectin 7.4. Cornstarch 7.5. Guar Gum 7.6. Carrageen 7.7. Xanthan Gum 7.8. Others 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment 8.2. Food and Beverage* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 8.3. Pharmaceutical and Nutraceutical 8.4. Cosmetics/Personal Care 8.5. Others 9. By Function 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Function Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Function Segment 9.2. Thickening & Gelling* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 9.3. Stabilizing 9.4. Emulsifying 9.5. Binding 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key region-specific dynamics 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. South America 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Brazil 10.3.6.2. Argentina 10.3.6.3. Rest of South America 10.4. Europe 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Germany 10.4.6.2. U.K. 10.4.6.3. France 10.4.6.4. Spain 10.4.6.5. Italy 10.4.6.6. Rest of Europe 10.5. Asia Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive scenario 11.2. Competitor strategy analysis 11.3. Market positioning/share analysis 11.4. Mergers and acquisitions analysis 12. Company Profiles 12.1. GELITA AG* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Distribution Channel Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. Cargill, Incorporated 12.3. B&V srl 12.4. AGARMEX, S.A. DE C.V. 12.5. Java Biocolloid 12.6. NOW Foods 12.7. Great American Spice Company 12.8. Special Ingredients Ltd. 12.9. Brova Limited. 12.10. AF Suter *List not Exhaustive* 13. DataM 13.1. Appendix 13.2. About us and services 13.3. Contact us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Application 3.3. Market Snippet by Function 3.4. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Demand and Supply Side Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Technological Advancements 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Agar-Agar* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 7.3. Pectin 7.4. Cornstarch 7.5. Guar Gum 7.6. Carrageen 7.7. Xanthan Gum 7.8. Others 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment 8.2. Food and Beverage* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 8.3. Pharmaceutical and Nutraceutical 8.4. Cosmetics/Personal Care 8.5. Others 9. By Function 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Function Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Function Segment 9.2. Thickening & Gelling* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2030 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2022-2030 9.3. Stabilizing 9.4. Emulsifying 9.5. Binding 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key region-specific dynamics 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. South America 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Brazil 10.3.6.2. Argentina 10.3.6.3. Rest of South America 10.4. Europe 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Germany 10.4.6.2. U.K. 10.4.6.3. France 10.4.6.4. Spain 10.4.6.5. Italy 10.4.6.6. Rest of Europe 10.5. Asia Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Function 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive scenario 11.2. Competitor strategy analysis 11.3. Market positioning/share analysis 11.4. Mergers and acquisitions analysis 12. Company Profiles 12.1. GELITA AG* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Distribution Channel Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. Cargill, Incorporated 12.3. B&V srl 12.4. AGARMEX, S.A. DE C.V. 12.5. Java Biocolloid 12.6. NOW Foods 12.7. Great American Spice Company 12.8. Special Ingredients Ltd. 12.9. Brova Limited. 12.10. AF Suter *List not Exhaustive* 13. DataM 13.1. Appendix 13.2. About us and services 13.3. Contact us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |