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欧州ギフト小売市場規模調査:商品別(土産品・ノベルティグッズ、季節装飾品、グリーティングカード、ギフトウェア、その他ギフトアイテム)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、国別予測:2022年~2032年


Europe Gifts Retailing Market Size study, by Product (Souvenirs and novelty items, Seasonal decorations, Greeting cards, Giftware, Other Gift items), by Distribution Channel (Offline, Online) and Country Forecasts 2022-2032

欧州ギフト小売市場の2023年の市場規模は約27.7億米ドルで、予測期間2024年から2032年にかけて3.56%以上の健全な成長率が見込まれている。ギフト小売市場は、多様なギフト商品の販売を専門とする小売セクターの重... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年6月15日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

欧州ギフト小売市場の2023年の市場規模は約27.7億米ドルで、予測期間2024年から2032年にかけて3.56%以上の健全な成長率が見込まれている。ギフト小売市場は、多様なギフト商品の販売を専門とする小売セクターの重要な側面である。高級品、オーダーメイドのプレゼント、季節のギフトなど、顧客の洗練された嗜好に応える様々なユニークな商品を提供している。優れたパッケージや、祝日、結婚式、誕生日など様々な機会に対応する能力を通じて、顧客満足への強いコミットメントを示している。店舗で買い物をする顧客にも、オンラインで買い物をする顧客にも魅力的な品ぞろえを提供するため、この業界の小売業者は、現在のトレンドや消費者の要望に合うよう、細心の注意を払って商品を選んでいる。市場の業績は、特にクリスマスやバレンタインデーのような祝祭期間に、快適なショッピング体験や戦略的に配置された広告によって生み出される、ギフト贈答の感情的影響力に主に依存している。個性的でパーソナライズされたギフトへの需要が、小売ギフト産業の拡大に拍車をかけている。ソーシャルメディアやオンライン・プラットフォームはトレンドに大きな影響を与え、倫理的かつ持続可能な方法で調達された製品に対する消費者の関心を高めている。

ギフト小売市場は、可処分所得の上昇とパーソナライズされカスタマイズされたギフトへの嗜好の高まりにより、消費者の支出が増加している。eコマース・プラットフォームの出現は、顧客に幅広いギフト・オプションへの便利なアクセスを提供することで、業界に革命をもたらした。ソーシャルメディアとデジタル・マーケティング戦略は、消費者の需要と動きに大きな影響を与えている。さらに、環境に配慮するヨーロッパの顧客は、倫理的かつ持続可能な方法で生産された商品に対する意識の高まりと需要にしっかりと一致している。誕生日やイースターなどの祝日やその他の文化的イベントには、ユニークで有意義なギフトを求める顧客が絶え間なく訪れる。しかし、景気変動は消費者の購買に影響を及ぼし、激しい競争は店の利益率を押し下げ、品質基準や環境に関する厳しい法律は運営コストを引き上げている。

欧州ギフト小売市場の調査対象となった主要国には、英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、その他の欧州諸国が含まれる。2023年、英国は欧州のギフト小売市場において圧倒的な存在感を示している。その理由は、その強力な小売インフラが、有名な実店舗と最先端のオンラインプラットフォームを融合させ、幅広い顧客の嗜好を満足させているからである。定期的にギフトを贈るという文化的傾向に支えられた消費者の強い購買力が、市場の拡大をさらに後押ししている。オリバー・ボナス(Oliver Bonas)とペーパーチェイス(Paperchase)は、この市場の強さを際立たせる2つの有名小売店である。特にクリスマスやバレンタインデーなどの大型連休には、個性的でパーソナライズされたプレゼントの需要が急増することからもわかるように、英国にはギフトをめぐる強い消費者文化がある。このため、年間を通じて安定した顧客参加と売上を誇る健全な市場が保証されている。一方、ドイツはヨーロッパでギフト小売市場が最も急成長している国である。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
カードファクトリーPLC
ハウス・オブ・フレーザー
HEMA
ペーパーチェイス
フライングタイガーコペンハーゲン
バトラーズGmbH & Co.KG
パイロネス
レダー社
ラ・シェーズ・ロング
アマラ・リテール・リミテッド

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

商品別
お土産・ノベルティ
季節の装飾品
グリーティングカード
ギフト用品
その他のギフト商品

流通チャネル別
オフライン
オンライン

地域別
欧州
イギリス
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

調査対象年は以下の通り:
ヒストリカルイヤー - 2022
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
国別分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.欧州ギフト小売市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.欧州ギフト小売市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.製品別
2.3.2.流通チャネル別
2.4.主要動向
2.5.不況の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.欧州ギフト小売市場のダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.欧州ギフト小売市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 欧州ギフト小売市場欧州ギフト小売市場:2022-2032年製品別市場規模・予測
5.1.土産品・ノベルティ
5.2.季節の装飾品
5.3.グリーティングカード
5.4.ギフト用品
5.5.その他のギフト商品
第6章欧州ギフト小売市場流通チャネル別市場規模・予測 2022-2032
6.1.オフライン
6.2.オンライン
第7章 ギフト小売欧州ギフト小売の国別市場規模・予測 2022-2032
7.1.イギリスのギフト小売市場
7.1.1.製品の内訳サイズと予測、2022-2032年
7.1.2.流通チャネルの内訳市場規模・予測、2022-2032年
7.2.ドイツのギフト小売市場
7.3.フランスのギフト小売市場
7.4.スペインのギフト小売市場
7.5.イタリアのギフト小売市場
7.6.その他のヨーロッパのギフト小売市場
第8章.競合情報
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.カードファクトリーPLC
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.市場戦略
8.3.2.ハウス・オブ・フレーザー
8.3.3.HEMA
8.3.4.ペーパーチェイス
8.3.5.フライングタイガーコペンハーゲン
8.3.6.バトラーズGmbH & Co.KG
8.3.7.パイロネス
8.3.8.レーダー社
8.3.9.ラ・シェーズ・ロング
8.3.10.アマラ・リテール・リミテッド
第9章.調査プロセス
9.1.調査プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性

 

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Summary

Europe Gifts Retailing Market is valued at approximately USD 2.77 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 3.56% over the forecast period 2024-2032. Gifts Retailing market is a crucial aspect of the retail sector, specializing in selling a diverse array of gift products. This shop offers a variety of unique items that cater to customers' refined tastes, including high-end products, custom-made presents, and seasonal gifts. The business shows its strong commitment to customer satisfaction through its exceptional packaging and ability to cater to various occasions like holidays, weddings, and birthdays. To offer a compelling selection to both customers shopping in stores and those shopping online, retailers in this industry meticulously choose their products to match current trends and consumer desires. The market's performance mainly relies on the emotional influence of gift-giving, created by pleasant shopping experiences and strategically placed ads, particularly during festive periods like Christmas and Valentine's Day. The demand for unique and personalized gifts is fueling the expansion of the retail gift industry. Social media and online platforms have a significant impact on trends, leading to an increased consumer interest in products sourced ethically and sustainably.

The Gifts Retailing Market has witnessed an increase in consumer expenditure due to rising disposable incomes and a growing preference for personalized and customized gifts. The emergence of e-commerce platforms has revolutionized the industry by providing clients with convenient access to an extensive range of gift options. Social media and digital marketing strategies have a big impact on consumer demand and movement. Additionally, European customers who care about the environment are firmly aligned with the rising awareness of and demand for items generated ethically and sustainably. Holidays and other cultural events, such as birthdays and Easter, provide a constant flow of customers searching for unique and meaningful gifts. However, economic volatility affects consumer purchasing, fierce competition drives down shop profit margins, and stringent legislation relating to quality standards and the environment raise operating costs.

The key countries considered for the Europe Gifts Retailing market study includes UK, Germany, France, Italy, Spain, and Rest of Europe. In 2023, the United Kingdom stands out as the dominating country in the Gifts Retailing Market in Europe because of its strong retail infrastructure, which blends well-known physical locations with cutting-edge online platforms to satisfy a wide range of customer tastes. Strong consumer purchasing power, supported by a cultural inclination for regular gift-giving, propels market expansion even further. Oliver Bonas and Paperchase are two well-known retailers that highlight the strength of the market. The UK has a strong consumer culture surrounding gifting, as seen by the apparent spike in demand for unique and personalized presents, especially during big holidays such as Christmas and Valentine's Day. This guarantees a healthy market with steady customer participation and sales all year long. On the other hand, Germany is the fastest growing country for Gifts Retailing market in Europe.

Major market player included in this report are:
Card Factory PLC
House of Fraser Ltd.
HEMA
Paperchase
Flying Tiger Copenhagen
Butlers GmbH & Co. KG
Pylones
Räder GmbH
La Chaise Longue
AMARA Retail Limited

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product
Souvenirs and Novelty Items
Seasonal Decorations
Greeting Cards
Giftware
Other Gift Items

By Distribution Channel
Offline
Online

By Region:
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and Country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Europe Gifts Retailing Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Europe Gifts Retailing Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Product
2.3.2. By Distribution Channel
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Europe Gifts Retailing Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Europe Gifts Retailing Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Europe Gifts Retailing Market Size & Forecasts by Product 2022-2032
5.1. Souvenirs and Novelty Items
5.2. Seasonal Decorations
5.3. Greeting Cards
5.4. Giftware
5.5. Other Gift Items
Chapter 6. Europe Gifts Retailing Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032
6.1. Offline
6.2. Online
Chapter 7. Europe Gifts Retailing Market Size & Forecasts by Country 2022-2032
7.1. U.K. Gifts Retailing Market
7.1.1. Product breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.1.2. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.2. Germany Gifts Retailing Market
7.3. France Gifts Retailing Market
7.4. Spain Gifts Retailing Market
7.5. Italy Gifts Retailing Market
7.6. Rest of Europe Gifts Retailing Market
Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Card Factory PLC
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Market Strategies
8.3.2. House of Fraser Ltd.
8.3.3. HEMA
8.3.4. Paperchase
8.3.5. Flying Tiger Copenhagen
8.3.6. Butlers GmbH & Co. KG
8.3.7. Pylones
8.3.8. Räder GmbH
8.3.9. La Chaise Longue
8.3.10. AMARA Retail Limited
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes

 

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