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ルテインの世界市場規模調査・予測、供給源別(天然、合成)、形態別(粉末・結晶、オイル懸濁液、ビーズレット、エマルジョン)、用途別(食品、飲料、栄養補助食品、動物飼料、その他用途)、生産プロセス別(化学合成、植物原料からの抽出、発酵、藻類ルート)、地域別分析、2023-2030年


Global Lutein Market Size study & Forecast, by Source (Natural, Synthetic) by Form (Powder and Crystalline, Oil Suspension, Beadlet, Emulsion) by Application (Food, Beverage, Dietary Supplements, Animal Feed, Other Application) by Production Process (Chemical Synthesis, Extraction from Botanical Materials, Fermentation, Algae Route) and Regional Analysis, 2023-2030

ルテインの世界市場は、2022年に約3億5,130万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて5.60%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ルテインは目に良い天然物質である。ルテインは、緑葉野菜... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年9月10日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

ルテインの世界市場は、2022年に約3億5,130万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて5.60%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ルテインは目に良い天然物質である。ルテインは、緑葉野菜(ほうれん草やケールなど)や一部の果物など、特定の食品に含まれている。ルテインは抗酸化物質として働くことで、私たちの目を保護します。つまり、フリーラジカルと呼ばれる有害物質による目の細胞の損傷を防ぐのを助けるのです。また、有害な青色光を遮断し、目の黄斑と呼ばれる部分を健康に保つ働きもあります。黄斑を健康に保つことは、クリアでシャープな視力を保つために重要です。ルテインはサプリメントとして摂取したり、食品に含まれて目の健康をサポートする。ルテインの市場を牽引する要因は、高齢化人口の増加と眼疾患の発生率である。

2022年のWHO(世界保健機関)によると、2030年までに世界の6人に1人が60歳以上になるという。この時、60歳以上の人口に占める割合は2020年の10億人から14億人に増加する。2050年には、世界の60歳以上の人口は2倍(21億人)になる。80歳以上の人口は2020年から2050年の間に3倍に増え、4億2600万人に達すると予想されている。2021年の国立眼科研究所によると、加齢黄斑変性(AMD)は先進国の50歳以上の成人の失明原因の第1位である。さらに、天然および栄養製品に対する需要の高まり、研究開発の増加は、市場にさらなる機会を生み出すだろう。しかし、限られた消費者の認識、抽出と生産コストは、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。

ルテインの世界市場調査において考慮された主な地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカです。ヨーロッパは2022年に市場を支配した。ヨーロッパは健康とウェルネスの文化が定着しており、栄養補助食品と機能性食品の利点に対する意識が高い。欧州の消費者は予防医療対策を優先する傾向が強く、目の健康を促進する製品を積極的に求めている。このような意識とルテインベースの製品に対する需要が、市場における欧州の支配的地位の一因となっている。アジア太平洋地域は、ルテイン市場において最も急成長している地域である。これは、中国、インド、オーストラリア、日本の消費者市場が、都市化と急速な工業化の増加とそれに伴う成長をもたらした全体的な経済成長のおかげである。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
BASF SE
インドグリコール社
ケミン・インダストリーズ
E.I.Dパリー社
ディバイス・ラボラトリーズ
メルクKgaA
ピベグ社
オムニアクティブ・ヘルス・テクノロジーズ
シンサイト工業
浙江医学有限公司
市場における最近の動き
 2021年11月、アシュランドは画面の見過ぎによる眼精疲労に対応するため、大豆不使用のGPMルテインと新しいアイヘルス成分を発売した。また、粉末飲料製品向けに徐放性成分N-dur xrカフェインとメラトニンを発売した。
 2021年6月、オムニアクティブ・ヘルス・テクノロジーズ社は、複数の活性成分を濃縮して少量ずつ摂取できるプラットフォーム「インテグレイティブ・アクティブズ」の発売を発表した。NutritearsはOmniActiveのIntegrative Activesプラットフォームを使って作られた最初の製品である。この製品は、ルテインとゼアキサンチンの異性体、クルクミノイド、ビタミンD3など、臨床的に立証された成分の組み合わせを特徴としている。
世界のルテイン市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象範囲 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - 原産地、形態、用途、生産工程、地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

ソース別
天然
合成

形態別
粉末・結晶
オイル懸濁液
ビーズレット
エマルジョン

用途別
食品
飲料
栄養補助食品
サプリメント
動物飼料
その他の用途


製造プロセス別
化学合成
植物原料からの抽出
発酵
藻類ルート

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Zinc-Air Battery Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Zinc-Air Battery Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Zinc-Air Battery Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Zinc-Air Battery Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Zinc-Air Battery Market Dynamics
3.1. Zinc-Air Battery Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing demand in hearing aids and electronic devices
3.1.1.2. Rising demand for high-energy-density storage solutions
3.1.1.3. Increasing demand for electric vehicles
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Corrosion between electrolyte and anode in zinc-air batteries
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Technological advancement in Zinc-Air Battery
Chapter 4. Global Zinc-Air Battery Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Zinc-Air Battery Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Zinc-Air Battery Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Zinc-Air Battery Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Zinc-Air Battery Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Rechargeable
5.4.2. Non-Rechargeable
Chapter 6. Global Zinc-Air Battery Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Zinc-Air Battery Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Zinc-Air Battery Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Zinc-Air Battery Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Small Devices
6.4.2. Remote Signalling and Communication
6.4.3. Safety Lamps
6.4.4. Electric Cars
6.4.5. Others
Chapter 7. Global Zinc-Air Battery Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Zinc-Air Battery Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Zinc-Air Battery Market
7.4.1. U.S. Zinc-Air Battery Market
7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Zinc-Air Battery Market
7.5. Europe Zinc-Air Battery Market Snapshot
7.5.1. U.K. Zinc-Air Battery Market
7.5.2. Germany Zinc-Air Battery Market
7.5.3. France Zinc-Air Battery Market
7.5.4. Spain Zinc-Air Battery Market
7.5.5. Italy Zinc-Air Battery Market
7.5.6. Rest of Europe Zinc-Air Battery Market
7.6. Asia-Pacific Zinc-Air Battery Market Snapshot
7.6.1. China Zinc-Air Battery Market
7.6.2. India Zinc-Air Battery Market
7.6.3. Japan Zinc-Air Battery Market
7.6.4. Australia Zinc-Air Battery Market
7.6.5. South Korea Zinc-Air Battery Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Zinc-Air Battery Market
7.7. Latin America Zinc-Air Battery Market Snapshot
7.7.1. Brazil Zinc-Air Battery Market
7.7.2. Mexico Zinc-Air Battery Market
7.8. Middle East & Africa Zinc-Air Battery Market
7.8.1. Saudi Arabia Zinc-Air Battery Market
7.8.2. South Africa Zinc-Air Battery Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Zinc-Air Battery Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Electric Fuel Battery Corp
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Revolt Technology Group
8.3.3. ZAF Energy Systems Inc,
8.3.4. Renata SA
8.3.5. Panasonic Corporation
8.3.6. Zhuhai Zhi Li Battery Co. Ltd
8.3.7. Berkshire Hathaway Inc. (Hohmann & Barnard Inc.)
8.3.8. Spectrum Brands Holdings, Inc.
8.3.9. ZincNyx Energy Solutions Inc.
8.3.10. Energizer Holdings Inc
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.95. Research Assumption

 

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Summary

Global Lutein Market is valued approximately USD 351.3 million 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.60% over the forecast period 2023-2030. Lutein is a natural substance that is good for our eyes. It is found in certain foods like green leafy vegetables (such as spinach and kale) and some fruits. Lutein helps protect our eyes by acting as an antioxidant, which means it helps prevent damage to our eye cells caused by harmful substances called free radicals. It also helps filter out harmful blue light and keeps the part of our eye called the macula healthy. Keeping our macula healthy is important for clear and sharp vision. Lutein can be taken as a supplement or found in foods to support eye health. Its market driving boosting factors are increasing aging population and incidence of eye diseases.

According to the WHO (World Health Organization) in 2022, by 2030, 1 in 6 people in the world will be aged 60 years or over. At this time the share of the population aged 60 years and over will increase from 1 billion in 2020 to 1.4 billion. By 2050, the world’s population of people aged 60 years and older will double (2.1 billion). The number of persons aged 80 years or older is expected to triple between 2020 and 2050 to reach 426 million. According to the National Eye Institute in 2021, that age-related macular degeneration (AMD) is the leading cause of blindness in adults aged 50 and older in developed countries. Moreover, rising demand for natural and nutritional products, increasing research and development will create more opportunities in the market. However, the limited consumer awareness, extraction and production costs stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Lutein Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Europe dominated the market in 2022, Europe has a well-established culture of health and wellness, with a high level of awareness about the benefits of dietary supplements and functional foods. Consumers in Europe are more likely to prioritize preventive healthcare measures and are actively seeking products that promote eye health. This awareness and demand for lutein-based products contribute to the dominant position of Europe in the market. The Asia-Pacific region is the fastest-growing market for lutein, owing to the overall economic growth, which has led to an increase in urbanization and rapid industrialization and subsequent growth in the consumer markets of China, India, Australia, and Japan.

Major market player included in this report are:
BASF SE
India Glycols Limited
Kemin Industries
E.I.D Parry Limited
Divi’s Laboratories
Merck KgaA
Piveg Inc
Omniactive Health Technologies
Synthite Industries
Zhejiang Medicine Co
Recent Developments in the Market:
 In November 2021, Ashland launched a soy-free GPM lutein with new eye health ingredients to address eye strain from excessive screen time. It also launched extended-release ingredients N-dur xr caffeine and melatonin for powdered drink products.
 In June 2021, OmniActive Health Technologies announced the launch of Integrative Actives, a platform that facilitates the delivery of multiple actives into concentrated smaller doses. Nutritears was the first product created using OmniActive’s Integrative Actives platform. It featured a clinically substantiated combination of ingredients, including lutein and zeaxanthin isomers, curcuminoids, and vitamin D3.
Global Lutein Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Source, Form, Application, Production Process, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Source:
Natural
Synthetic

By Form:
Powder and Crystalline
Oil Suspension
Beadlet
Emulsion

By Application:
Food
Beverage
Dietary
Supplements
Animal Feed
Others Applications


By Production Process:
Chemical Synthesis
Extraction From Botanical Materials
Fermentation
Algae Route

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Zinc-Air Battery Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Zinc-Air Battery Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Zinc-Air Battery Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Zinc-Air Battery Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Zinc-Air Battery Market Dynamics
3.1. Zinc-Air Battery Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing demand in hearing aids and electronic devices
3.1.1.2. Rising demand for high-energy-density storage solutions
3.1.1.3. Increasing demand for electric vehicles
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Corrosion between electrolyte and anode in zinc-air batteries
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Technological advancement in Zinc-Air Battery
Chapter 4. Global Zinc-Air Battery Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Zinc-Air Battery Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Zinc-Air Battery Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Zinc-Air Battery Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Zinc-Air Battery Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Rechargeable
5.4.2. Non-Rechargeable
Chapter 6. Global Zinc-Air Battery Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Zinc-Air Battery Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Zinc-Air Battery Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Zinc-Air Battery Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Small Devices
6.4.2. Remote Signalling and Communication
6.4.3. Safety Lamps
6.4.4. Electric Cars
6.4.5. Others
Chapter 7. Global Zinc-Air Battery Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Zinc-Air Battery Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Zinc-Air Battery Market
7.4.1. U.S. Zinc-Air Battery Market
7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Zinc-Air Battery Market
7.5. Europe Zinc-Air Battery Market Snapshot
7.5.1. U.K. Zinc-Air Battery Market
7.5.2. Germany Zinc-Air Battery Market
7.5.3. France Zinc-Air Battery Market
7.5.4. Spain Zinc-Air Battery Market
7.5.5. Italy Zinc-Air Battery Market
7.5.6. Rest of Europe Zinc-Air Battery Market
7.6. Asia-Pacific Zinc-Air Battery Market Snapshot
7.6.1. China Zinc-Air Battery Market
7.6.2. India Zinc-Air Battery Market
7.6.3. Japan Zinc-Air Battery Market
7.6.4. Australia Zinc-Air Battery Market
7.6.5. South Korea Zinc-Air Battery Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Zinc-Air Battery Market
7.7. Latin America Zinc-Air Battery Market Snapshot
7.7.1. Brazil Zinc-Air Battery Market
7.7.2. Mexico Zinc-Air Battery Market
7.8. Middle East & Africa Zinc-Air Battery Market
7.8.1. Saudi Arabia Zinc-Air Battery Market
7.8.2. South Africa Zinc-Air Battery Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Zinc-Air Battery Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Electric Fuel Battery Corp
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Revolt Technology Group
8.3.3. ZAF Energy Systems Inc,
8.3.4. Renata SA
8.3.5. Panasonic Corporation
8.3.6. Zhuhai Zhi Li Battery Co. Ltd
8.3.7. Berkshire Hathaway Inc. (Hohmann & Barnard Inc.)
8.3.8. Spectrum Brands Holdings, Inc.
8.3.9. ZincNyx Energy Solutions Inc.
8.3.10. Energizer Holdings Inc
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.95. Research Assumption

 

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