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機能性キノコの世界市場 - 2023-2030


Global Functional Mushroom Market - 2023-2030

市場概要 世界の機能性キノコ市場は、2021年にYY百万米ドルと評価された。2029年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2022-2029年)の年平均成長率は10.2%である。 きのこは、ビタミン、カリウム... もっと見る

 

 

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2023年2月1日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界の機能性キノコ市場は、2021年にYY百万米ドルと評価された。2029年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2022-2029年)の年平均成長率は10.2%である。
きのこは、ビタミン、カリウム、セレンなどの栄養素を含む肉厚の菌類を持つ野菜である。機能性キノコは、栄養成分を超えた健康上の利点があるとされるキノコの一種である。正確な効能は使用されるキノコの種類によって異なり、抗酸化物質が豊富で栄養価が高く、それぞれに無数の健康強調表示がある。薬効やスーパーフードとしての特性から、これらのキノコは何百年もの間、利用されてきた。
機能性キノコ市場は、キノコを食べることによる健康効果を認識する人が世界中で増えるにつれて拡大すると予想される。機能性キノコの市場拡大は、先進国と発展途上国の両方における機能性食品の消費傾向の高まりが原動力になると予想される。さらに、様々な最終用途分野からの機能性キノコに対する需要の増加は、今後数年間、世界の機能性キノコ市場に大きな影響を与える可能性が高い。
市場ダイナミクス:機能性食品および栄養補助食品への需要増加に伴う機能性キノコ市場の成長
過去20年間で、人々のライフスタイルと食生活に大きな変化が生じている。都市化と消費主義がこの変化を余儀なくさせ、機能性食品の消費が急増し、生活習慣病の発生率が増加した。こうして、人々はこうした問題に気づきつつある。その結果、人々は徐々に、基本的な栄養以上に有益であると宣伝される機能性食品や栄養補助食品へと移行しつつある。これらの製品は、最適な栄養を提供し、疾病の発生リスクを軽減するとされている。米国では、機能性食品が健康志向の消費者の間で人気を集めている。
予測期間中、これらのキノコは様々な機能性食品や栄養補助食品に組み込まれるため、機能性キノコの需要は大幅に増加すると予想される。例えば、グローブ社(GRVI)は2022年5月26日、薬用キノコ分野での需要拡大に乗じて、キノコエキスの最新製品ライン「キュアマッシュルーム」を発売した。キュアマッシュルーム製品はビーガンで、防腐剤、化学物質、コーンシロップ、アレルゲン、大豆、乳製品、小麦、サリチル酸塩、人工成分、人工甘味料、香料、着色料を一切使用していない。
しかし、従来のキノコに比べて機能性キノコの価格が高いため、予測期間中の世界の機能性キノコ市場の成長は抑制されると予測される。
市場細分化:機能性キノコ市場で最も需要が増加したのはライオンのたてがみタイプセグメント
ライオンのたてがみはキノコの一種で、記憶力、集中力の向上、病気からの回復、若返り効果など、さまざまな形で人間の健康に役立つ栄養成分を多く含んでいる。ライオンのたてがみは、脳の情報処理と情報伝達を担う神経成長因子(NGF)を刺激することができるため、最も強力なブレインフードのひとつと考えられている。消費者は、食品にさまざまな複数の栄養成分を求めており、いくつかのカテゴリーの食品にライオンのたてがみを使用することを後押ししている。さらに、ライオンのたてがみにはカリウム、β-グルカン多糖類、カリウム、亜鉛が含まれている。これは、人間の健康に総合的な成長をもたらすのに役立つ。各社は、消費者の関心を引きつけ、きのこの健康効果についての認識を高めることを目的としたキャンペーンを推進した。きのこが人間の健康に役立つという認識が、きのこの需要を高めている。例えば、ネイチャーライズは2022年12月20日にオーガニックサプリメントであるLion's Mane Mushroom Powderを発表した。このサプリメントは、身体プロセスの集中力や記憶力を高める効果がある。
地理的浸透:予測期間中はアジア太平洋地域が優勢
アジア太平洋地域は2021年の機能性キノコ市場を支配し、最大市場シェアを占めた。これは、同地域で機能性キノコ製品が何世紀にもわたって絶大な人気と実質的な消費量を誇っていることに起因している。アジア地域では、中国が世界最大のキノコ生産国である。同国では、大規模な対外・対内市場の需要に応えるため、マッシュルームとトリュフを生産している。中国の都市部と農村部の消費者の所得水準が向上し、包括的な健康意識と消費コンセプトが変容するにつれ、市場全体の消費者は安全性、栄養、特定の医療効果を持つ健康食品をより重視するようになっている。ケータリング産業の急速な発展は、各市場におけるマッシュルームの成長を刺激する。ケータリングチャネルはキノコのマーケティングにとって最も重要なチャネルの一つである。薬用キノコの栽培技術やエキゾチックなキノコ品種に対する需要の増加に伴い、同地域の機能性キノコ市場は今後数年間で大幅な成長が見込まれる。
さらに、同地域の市場を牽引するもう一つの重要な要因は、機能性食品としての可能性を秘めたキノコに対する需要の高さである。また、アジア太平洋地域の食品・飲料業界では、栄養価の高い食品として通常の食生活に機能性キノコが使用されることが増加しているため、機能性キノコに対する需要も高い。例えば、2022年8月4日、上海を拠点とする菌糸体タンパク質企業が、中国で初めてビーガン用細切りチキンを発売した。バイオマス発酵タンパク質から作られた新しいヴィーガン・チキン・シュレッドは、ヴィーガン・プロテインの提供が増加している中国にとって初めての商品となる。菌糸体(キノコの根の構造)は、食肉、皮革、その他の持続可能な用途に使用される。
北米は、予測期間中に最も速い成長率を記録すると予測されている。これは、スーパーフードとしてのキノコの人気上昇に起因している。機能性キノコは他の数多くの栄養価の高い食品に代わる優れた代替食品であるため、先進地域では人気が高まっている。さらに、全体的な健康と幸福の維持に対する消費者の意識の高まりが、この地域の成長を支えている。
競争状況:
大手企業は研究開発に多額の投資を行い、流通網を拡大しながら新製品開発に注力している。製品革新と事業拡大は、市場が急速に変化しているため、この分野の企業が用いる主要な事業戦略である。事業拡大と製品革新は、これらの製品に対する需要の高まりに一貫して対応するための、主要企業の最も一般的な戦略となっている。世界の機能性キノコ市場で事業を展開している主要企業には、Way of Will Inc.、M2 Ingredients、Nammex、Mitoku Company、Hokkaido Reishi Co.Ltd.、Lianfeng (Suizhou) Food Co.Ltd.、Monterey Mushrooms Inc.、Rebbl、Sotru、Monaghan Groupである。例えば、2021年6月、ザ・マーリーはトロントの大手サイケデリック企業Silo Wellness Inc.と提携し、サイケデリックで機能的なキノコの消費者向け新ブランド「マーリーワン」を立ち上げた。最初の製品には、免疫力向上、腸内環境の健康サポート、睡眠増強、認知機能向上などの効果をもたらす、ライオンのたてがみ、冬虫夏草、霊芝、七面鳥の尾、チャーガなど、さまざまな機能性キノコのチンキ剤が含まれる。
2022年2月、オプティミ・ヘルス社はカナダの健康・ウェルネス分野の消費者向けに、新規かつ機能的なサイケデリック化合物をターゲットとした機能性キノコサプリメントを発売した。このサプリメントは、心と体の最適化のために、最も高品質で実り豊かなキノコを配合している。2021年6月にサイロ・ウェルネス社との提携で発売されるマーリー・ワンの唯一無二のオリジナル・サイケデリック・機能性キノコ・ブランドには、ライオンのたてがみ、冬虫夏草、霊芝、チャーガ、七面鳥の尾などの種から作られたレメディが含まれる。
COVID-19の影響世界の機能性キノコ市場にプラスの影響
COVID-19感染者の増加により、各国政府は感染拡大を食い止めるために2020年に閉鎖措置を取ることになった。これは業界のサプライチェーンに混乱をもたらした。食品製造・加工工場は労働者の健康を守るために短期間閉鎖され、生産能力に影響を与えた。COVID-19が広く存在するため、機能性キノコ市場は、労働者の不足と生産能力の低下によって深刻な影響を受けた。さらに、卸売市場の閉鎖により、生産者はキノコ製品の販売をスーパーマーケットや電子商取引業者に頼らざるを得なくなった。従って、機能性キノコ市場はプラスの影響を受けている。
さらに、世界的な封鎖により、国際貿易活動が制限されたため、原材料の調達に時間がかかった。また、人の移動が制限されたことによる出荷の遅延も原料不足を招き、原料価格が上昇し、最終的に機能性きのこのコストが上昇した。しかし、パンデミック時には、機能性きのこが免疫力を高めるなど健康に役立つことから需要が増加し、世界的な産業にプラスの影響を与えた。全米農業統計局(NASS)によると、2019-2020年のキノコの販売額は11億5000万ドルで、前シーズンから3%増加した。報告された平均価格は1ポンド当たり1.41ドルで、前年より7セント上昇した。ブラウンマッシュルーム(PortabellaとCrimini)は2019年から2020年にかけて販売量、ポンド当たり価格、販売額が増加した。販売数量は昨シーズンから2.6%増加し、ポンド当たり価格は1.55ドルから1.57ドルに、販売金額は昨シーズンから3.6%急増した。
この世界の機能性マッシュルーム市場に関する調査レポートは、約61の市場データ表、54の図表、170ページを提供しています。

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目次

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by Distribution Channel
3.4. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Patent Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
7.2. Reishi*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
7.3. Cordyceps
7.4. Lions Mane
7.5. Turkey Tail
7.6. Shiitake
7.7. Chaga
7.8. Others
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
8.2. Food and Beverage*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Dietary Supplements
8.4. Personal Care
8.5. Pharmaceuticals
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment
9.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment
9.2. Supermarkets/Hypermarkets*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
9.3. Convenience Stores
9.4. Online Sales
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key region-specific dynamics
10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. South America
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Brazil
10.3.6.2. Argentina
10.3.6.3. Rest of South America
10.4. Europe
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Germany
10.4.6.2. U.K.
10.4.6.3. France
10.4.6.4. Spain
10.4.6.5. Italy
10.4.6.6. Rest of Europe
10.5. Asia Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive scenario
11.2. Competitor strategy analysis
11.3. Market positioning/share analysis
11.4. Mergers and acquisitions analysis
12. Company Profiles
12.1. Way of Will Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Type Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. M2 Ingredients
12.3. Nammex
12.4. Mitoku Company
12.5. Hokkaido Reishi Co. Ltd.
12.6. Lianfeng (Suizhou) Food Co. Ltd.
12.7. Monterey Mushrooms Inc.
12.8. Rebbl
12.9. Sotru
12.10. Monaghan Group
13. DataM
13.1. Appendix
13.2. About us and services
13.3. Contact us

 

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Summary

Market Overview
The global functional mushroom market was valued at USD YY million in 2021. It is forecasted to reach USD YY million by 2029, growing at a CAGR of 10.2% during the forecast period (2022-2029).
A mushroom is a vegetable with a fleshy fungus that contains nutrients such as vitamins, potassium, and selenium. Functional mushrooms are types of fungi that are heralded for health benefits beyond their nutritional compositions. The exact benefits depend on the species of mushrooms used, which are rich in antioxidants and nutritionally dense, with myriad health claims for each. Because of their medicinal and superfood properties, these mushrooms have been used for hundreds of years.
It is anticipated that the functional mushroom market will expand as more people worldwide become aware of the health benefits of eating mushrooms. The market expansion of functional mushrooms is anticipated to be driven by the rising trend of functional food consumption in both developed and developing economies. Furthermore, increased demand for functional mushrooms from various end-use sectors is likely to substantially impact the worldwide functional mushrooms market in the coming years.
Market Dynamics: Growing functional mushroom market with increased demand for functional food and nutraceuticals
There has been a considerable change in people's lifestyles and diet habits over the past two decades. Urbanization and consumerism forced this change, leading to a rapid rise in the consumption of functional food products and an increased incidence of lifestyle diseases. Thus, people are becoming aware of these problems. As a result, people are gradually moving toward functional foods and nutraceuticals that are promoted as being beneficial beyond basic nutrition. These products are purported to provide optimal nutrition and reduce the risk of disease occurrence. In the United States, functional foods are gaining popularity among health-conscious consumers.
During the forecast period, the demand for functional mushrooms is expected to increase significantly as these mushrooms are incorporated into various functional foods and nutraceuticals. For instance, on May 26, 2022, Grove Inc. (GRVI) launched its newest product line of mushroom extracts, Cure Mushrooms, to take advantage of the growing demand in the medicinal mushroom space. The Cure Mushrooms products are vegan and free of preservatives, chemicals, corn syrup, allergens, soy, dairy, wheat, salicylates, artificial ingredients, artificial sweeteners, flavors, or colors.
However, the high price of functional mushrooms compared to conventional mushrooms is predicted to restrain the growth of the global functional mushroom market during the forecast years.
Market Segmentation: The lions mane type segment had the most increased demand in the functional mushroom market
Lions mane is a type of mushroom with a high amount of nutritional content that can benefit human health in many ways, such as improving memory, concentration, recovery from sickness, and helping to serve as a rejuvenator. Lion's mane is considered one of the most powerful brain foods, as it can stimulate nerve growth factors (NGF), which are responsible for the brain's processing and transmission of information. Consumers are looking for different and multiple nutritional contents in their food, pushing the use of lion’s mane across several categories of food products. Furthermore, lion’s mane mushrooms contain potassium, beta-glucan polysaccharides, potassium, and zinc. It helps provide overall growth for human health. Companies promoted campaigns designed to engage consumers and raise awareness about the health benefits of mushrooms. Awareness of mushrooms' benefits for human health increases the demand for mushrooms. For instance, Nature Rise introduced Lion's Mane Mushroom Powder, an organic supplement, on December 20, 2022. This supplement can help to focus and memory of body processes.
Geographical Penetration: Asia Pacific is the dominating region during the forecast period
Asia Pacific dominated the functional mushroom market in 2021 and accounted for the maximum market share. It can be attributed to the tremendous popularity and substantial consumption of functional mushroom products in the region for centuries. In the Asian region, China is the largest producer of mushrooms globally. The country produces mushrooms and truffles to meet the large external and internal market demands. With the growing income levels of urban and rural Chinese consumers and the transformation of comprehensive health awareness and consumption concepts, consumers across the market are placing more importance on safety, nutrition, and healthy foods with certain medical benefits. The rapid development of the catering industry stimulates the growth of mushrooms in the respective market. Catering channels are one of the most crucial channels for mushroom marketing. With techniques for medicinal mushrooms and an increasing demand for exotic mushroom varieties, the market for functional mushrooms in the region is expected to witness significant growth in the coming years.
Furthermore, another key factor driving the regional market was the high demand for such mushrooms due to their potential as functional foods. There is also a high demand for functional mushrooms in the food and beverage industry of the Asia Pacific region, owing to an increase in the usage of these mushrooms in regular diets as a nutritious food option. For instance, on August 4, 2022, a Shanghai-based mycelium protein company launched its vegan shredded chicken in China in a national first. The new vegan chicken shreds made from biomass-fermented protein will be a first for China, which has seen an uptick in vegan protein offerings. Mycelium—the root structure of mushrooms—is used for meat, leather, and other sustainable applications.
North America is projected to register the fastest growth rate during the projected timeframe. It is attributed to a rise in the popularity of these mushrooms as superfoods. Functional mushrooms are becoming more popular in developed areas because they are a superior alternative to numerous other nutritious foods. Furthermore, increased consumer awareness about maintaining overall health and well-being will support the region’s growth.
Competitive Landscape:
Major players invest heavily in R&D to focus on new product development while expanding their distribution network. Product innovation and business expansion are the primary business strategies companies in this sector use due to the market's rapid change. Expansion and product innovation have become the major players' most popular strategies for consistently meeting the rising demand for these products. Some of the key companies operating in the global functional mushroom market are Way of Will Inc., M2 Ingredients, Nammex, Mitoku Company, Hokkaido Reishi Co. Ltd., Lianfeng (Suizhou) Food Co. Ltd., Monterey Mushrooms Inc., Rebbl, Sotru and Monaghan Group. For instance, in June 2021, The Marley, in partnership with Silo Wellness Inc., a major psychedelic company in Toronto, launched a new psychedelic and functional mushroom consumer brand, Marley One. The initial product offering includes a variety of functional mushroom tinctures, including lion’s mane, cordyceps, reishi, turkey tail, and Chaga, which provide benefits such as boosting immunity, supporting gut health, sleep enhancement, and cognitive function.
In February 2022, Optimi Health Corp. launched functional mushroom supplements targeting novel and functional psychedelic compounds for Canadian consumers in the health and wellness sector. The supplements have the highest quality and most fruitful mushroom formulations for mind and body optimization. The one-of-a-kind and original psychedelic and functional mushroom brand from Marley One, launched in June 2021 in collaboration with Silo Wellness, will contain remedies made from species like lion's mane, cordyceps, reishi, chaga, and turkey tail.
COVID-19 Impact: Positive impact on the global functional mushroom market
Increasing cases of COVID-19 have led governments in different countries to impose lockdowns in 2020 to contain the spread of the infection. It created a disturbance in the supply chain of the industry. Food manufacturing and processing plants were shut down for a brief period to safeguard the health of workers, which, in turn, affected production capacity. Because of the widespread presence of COVID-19, the functional mushroom market has been severely impacted by a lack of available workers and hampered production capacity. Furthermore, due to the closure of wholesale markets, producers had to rely on supermarkets and e-commerce traders to market mushroom products. Hence, the functional mushroom market is impacted positively.
Moreover, due to the global lockdown, the procurement of raw materials took time owing to restrictions on international trade activities. Delays in shipments due to restrictions on the movement of people also caused a shortage of raw materials, increasing their prices and eventually raising the cost of functional mushrooms. However, the demand for functional mushrooms increased during the pandemic due to their health benefits, such as their immunity-boosting properties, which positively impacted the global industry. According to the National Agriculture Statistics Service (NASS), the sales value for the 2019–2020 mushroom crop was $1.15 billion, up 3 percent from the previous season. The average reported price was $1.41 per pound, up 7 cents from the previous year. Brown mushrooms (Portabella and Crimini) saw increases in volume, price per pound, and value of sales from 2019 to 2020. Sales volume increased 2.6 percent from last season, the price per pound increased from $1.55 to $1.57, and sales value jumped 3.6 percent from last season.
The global functional mushroom market report would provide access to approximately 61 market data tables, 54 figures and 170 pages



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Table of Contents

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by Distribution Channel
3.4. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Patent Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
7.2. Reishi*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
7.3. Cordyceps
7.4. Lions Mane
7.5. Turkey Tail
7.6. Shiitake
7.7. Chaga
7.8. Others
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
8.2. Food and Beverage*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Dietary Supplements
8.4. Personal Care
8.5. Pharmaceuticals
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment
9.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment
9.2. Supermarkets/Hypermarkets*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
9.3. Convenience Stores
9.4. Online Sales
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key region-specific dynamics
10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. South America
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Brazil
10.3.6.2. Argentina
10.3.6.3. Rest of South America
10.4. Europe
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Germany
10.4.6.2. U.K.
10.4.6.3. France
10.4.6.4. Spain
10.4.6.5. Italy
10.4.6.6. Rest of Europe
10.5. Asia Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive scenario
11.2. Competitor strategy analysis
11.3. Market positioning/share analysis
11.4. Mergers and acquisitions analysis
12. Company Profiles
12.1. Way of Will Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Type Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. M2 Ingredients
12.3. Nammex
12.4. Mitoku Company
12.5. Hokkaido Reishi Co. Ltd.
12.6. Lianfeng (Suizhou) Food Co. Ltd.
12.7. Monterey Mushrooms Inc.
12.8. Rebbl
12.9. Sotru
12.10. Monaghan Group
13. DataM
13.1. Appendix
13.2. About us and services
13.3. Contact us

 

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