世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アート&クラフト材料の世界市場規模調査予測、タイプ別(基礎材料/サプライ品、マーケティング材料/サプライ品)、用途別(家庭、教育機関、オフィス、その他)、流通チャネル別(コンビニエンスストア、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンラインストア、専門店)、地域別分析、2023-2030年


Global Art & Craft Materials Market Size study Forecast, by Type (Basic Materials/Supplies, Marketing Materials/Supplies), by Application (Household, Educational Institute, Office, Others), by Distribution Channel (Convenience Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Online Store, Specialty Stores) and Regional Analysis, 2023-2030

アート&クラフト材料の世界市場は、2022年に約209億6000万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年の間に5.17%以上の健全な成長率で成長すると予想されている。一般的な材料には、絵の具、筆、キャンバス、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年2月29日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

アート&クラフト材料の世界市場は、2022年に約209億6000万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年の間に5.17%以上の健全な成長率で成長すると予想されている。一般的な材料には、絵の具、筆、キャンバス、紙、粘土、布などがある。これらの材料は、絵画、彫刻、デッサン、工芸などの芸術分野にわたって様々な目的に役立っている。世界のアート&クラフト材料市場は、一人当たりの可処分所得の増加やDIY活動への関心の高まりなどの要因により、継続的に成長している。

一人当たりの可処分所得の急速な増加により、アート&クラフト材料に対する需要は徐々に増加している。フランスの一人当たり平均世帯純調整可処分所得は年間34 375米ドルで、OECDの年間平均30 490米ドルより高い。また、同じ情報源から、ドイツの1人当たり平均家計純可処分所得は38,971米ドルであり、OECD平均の30,490米ドルより高いことがわかった。これが、アート&クラフト材料市場の世界的な成長につながった。さらに、製造における技術的進歩や、創造性を促進する教育的イニシアチブの拡大は、アート&クラフト材料の世界市場にとっての機会であり、市場成長につながった。しかし、高コストと消費者の嗜好の急速な変化が、2023-2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害している。

アート&クラフト材料の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカなどである。北米は、アート&クラフト施設の増加、自己表現と創造性の重要性の高まりなどの要因により、2022年の市場を支配した。アジア太平洋地域は、インテリアデザインやホームデコレーションのトレンドから製品に対する需要の高まり、消費者の可処分所得の増加、電子商取引チャネルの発展などの要因により、予測期間中に大きく成長すると予想され、アート&クラフト材料市場の世界的な成長につながった。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
ファーバーカステル
クレヨラLLC
ニューウェル・ブランズ
コラート・インターナショナル
コクヨカムリン株式会社
ダヴィンチペイント
ゼネラル・ペンシル・カンパニー
デコアートLLC
リキテックス
マイケルズストア

市場における最近の動き:
 2021年3月、米国のリキテックス社は「ニュー・リキテックス・アクリル・メディウム」と呼ばれる8種類のアクリル絵具を米国で発表した。これらの絵具にはマスキング液、サテン液、サテンゲル、シルクスクリーンメディウム、ゴールドメタリックメディウムが含まれる。
 2022年8月、米国を拠点とする工芸・美術用絵具メーカーDecoArt LLCは、米国の投資会社MPE Partnersと提携し、米国を拠点とする工芸・美術用絵具メーカーJack Richeson and Co.Inc.を買収した。この戦略的買収は、DecoArt LLCとMPE Partnersが、アート・クラフト業界におけるプレゼンスを拡大し、製品提供を強化し、市場内の潜在的相乗効果を活用するというコミットメントを反映したものである。
世界のアート&クラフト材料市場レポートスコープ:
 過去データ -2020 -2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - タイプ、用途、流通チャネル、地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

タイプ別
基礎材料/用品
マーケティング材料/用品

用途別
家庭用
教育機関
オフィス
その他

流通チャネル別
コンビニエンスストア
スーパーマーケット/ハイパーマーケット
オンラインストア
専門店

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Art & Craft Materials Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Art & Craft Materials Market, by Type,2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Art & Craft Materials Market, by Application,2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Art & Craft Materials Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Art & Craft Materials Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Art & Craft Materials Market Dynamics
3.1. Art & Craft Materials Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising Per Capita Disposable Income
3.1.1.2. Growing Interest in DIY Activities
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Costs of Materials
3.1.2.2. Rapid Shifts Consumer Preferences
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Technological Advancements in Manufacturing
3.1.3.2. Expansion of educational initiatives promoting creativity
Chapter 4. Global Art & Craft Materials MarketIndustry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Art & Craft Materials Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Art & Craft Materials Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Art & Craft Materials Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Art & Craft Materials Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Basic Materials/Supplies
5.4.2. Marketing Materials/Supplies
Chapter 6. Global Art & Craft Materials Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Art & Craft Materials Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Art & Craft Materials Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Art & Craft Materials Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Household
6.4.2. Educational Institute
6.4.3. Office
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Art & Craft Materials Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Art & Craft Materials Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Art & Craft Materials Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel2020-2030 (USD Billion)
7.4. Art & Craft Materials Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Convenience Stores
7.4.2. Supermarkets/Hypermarkets
7.4.3. Online Store
7.4.4. Specialty Stores
Chapter 8. Global Art & Craft Materials Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Art & Craft Materials Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Art & Craft Materials Market
8.4.1. U.S.Art & Craft Materials Market
8.4.1.1. Typebreakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Distribution Channelbreakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. CanadaArt & Craft Materials Market
8.5. Europe Art & Craft Materials Market Snapshot
8.5.1. U.K. Art & Craft Materials Market
8.5.2. Germany Art & Craft Materials Market
8.5.3. France Art & Craft Materials Market
8.5.4. Spain Art & Craft Materials Market
8.5.5. Italy Art & Craft Materials Market
8.5.6. Rest of EuropeArt & Craft Materials Market
8.6. Asia-PacificArt & Craft Materials Market Snapshot
8.6.1. China Art & Craft Materials Market
8.6.2. India Art & Craft Materials Market
8.6.3. JapanArt & Craft Materials Market
8.6.4. Australia Art & Craft Materials Market
8.6.5. South Korea Art & Craft Materials Market
8.6.6. Rest of Asia PacificArt & Craft Materials Market
8.7. Latin America Art & Craft Materials Market Snapshot
8.7.1. Brazil Art & Craft Materials Market
8.7.2. MexicoArt & Craft Materials Market
8.8. Middle East & AfricaArt & Craft Materials Market
8.8.1. Saudi ArabiaArt & Craft Materials Market
8.8.2. South AfricaArt & Craft MaterialsMarket
8.8.3. Rest of Middle East & AfricaArt & Craft MaterialsMarket

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Faber Castell
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. ProductSummary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Crayola LLC
9.3.3. Newell Brands
9.3.4. Colart International Ltd.
9.3.5. Kokuyo Camlin Ltd.
9.3.6. Da Vinci Paint Co.
9.3.7. General Pencil Company Inc.
9.3.8. DecoArt LLC
9.3.9. Liquitex
9.3.10. Michaels Stores Inc.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Art & Craft Materials Market is valued at approximately USD20.96 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.17%duringthe forecast period 2023-2030.Art and craft materials encompass a diverse range of supplies utilized in creative endeavors. Common materials include paints, brushes, canvases, paper, clay, and fabric. These materials serve various purposes across artistic disciplines, such as painting, sculpting, drawing, and crafting. The Global Art & Craft Materials Market is continuously growing due to factors such as rising per capita disposable income and growing interestin DIY activities.

Due to a rapid increase in the per capita disposable income, the demand for Art & Craft Materials increased gradually. The average household net-adjusted disposable income per capita in France is USD 34 375 annually, which is higher than the USD 30 490 annual average for the OECD. In addition, it has been found from the same source that the Germany has a per capita average household net-adjusted disposable income of USD 38 971, which is higher than the USD 30 490 OECD average. This led to the growth of the Art & Craft Materials Market globally. Moreover, technological advancements in manufacturing and the expansion of educational initiatives promoting creativity are opportunities for the Global Art & Craft Materials Market that led to the market growth. However, the high costs and rapid shifts in consumers preferences stifle market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Art & Craft Materials Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 due to factors such as the rising number of art & craft institutions, the rising importance of self-expression and creativity. Asia Pacific is expected to grow significantly overthe forecast period, owing to factors such as rising demand for the product from interior designing and home décor trends, increasing disposable income of the consumer and developing e-commerce channels led to the market growth of the Art & Craft Materials Market globally.

Major market player included in this report are:
Faber Castell
Crayola LLC
Newell Brands
Colart International Ltd.
Kokuyo Camlin Ltd.
Da Vinci Paint Co.
General Pencil Company Inc.
DecoArt LLC
Liquitex
Michaels Stores Inc.

Recent Developments in the Market:
 In March 2021, a US-based firm, Liquitex, introduced a range of eight acrylic paints called "New Liquitex Acrylic Mediums" in the US. These paints include masking fluid, satin fluid, satin gel, silkscreen medium, and gold metallic medium.
 In August 2022, DecoArt LLC, a manufacturer of craft and art paint based in the United States, partnered with MPE Partners, an American investment firm, to acquire Jack Richeson and Co. Inc., a manufacturer of art and craft materials also located in the United States. This strategic acquisition reflects DecoArt LLC and MPE Partners' commitment to expanding their presence in the art and craft industry, enhancing their product offerings, and capitalizing on potential synergies within the market.
Global Art & Craft Materials Market Report Scope:
 Historical Data –2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Type, Application, Distribution Channels, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporatespotential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type:
Basic Materials/Supplies
Marketing Materials/Supplies

By Application:
Household
Educational Institute
Office
Others

By Distribution Channels:
Convenience Stores
Supermarkets/Hypermarkets
Online Store
Specialty Stores

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Art & Craft Materials Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Art & Craft Materials Market, by Type,2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Art & Craft Materials Market, by Application,2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Art & Craft Materials Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Art & Craft Materials Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Art & Craft Materials Market Dynamics
3.1. Art & Craft Materials Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising Per Capita Disposable Income
3.1.1.2. Growing Interest in DIY Activities
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Costs of Materials
3.1.2.2. Rapid Shifts Consumer Preferences
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Technological Advancements in Manufacturing
3.1.3.2. Expansion of educational initiatives promoting creativity
Chapter 4. Global Art & Craft Materials MarketIndustry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Art & Craft Materials Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Art & Craft Materials Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Art & Craft Materials Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Art & Craft Materials Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Basic Materials/Supplies
5.4.2. Marketing Materials/Supplies
Chapter 6. Global Art & Craft Materials Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Art & Craft Materials Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Art & Craft Materials Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Art & Craft Materials Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Household
6.4.2. Educational Institute
6.4.3. Office
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Art & Craft Materials Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Art & Craft Materials Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Art & Craft Materials Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel2020-2030 (USD Billion)
7.4. Art & Craft Materials Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Convenience Stores
7.4.2. Supermarkets/Hypermarkets
7.4.3. Online Store
7.4.4. Specialty Stores
Chapter 8. Global Art & Craft Materials Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Art & Craft Materials Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Art & Craft Materials Market
8.4.1. U.S.Art & Craft Materials Market
8.4.1.1. Typebreakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Distribution Channelbreakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. CanadaArt & Craft Materials Market
8.5. Europe Art & Craft Materials Market Snapshot
8.5.1. U.K. Art & Craft Materials Market
8.5.2. Germany Art & Craft Materials Market
8.5.3. France Art & Craft Materials Market
8.5.4. Spain Art & Craft Materials Market
8.5.5. Italy Art & Craft Materials Market
8.5.6. Rest of EuropeArt & Craft Materials Market
8.6. Asia-PacificArt & Craft Materials Market Snapshot
8.6.1. China Art & Craft Materials Market
8.6.2. India Art & Craft Materials Market
8.6.3. JapanArt & Craft Materials Market
8.6.4. Australia Art & Craft Materials Market
8.6.5. South Korea Art & Craft Materials Market
8.6.6. Rest of Asia PacificArt & Craft Materials Market
8.7. Latin America Art & Craft Materials Market Snapshot
8.7.1. Brazil Art & Craft Materials Market
8.7.2. MexicoArt & Craft Materials Market
8.8. Middle East & AfricaArt & Craft Materials Market
8.8.1. Saudi ArabiaArt & Craft Materials Market
8.8.2. South AfricaArt & Craft MaterialsMarket
8.8.3. Rest of Middle East & AfricaArt & Craft MaterialsMarket

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Faber Castell
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. ProductSummary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Crayola LLC
9.3.3. Newell Brands
9.3.4. Colart International Ltd.
9.3.5. Kokuyo Camlin Ltd.
9.3.6. Da Vinci Paint Co.
9.3.7. General Pencil Company Inc.
9.3.8. DecoArt LLC
9.3.9. Liquitex
9.3.10. Michaels Stores Inc.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP社の消費者向けグッズ・サービス分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/19 10:26

155.94 円

162.31 円

199.02 円

ページTOPに戻る