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アジア太平洋地域のギフト小売市場規模調査:商品別(土産品・ノベルティグッズ、季節装飾品、グリーティングカード、ギフトウェア、その他ギフトアイテム)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、国別予測:2022年~2032年


Asia Pacific Gifts Retailing Market Size study, by Product (Souvenirs and novelty items, Seasonal decorations, Greeting cards, Giftware, Other Gift items), by Distribution Channel (Offline, Online) and Country Forecasts 2022-2032

アジア太平洋地域のギフト小売市場の2023年の市場規模は約35.7億米ドルで、予測期間2024年から2032年にかけて5.15%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ギフト市場は、幅広いギフトアイテムのセレクシ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年6月15日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

アジア太平洋地域のギフト小売市場の2023年の市場規模は約35.7億米ドルで、予測期間2024年から2032年にかけて5.15%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ギフト市場は、幅広いギフトアイテムのセレクションに焦点を当てた小売ビジネスの重要な一部である。この市場では、洗練された嗜好を持つ消費者向けに、名入れギフト、プレミアム商品、季節限定ギフト、ユニークなオプションなど、多様な専門商品を取り揃えている。この市場の価値観の中核は、顧客の幸福への強いコミットメントであり、それは美しいパッケージや、誕生日、結婚式、記念日など様々なニーズへの対応力に反映されている。こうした市場の小売業者は、現在のトレンドや消費者の嗜好に合わせて商品を厳選し、店頭とオンラインの両方で顧客に魅力的なセレクションを提供している。特にクリスマスやバレンタインデーのような繁忙期には、快適なショッピング体験や綿密に計画されたプロモーションを通じて顧客ロイヤリティを高め、ギフト贈答の感動的なインパクトがマーケティングの成功を左右する。消費者がユニークで忘れられないパーソナライズされたギフトを探しているため、ギフト小売市場は活況を呈している。オンライン・プラットフォームやソーシャルメディアは、トレンドに影響を与える重要な役割を果たしており、持続可能で倫理的に生産された製品に対するニーズが高まっている。

この地域では可処分所得の増加と中産階級の増加により、プレゼントなどの贅沢品に対する消費者の支出が増加している。中国、インド、日本などでは、贈答は文化的に重要な習慣であり、さまざまな行事や祭りのための製品需要が市場で高まっている。また、eコマース・プラットフォームの急速な拡大により市場も変貌を遂げ、顧客はギフトの選択肢の豊富さに容易にアクセスできるようになり、売上も増加している。さらに、特に若年層を中心に、カスタマイズされた没入型の贈答体験に対する需要が高まっている。消費者パターンに影響を与え、市場への露出を増やすことは、ソーシャルメディアとデジタル・マーケティングが行う重要な仕事である。.しかし、偽造品の存在は、顧客の信頼を弱め、ブランドの評判を傷つける可能性がある。加えて、APAC諸国にはそれぞれ異なる法制度があり、市場関係者にとって物流や運営上の課題となる可能性がある。アジア太平洋地域のいくつかの発展途上国における財政の変動も、消費者の支出や購買習慣に影響を与える可能性がある。

アジア太平洋地域のギフト小売市場調査で考慮した主要国には、中国、インド、日本、韓国、オーストラリア、その他のアジア太平洋地域が含まれる。2023年、日本は地域最大のギフト小売市場であり、その強力な小売基盤、顧客の大きな購買力、個人の節目や慣習的な祝日を含む様々なイベントに対して贈り物をするという文化的習慣が深く根付いていることに後押しされている。競争力のあるダイナミックな市場は、顧客の嗜好に完全に対応する幅広い老舗ショップやオンライン・プラットフォームによる市場のバックアップによって確保されている。日本文化にはギフトを贈る習慣が根付いており、特に繁忙期の需要を高め、長期的な市場拡大を支えている。歴史的な価値観と現代的な小売手法をシームレスに融合させることができる日本がリーダーシップを発揮していることは、国内外の消費者がともに魅力的だと感じるショッピング体験を提供しているという事実によって実証されている。逆に、予測期間を通じて、インド市場が最も速いペースで成長すると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
アリババ・グループ・ホールディング・リミテッド
サニーギフト
Miniso Co.Ltd.
大創産業株式会社
無印良品
6社
7社
8社
9社目
10社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

製品別
記念品・ノベルティ
季節の装飾品
グリーティングカード
ギフト用品
その他のギフト商品

流通チャネル別
オフライン
オンライン

地域別
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な内容
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章 アジア太平洋地域のギフト小売市場アジア太平洋地域のギフト小売市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.アジア太平洋地域のギフト小売市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.製品別
2.3.2.流通チャネル別
2.4.主要動向
2.5.不況の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.アジア太平洋地域のギフト小売市場のダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.アジア太平洋地域のギフト小売市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 アジア太平洋地域のギフト小売市場アジア太平洋地域のギフト小売市場:2022-2032年製品別市場規模・予測
5.1.土産品・ノベルティ
5.2.季節の装飾品
5.3.グリーティングカード
5.4.ギフト用品
5.5.その他のギフト商品
第6章アジア太平洋地域のギフト小売市場規模・予測:流通チャネル別2022-2032年
6.1.オフライン
6.2.オンライン
第7章 アジア太平洋地域のギフト小売市場アジア太平洋地域のギフト小売の国別市場規模・予測 2022-2032
7.1.中国ギフト小売市場
7.1.1.2022-2032年の製品別内訳サイズと予測
7.1.2.流通チャネルの内訳サイズと予測、2022-2032年
7.2.インドのギフト小売市場
7.3.日本のギフト小売市場
7.4.オーストラリアのギフト小売市場
7.5.韓国ギフト小売市場
7.6.その他のアジア太平洋地域のギフト小売市場
第8章.競合情報
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.アリババ・グループ・ホールディング・リミテッド
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.市場戦略
8.3.2.サニーギフト
8.3.3.ミニソ株式会社株式会社ミニソー
8.3.4.大創産業
8.3.5.無印良品
8.3.6.6社
8.3.7.7社目
8.3.8.8社
8.3.9.9社
8.3.10.10社目
第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性

 

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Summary

Asia Pacific Gifts Retailing Market is valued at approximately USD 3.57 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.15% over the forecast period 2024-2032. The gift market is an important part of the retail business, which focuses on a wide selection of gift items. This market offers a diverse selection of specialty products such as personalized gifts, premium products, seasonal gifts and unique options for consumers with sophisticated preferences. The core of the values of this market is a strong commitment to customer happiness, which is reflected in beautiful packaging and the ability to respond to various needs such as birthdays, weddings and anniversaries. Retailers in these markets carefully select their products to meet current trends and consumer preferences, offering customers an attractive selection both in-store and online. Marketing success depends on the emotional impact of gift giving, building customer loyalty through pleasant shopping experiences and well-planned promotions, especially during busy periods such as Christmas and Valentine's Day. The gift retail market is booming as consumers look for unique and unforgettable personalized gifts. Online platforms and social media play an important role in influencing trends, increasing the need for sustainable and ethically produced products.

Growing disposable incomes and a growing middle class in the area have led to a rise in consumer expenditure on luxuries such as presents. Gift-giving is a culturally significant practice in nations such as China, India, and Japan, which drives demand for products on the market for a variety of events and festivals. The market has also seen a transformation due to the quick expansion of e-commerce platforms, which have given customers easy access to a large selection of gift alternatives and increased sales. Furthermore, there is a growing demand for customized and immersive giving experiences, especially with younger audiences. Influencing consumer patterns and increasing market exposure are important tasks performed by social media and digital marketing. . However, the presence of counterfeit items, which might weaken customer confidence and harm a brand's reputation. In addition, different APAC countries have different legal systems, which might provide logistical and operational challenges for market players. The fluctuation of finances in several developing nations in Asia-Pacific may also affect consumer spending and purchasing habits.

The key Countries considered for the Asia Pacific Gifts Retailing market study includes China, India, Japan, South Korea, Australia and Rest of Asia Pacific. In 2023, Japan was the largest regional Gifts Retailing market, propelled by its strong retail foundation, significant purchasing power of its customers, and a deep-rooted cultural custom of gift-giving for a variety of events, including personal milestones and customary holidays. A competitive and dynamic marketplace is ensured by the market's backing from a wide range of well-established shops and online platforms that fully cater to customer preferences. Strong gift-giving customs in Japanese culture boost demand, especially during busy times of the year, and support long-term market expansion. The nation's ability to seamlessly combine historic values with contemporary retail methods, its leadership is demonstrated by the fact that it provides a shopping experience that both domestic and global consumers find appealing. Conversely, throughout the course of the projection period, the Indian market is anticipated to grow at the quickest rate.

Major market player included in this report are:
Alibaba Group Holding Ltd.
Sunny Gifts
Miniso Co. Ltd
Daiso Industries Co., Ltd.
Muji
Company 6
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product
Souvenirs and Novelty Items
Seasonal Decorations
Greeting Cards
Giftware
Other Gift Items

By Distribution Channel
Offline
Online

By Region:
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Asia Pacific Gifts Retailing Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Asia Pacific Gifts Retailing Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Product
2.3.2. By Distribution Channel
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Asia Pacific Gifts Retailing Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Asia Pacific Gifts Retailing Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Asia Pacific Gifts Retailing Market Size & Forecasts by Product 2022-2032
5.1. Souvenirs and Novelty Items
5.2. Seasonal Decorations
5.3. Greeting Cards
5.4. Giftware
5.5. Other Gift Items
Chapter 6. Asia Pacific Gifts Retailing Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032
6.1. Offline
6.2. Online
Chapter 7. Asia Pacific Gifts Retailing Market Size & Forecasts by Country 2022-2032
7.1. China Gifts Retailing Market
7.1.1. Product breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.1.2. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.2. India Gifts Retailing Market
7.3. Japan Gifts Retailing Market
7.4. Australia Gifts Retailing Market
7.5. South Korea Gifts Retailing Market
7.6. Rest of Asia Pacific Gifts Retailing Market
Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Alibaba Group Holding Ltd.
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Market Strategies
8.3.2. Sunny Gifts
8.3.3. Miniso Co. Ltd
8.3.4. Daiso Industries Co., Ltd.
8.3.5. Muji
8.3.6. Company 6
8.3.7. Company 7
8.3.8. Company 8
8.3.9. Company 9
8.3.10. Company 10
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes

 

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