朝食用シリアルの世界市場 - 2023-2030Global Breakfast Cereals Market - 2023-2030 市場概要 朝食用シリアルの世界市場は、2022年に1,012億米ドルを記録し、2030年には1,751億米ドルに達すると予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は7.1%である。 消費者の間で健康とウェルネスが... もっと見る
サマリー市場概要朝食用シリアルの世界市場は、2022年に1,012億米ドルを記録し、2030年には1,751億米ドルに達すると予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は7.1%である。 消費者の間で健康とウェルネスが重視されるようになり、より健康的な朝食用シリアルの需要が高まっている。消費者は、ビタミン、ミネラル、食物繊維を強化したシリアルや、低糖質で全粒穀物を使用したシリアルを求めている。メーカー各社はこの傾向に対応し、よりヘルシーなバリエーションを発売し、栄養価の高い朝食の選択肢として売り出している。 グルテン過敏症やセリアック病の増加に伴い、グルテンフリーの朝食用シリアルの需要が高まっている。グルテンフリーのシリアルは、小麦、大麦、ライ麦などのグルテンを含む原材料を使わずに作られている。メーカーは、この消費者層に対応するため、米、トウモロコシ、キヌア、雑穀のような代替穀物を使った人気のシリアルのグルテンフリー・バージョンを開発している。 市場ダイナミクス 健康的で栄養価の高い食品への需要の高まりが朝食用シリアル市場の成長を牽引している。 消費者の間では、健康的なライフスタイルを維持し、より良い食事を選択することの重要性に対する意識が高まっている。特にビタミン、ミネラル、食物繊維を強化した朝食用シリアルは、便利で栄養価の高い選択肢として認識されている。たとえば、1カップ(40グラム)入りの強化シリアルには、1日に必要な鉄分の100%が含まれており、その中には40mgの鉄分が含まれている。一日に必要なタンパク質の半分以上はシリアルで満たされ、リジン欠乏タンパク質も6~12%含まれている。 朝食用シリアルには、炭水化物、食物繊維、たんぱく質、ビタミン、ミネラルなど、さまざまな必須栄養素が含まれていることが多い。消費者は、バランスのとれた栄養プロフィールを提供し、毎日の食事要件を満たすのに役立つシリアルに惹かれる。多忙なスケジュールの中、多くの人が朝食用シリアルを、手早く健康的な食事がとれる便利な方法としてとらえている。 欧米食習慣の影響拡大が朝食用シリアル市場の成長を促進 グローバル化が拡大するにつれ、欧米の食習慣や食のトレンドがさまざまな地域や文化に浸透してきた。朝食の嗜好を含む欧米式ライフスタイルの普及は、世界の多くの地域で朝食用シリアルなどの欧米式朝食オプションの需要増加につながっている。 洋風朝食シリアルは、現代のライフスタイルに合った利便性と時間効率を提供する。多忙なスケジュールや時間的制約に直面する個人が増えているため、手早く簡単な朝食ソリューションを求めるようになっている。すぐに食べられるシリアルはこのニーズにぴったりで、最小限の準備で済み、便利で手間のかからない朝食の選択肢を提供する。 シリアルに含まれる砂糖と添加物に関する健康懸念の高まりが成長の妨げになる可能性 肥満、糖尿病、心血管疾患など、砂糖の過剰摂取による健康への悪影響に対する消費者の意識が高まっている。特に子供向けの朝食用シリアルは、砂糖の含有量が多いとして批判されることが多い。消費者は栄養士から、1食あたりの砂糖含有量が10グラムを超えるシリアルを避けるようアドバイスされている。しかし、平均的なシリアルの箱には、シリアル100グラム(1人前)あたり19.8グラムの砂糖が含まれているのが普通である。 消費者は、食品に使用されている原材料や添加物に関心を持つようになっている。クリーン・ラベル運動は、透明性を重視し、自然で識別可能な原材料を使用するものである。朝食用シリアルの中には、人工着色料、香料、保存料を含むものがあり、健康志向の消費者の嗜好に合わない場合がある。こうした懸念に対処できないメーカーは、顧客の獲得と維持において困難に直面する可能性がある。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界の朝食用シリアル市場は、製品タイプ、供給元、フレーバー、流通チャネル、地域によって区分される。 すぐに食べられるシリアルの利便性と多様性がセグメントの成長を牽引 製品タイプに基づき、朝食用シリアル市場はホットシリアルと調理済みシリアルに分けられる。 2022年には、簡便性、多様性、嗜好性により、すぐに食べられるシリアルがシリアル業界で大きな市場シェアを獲得している。すぐに食べられるシリアルは、消費者に比類のない利便性を提供する。調理済みで、追加の調理や準備を必要としないため、手早く簡単な朝食の選択肢となる。この利便性は、手間のかからない食事の解決策を求める忙しいライフスタイルや時間に制約のある人々によく響く。2022年12月、クエーカーはReady-to-Eat朝食用シリアルのポートフォリオを拡大し、Quaker Oats Muesliを発売した。 ペースの速い現代生活の中で、消費者は朝の日課の効率を優先することが多い。すぐに食べられるシリアルは、調理や大がかりな準備の必要がないため、消費者は台所で時間をかけずに栄養価の高い朝食をとることができる。この時間節約という側面が、RTEシリアルの人気につながっている。 地理的分析 アジア太平洋地域の大規模人口によるシリアル消費の拡大 2022年には、アジア太平洋地域が朝食用シリアル市場で大きなシェアを占めていた。中間層の増加と可処分所得の増加に伴い、同地域では便利ですぐに食べられる朝食の選択肢に対する需要が大幅に高まっている。アジア太平洋地域では健康と栄養に対する意識が高まり続けており、消費者はより健康的な朝食の選択肢を求めている。すぐに食べられるシリアル、特にビタミン、ミネラル、食物繊維を強化したものは、便利で栄養価の高い選択肢として認識されることが多く、食生活の嗜好の変化に合致している。 世界銀行によると、2021年の中国のシリアル生産量は6億3,384万6,950トンだった。欧米文化の影響と食のトレンドのグローバル化が、この地域での朝食用シリアルの人気に大きな役割を果たしている。シリアルの消費を含む欧米式朝食は、特に都市人口と若年層の間で支持を集めている。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、ネスレS.A.、ケロッグ・カンパニー、ゼネラル・ミルズ・インク、クリフ・バー&カンパニー、ペプシコ・インク、バグリス・インディア・リミテッド、フリーランド・フーズ、クエーカー・オーツ・カンパニー、ボブズ・レッド・ミル、ポスト・コンシューマー・ブランズが含まれる。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、ソース、フレーバー、流通チャネル、地域に基づく世界の朝食用シリアル市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - 朝食用シリアル市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界の朝食用シリアル市場レポートは、約69の表、69の図と102ページを提供するであろう。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Source 3.3. Snippet by Flavor 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Demand for Healthy and Nutritious Food 4.1.1.2. Growing Influence of Western Eating Habits 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The Availability of Other Affordable and Healthful Meal Options 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Expansion of the Food Industry 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Hot Cereals* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Ready to Eat Cereals 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Wheat* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Oats 8.4. Rice 8.5. Corn 8.6. Mixed Grain 8.7. Others 9. By Flavor 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor 9.2. Non-Flavored* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Flavored 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarket/Hypermarket* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Specialty Stores 10.4. Online Sales 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Nestle S.A.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. The Kellogg Company 13.3. General Mills, Inc. 13.4. Clif Bar & Company 13.5. PepsiCo, Inc. 13.6. Bagrrys India Limited 13.7. Freeland Foods 13.8. The Quaker Oats Company 13.9. Bob's Red Mill 13.10. Post-Consumer Brands LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Source 3.3. Snippet by Flavor 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Demand for Healthy and Nutritious Food 4.1.1.2. Growing Influence of Western Eating Habits 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The Availability of Other Affordable and Healthful Meal Options 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Expansion of the Food Industry 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Hot Cereals* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Ready to Eat Cereals 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Wheat* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Oats 8.4. Rice 8.5. Corn 8.6. Mixed Grain 8.7. Others 9. By Flavor 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor 9.2. Non-Flavored* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Flavored 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarket/Hypermarket* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Specialty Stores 10.4. Online Sales 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Nestle S.A.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. The Kellogg Company 13.3. General Mills, Inc. 13.4. Clif Bar & Company 13.5. PepsiCo, Inc. 13.6. Bagrrys India Limited 13.7. Freeland Foods 13.8. The Quaker Oats Company 13.9. Bob's Red Mill 13.10. Post-Consumer Brands LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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